Our Lord! Make of us Muslims, bowing to Thy (Will), and of our progeny a people Muslim, bowing to Thy (will); and show us our place for the celebration of (due) rites; and turn unto us (in Mercy); for Thou art the Oft-Returning, Most Merciful [2:128]
Rabbana wa-j'alna Muslimayni laka wa min Dhurriyatina 'Ummatan Muslimatan laka wa 'Arina Manasikana wa tub 'alayna 'innaka 'antat-Tawwabu-Raheem
Our Lord! Lay not on us a burden greater than we have strength to bear. Blot out our sins, and grant us forgiveness. Have mercy on us. Thou art our Protector; Help us against those who stand against faith [2:286]
Rabbana wala tuhammilna ma la taqata lana bihi wa'fu anna waghfir lana wairhamna anta mawlana fansurna 'alal-qawmil kafireen
Our Lord! (they say), Let not our hearts deviate now after Thou hast guided us, but grant us mercy from Thine own Presence; for Thou art the Grantor of bounties without measure [3:8]
Rabbana la tuzigh quloobana ba'da idh hadaytana wa hab lana milladunka rahmah innaka antal Wahhab
Our Lord! Forgive us our sins and anything We may have done that transgressed our duty: Establish our feet firmly, and help us against those that resist Faith [3:147]
Rabbana-ghfir lana dhunuubana wa israfana fi amrina wa thabbit aqdamana wansurna 'alal qawmil kafireen
Our Lord! Grant us what Thou didst promise unto us through Thine apostles, and save us from shame on the Day of Judgment: For Thou never breakest Thy promise [3:194]
Rabbana wa 'atina ma wa'adtana 'ala rusulika wa la tukhzina yawmal-Qiyamah innaka la tukhliful mi'aad
O Allah our Lord! Send us from heaven a table set (with viands), that there may be for us - for the first and the last of us - a solemn festival and a sign from thee; and provide for our sustenance, for thou art the best Sustainer (of our needs) [5:114]
Rabbana anzil 'alayna ma'idatam minas-Samai tuknu lana 'idal li-awwa-lina wa aakhirna wa ayatam-minka war-zuqna wa anta Khayrul-Raziqeen
Our Lord! Avert from us the Wrath of Hell, for its Wrath is indeed an affliction grievous,- Evil indeed is it as an abode, and as a place to rest in. [25: 65-66]
Rabbanas-rif 'anna 'adhaba jahannama inna 'adhabaha kana gharama innaha sa'at musta-qarranw wa muqama
Our Lord is indeed Oft-Forgiving Ready to appreciate (service) [35: 34]
Rabbana la Ghafurun shakur
رَبَّنَا لَغَفُورٌ شَكُورٌ [فاطر :34]
Our Lord! Thy Reach is over all things, in Mercy and Knowledge. Forgive, then, those who turn in Repentance, and follow Thy Path; and preserve them from the Penalty of the Blazing Fire! [40:7]
And grant, our Lord! that they enter the Gardens of Eternity, which Thou hast promised to them, and to the righteous among their fathers, their wives, and their posterity! For Thou art (He), the Exalted in Might, Full of Wisdom. And preserve them from (all) ills; and any whom Thou dost preserve from ills that Day,- on them wilt Thou have bestowed Mercy indeed: and that will be truly (for them) the highest Achievement. [40:8-9]
Rabbana wa adhkhilhum Jannati 'adninil-lati wa'attahum wa man salaha min aba'ihim wa azwajihim wa dhuriyyatihim innaka antal 'Azizul-Hakim, waqihimus sayyi'at wa man taqis-sayyi'ati yawma'idhin faqad rahimatahu wa dhalika huwal fawzul-'Adheem
Our Lord! Forgive us, and our brethren who came before us into the Faith, and leave not, in our hearts, rancour (or sense of injury) against those who have believed. [59:10]
Rabbana-ghfir lana wa li 'ikhwani nalladhina sabaquna bil imani wa la taj'al fi qulubina ghillal-lilladhina amanu
Als je de tranen in je ogen voelt branden,
Maar je wilt niet dat ze voor de voeten van een ander belanden...
Je wilt niet dat ze het zien; de pijn en het verdriet.
Want je weet; troosten zullen ze je toch niet.
Ik hou me groot want niemand zegt dat 't oke is om klein te zijn.
Om het soms gewoon even bloot te geven al die pijn,
Gewoon even uit kunnen huilen,
Maar niemand geeft me een warm plekje om even in weg te schuilen.
Niemand slaat ooit een arm om mij heen
En als ze het al doen verwijderen ze hem ook weer meteen.
Bovendien voel ik dat het zonodig moet,
Niemand die het ooit eens uit liefde en genegenheid doet.
En als iemand het wel doet, dan doet het pijn,
Omdat het vreemd is dat er opeens mensen voor je zijn.
Dan kan je de woorden niet meer vinden en voel je je naar,
En die tranen achter je ogen blijven nog steeds daar.
Al die verborgen pijn die mij verscheurt,
Een schrijnend verdriet wat maar zeurt en zeurt,
Een plek kan ik het niet geven en erover praten al helemaal niet.
Niemand mag het zien, maar wanneer ik het wel wil, zien ze het evengoed niet.
Ik voel me gewoon zo rot en alleen,
Nooit had ik mensen die er voor mij waren om mij heen.
En nog steeds zijn ze heel ver bij mij vandaan.
Leer ik ooit de pijn, het verdriet en de tranen te laten gaan?
Kan ik het ooit loslaten al deze pijn en dit verdriet?
Zal er ooit iemand zijn die het meteen aan me ziet?
Zal ik ooit leren om niet bang te zijn voor iemand die om me geeft?
En om te praten over alles en te genieten van alles wat leeft?...
Verdriet hebben ze gezien...
Verdriet hebben ze gezien in de ander haar ogen,
al hebben haar woorden er vaak om gelogen.
Lijden was zichtbaar in uiterlijk en gedrag,
het was heus wel aanwezig achter die vrolijke lach.
alleen wie wou het zien en zichzelf in haar plaats inleven?
en haar onvoorwaardelijk liefde en steun gaan geven?
Ze luisteren even maar doen er niks mee,
hun leven gaat door; ze zijn wel tevree.
Soms word ik benauwd; wie is het die echt van me houdt?
dan zit mijn adem klem... zei ze met trillende stem.
Tranen rollen weer over mijn wangen,
ieder heeft z'n leven; z'n eigen belangen,
Het leven gaat door; de tijd gaat voorbij,
ieder los van elkaar; slechts een paar zij aan zij,
Hand in hand; in elkaars armen beland
door het lot van verdriet naar elkaar toegedreven
en kijk wat we vinden;wat we beleven
Samen delen is jezelf daarmee helen.
Wat een eer en geluk om met jou te kunnen zijn
Jij die ondanks je ziekte en je pijn,
of juist daardoor onze lerares kan zijn,
omdat jij door dingen heen gaat waar wij niet eens aan denken,
of sommigen van ons geen eens aandacht aan durven schenken.
Door de vensters van je ziel durven kijken
want dan zou er voor hun gaan blijken
Dat er zoveel meer is dan waar zij aan denken
hun tijd aan verspillen; hun aandacht aan schenken...
Warm-geborgen...
Soms moet je zomaar huilen,
dan voel je zoveel pijn,
dan wil je even schuilen,
en warm-geborgen zijn.
Ik voel me eindelijk thuis..
Er is me een plaats aangeboden welke lange tijd niet in mijn leven aanwezig was
Een plaats waar ik mezelf kan zijn, waar ik kan huilen, waar ik kan janken,
waar ik mijn tranen de vrije loop kan laten, zonder me ervoor te schamen.
Waar ik me laat omhelzen, wegzinken in iemands warme armen...
diepkijkend in haar zachte ogen, ook vol met tranen om mij...
Er is me een plaats aangeboden, waar ik mag aaien en geaaid kan worden.
Aanraking na aanraking, liefkozend, er helemaal van genietend.
Zacht, warm en zoet net als de geurende Marokkaanse thee
zonder in verdediging te komen, zonder uit mijn balans te raken, zonder weg te lopen.
Ik heb een thuis gevonden waar ik jaren en jaren naar heb gezocht.
Ik zocht zonder een met een brandende kaarslichtje erin te vinden,
maar nu heb ik een thuis gevonden, een die mijn taal beheerst, die mijn gevoelens beheerst...
Mij in mijn waarde laat, zonder me om te buigen, te veranderen, te breken...
Oh, mijn bloedband waarom is het jullie niet gelukt om mij die plaats te geven?
Waarom hebben jullie me niet geleerd om lief te hebben in dit leven?
Waarom is mijn hart al op een jonge leeftijd weggedreven, verdronken, weggezonken?
Ik heb liefde gekregen van een bloem, geproefd... ben er verslaafd aangeraakt...
kan er niet meer zonder, heerlijk om haar arm om me heen te hebben!
Om zachte woorden te horen in mijn oren net als een ware bries.
'Jij bent mooi zoals jij bent, jij bent lief hoe je glimlacht, ik hou van je om wie je bent'.
Wat heerkijk om een thuis te hebben zonder veroordeling, zonder beoordeling..
Datgene wat pijn doet, wat verdriet doet, zo erg dat het me martelt en verstikt...
Dat alles kan je wel dragen als je maar liefde krijgt,
Van eerlijke meiden die keihard werken om het naar je zin te maken.
Je kan alles dragen als je maar een thuis hebt waar je jezelf kan zijn.
En waar je je opgevangen laat worden in iemands armen.
Waar je wel bereid moet zijn je masker af te zetten en bloot te lopen met je gevoelens.
om die diepste wonden te kunnen genezen,
de wonden die je hebt dichtgedaan zonder dat ze genezen waren.
Je moet je masker af doen om je oude wonden tijd te geven om opnieuw te genezen.
op hun eigen tempo,
Je kan alles dragen in dit leven als je je hart maar open doet en liefde wil ontvangen.
van lieve mensen die er klaar voor staan om je die liefde te geven warm als de zon.
Ben je er klaar voor om opgevangen te worden met zachte woorden en liefkozende handen?
Ben je er klaar voor om liefde te proeven, helder als water, warm als een mantel?
We hebben een thuis voor je gemaakt, zoals je hart het wil, met warme kleuren, met warme geuren!
Het is nu aan jou om die binnen te treden.
Zonder masker, zonder angst, zonder eenzaamheid.
Er is me een plaats aangeboden dat voor lange tijd niet in mijn leven aanwezig was.
Ik heb het koud
Ik heb het koud, omdat niemand van me houd
De kou die zit van binnen
Ik weet niet waar ik moet beginnen
Tranen over mijn wangen
Tranen van verlangen
Tranen van verdriet
Niemand die het ziet
Ik zit met mezelf in de knel
Voor mij is het een hel
Geen moment zonder zorgen
Dit meisje zit diep in mij verborgen
Dromen van duister
Overal gefluister
Ik kan het niet horen
De woorden gaan met de wind verloren
Waar moet ik nu toch heen?
Het liefst wilde ik dat ik verdween
Maar ik blijf toch bestaan
Ik moet mijn hele leven door deze hel gaan
Verdriet over al pijn
Wanneer kan het toch over zijn?
Ik zit er zo naar te smachten
Maar daarop zal ik lang moeten wachten
Nergens voel ik me veilig... nergens voel ik me fijn
In deze grote wereld voel ik me heel erg klein
Een stip op de aarde helemaal alleen
Want vrienden die heb ik geen een
Wanneer is het over? Wanneer is het voorbij?
Wanneer komt er eens vreugde want ik voel me totaal niet blij
Ik wil nooit meer naast me lege stoelen
Ik wil vrienden en ik wil liefde voelen
Ik voel me leeg maar vol tegelijkertijd
Vol van haat en alle spijt
Door mij de ruzie door mij het gescheld
Al die dingen die mij hadden gekweld
Deed ik terug
Waar is diegene, die bij me staat wanneer ik kom te vallen?
Waar is diegene, die me helpt wanneer mensen mij in de steek laten?
Zoveel gezichten, zoveel harten, en er is er geen een die mij kan verstaan...
Waar is diegene die in mijn ogen kijkt en opstaat en naar me toekomt?
Ik heb een ware, pure liefde gezien;
twee die echt van elkaar houden...
als twee bomen voeden zij elkaar met liefde en genade;
de een geeft haar schaduw, de ander haar vruchten.
Hun manier van doen, bevestigt dat het wel kan...
de glimlach diep uit het hart; de aanraking van bezorgdheid doet me diep zuchten;
het bestaat echt... ik ben op zoek naar iemand die met me stappen wil zetten;
die met me wil huilen en niet bang is om mijn pijn te zien.
die met me de juiste weg wil volgen...
Waar is diegene die mijn verdriet voelt wanneer ik alleen ben?
En die mijn tranen voelt branden in mijn ogen, wanneer ik probeer te lachen?
Hoe is het mogelijk dat wanneer iemand haar verhaal vertelt, dat vol zit met pijn en kwelling,
de ander er nuchter over doet, alsof het over een ver sprookjesverhaal gaat?
dat snijdt diep in de ziel en laat littekens van wanhoop achter.
We zijn zusters net als bloemen en horen net als een boeket samen te zijn;
geurend van onze diepe liefde; elkaar omvattend en beschermend met onze diepere genegenheid.
Waar is diegene die mijn hand vast pakt en mij in haar armen neemt en tegen me zegt:
"Ik ben er voor je en zal je altijd steunen!"
Waar is diegene die een plek voor me in haar hart achter laat?
niet alleen wanneer we in de moskee zijn om te bidden, maar ook wanneer ik op straat loop en wanneer ik boodschappen doe en wanneer ik kook?
Ik wil diegene ontmoeten, die mijn pijn voelt wanneer ik alleen ben; die met me wil lachen wanneer ik grappen wil vertellen; die me wil kussen wanneer ik aangeraakt wil worden.
Waar is diegene die tegen me zegt: "Met jou wil ik het leven ontdekken, en later je kinderen op mijn rug dragen. Jou wil ik nooit verliezen, want bij jou vind ik liefde en rust."
Waar is diegene die mijn naam onthoudt wanneer ze alleen is in haar kamer en lacht wanneer ze aan mij denkt, hopend mij zo snel mogelijk weer te zien?
De meest hylarische verhaal ooit,javascript:emoticon(':lol:')
iemand kwam tawaaf doen bij de ka´ba, en zij:oh allah vergeef ons,en excuseer onze fouten. Oh allah.....en de arme man ging door met smeekbedes. Hij werd een beetje fanatiek,en liep en zonnesteek op en viel bewusteloos neer. Ze pakte hem op en brachten hem naar het aljaad hospitaal,tegenover Al Haraam. Hij werd opgenomen in het hospitaal,op een koele plek met een witte bed en een witte overtrek. koele lucht werd zijn kant op geblazen. Na 4 of 5 uur ontwaakte hij, en bij het onwaken keek hij keek hij naar rechts en de kamer was witter dan wit, hij keek naar links en de hele kamer was wit, hij keek naar de overtrek,het matras en het bed,en dit was allemaal wit, de arme man rook de geur van de kamer,en dit was natuurlijk Dettol, maar het was beter dan dat hij gewend was,en hij vond het wel lekker ruiken. Dus dacht hij dat hij zich bevond in het paradijs, Hij riep:Allahu akbar !ik getuig dat de belofte van Allah de waarheid is! al jannah! al jannah Hij keek toen naar rechts en hij zag 5 fillipijnse verpleegsters staan. Toen hij zag dat ze in het wit waren gekleed, riep hij: Allahu akbar! alhoor alayn alhoor alayn,alhoor alayn (vrouwen van het paradijs) De verpleegsters begrepen niet wat hij zij ,dus dachten zij dat hij in de war was. Hij sprong uit bed,pakte de overtrek en gooide deze weg. om snel bij alhoor alayn te komen. De verpleegsters haastten zich naar hem om hem vast te houden, en hij zij tegen hen:op je beurt wachten een voor een! De arme man dacht dat hij bij de alhoor alayn was
Wat is er met onze Ummah gebeurd.
Waar is de broeder en zusterschap gebleven.
Waarom geodragen wij ons zo achteloos.
En niet zoals Allaah ons heeft opgedragen, Heilig is Hij en Verheven.
We klagen en roddelen erop los.
We maken elkaars zonden en fouten openbaar.
Als wij een gerucht horen, verspreiden wij dit.
Zonder de gedachte van is het nu eigenlijk wel waar?
Waar is onze imaan en oprechtheid gebleven.
Waarom zien wij allen niet in?
Dat de shaytaan haat wil zaaien.
Waarom geven wij Allaah's vijand zijn zin?
Als wij oprecht in Allaah geloven.
Dan volgen wij niet de voetstappen van de shaytaan.
Wanneer openen wij onze ogen en harten.
En zien dat verdeeldheid een onderdeel is van zijn plan?
Waar blijft ons goede gedrag?
Waar blijft onze zachtheid?
Waar is de tijd gebleven.
Dat broeder/zusterschap ons verblijdt?
Begin bij jezelf bij het verbeteren van jouw Akhlaaq.
Voordat je anderen op hun gedrag gaat aanspreken.
Hoe kun je anderen vermanen?
Terwijl jezelf van het rechte pad bent afgeweken?
Wees een goede moslim/a wees Eerlijk en Oprecht.
Wees zoals de Verhevene ons heeft opgedragen.
Zuiver je intentie en wees een goed mens.
En vergeet niet om het goede voor je medemoslim te vragen.
Hou je vast aan het Koord van Allaah.
Wees hier niet in verdeeld, wees goed in al je daden en werken.
Moge Allaah de Verhevene ons altijd helpen
Om onze broeder en zusterschap te versterken.
Wat is er met onze Ummah gebeurd.
Waar is de broeder en zusterschap gebleven.
Waarom geodragen wij ons zo achteloos.
En niet zoals Allaah ons heeft opgedragen, Heilig is Hij en Verheven.
We klagen en roddelen erop los.
We maken elkaars zonden en fouten openbaar.
Als wij een gerucht horen, verspreiden wij dit.
Zonder de gedachte van is het nu eigenlijk wel waar?
Waar is onze imaan en oprechtheid gebleven.
Waarom zien wij allen niet in?
Dat de shaytaan haat wil zaaien.
Waarom geven wij Allaah's vijand zijn zin?
Als wij oprecht in Allaah geloven.
Dan volgen wij niet de voetstappen van de shaytaan.
Wanneer openen wij onze ogen en harten.
En zien dat verdeeldheid een onderdeel is van zijn plan?
Waar blijft ons goede gedrag?
Waar blijft onze zachtheid?
Waar is de tijd gebleven.
Dat broeder/zusterschap ons verblijdt?
Begin bij jezelf bij het verbeteren van jouw Akhlaaq.
Voordat je anderen op hun gedrag gaat aanspreken.
Hoe kun je anderen vermanen?
Terwijl jezelf van het rechte pad bent afgeweken?
Wees een goede moslim/a wees Eerlijk en Oprecht.
Wees zoals de Verhevene ons heeft opgedragen.
Zuiver je intentie en wees een goed mens.
En vergeet niet om het goede voor je medemoslim te vragen.
Hou je vast aan het Koord van Allaah.
Wees hier niet in verdeeld, wees goed in al je daden en werken.
Moge Allaah de Verhevene ons altijd helpen
Om onze broeder en zusterschap te versterken.
Ja wij Moslimvrouwen hebben het zoooooooooooo slecht. We dragen hoofddoek en wijde kleding waardoor we alle aandacht moeten missen van al die leukejongens op straat (he schatje, pssssjjjt, kom hier schatje!), en alle vieze blikken daar moeten we het ook al zonder doen. Geen decolettes op sollicitatiegesprekken, geen koket knipperen met de ogen en showen met onze mooie benen om hogerop te komen. Wij worden beoordeeld op onze prestaties in plaats van onze looks. Arme wij.
We moeten het ook al doen zonder relaties buiten het huwelijk. Geen gebroken harten, liefdesverdriet, roddelende exen, ongewenste zwangerschappen en soas voor ons. Geen naaktfotos die door wraakzuchtige exen op internet worden geplaatst, geen jongen die ons gebruiken voor de seks en daarna dumpen, waarna we genoodzaakt zijn te gaan uithuilen bij een vriendin waarmee we samen chocolaatjes eten en de ex vervloeken. Als we door de aula op school lopen, of uitgaan, komen we geen vijf ex-en tegen die ons vies aankijken omdat ze ons zonder kleding gezien hebben. Arme wij.
Geen eindeloze zoektochten dus naar de ware, voor ons. Niet steeds opnieuw weer jaren van ons leven investeren in een man, hopend dat deze een blijvertje is. Hopend dat deze wel serieus is, wel wil samenwonen, kinderen wil en misschien zelfs wel wil trouwen. Ondertussen hopend dat er geen wraakzuchtige ex (zijn ex, of mijn ex) op de loer ligt om onze nieuwe relatie om zeep te helpen. Wij hoeven geen zakken te controleren, naar lippenstiftvlekken op kleding te speuren, op te letten of we geen vreemde damesparfum bij hem ruiken. Bang te zijn dat hij na een jaar of drie ineens verliefd is op een ander. Arme wij.
Wij gaan niet uit. Geen plakkende lijven tegen ons aan in de overvolle dicotheek, geen gehoorbeschadigingen, geen rooklucht die in ons haar blijft hangen en er na drie keer haren wassen nog niet uit is, geen bier op onze kleding omdat iemand het leuk vond om met zn glas te gooien. Wij hebben geen schoenen die we na één keer stappen weg kunnen gooien omdat ze helemaal vies en kapot zijn. Geen handjes die tijdens het dansen of voorbij lopen, naar onze achterste grijpen. Wij worden niet om acht uur 's ochtend wakker in bed met een jongen waarvan we zijn naam niet meer weten en die er in het daglicht een stuk lelijker uitziet dan we dachten. Arme wij.
Wij mogen niet drinken, geen drugs, geen sigaretten. Helemaal niks. Geen kapotgerookte longen, rokershoest of alcohol- of drugsverslaving voor ons. Geen junkieleven, geen zwerversbestaan met al ons bezit in Albert Heijnstasjes met ons meeslepend, geen overnachtingen bij het leger des Heils en lekkere soep uit de gaarkeuken. Niet om tien uur 's ochtends bij bewustzijn komen in onze eigen kots. Arme wij.
Wij vallen altijd onder de zorg van een man. Onze vader zorgt voor ons tot we trouwen, daarna zorgt onze man voor ons en wanneer we gescheiden zijn moet onze vader/broer/oom voor ons zorgen. Geen bijstandsmoeder bestaan voor ons dus, geen kostgeld betalen aan onze eigen ouders omdat we toch moeten leren voor onszelf te zorgen. Geen schoonmaken bij de MacDonalds terwijl we in ons eentje de kinderen moeten opvoeden, niet achter de kassa bij de Aldi, geen geldzorgen en deurwaarders. Arme wij.
Wij moeten maar gewoon bij onze ouders wonen, naar school gaan, diploma halen en daarna werken als we willen, of onze mama helpen. Onze ouders zoeken ondertussen een leuke man voor ons, en dan mogen we kiezen of hij mister right is of niet. Als we zelf een leuke man tegenkomen, dan geven we hem het nummer van onze vader, zodat hij langs kan komen. Als een man ons wil dan vraagt hij onze hand en spreekt met onze papa een bruidsschat af. Daarna hebben we een bruiloft van twee dagen, onze man komt ons thuis ophalen en als maagd stappen we de deur uit. We trekken verschillende jurken aan, verkleden ons als prinsesjes compleet met kroontje, hebben lol met vriendinnen en het hele feest draait om ons. Onze man betaalt het hele feest, geeft ons daarnaast sierraden, kleding, een bruidsschat en een ingericht huis. En als de bruiloft is afgelopen stappen we bij onze man in de auto en gaan we op weg naar ons nieuwe huis. Dan pas volgt de huwelijksnacht en mogen we voor het eerst gemeenschap hebben. Arme wij.
En als we dan getrouwd zijn, hebben we een Moslimman. Een man die niet drinkt (dus ook niet teveel), niet rookt/drugs gebruikt, niet uitgaat, ons niet in elkaar timmert, niet naar andere vrouwen kijkt, geen vieze films kijkt, niet vreemdgaat, die zich verantwoordelijk voelt om voor het inkomen te zorgen, die een liefhebbende papa is, die de klusjes in huis doet, het vuilnis buiten zet en ons met liefde, genegenheid en respect behandeld
Een diamant is een waardevolle steen. Een ieder van ons zou wel zo een diamant willen bezitten. Hoe zou jij omgaan met een diamant als jij die zou hebben? Zou je het niet goed bewaren in een doos? Zou je het niet ver houden van de ogen van de mensen uit vrees dat zij jouw diamant willen stelen? Zou je jouw diamant niet koesteren en goed verzorgen? Vind jij jezelf niet kostbaarder dan als een diamant? Heb jij minder rechten dan een diamant?
Waarom wordt een diamant behoedt tegen het slechte van buitenaf. Is een schepsel van vlees en bloed niet meer waard? Ben jij, mijn beste moslimzuster niet meer waard om jouw schoonheid voor jezelf te houden? Ben jij niet meer waard om jezelf te beschermen? Beschouw jezelf als een diamant mijn moslimzuster, jouw waarde zal alleen maar stijgen, je trots en eer zullen niet benadeeld kunnen worden en respect naar jou toe zal buitengewoon zijn.
"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." {Hoofdstuk Al Ahzab vers 59}
:Waarom kijk je mij zo vies aan.....
Staat de kleur of de vorm van mijn hijaab je niet aan...
Of gaaat het om het feit....
Dat de Islam mij heeft bevrijdt... Hebt je angst voor dat kleine stukje stof..
Zijn je blikken daarom zo grof...
Weet dan dat ik me door me hijaab bevrijdt voel,
Het draait niet meer om wat is mode, of wat is cool..
Ik draag het omdat HIJ, die ik aanbidt, het ons heeft opgedragen...
Zonder smoesjes, zonder uitstel en zonder klagen!
En dan mogen ze er in de politiek een drama van maken,
Maar die nutteloze woorden kunnen mijn hart niet raken,
Ik wil leven zoals de Qor'aan en Soenna het heeft beschreven..
Zodat ik kan niet alleen nu kan genieten, maar ook na dit leven..
Ik vraag niet om je begrip, en ook niet om je acceptatie..
Maar verwacht niet dat ik verander..door die zogenaamde "intergratie"
Jij doet jou ding...en ik ga mijn gang....
Of maakt juist DAT jou juist zo bang?
Wat vroeger schaamte was, is nu normaal!
Als een klein meisje van 7 jaar een rokje droeg zag ze er schattig uit, tegenwoordig draagt een meid van 18 dezelfde maat rokje!
Tegenwoordig wordt je een man genoemd als je drinkt en rookt!
Jongens gaan wel naar de moskee, maar dan voor de kapper(5,-)
Probeert een MoslimZuster een soenia te worden, wordt ze uitgemaakt voor scheinheiligheid!
Probeert een MoslimBroeder een soenie te worden, wordt er tegen hem gezegd ; geniet van je leven voordat je gaat trouwen!
Wat in de koran verboden is, is tegenwoordig de normaalste zaak, want het is zogenaamd 2010!
Houd je je aan de islam van 1431 jaar geleden, dan zeggen ze dat je ouderwets bent!
Deze Verhaal Houd Nooit Op, Ik Houd Het Hierbij!
Hoop Dat Dit Iets Zegt!!!
denk hier goed over na!!!!!!!!!!!!!!!!javascript:emoticon(':-(')
Dagen verstrijken, mijn levensadem vergaat
en ik vraag me af, hoe het er nu voor staat
Als ik dit leven nu hier op aarde zou verlaten
is het dan wel genoeg: mijn verzamelde daden?
Voorzeker, nee, ik besef dat ik onvoorbereid ben
en dat ik mijn Schepper Allah ook nauwelijks ken
Terwijl Hij me geschapen heeft en mij alles gaf
toch heb ik me niet volledig overgegeven elke dag
Islam is overgave, volledige overgave aan Allah
in al jouw daden, elke dag, zo ook in de salaat
Je leven besteden om Allah tevreden te maken
dat is hoe jij en ik in het paradijs kunnen geraken
De hel staat klaar voor de dwalende in dit leven
wellicht denk je er niet aan, maar dit is 'n gegeven
De straf zal ongekend zwaar zijn voor elk persoon
behalve degene die Allah met 't paradijs heeft beloond
Gehoorzaam Allah, laat de zonden, zolang 't nog kan
uitstel is geen optie, 't leven is kort, al lijkt het lang
Je kunt deze waarschuwing als velen ook negeren
of berouw tonen en de kans grijpen om terug te keren http://islamgedichten.web-log.nl/
Richt me tot Allah in mijn gebed op tijd,
Ik praat met Hem, het is geen geheim,
Kan Hem alles vragen wat ik wil,
Blijf bij mij Allah zolang ik U bemin.
Elk gebed die ik mij tot Allah verricht,
Merk ik dat Allah mijn leven verlicht,
Kan mijn hart bij U luchten,
Zo verdwijnen al mijn diepe zuchten.
Hoe zou ik kunnen leven zonder mijn gebed,
Het heeft mij al talloze keren gered,
Van zondes die ik bijna had begaan,
Door het gebed verdwenen ze spontaan.
En als ik eens iets ga dwalen,
Wilt U me dan weer komen halen,
Dan kniel ik eerbiedig voor u neer,
En beloof ik U, dit doe ik geen volgende keer.
Allah door het gebed kan ik op U rekenen,
Dat heeft U al vele keren bewezen,
Het maakt me tot een beter mens,
Daarom maak ik mijn gebed heel intens.
Broeders en zusters ik heb een wens,
Doe het gebed zoals Allah het wenst,
En je zult het gaan ervaren,
Dat Allah je bewaard voor alle gevaren.
Maar na hen volgden andere generaties, die de salaah achterwege lieten (i.e. of door de gebeden niet te verrichten, of ze niet goed te verrichten, of ze niet op hun vastgestelde tijden te verrichten) en de begeerten volgden. Daarom zullen zij verlies tegemoet zien. (Maryam: 59)
Richt me tot Allah in mijn gebed op tijd,
Ik praat met Hem, het is geen geheim,
Kan Hem alles vragen wat ik wil,
Blijf bij mij Allah zolang ik U bemin.
Elk gebed die ik mij tot Allah verricht,
Merk ik dat Allah mijn leven verlicht,
Kan mijn hart bij U luchten,
Zo verdwijnen al mijn diepe zuchten.
Hoe zou ik kunnen leven zonder mijn gebed,
Het heeft mij al talloze keren gered,
Van zondes die ik bijna had begaan,
Door het gebed verdwenen ze spontaan.
En als ik eens iets ga dwalen,
Wilt U me dan weer komen halen,
Dan kniel ik eerbiedig voor u neer,
En beloof ik U, dit doe ik geen volgende keer.
Allah door het gebed kan ik op U rekenen,
Dat heeft U al vele keren bewezen,
Het maakt me tot een beter mens,
Daarom maak ik mijn gebed heel intens.
Broeders en zusters ik heb een wens,
Doe het gebed zoals Allah het wenst,
En je zult het gaan ervaren,
Dat Allah je bewaard voor alle gevaren.
Maar na hen volgden andere generaties, die de salaah achterwege lieten (i.e. of door de gebeden niet te verrichten, of ze niet goed te verrichten, of ze niet op hun vastgestelde tijden te verrichten) en de begeerten volgden. Daarom zullen zij verlies tegemoet zien. (Maryam: 59)
(Uit het boek: "Uitleg van de drie fundamentele grondbeginselen")
(De hadieth is overgeleverd door Ah'med, Aboe Daawoed, Ibn Khozaymah, Al-H'aakim en authentiek verklaard door Al-Albaanie)
(Dit stuk is het vervolg op de hadieth in het stuk: De laatste momenten van het leven van de gelovigen)
Als een ongelovige dienaar op het punt staat om deze wereld te verlaten om naar de volgende wereld over te gaan, komen engelen met zwarte gezichten uit de hemel naar beneden en zij hebben Al-Masooh'[1] bij zich en zitten dan om hem heen in een menigte zover het oog reikt. Dan komt de Engel des Doods en gaat bij zijn hoofd zitten en zegt: "Slechte ziel, kom naar buiten naar de vervloeking en de woede van Allaah!" De ziel verdeelt zich over het hele lichaam en wordt uit het lichaam getrokken zoals As-Saffood[2] uit natte wol wordt getrokken. Dan neemt de engel hem over. Als hij hem te pakken heeft, laten de andere engelen het geen moment in zijn handen. Zij nemen hem en wikkelen hem in Al-Masooh' waar een stank vanaf komt, zoals de ergste stank van een lichaam in de wereld.
Dan nemen zij hem naar boven en telkens als zij voorbij een groep engelen komen, vragen deze: "Wie is deze smerige ziel?" De engelen met de ziel antwoorden: "Die en die, de zoon van die en die," en zij gebruiken de ergste benamingen die de mensen hem op deze wereld hebben gegeven. Dan brengen zij hem naar de laagste hemel en vragen of de poort voor hem geopend kan worden. Deze gaat niet open.
De boodschapper van Allaah (Salla llahoe Alayhie Wa Sallam) reciteerde toen: "..de poorten van de hemel zullen niet worden geopend.." [3]
Dan zegt Allaah (Azza wa Djal [4]): "Schrijf zijn boek in Sidjien [5]." Daarna wordt de ziel naar beneden gegooid. Daarna reciteerde de profeet (Salla llahoe Alayhie Wa Sallam): "En wie iets met Allaah vereenzelvigt, het is alsof hij van een hoogte valt en de vogels hem wegrukken of de wind hem wegblaast naar een afgelegen plek." [6]
Dan keert zijn ziel naar zijn lichaam terug en twee engelen komen naar hem toe en vragen hem: "Wie is jouw Heer?" Hij antwoordt: "Ha [7], ha, ik weet het niet!" Zij vragen hem: "Wat is jouw religie?" Hij zegt: "Ha, ha, ik weet het niet." Zij vragen hem: "Wie is die man die naar jullie is toegezonden?" Hij zegt: "Ha, ha, ik weet het niet." Dan roept een Roeper uit de hemel: "Mijn dienaar heeft gelogen, spreidt dus de tapijten (kleden waarop men zit) van het Vuur voor hem uit en open de poort van het Vuur voor hem!" Daarna komt er een hete wind naar hem toe, zijn graf wordt zo nauw voor hem, dat zijn ribben samengeperst worden. Een man met een afschuwelijke uiterlijk, gekleed in vodden en een vieze lucht komt naar hem toe en zegt: "Wees tevreden met het slechte nieuws dat ik voor je heb. Dit is de dag die je beloofd werd." Hij vraagt: "Wie ben jij? Je hebt een uiterlijk dat kwaad voorspelt." Hij antwoordt: "Ik ben je slechte daden."Dan zegt hij: "O Rabb (Heer), laat het laatste Uur niet komen!"
Waarom? Waarom verricht je je gebed niet op tijd?
Voel je dan nooit spijt,
Als je tegenover je schepper staat,
Elke dag opnieuw,
Te laat voor je salaat..
Wat is vandaag je smoesje,
Wat is je excuus?
Vergeet dat smoesje,
Vergeet dat excuus,
Bid slechts tot Allah..
Want Lijkt iets onmogelijk,
Allah zal het voor jou mogelijk maken..
Als je moe bent,
Zal Allah je rust geven
Heb je het gevoel dat je niet verder kan;
Denk aan Allahs genade; dat zal voldoende zijn..
Heb je het gevoel dat je er niet meer uit komt,
Dan zal Allah je leiden..
Vind je het niet waard,
Bedenk dan,
dat jij het op de dag des Oordeels dan ook niet waard zal zijn..
kun je jezelf hierna niet vergeven,
voor al die zondes in je leven,
Bid dan tot Allah,
Opdat Allah jou moge vergeven
Dan zou ik iedereen vergeving vragen vanuit mijn hart
Ik zou nadenken over mijn slechte daden...
En mijn gebeden op tijd klaren...
Ik zou de helft ervan besteden aan vergeving vragen, en mijn familie
bezoeken...
En de andere helft knielen op mijn gebedskleed en Allaah om vergeving
verzoeken...
Ik zou smeken om mij niet te straffen voor de verloren tijd die ik nog moest
inhalen...
En als ik niet vergeven word dan is dat heel erg balen...
Maar ik zou geloven in de barmhartigheid van onze Heer...
En blijven smeken keer op keer...
Ik weet je weegschaal kan je niet vullen in 24 uur,
daar is de tijd te kort voor het is voor een korte duur...
Wel
zou ik nog blijven smeken om vergeving...
En uit dit leven trek ik een lering
Hoop dat het dan niet te laat is en dat ik het nog in dit leven oplos
Want anders ben ik verloren en blijf ik alsnog de klos...
Maar inshaAllaah heb ik nog tijd om vergeving te vragen...
En hopelijk zullen we in het hiernamaals slagen...
Als ik nog 24 uur te leven had...
Dan zou ik huilen op mijn gebedsmat...
Ik zou Allaah smeken om mij te genezen...
En Allaah beloven elke dag de quraan te lezen...
Ik zou iedereen vragen, heb je nog wat van mij tegoed...
Want ik zou bang zijn om mij schulden mee te nemen en daarvoor boet...
Ik zou mijn dierbaren vertellen hoeveel ik van ze heb gehouden...
En ze de boodschap geven om op Allaah te blijven vertrouwen...
Ik zou mijn spullen
uitdelen aan de armen...
En hopen op de barmhartigheid van Allaah die mijn hart doet verwarmen...
Ik zou da3wa gaan verrichten op straat...
Hopen dan dat de liefde voor Allaah groeit in plaats van haat...
Ik zou zeggen aan iedereen neem een vb aan mij ik heb nog 24 uur te leven...
Jij hebt misschien nog tijd om te veranderen en om vergeving te smeken...
Ik zou zo bang zijn voor de dood en huilen en huilen...
Maar helaas voor de dood kan je niet schuilen...
In plaats daarvan kan ik beter om vergeving smeken voor de laatste uren...
En doe-aa maken en goede daden verrichten voor de tijd die kort mag duren...
Maar kijk mensen hoe ik nu denk...
24 uur terwijl elk minuut een geschenk is...
Waarom pas veranderen als je weet dat je nog kort zal leven...
Waarom pas als ik weet
dat ik morgen ga dan pas kan het me wat schelen...
Waarom niet elke dag leven alsof je morgen sterft...
En Allaah aanbidden goede daden verrichten en dan het paradijs erft...
Waarom gaan we pas huilen als we weten dat we morgen dood gaan...
Waarom niet nu strijden en nu de duivel verslaan..
Als we elke dag de dood zouden herinneren...
Dan pas zouden we veranderen van buiten en van binnen...
Lieve broeders en zusters elke dag is een geschenk van Allaah...
Laten we nu veranderen en vrezen voor Allaahs straf, die begint in het
graf...
Sommige hedendaagse schrijvers, beïnvloed door de werken van Guenon en Schuon [1], lijken de universele geldigheid van alle religies te wensen tegen iedere prijs. Zo schrijven zij het zelfs toe aan Meesters als Muhiyuddīn Ibn `Arabī of Amīr `Abdul Qādir. [2]
De reden hiervoor lijkt de emotionele onaanvaardbaarheid dat volgers van andere religies in de hel zouden belanden. Waar is de genade? Zou Allah (Hoog en Verheven is Hij!) iemand naar het hellevuur sturen slechts omdat deze een godsdienst anders dan de Islam aanhangt? Deze vraag wordt door de traditionele Islam op twee manieren beantwoordt.
(1) Er zijn bepaalde volkeren die door de boodschap van de Profeet van de Islam (Allah zegene hem en geve hem vrede), namelijk dat we enkel de Ene God moeten aanbidden en niets anders met Hem mogen associëren, niet zijn bereikt. Deze mensen zijn onschuldig, en zij zullen niet gestraft worden wat zij ook doen. Allah (Hoog en Verheven is Hij!) zegt in Sūrat al-Isrā:
En Wij bestraffen niet voordat Wij een Boodschapper hebben gestuurd.
(Koran, Sūrat al-Isrā 17:15)
Hiertoe behoren bijvoorbeeld Christenen en anderen die in de periode leefden nadat de mythe over Jezus' godheid zich verspreidde, totdat de Profeet Mohammed (Allah zegene hem en geve hem vrede) kwam en de boodschap van het zuivere monotheïsme vernieuwde.
De grote Islamitische geleerde Imam al-Ghazālī, rekent onder deze categorie ook diegenen die enkel met een verdraaid beeld van de Boodschapper van de Islam (Allah zegene hem en geve hem vrede) zijn bereikt. Vermoedelijk zijn hier vele mensen in het Westen van vandaag de dag bij inbegrepen die niets over de godsdienst weten anders dan de verhalen in de kranten over Ayatollahs en krankzinnige Moslims die zelfmoordaanslagen plegen. Zijn dit soort mensen capabel om te geloven? Volgens Imam al-Ghazālī worden dergelijke mensen geëxcuseerd tot het moment dat ze de mogelijkheid krijgen om de ware Islam te leren kennen. [3] Dit verandert natuurlijk niets aan onze eigen verplichting als Moslims om hen met da`wa te bereiken.
(2) Een tweede groep mensen bestaat uit diegenen die zich afkeren van Allahs goddelijke boodschap van de Islam en het gebod Hem alleen te aanbidden verwerpen; of zij dit nu doen uit het blind navolgen van het geloof van hun voorvaderen, of om een ander reden. Dit zijn de mensen naar wie Allah (Hoog en Verheven is Hij!) een Profetische Boodschapper heeft gestuurd, en die met Zijn boodschap bereikt zijn. Hij heeft hen gehoor en intelligentie gegeven waarmee zij Zijn boodschap kunnen begrijpen, maar na dit alles blijven zij vasthouden aan het gelijkstellen van anderen met Allah, of door daadwerkelijk iemand anders naast Allah te aanbidden, of door de wetten die Zijn Boodschapper heeft gebracht te verwerpen waardoor zij hun eigen gebruiken gelijk te stellen met Zijn gebod om aanbeden te worden zoals Hij het beveelt.
Deze mensen hebben de rechten van Allah overtreden, en zij hebben geaccepteerd om naar de hel te gaan. En dit is precies datgene waar Zijn Boodschappers hen voor hebben gewaarschuwd, dus zij hebben geen excuus:
Voorwaar, Allah vergeeft niet dat aan Hem deelgenoten toegekend worden, maar Hij vergeeft daarnaast alles, aan wie Hij wil.
(Koran, Sūrat al-Nisā 4:48)
In welk geval dan ook, de genade van Allah bestaat; hoewel het voor niet-Moslims die niet door de boodschap zijn bereikt een kwestie van goddelijke amnestie voor hun onwetendheid is, en niet een bevestiging van de geldigheid van hun religie. Het is verstandig het verschil te weten tussen beide gevallen, gezien iemands eeuwige lot daarvan afhangt.
Noten
[1] Zoals Chittick, Gai Eaton, Martin Lings, Titus Bruckhardt enzovoorts.
[2] Wat betreft Muhiyuddīn, zij schrijven dit toe aan hem als zijn principe. Wat betreft ` Amīr `Abdul Qādir, hij beschermde de Christenen tegen een bloedbad door ze in zijn eigen huis onder te brengen omdat hij het begreep (de universele geldigheid van alle religies) volgens hen. Alsof andere geleerden het halāl achtten hen af te slachten.
Sommige hedendaagse schrijvers, beïnvloed door de werken van Guenon en Schuon [1], lijken de universele geldigheid van alle religies te wensen tegen iedere prijs. Zo schrijven zij het zelfs toe aan Meesters als Muhiyuddīn Ibn `Arabī of Amīr `Abdul Qādir. [2]
De reden hiervoor lijkt de emotionele onaanvaardbaarheid dat volgers van andere religies in de hel zouden belanden. Waar is de genade? Zou Allah (Hoog en Verheven is Hij!) iemand naar het hellevuur sturen slechts omdat deze een godsdienst anders dan de Islam aanhangt? Deze vraag wordt door de traditionele Islam op twee manieren beantwoordt.
(1) Er zijn bepaalde volkeren die door de boodschap van de Profeet van de Islam (Allah zegene hem en geve hem vrede), namelijk dat we enkel de Ene God moeten aanbidden en niets anders met Hem mogen associëren, niet zijn bereikt. Deze mensen zijn onschuldig, en zij zullen niet gestraft worden wat zij ook doen. Allah (Hoog en Verheven is Hij!) zegt in Sūrat al-Isrā:
En Wij bestraffen niet voordat Wij een Boodschapper hebben gestuurd.
(Koran, Sūrat al-Isrā 17:15)
Hiertoe behoren bijvoorbeeld Christenen en anderen die in de periode leefden nadat de mythe over Jezus' godheid zich verspreidde, totdat de Profeet Mohammed (Allah zegene hem en geve hem vrede) kwam en de boodschap van het zuivere monotheïsme vernieuwde.
De grote Islamitische geleerde Imam al-Ghazālī, rekent onder deze categorie ook diegenen die enkel met een verdraaid beeld van de Boodschapper van de Islam (Allah zegene hem en geve hem vrede) zijn bereikt. Vermoedelijk zijn hier vele mensen in het Westen van vandaag de dag bij inbegrepen die niets over de godsdienst weten anders dan de verhalen in de kranten over Ayatollahs en krankzinnige Moslims die zelfmoordaanslagen plegen. Zijn dit soort mensen capabel om te geloven? Volgens Imam al-Ghazālī worden dergelijke mensen geëxcuseerd tot het moment dat ze de mogelijkheid krijgen om de ware Islam te leren kennen. [3] Dit verandert natuurlijk niets aan onze eigen verplichting als Moslims om hen met da`wa te bereiken.
(2) Een tweede groep mensen bestaat uit diegenen die zich afkeren van Allahs goddelijke boodschap van de Islam en het gebod Hem alleen te aanbidden verwerpen; of zij dit nu doen uit het blind navolgen van het geloof van hun voorvaderen, of om een ander reden. Dit zijn de mensen naar wie Allah (Hoog en Verheven is Hij!) een Profetische Boodschapper heeft gestuurd, en die met Zijn boodschap bereikt zijn. Hij heeft hen gehoor en intelligentie gegeven waarmee zij Zijn boodschap kunnen begrijpen, maar na dit alles blijven zij vasthouden aan het gelijkstellen van anderen met Allah, of door daadwerkelijk iemand anders naast Allah te aanbidden, of door de wetten die Zijn Boodschapper heeft gebracht te verwerpen waardoor zij hun eigen gebruiken gelijk te stellen met Zijn gebod om aanbeden te worden zoals Hij het beveelt.
Deze mensen hebben de rechten van Allah overtreden, en zij hebben geaccepteerd om naar de hel te gaan. En dit is precies datgene waar Zijn Boodschappers hen voor hebben gewaarschuwd, dus zij hebben geen excuus:
Voorwaar, Allah vergeeft niet dat aan Hem deelgenoten toegekend worden, maar Hij vergeeft daarnaast alles, aan wie Hij wil.
(Koran, Sūrat al-Nisā 4:48)
In welk geval dan ook, de genade van Allah bestaat; hoewel het voor niet-Moslims die niet door de boodschap zijn bereikt een kwestie van goddelijke amnestie voor hun onwetendheid is, en niet een bevestiging van de geldigheid van hun religie. Het is verstandig het verschil te weten tussen beide gevallen, gezien iemands eeuwige lot daarvan afhangt.
Noten
[1] Zoals Chittick, Gai Eaton, Martin Lings, Titus Bruckhardt enzovoorts.
[2] Wat betreft Muhiyuddīn, zij schrijven dit toe aan hem als zijn principe. Wat betreft ` Amīr `Abdul Qādir, hij beschermde de Christenen tegen een bloedbad door ze in zijn eigen huis onder te brengen omdat hij het begreep (de universele geldigheid van alle religies) volgens hen. Alsof andere geleerden het halāl achtten hen af te slachten.
Ik ben karima, en gebruik soms ook wel de schuilnaam umm saalih.
Ik ben een vrouw en woon in amsterdam (nederland) en mijn beroep is pedagogiek.
Ik ben geboren op 13/05/1992 en ben nu dus 33 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: informatie zoeken over de islam.