De periode 1900: En Mr. Poiret bevrijdt de vrouw... 1900 was de periode van Jacques Doucet, Mariano Fortuny maar vooral van Paul Poiret. Het was Paul Poiret die de vrouwen verloste van hun korset... LEES VERDER
De vorm van de tenen vertelt veel over iemands persoonlijkheid en gedrag. Maar ook kleine kwaaltjes, zoals kalknagels, likdoorns en wratten, geven een beeld van iemands karakter.
De tenen vormen een soort blauwdruk van ons bestaan. De grote tenen zijn de microfoons van de voeten. Zij zeggen wat de andere tenen te vertellen hebben. De rechtervoet correspondeert met onze rationele kant, ook als iemand linkshandig is. De grote teen vertelt hier over onze vreugden, de teen daarnaast is de wens- of ambitieteen. De middelste teen geeft aan hoe we onze ambities waar maken, de vierde teen verklapt iets over je betrokkenheid en hoe je je grenzen afbakent. In de kleine teen zitten onze angsten en onzekerheden. De linkervoet correspondeert met het emotionele leven. De grote teen toont hoeveel verdriet iemand in zijn leven kende. De tweede teen geeft aan hoe hij of zij met dat gevoel omgaat en de middelste teen verklapt hoe creatief iemand is. De vierde en vijfde teen zijn de liefdes- en sekstenen. Het seksteentje vertelt tevens iets over het vertrouwen in anderen.
Aandoeningen
* Nagels dienen ter bescherming. Hoe dikker de nagel, hoe geslotener de drager ervan. Ook mensen met eelt schermen zich af. Wie daarin overdrijft, heeft snel last van likdoorns. Je stikt van binnen en kunt je emoties niet kwijt. Zolang je daarvoor geen oplossing vindt, keren de likdoorns terug.
* Schimmels duiden op een gebrek aan weerbaarheid.
* Wratten wijzen op ingehouden boosheid. Zo lang je die boosheid niet uit, blijven de wratten terugkomen. Ze komen vaak op allebei de voeten symmetrisch op exact dezelfde plaats terug. Die plek geeft aan in welke meridiaan de boosheid vast zit.
* Een horizontale groef in de nagel wijst op een gebeurtenis met grote impact. De plaats van de groef helpt bepalen waar en wanneer die gebeurtenis ongeveer heeft plaatsgevonden.
* Een verticale ribbel op de nagel wijst op stofwisselingsproblemen.
Kenmerken
* Lange grote tenen wijzen op verbaal talent. Iemand met korte grote tenen gaat kort door de bocht. * Bezitters van kromme tenen accepteren gemakkelijk autoritair gedrag. * Mensen met ingetrokken tenen accepteren geen nee. * Wie zijn tenen kan spreiden, kan analytisch denken. * Concentratieproblemen? Bind de tenen 's nachts bij elkaar. Het helpt! * Wie de vierde en vijfde teen niet kan spreiden, is trouw in een relatie. Zitten de tenen los van elkaar, dan kan de bezitter ervan minder trouw zijn. * Zijn de tenen netjes afgerond, dan heeft u te maken met een tacticus. Zijn ze puntig, dan kan de bezitter behoorlijk scherp en zelfs penetrant zijn. * Klauwt de vierde teen, dan is er sprake van een moederkloekeffect of een driftkikker. * Hebben nagels witte stippen, dan neemt de bezitter gemakkelijk het gedrag van anderen over. * Een druppel onder de tenen wijst op erg veel energie.
De mode uit de jaren 70 onderscheidt zich door een veelheid aan stijlen. Aan de ene kant zijn er de glitter en felle kleuren van de discomode, aan de andere kant is er de kleding van natuurlijke stoffen, zoals de zelfgebreide mode. Jonge vrouwen grijpen in de jaren 70 massaal naar de breipen. Alles wat gedragen kan worden wordt zelf gebreid: vesten, mutsen, lange jurken maar ook gebreide jasjes, pull-overs en zelfs hele kostuums! Wil je dat zelfgebreide kleding weer in de mode komt?
Parels zijn een edel en mystiek geschenk van de zee, meren en snelstromende beken. Overal waar schelpdieren leven worden parels gevormd, dus ook in zoetwater.
Zij worden uit een oester geboren met een briljante schijn en een unieke zachte innerlijke glans, waar geen edelsteen tegenop kan.
Een speling van het lot wanneer een vreemd partikeltje, met de zeestroming meegevoerd, zich in het zachte oesterlijf nestelt.
Mabe
Om één enkele echte parel te vinden openden parelvissers in vroegere tijden duizenden oesters. Vandaar dat natuur- of oriëntparels uiterst zeldzaam zijn geworden. Een perfect exemplaar was destijds zonder meer een unicum.
Seks of een nieuwe garderobe? De meeste Amerikaanse vrouwen hoeven hierover niet lang na te denken; zij gaan voor de kleren. Zonder twijfel.
Seks? Vrouwen hebben liever een nieuwe garderobe
Uit een onderzoek van Unilever onder 1.000 vrouwen in tien Amerikaanse steden blijkt dat de gemiddelde vrouw bereid is seks voor vijftien maanden op te geven, in ruil voor een kast vol nieuwe kleren 2 procent van de ondervraagde vrouwen zei daar zelfs drie jaar seks voor op te geven.
Hoe erg vrouwen gehecht zijn aan hun favoriete kledingstukken, blijkt wel uit het feit dat 61 procent aangaf liever een maand geen seks te hebben, dan een lievelingskledingstuk kwijt te raken.
Zelfvertrouwen Bijna de helft van de ondervraagden, 48 procent, zei dat het lievelingskledingstuk betrouwbaarder is dan een partner, als het gaat om het geven van zelfvertrouwen en je sexy voelen.
Ook duurt een relatie met een kledingstuk langer dan die met een man; de gemiddelde vrouw tussen de 18 en de 54 hield ongeveer 12,5 jaar vast aan haar favoriete kledingstuk, een jaar langer dan haar langste relatie met een geliefde.
Wit-, bruin-, blauw- en grijstinten zijn de basiskleuren van de nieuwe zomercollectie. De met de hand gemaakte juwelen zijn vervaardigd uit maansteen, zoetwaterparels, zonnesteen, aquamarijn en Swarovski kristal. .
De lente hangt in de lucht, de aarde wordt steeds wamer, dus het is weer bijna tijd voor rokjesdag! Maar ook de mannen zullen deze zomer met de benen bloot moeten.
Prada verknipte er plakkerig lakleer voor. Dolce & Gabbana lieten het kledingstuk in allerlei lengtes tussen knie en kruis zien. En zelfs de keurige Valentino maakte hem tot een eigenaardig onderdeel van een grijs pak: de korte broek! Slechts een enkele collectie bleef ervan verstoken. Zoals die van Burberry, dat veel jassen bracht, gek genoeg onder bolle gebreide mutsen.
Kniebroek bij Dolce & Gabbana
Extremen Nog nooit gingen er zo veel korte broeken over de catwalk. Ook niet in de periode waaraan de nieuwe zomermode sterk refereert, de jaren tachtig. De tijd dat ontwerpers, om op te vallen en naam te maken, een voorkeur voor extremen hadden. Zij waren er dol op om de korte broek niet alleen als sportkledingstuk te tonen, maar ook als vrolijke of sexy noot.
Tijdens de zomermodeshows, gehouden in de zomer van 2006 sneuvelden meer records dan dat van het aantal korte broeken. Een langdurige hittegolf hield Italië en Frankrijk in de greep. Het publiek stroomde over van zweet en begrip voor luchtige blote benen. En het gelijktijdig gehouden wereldkampioenschap voetbal brandde het beeld van de ideale man als kortgebroekte sportheld op het netvlies.
Maar ja, nu is het voorjaar 2007, tijd om al die shorts en bermudas niet veel meer waarde toe te kennen dan het symbool voor de nieuwe mode. Sportieve souplesse met een knipoog naar de ruime kleren uit de jaren tachtig.
De tijd dat volslanke dames oudbollige kleding moesten dragen is gelukkig definitief voorbij. Deze mode is vlot en modern en heel aangenaam om te dragen.
Zon, zee, strand en zomerliefde was dé inspiratiebron voor de nieuwe zomergeur van Cacharel. Het turkooisblauwe, heldergroene en fuchsiaroze design doet je alvast meteen naar de zomer verlangen.
Amor Amor Sunshine, de vrouwengeur, zou vooral zomers en vurig zijn. Het parfum is een mix van een vruchtencocktail, tropische bloemen en een vanillegeur. Amor Homme Sunshine, de mannelijke variant, is een fruitige frisse parfum met muskusextract. Amor Amor Sunshine
Givenchy heeft een lipstick ontworpen voor een zelfverzekerde en verleidelijke vrouw vol lef. De lichtweerkaatsende pigmenten zorgen voor een glanzend effect, wat deze stick onderscheidt van alle andere. http://www.givenchy.com/default.php
Na een donkere herfst en winter, waarbij zwart en grijstinten de boventoon voerden, mag het weer: kleur. Van rood tot felblauw en van kanariegeel (dé trendtint van dit voorjaar) tot hardgroen: de kleding én de accessoires gaan weer knallen. Het haar daarentegen wordt zo naturel mogelijk gekleurd en gestyled!
Wij zijn een doordeweeks gezinnetje met een vrij normaal leven. Hierna ons verhaal.
Hallo, lieve bloggers die een bezoekje brengen aan het prachtige blogje van Madammeke. Ik ben Patty, geboren 27/05/'59 en dit jaar 29 jaar gehuwd met Freddy, die geboren is op 27/09/'52. Samen hebben wij, zoals elk gezin waarschijnlijk, een heleboel meegemaakt. Wij hebben twee prachtige zonen op de wereld gezet, Steven en David, die ondertussen respectievelijk 27 en 26 jaar zijn. Steven trouwt dit jaar op 15 september met zijn lieve vriendin, Joy.
David daarentegen woont reeds drie jaar samen met Katrien en hebben ons op 20/04/'06 een pracht van een kleindochter geschonken die naar de naam Celine luistert. Zij is de oogappel van haar pappie (Freddy) en natuurlijk de lieveling van de hele familie. Onze nummer één binnen ons gezinnetje is Taibo, onze lieve West Highland White Terriër die op 29/01/'05 geboren werd. Dit is echt een schattig, levendig hondje dat wij overal mee naartoe kunnen nemen.
Toen wij beiden nog jonger waren hebben wij steeds gesport. Als klein kind ben ik op zesjarige leeftijd beginnen turnen en dit tot mijn 18 jaar. Freddy daarentegen heeft in zijn jeugdjaren lang aan veldlopen en voetbal gedaan. Toen onze kinderen een jaar of 10-11 waren zijn zij met zelfverdediging begonnen (Jiu-Jitsu). Wij gingen 2 x per week mee naar de trainingen en hadden de microbe ook snel te pakken. Deze sport hebben wij zo'n tien jaar beoefend, Freddy had ondertussen de zwarte gordel behaald en ikzelf ben tot de groene gordel gegaan. Door mijn rugproblemen hebben wij toen met spijt in ons hart deze sport moeten opgeven.
Freddy is nu nog steeds een fervent wandelaar en staat elke zondagmorgen paraat om zo'n 15 km te gaan stappen. Op vakantie gaan wij gewoonlijk naar Spanje om het zonnetje en het strand op te zoeken. Tot over twee jaar ging dit nog met het vliegtuig maar met onzen Taibo erbij gaan wij nu met de auto naar Spanje. Voor een tussendoortje gaan we dan graag naar het Zwarte Woud of de Ardennen. Verder houden wij van gezellig uit eten gaan in een familiale sfeer.
Bedankt Madammeke voor de uitnodiging, een lieve groet van Patty en Freddy
Het gaat niet al te goed met ons milieu en dat wil het merk Simple Shoes ons duidelijk maken. Hun oplossing: biologisch afbreekbare schoenen op de markt brengen. De nieuwe collectie van Simple Shoes is in 3 categorieën verdeeld: Good, Better and Best.
In deze categorieën worden dan schoenen, muiltjes en linnen sandalen verkocht. De binnenkant van elke schoen bestaat uit kurk, de schoenzool is opgebouwd uit koord en de duurdere modellen bevatten zelfs natuurlijke rubber. De kers op de taart zijn de modellen die vanbinnen uit gerecycleerde melkkartonnen bestaan. Zachte kleuren vormen een tegengewicht voor de brave look van deze collectie. Simple Shoes is hét merk voor mensen die bezorgd zijn om het milieu en die weigeren om dezelfde schoenen te dragen als de rest van de wereld.
Zwart Parfum voor de man Kiton, het merk van Cira Paone, lanceert haar nieuw mannenparfum, genaamd Kiton Black. Deze geur spiegelt zich volledig aan het image van het Italiaanse modehuis: elegant en hedendaags.
In een ondoorschijnend ovalen flesje - wat typisch is voor Kiton - zit een geurige combinatie vervat, die je nog nooit eerder rook. Concreet: Kiton Black start met frisse topnoten van bergamot en citrusvruchten, gekoppeld aan viooltjes en aan de iets sensuelere geur van leer en cederhout. Paone wil zo de wereld van het parfum veroveren met een geur die volledig in de lijn ligt van het merk. Te verkrijgen in de vorm van eau de toilette of aftershave vanaf maart 2007.
Met de lancering van de nieuwe Pro-age lijn wil Dove naast een internationale campagne met rijpere vrouwen ook een kalender samenstellen met twaalf Belgische vrouwen. Daarvoor is Dove nog op zoek naar modellen, ouder dan 50, die er geen probleem mee hebben om naakt voor de lens van de bekende fotografe Lieve Blancquaert te poseren.
Ben je dus ouder dan 50, wil je graag in de spotlights staan en kan je je vrijmaken op 19, 20 of 21 maart? Stuur dan je gegevens (naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, beroep, hobbys, aantal kinderen), een motivatiebrief en twee fotos van jezelf (één portret en één waar je volledig opstaat) naar Fé, Dove kalender, Lange Leemstraat 372, 2018 Antwerpen. Via mail kan ook naar anneleen@fe-online.be. De twaalf winnaars komen op de kalender, krijgen een Dove verwenpakket en een professionele, grote foto van jezelf!