De periode 1900: En Mr. Poiret bevrijdt de vrouw... 1900 was de periode van Jacques Doucet, Mariano Fortuny maar vooral van Paul Poiret. Het was Paul Poiret die de vrouwen verloste van hun korset... LEES VERDER
Het lijkt wel alsof het tijdperk van de supermodellen als Kate Moss en Gisele Bundchen voorgoed voorbij is. Het hippe kledingmerk American Apparel is op zoek naar de mooiste billen wereld in navolging van het lingeriemerk Sloggie en Benetton zoekt momenteel een 'jongeren met unieke stijl' voor hun komende reclamecampagnes.
Foto's website Het Amerikaanse merk American Apparel staat er om bekend controverse te creëren. Zo poseren op de website werknemers in erg sexy poses de collectie. Voor zijn nieuwste reclamecampagne zoekt het merk de mooiste billen ter wereld, iedereen mag zich inschrijven. Dat zorgt in het land voor heel wat ophef. Verschillende Amerikaanse kranten noemen dit zorgwekkend, want ook deze foto's zullen op de website verschijnen, iedereen mag die dan quoteren en becommentariëren. De uiteindelijk winnaar wordt wel gekozen door een jury samengesteld door het merk zelf.
Nog merken Nu volgen nog twee merken dit voorbeeld. Zo zou Benetton op zoek zijn naar een groep mensen met een unieke stijl of die een boodschap voor de wereld hebben. Ook hiervoor moeten kandidaten foto's of video's op de website zetten en kan iedereen op zijn favoriet stemmen. Het Amerikaanse jeansmerk L.e.i. zoekt drie 'gewone' Amerikaanse meisjes voor zijn volgende campagne, ze moeten vooral levendig, energiek en intelligent zijn. De prijs is een studiebeurs van 100.000 dollar. (ep)