Inhoud blog
  • Tussendoor over een Bedrogen Echtgenoot
  • AI-gebruik bij Smartschool
  • Antisemitisch Moslimtuig !
  • Zalige Boudewijn
  • VIDEO: Goed spul . . .
  • Ilse en Helga, de Meesteressen
  • Over het Cordon Sanitaire
  • Over het G-plekje van Professor Nuttin
  • De Afspraak: Reclame voor de Rilatinepil !
  • Leraar Robert en zijn 'gematigde' moslims
  • VROEGER...
  • Zuhal Demir, Minister van Onderwijs
  • De Strijd tegen Allochtoon Geweld
  • "De burgemeester van Onderwijs"
  • Waarom zo weinig mensen zijn gaan stemmen
  • CD&V Moslimpartij
  • Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • Plaatstekort in de B-stroom
  • Asielzoekers in Hotels
  • Mijn Oordopjes
  • Bring them home now!
  • De Nieuwe Vlaamse Regering
  • "Kindermisbruikers zijn ZIEKE Mensen"
  • Koekelberg klaar voor de paus
  • Verwarde Mannen of Jihadistische Terroristen?
  • Psychisch Lijden
  • Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Allah/alloeeee Akbar
  • Taalverloedering
  • Eigen Volk
  • Bloggeschiedenis
  • Agressie tegen Hulpverleners in de Zevende Dag
  • Twee Tussendoortjes
  • Kindermisbruik door Geestelijken
  • Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • ‘Calamity Kamala’: hoe bekender hoe onbeminder
  • Bruno Vanobbergen: Onderwijs en Vluchtelingenwerk
  • Wie zijn de OUDERS van dit crapuul?
  • Tussendoor op De Afspraak
  • Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • De Nieuwe CD&V
  • Moslimscholieren intimideren Leraressen
  • De Eerste Schooldag
  • Allochtoon Zittenblijven
  • Scholieren kunnen geen Klok meer Lezen
  • Arabisch in Leuvense School
  • Wegwijs in Hemelrijk België
  • VROEGER...
  • Meer Boek, Pen en Papier, minder Digitalisering
  • Iskamterreur: Mesaanval in Solingen
  • Georges Louis & Connerie
  • "Immigratie ruïneert het Onderwijssysteem"
  • Een Doorsnee Vlaams Gezin . . .
  • Apenpokken
  • Over Brusselmans
  • Bashir Abdi, de snelle 'Belg'
  • Hartverscheurend Liefdesverhaal
  • Vluchtelingen in Hotels
  • Kinderen op de Achterbank
  • De Satire van Brusselmans
  • De Snelders Soap
  • Puberteitsremmers voor Kinderen
  • Anti-Immigratierellen in Britse Steden
  • Olympisch Boksen
  • RIP Ismail Haniyah
  • De Godsdienstleraar
  • Decadente Opening Olympische Spelen
  • CITAAT van Sigmund Freud
  • De Efteling past zich aan...
  • Didactische Tip voor het Islamonderwijs
  • Kamala Harris
  • 'Bende' van 5-jarigen
  • 21 juli
  • Zwemmen in Zee
  • Moslimterrorisme in Leeds
  • Nieuws uit Oostende
  • Tussendoor in mijn Erotische Keuken
  • DONALD TRUMP!
  • Waarom zoveel C-attesten in Beroepsonderwijs?
  • Nixon verslaan?
  • Een Neger op een Fiets
  • 11 juli, Vlaamse Feestdag
  • Omvolking van een Schoolbevolking
  • Frankrijk slaat Nieuwe Weg in
  • De nieuwe Britse Premier: een Drama?
  • "De Unieke Grootsheid van Blanke Mannen"
  • Rechts kiezen en Links krijgen
  • Als je nu nog links stemt, dan ben je hopeloos verloren
  • Rechtzetting
  • Conner en Anuna (fictie)
  • Veel Ongeletterden en Weinig Toppresteerders
  • Debat Trump - Biden
  • Jaap moet langer werken
  • Stel je eens een Wereld zonder Blanke Mensen voor
  • Het Geval Peter De Sutter
  • Te laat!
  • Regeringsvorming: Uitsluiting Vlaams Belang
  • Moeilijke Moeders
  • Ondertussen in Vlaanderen . . .
  • De Afspraak en de Islam
  • Zondag 9 juni 2024 en The Day After
  • Tussendoor in Terzake
  • Waarom Astra Zeneca’s Vaccin Mensen doodt
  • An Serpent, een gevaarlijke Gifslang
  • Mes in de nek en dood
  • Verkiezingsperikelen
  • Collectieve Regularisatie van illegalen?
  • Geil en Wulps
  • Een Moslim als Bemiddelaar?
  • Over de Seksuele Rooftocht van Hamas
  • Drama's en Intriges
  • Zwarte Negers in de Donkere Nacht
  • CITAAT van Geert Wilders
  • Universiteiten worden steeds linkser
  • Vroeger was het beter...
  • Nawal Fahri (CD&V)
  • De heilige Holebius
  • Er gebeuren Rare Dingen
  • De Gebruikelijke Slachtofferrol
  • Onthullingen over Zwarte Scholen
  • 12 Mei Moederdag!
  • De Kracht van de Groep
  • De Depressieve Migrant
  • Meer mag ik niet zeggen
  • Alternatief Leerplan Wiskunde
  • Dit is Brussel!!
  • Een Onvergetelijke Ouderavond
  • Homoseksualiteit Strafbaar in Irak
  • Christelijke Scholieren bekeren zich tot de Islam
  • Zelenskiaans Tussendoortje en de Gulle Geldschieters
  • Centrale Toetsen Vlaams Onderwijs
  • Golf van Gewelddadige Tienerdoden in Frankrijk
  • Vogels voor de Kat
  • Terreur op Franse Scholen
  • Eerst presteren, daarna welbevinden
  • Hubert Brouns en Zoon
  • Serkan Bozyigit: "Ik ben 100 procent Vlaming"
  • De Tweede Kans van Conner Rousseau
  • Suikerfeest
  • Lieviaans Verzinseltje: Herziening Schoolplicht
  • Vluchtelingen brengen besmettelijke Ziekten mee
  • Zweedse Voetbalsupporters Doodgeschoten
  • Syriër valt Meisje aan met Mes
  • Paasfeest in Vlaanderen
  • 9 juni 2024
  • Een Waarschuwende Droom
  • Geen Lerarentekort, maar Leerlingenoverlast!
  • Moslims vechten onderling conflict uit in Vlaamse steden: “Importrellen”
  • Islamitische Staat
  • Zware Vechtpartij in Bree
  • Marokkaanse Miserie
  • Blogsentiment: Apart Onderwijs
  • Crevits haat Vlamingen
  • Het Mazelenvirus in Opmars
  • Politie zoekt Nieuwe Medewerkers
  • Reclameboodschappen op mijn Blog
  • "Justitie is rot tot op het bot"
  • De Islamleraar en de Ramadan
  • Tussendoor in Gaza
  • Kleuters bestormen het Buitengewoon Onderwijs
  • Tradwifes Movement
  • Die Sven Pichal toch
  • 31.000 Gesneuvelde Soldaten
  • Lieviaans Verzinseltje
  • De Ondergravers van onze Eigenheden
  • GRAAIEN . . .
  • De 1B-klas van het Middelbaar Onderwijs
  • Psychische Stoornissen en Rilatine
  • Migrantenwerkloosheid versus Vergrijzing
  • VIDEO: Brussel . . .
  • Het Wespennest van Blauwbaard
  • Afrikaans Crapuleus Tuig
  • Omvolking van de Schoolbevolking
  • Over Draaimolens
  • VIDEO: Amerika toen en nu . . .
  • Viespeuk Vangheluwe
  • Schietpartij op de Oxford High School
  • De Advocatenmoord
  • Tussendoor bij de Ensors
  • Onthullingen over Schoolartsen in de CLB's
  • Turtelhuisjes en Terugkeerhuisjes voor Illegalen
  • Enzovoort . . .
  • Klaus Van Isacker herstelt van Hersentrauma
  • Directeur Griezelmans van Basisschool Tuinwijk
  • De Doorstroomtoets, een Hollandse Uitvinding
  • Feministengezwam
  • Fietsongevallen
  • Het Geval Snelders
  • Waarom moeten Vlaamse Scholieren Moslims tolereren?
  • Tip voor het islamonderwijs
  • De Spreidingswet
  • De Overlevingsstrategie van Turkse Leerlingen
  • De “religie van de vrede”. . .
  • Tussendoor in de Politiek
  • De Croo en Lahbib in China
  • "Zijn Man"... Surrealistisch
  • Het Wespennest van Blauwbaard
  • Het Geval Gennez
  • Rilatine als legale Drug voor Schookinderen
  • Weg met alle Bushaltes!
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Vlaand'ren mijn land

    De Noordzee bruist een lied dat brandt
    De zeewind draagt het mede
    Het zingt van vrijheid over 't land
    Van vreugd' in dorp en stede
    De zonne vuurt de blijheid aan
    Langs velden, weiden, stromen
    Waar steden met hun torens staan
    Waar woud en heide dromen
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
    O schone steden, trots en vroom
    Vol heilige feestvisioenen
    O stille dorpkens langs de stroom
    Waar veld en weide groenen
    Ik min U, stad vol klokgetril
    En dorp ik min U beide
    En 't is er, als ik dromen wil
    Zo vreedzaam in de heide
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart

    Willem Gijssels (1875 - 1945)

    SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)

    Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
    28-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En de Nederlandse Taal?

    Vlaams minister van Inburgering Liesbeth Homans (N-VA) streeft naar tien procent Vlaams overheidspersoneel met een migratieachtergrond tegen 2020. Dat besluiten De Morgen en De Standaard uit haar beleidsbrief. Momenteel staat de teller op 3,1 procent. “Een overheid die andere sectoren wil overtuigen om de etnische kloof te dichten, heeft veel meer overredingskracht wanneer ze zelf een sterk doorgedreven diversiteitsbeleid voert”, argumenteert Homans.

    Eerst Liesbeth Homans die de 'etnische kloof' wil dichten, en daarna lees ik over de verzuchtingen van Hilde Crevits. Twee vrouwen die zo vroeg op de dag al van alles willen. Ik denk dat die twee eens serieus met elkaar moeten babbelen.

    Vlaams onderwijsminister Hilde Crevits (CD&V) eist dat leerlingen na hun middelbaar beter Engels, Frans en Duits moeten spreken. De eindtermen voor de taalvakken worden strenger, talenkennis moet beter, en taalexamens worden strenger. Ook zullen scholen op hun verantwoordelijkheid gewezen worden om de taalkennis van hun leerlingen bij te schaven. Voor een goede taalbasis zullen in het lager onderwijs taalinitiaties Engels, Frans en Duits voorzien worden.

    Engels, Frans en Duits dus. Nederlands niet? Het lijkt er op dat Crevits de leerlingen internationaal en Europees mondiger wil maken. Maar hoe moet dat dan met scholieren die na hun middelbaar zich in het Nederlands niet eens fatsoenlijk kunnen uitdrukken? En die zouden dan volgens Homans een overheidsambt moeten gaan uitoefenen? Een functie die een correct taalgebruik vereist?

    Op tv zag ik een Marokkaanse trambestuurder in opleiding - Mouhcine Roudah - die zich wel verstaanbaar kon maken, maar aan zijn uitspraak haperde er toch wat. Zo ook bij alle allochtone schoolverlaters die de finesses van de Nederlandse taal niet aanvoelen, en nooit zùllen aanvoelen: woordenschat, zinsbouw, articulatie en vooral spraakkunst lieten te wensen over, zo heb ik het vroeger ervaren in de middelbare concentratiescholen. Het klonk soms zò abominabel dat ik dacht: "Dat komt nooit meer goed. Hier geboren en tòch nog een 'spraakgebrek'. Ach ja, de thuistaal! Hun hele jonge leven lang hoorden ze thuis en op straat niets anders dan de moedertaal uit hun verre thuisland. Iedereen dacht toen: laat de school met haar kostbare taalprojecten alle taalproblemen oplossen bij die bruintjes...

    28-10-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (4)
    27-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Om over na te denken

    Gisteren betoogden moslims in Brussel tegen islamfobie (betogen tegen een 'fobie'?!).

    Waarom is er nu geen tegenbetoging gehouden? Een tegenbetoging om te protesteren tegen de islamgeobsedeerden die met een ongelooflijke opdringerigheid hun gedachtegoed willen opdringen, aan ons, aan een nieuwe maatschappij waarin ze binnengedrongen zijn, waar ze als gasten verblijven, en hun thuislanden, hun moslimlanden, achtergelaten hebben. Om dan in een niet-moslimland hoog van de toren te komen blazen en verontwaardigd te reageren op begrijpelijk verzet. De heftigheid waarmee ze zich afzetten tegen islamfobie, heeft zélf iets fobisch, de angst om niet aanvaard te word te worden, een sociale fobie! Zo zou in een tegenbetoging met gelijke wapens gestreden kunnen worden... Waarom hielden we geen tegenbetoging? Gebrek aan geldingsdrang?

    27-10-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    26-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Ik was hier eerst!"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    "Ik was hier eerst, en de vreemde rest is er allemaal ná mij gekomen!". Dat waren de krachtige woorden van Jef, eigenaar van de Watermolen, toen hij begon te vertellen over zijn restaurant, dat als een buitenaardse oase midden in de beruchte wijk Meulenberg pronkte.

    In de Houthalense migrantenwijk Meulenberg zijn de meeste inwoners van vreemde origine en werkloos. Het straatbeeld wordt er ontsierd door waggelganzen en borstelsnorren, die op weg zijn naar een Turkse groentewinkel of een Turks café, of zomaar wat ronddrentelen. Hier en daar maakt een Italiaanse winkel er een kleurrijk geheel van, de finishing touch van de verloedering van een wijk. Meulenberg met zijn twijfelachtige reputatie, is nog nét geen no-go zone, maar het scheelt niet veel... Lieve maakt toch liever een omweg dan door de wijk te rijden.

    De Watermolen kent als gebouw een lange geschiedenis als molen, toen er nog Vlamingen woonden. 28 jaar geleden maakte Jef er een uniek restaurant van. Het interieur was een wirwarrige mix van allerlei stijlen, designs en versierseltjes. De inboorlingen die toen nog in Meulenberg woonden, hunkerden naar eigenheid en herkenbare dingen en kwamen dan cocoonen in het restaurant van Jef, waar het overliep van gezelligheid, rust en sfeer. Het gaf de mensen geestelijk houvast, het was als een ankerplaats voor autochtonen die vol heimwee op zoek waren naar hoe het vroeger was, naar vertrouwdheid... In Meulenberg was een bezoekje aan de Watermolen een ware verademing, te midden van de jungle daarbuiten!        

    Eérst was er de Watermolen, en dáárna de minderwaardige buurt. "Ik was hier eerst, en de vreemde rest is er allemaal ná mij gekomen!", zo zei Jef heel trots. Het restaurant was als een stille getuige van een wegkwijnende Vlaamse gemeenschap...

    En nu, nu is er alleen nog maar Meulenberg... Jef is gestopt met zijn restaurant, met zijn 'Genaderse Watermolen'...

    26-10-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    25-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Euro's voor Onderwijs

    Nederlandstalig onderwijs in Brussel krijgt 10 miljoen 

    Op geregelde tijdstippen vernemen we iets over gigantische geldsommen die doorgesluisd worden naar Onderwijs. Voor scholenbouw. Recent werd er weer eens gewerkt aan 'capaciteitsuitbreiding' toen het VGC (College Vlaamse Gemeenschapscommissie), met als voorzitter Guy Vanhengel, besliste om 10 miljoen euro in te zetten voor capaciteitsuitbreiding van het Nederlandstalig onderwijs in Brussel, daar waar de druk op het Nederlandstalig onderwijs het grootst is, zegt hij... Financieringsoperatie noemen ze dat.

    Daarnaast gingen er nog eens 5 miljoen euro capaciteitsmiddelen naar basisscholen van het gemeenschapsonderwijs eerder dit jaar. En de volgende 5 jaar gaat het VGC nog méér investeren in het Nederlandstalig onderwijs, om de onderwijskwaliteit te versterken en om aan capaciteitsuitbreiding te werken. "Besturen is vooruitdenken", zegt Vanhengel. "Daarom pompen we de komende jaren nog meer middelen in het basisonderwijs én in het secundair onderwijs".

    Begin 2013 trok de Vlaamse regering ook nog eens 46 (!) miljoen euro uit voor scholenbouw, waarvan een kwart naar de Brusselse rand ging. En tegen 2020 hebben de Antwerpse scholen 1 miljard (!) nodig... Wat nog allemaal? En zo gaat dat maar door en zal dat altijd doorgaan. Miljoenen zullen niet meer volstaan, er zal met miljàrden gerekend moeten worden.

    Dweilen met open kraan

    Eigenlijk is er geen capaciteitsprobleem, er zijn genoeg scholen, er is plaats voor iedereen. Maar er zijn teveel kinderen, scholiertjes blijven uit de hemel vallen, zoals sneeuwvlokjes en regendruppeltjes zich op hun weg naar de aarde vanzelf vermenigvuldigen. Een niet te stuiten bevolkingsaangroei is er aan de gang, de explosie moet nog komen, ze is zich nog maar aan het opwarmen. Het wordt een zwarte tunnel zonder einde als die moslims zich in bed niet wat leren intomen van zodra hoofddoeken en andere gewaden uitgezwierd zijn. Ik vind dat die ontembare voortplantingsdrang belast moet worden. Voor elke nieuwe telg moet er een overlastboete komen, een GAS-boete. Ze zijn onmiskenbaar een overlast, kijk maar naar alle miljoenen die ze opeisen.

    Als de Vlaamse regering eindeloos en met het geduld van een slaapwandelende slak, miljoenen en miljarden zal blijven lozen naar scholenbouw, dan zal er toch òòit een einde moeten komen aan de bron? Of is dat een onsterfelijke bodemloze geldput? Waaruit naar believen fortuinen gegraaid kunnen worden, telkens er een piek komt komt in de wildgroei van gezinsuitbreidingen?

    Elk kind heeft recht op onderwijs? Dat kunnen we toch niet blijven herhalen? Ons land zal ooit ontploffen en alle scholen uit hun voegen barsten. Steden zullen gaan uitpuilen van de scholen, om elke straathoek eentje, en tegen 2050 zal dat nog niet genoeg zijn, zegt mijn glazen bol... Bouw 1 school, dan zijn er morgen 2 tekort, maak 1.000 plaatsen bij, dan zijn er morgen 2.000 tekort... Waar eindigt dit?!...

    25-10-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Bizarre Droom
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Prinses Kate is zwanger. In april verwacht ze haar tweede kindje.

    Een Bizarre Droom

    Kate Middleton en prins William hebben zich bekeerd tot de islam. Zij zijn nu twee moslims geworden. Kate is zwanger en ze verwacht een tweeling. De eerstgeborene zal geslachtofferd moeten worden om Allah te behagen. De bevolking betreurt het offer dat het prinselijk koppel zal moeten brengen, maar ze respecteren de wil van Allah.

    Dat was mijn bizarre droom van vorige nacht. Ik ga niet over tot een analyse van deze absurde droom, want er is geen verklaring voor. Of ik vind er geen.

    Mijn opgewonden hersenen blijven de hele nacht actief en leveren heel wat droomarbeid. Mijn ijverige geest sorteert, herschikt en hervormt de herinneringen en indrukken van de voorbije dag. Als ik overdag iets zie of hoor zonder erbij na te denken, of zonder het goed tot me te laten doordringen, dan worden al die gegevens in mijn dromen netjes verwerkt. Gelukkig voor Kate en William hebben dromen geen enkele toekomstvoorspellende waarde!

    25-10-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (4)
    24-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie controleert Spijbelaars
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er was vanochtend chaos op de luchthaven van Zaventem. Vertrekkende passagiers werden door de politie extra lang gecontroleerd om spijbelaars te kunnen betrappen. "Uit protest tegen de verhoging van de pensioenleeftijd van 58 naar 62 jaar zullen we niet staken, maar ons werk net dubbel zo grondig doen", zegt een vakbondsbron.

    Scholieren die zonder wettige reden of doktersbriefje wegblijven van school op de laatste schooldag voor de herfstvakantie werden vanochtend geviseerd door de politie. 'Luxeverzuim'! Uitgevonden om de Vlaming te kunnen pakken. Typisch iets voor de Vlaming, eigen volk aanvallen, terwijl allochtoon verzuim royaal verspreid is over het hele schooljaar! En daarom moeilijker te controleren. ALS men dat al wil controleren.

    'Luxeverzuim'. Ik zal het nòg eens vertellen.

    Vroeger, toen er nog geen concentratiescholen bestonden, zag men migrantenleerlingen als curiositeiten die anders moesten aangepakt worden dan onze Vlaamse leerlingen. Ik heb het nu over de jaren 70, 80 en 90 van de vorige eeuw. Geen haan kraaide ernaar als die migrantjes samen met de hele familie einde juni richting Turkije of Marokko vertrokken. Om dan in de loop van september rustig terug te keren vanuit hun verre thuisland naar onze Vlaamse scholen... Er was zelfs eens een politicus die deze allochtone onwettige afwezigheden wilde legaliseren! Er waren ook de islamitische feestdagen waarop allochtone leerlingen niet op school verschenen.

    Nu onze eigen kinderen beginnen te spijbelen, komt er een hele heisa op gang. Zo zitten de Vlamingen ineen: elkaar aanvallen en viseren... De allochtone gemeenschap lacht in haar vuistje.

    Vroeger heb ik nooit gehoord van het woord 'luxeverzuim'. Wél van allochtoon verzuim.

    Het allochtoon verzuim dat doorheen de jaren ingeburgerd raakte en vanzelfsprekend geworden was, ontsnapte aan de mogelijke sanctie van het intrekken van kindergeld. Daarover mocht zelfs niet gesproken worden, over het allochtone kindergeld, dat was taboe. Het was de tijd dat we allemaal vreesden om als racistisch bestempeld te worden. Wat zijn we ermee opgeschoten met onze eerbied, onderdanigheid, inschikkelijkheid en toegeeflijkheid ten aanzien van de allochtone gemeenschap?!

    24-10-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)
    23-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Losers van de Maatschappij
    Het is nu al bijna twee jaar geleden dat in 13 Vlaamse steden 'Werkinlevingsprojecten' gestart werden om jongeren-zonder-diploma voeling te laten krijgen met de arbeidsmarkt. Dat gebeurde toen Philippe Muyters (N-VA) minister van Werk was. Heeft er iemand nog iets gehoord over die projecten of over die 'voeling'? Wie waren de deelnemers? En wat hebben ze ermee bereikt? Hoe verliep de 'inleving'?... Logische vragen na zo'n grootse aankondiging van 'Werkinleving' ter bestrijding van de jeugdwerkloosheid. Er moét iets uit de bus gekomen zijn want de jongeren-zonder-diploma waren verplicht om deel te nemen aan het project.

    Werkinlevingsprojecten waren individuele begeleidingsplannen aangepast aan de werkzoekende. Een individuele begeleiding naar een job! Wat een droom!... Opleidingen, trainingen en stages poogden jongeren-zonder-diploma aan een baan of aan een kwalificatie helpen... En dan vraag ik me af: iemand die zo luxueus aan een baan geholpen wordt, hoe kan die in hemelsnaam nog zelfstandig iets uitvoeren?!

    Nu zal ik eens trachten uit te leggen waarom het project de verkeerde doelgroep aanpakte. Het zou  rendabeler geweest zijn om gemotiveerde jongeren-MET-diploma individueel te begeleiden naar een baan, die zijn vatbaarder voor hulp en steun, en zo zou de arbeidsmarkt veel beter ingevuld kunnen worden.

    'Inleven in werk'?! Jongeren-zonder-diploma die zich in gedachten verplaatsen in een werksituatie? Klinkt onwaarschijnlijk, omdat 'inleven in studeren' ook niets voorstelde. Het nieuwe project lijkt me niet besteed aan jongeren die met hun pet gooiden naar de leerstof en naar prestaties tijdens hun schoolloopbaan. Zij verdienen het niet om bijstand te krijgen bij het zoeken naar een baan of naar een kwalificatie. Een jongere die niet zelfstandig in staat is om een diploma te behalen, of niet zelfstandig een baan kan zoeken, zal een onbetrouwbare werkkracht worden. Werkgevers zijn gewaarschuwd!

    Vroeger op school werden de zwaksten van de klas het meest begeleid, terwijl briljante leerlingen aan hun lot overgelaten werden. Extra aandacht voor slimmeriken en gemotiveerden is echter zeer dankbaar werk, resultaten gegarandeerd. ZIJ, de bovenlaag, halen profijt uit extra begeleiding. De onderlaag blijft de onderlaag waarop iedere vorm van begeleiding afschampt. Losers blijven losers. Slechts een kleine minderheid wordt beter van een ruggensteuntje van buitenaf.

    Nog over vroeger op school. Jongeren-zonder-diploma waren vaak schoolverlaters die het niet zo nauw namen met studeren en presteren. Allochtone leerlingen werden ook nog eens gehinderd door taalachterstand en gebrek aan taakgerichtheid. Als ze dan op hun achttiende ergens in het vierde of vijfde beroepsjaar belandden, beraadde de deliberatie zich over elk van hen. Voor de hopeloze gevallen werd er een weg uitgestippeld naar het stempellokaal. Trouwens, een diploma secundair onderwijs was het laatste en het minste van hun betrachtingen... Toén al had ik de indruk dat 'een diploma' vreemd is aan de leefwereld en aan de cultuur van de allochtone leerling...

    23-10-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (0)
    22-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amoureuze Escapades in School
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Binnen de schoolmuren en achter de schoolpoorten kunnen vurige passies oplaaien, aangestoken door ontembare hormonen en zinnelijke lusten die onderhuids rommelen en zich een uitweg zoeken, om dan in alle hevigheid te exploderen.

    Lieve had een fijne neus voor ontluikende verliefdheden en wilde hartstochten in de schoolse wandelgangen. Zo ontdekte ze op een mooie dag een geheime relatie tussen de schoolarts en zijn verpleegstertje. Die twee lagen in alle innige intimiteit ineen verstrengeld op de onderzoekstafel van het dokterscabinet. Als twee dartelende duifjes die elkaar aan het minnekozen waren. Het was een sensueel tafereeltje van intense omhelzing, immens gekreun en diepe penetratie. Lieve was getuige van pure dierlijke orgasmen en extasen.

    Dit erotisch tafereeltje streelde al mijn zintuigen, fijn om dit mee te maken, maar daarna wel zedig en discreet de andere kant opkijken en veilig opbergen bij de andere relikwieën in mijn geheugen... Voyeuristische trekjes? Nee hoor. Het is ook niet zo dat Lieve met een vergrootglas door de gangen van het schoolgebouw loopt, of zich verdekt opstelt, op zoek naar losgeslagen driften, naar sensatie, naar erotiek,  neen, verliefde mensen stralen spontaan een chemistry uit, een geur en een aroma, en die mix verraadt onmiskenbaar hun geheime wensen en verboden dromen...

    22-10-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    21-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vragen aan Schooldirecties

    Aan directeur Mosselmans, directrice Prutsmans, directeur 't Kabouterke, directeur Blauwbaard, directeur Wijsneus, directeur Snullemans, directrice An Serpent, en nog enkele andere directeurs waarvoor ik geen schuilnaam kan bedenken : 

    WAAROM volgden moslimleerlingen op woensdagnamiddag koranlessen in plaats van hun huiswerk te maken?

    WAAROM mochten moslimleerlingen op donderdagochtend zonder huiswerk naar school komen?

    WAAROM kreeg de islamleraar zoveel privileges en faciliteiten? En niet alleen tijdens de Ramadan!

    WAAROM mochten een Marokkaantje en een negertje vooraan in de rij dansen op de speelplaats? Terwijl Vlaamse kleutertjes achteraan huppelden!

    WAAROM waren moslimleerlingen na de islamles zo uitbundig en onhandelbaar? Wat vertelde de islamleraar hen tijdens de islamles?

    WAAROM werden de lesplannen van de islamleraar niet grondig gecontroleerd?

    WAAROM wisten wij zo weinig over de lesinhoud van de islamleraar?

    WAAROM mochten allochtone leerlingen in september later aankomen in school, na hun vakantie in het thuisland?

    WAAROM stelde u een islamleraar aan die niet beschikte over de vereiste diploma's, directeur Mosselmans?

    WAAROM werden logopedisten ingeschakeld om taalachterstand bij allochtone leerlingen weg te werken?

    WAAROM moesten IQ-cijfers vervalst worden voor allochtoontjes? Om taallessen terugbetaald te krijgen van de ziekenkas! Nietwaar An Serpent?

    WAAROM kreeg de taakleraar enkel en uitsluitend allochtone leerlingen toegewezen om bij te werken, ten koste van Vlaamse leerlingen? Zo zit dat, Kabouterke en An Serpent.

    WAAROM mochten allochtone leerlingen meer spijbelen dan Vlaamse leerlingen?

    WAAROM mochten moslimleerlingen zomaar thuisblijven tijdens sukerfeest/offerfeest/ander evenement?

    WAAROM werden deze afwezigheden niet genoteerd als onwettig?

    WAAROM werden misstapjes bij allochtone leerlingen minder zwaar gesanctioneerd dan bij Vlaamse leerlingen?

    WAAROM waren laatstejaars zo weinig geïnteresseerd in studie- en beroepsmogelijkheden na het secundair onderwijs, directeur Blauwbaard?

    WAAROM mochten moslimmeisjes deelnemen aan de turnles met hoofddoek en lange kleding? Om te verongelukken?

    WAAROM werden moslimmeisjes naar andere scholen verwezen, waar wél  een hoofddoek toegelaten was, directeur F.?

    WAAROM mochten die meisjes even later tóch een hoofddoek dragen in uw school? Vakantie in Turkije cadeau gekregen?

    WAAROM werden geldverslindende projecten in uw scholen met vlag en wimpel onthaald? Parels voor de zwijnen! Nietwaar Blauwbaard, Kabouterke en An Serpent?

    WAAROM kregen moslimmeisjes toestemming om een heel schooljaar lang niet te hoeven deelnemen aan turn- en zwemlessen? Een heel schooljaar lang?! Niet 1 Vlaamse leerling heeft ooit zulke vrijstelling gekregen.

    WAAROM kregen huisartsen carte blanche om al die vrijstellingen uit te delen?

    WAAROM kwamen er altijd zo weinig allochtone ouders naar uw ouderavonden?

    WAAROM hebben jullie het allemaal verprutst in een tijd dat allochtonen nog kneedbaar en te manipuleren waren? Nu is het te laat!

    21-10-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (6)
    20-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tom Van Grieken bis

    Nog zo'n oogstrelende tekst gelezen op:   www.Golfbrekers.be

    En dan is het nu dringend tijd voor mijn kopje koffie bij Bertie.

    20-10-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tom Van Grieken

    Dank u Houzee voor het degelijke verslag over Tom Van Grieken en het Congres: http://blog.seniorennet.be/rechts

    20-10-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werken tot 67 Jaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Belang van Limburg: Er zullen heel wat meer mensen tot hun 67ste moeten werken dan de regering doet uitschijnen. “Zestig procent van de vrouwen en tien procent van de mannen zal tot 67 jaar aan het werk moeten blijven”, zegt PVDA-er Kim De Witte. Vanaf nu kan alleen wie een loopbaan van 42 jaar kan voorleggen, met vervroegd pensioen. Drie op de vier vrouwen en één op de vier mannen komen immers niet aan een loopbaan van 42 jaar. Zij zullen verplicht zijn om langer te werken dan de vervroegde pensioenleeftijd van 63 jaar. Volgens de cijfers van Kim De Witte zijn vooral vrouwen de dupe van de pensioenmaatregelen.

    ... Ze willen echt niet meer dat we van ons pensioen nog kunnen genieten. Ze willen geen pensioenen meer uitbetalen. Weg met de gepensioneerden! Leve de Vlaming die werkt om onze andersgekleurde medemensen in leven te houden! Vluchtelingen, illegalen, asielzoekers, ontdekkingsreizigers, plaktoeristen, en ander parasiterend onkruid en klaplopende insecten, ze moeten allemaal onderhouden en in stand gehouden worden. Ook werkloze jongeren moeten verzorgd worden, die was ik bijna vergeten... En daarom moet de gewone Vlaming tot aan zijn levenseinde ten dienste staan van de totaal ontregelde maatschappij.

    20-10-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Zet 'm op"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Deze agressieve slogan was vroeger de slagzin van een campagne tegen aids, een voorlichtingssessie die in de scholen bedoeld was om leerlingen te wijzen op de gevaren van onveilig vrijen. Alsof leerlingen in hun vrije tijd alleen maar met seks bezig zijn. Of in de klas alleen maar dromen van seks. De hele campagne vond ik een aanzetten tot experimenteren met elkaar, aanzetten tot nieuwsgierigheid naar de andere sekse. De campagne deed meer vragen rijzen dan vragen beantwoorden. Ook romantiek en erotiek werden niét besproken in de campagne, enkel pure fysieke seks. Pure fysieke seks!

    In de jaren 70, 80 en 90 dwaalde er een kwaadaardig spook rond in de PMS-centra en in de scholen. Verpleegster L.D., nog met haar geest bij de flowerpower-toestanden, haar gedachten bij vrije seks en ongeremde contacten waarbij alles kon en alles mocht, op z'n links dus... deelde pamfletten uit aan leerlingen van haast alle leeftijden. In haar ijver vergat ze dat er ook kleintjes bij waren die niet wisten wát ze wáárop moesten zetten. Kleutertjes dachten misschien aan een grappig hoedje voor op hun koppeke.

    Tegen de muren van de kleedkamers in de scholen hingen affiches die de leerlingen aanzetten tot het 'opzetten' van dat plastic gevalletje om veilig 'de liefde te bedrijven'. De afbeelding was op het randje van pornografie, zeker als je bedenkt dat er ook kleintjes zich moesten omkleden in de kleedkamers met de walgelijke posters. Graffiti leek me toen veel leuker op de muur dan de dubbelzinnige foto's van condooms. Eigenaardig dat de schoolarts niet ingreep, niets ondernam, of hij had de vieze prentjes misschien nog eens niet in de gaten, gehaast als schoolartsen altijd waren.

    Verpleegster L.D. was er zo obsessief mee bezig, alsof ze in haar jeugd iets essentieels misgelopen had, tekort gedaan werd, misschien wel mishandeld werd, of erger nog: zélf onveilig gevreeën had. Haar hobby's waren roddelen en lasteren, maar haar échte specialiteit was: collega's tegen elkaar opzetten en op hun gemoed inwerken.
    Zoals in de film waarin mensen ongenadig door het slijk gehaald worden, kende ze alle kneepjes van de vertelkunst: knipogen, hand naast mond, fluisteren, zw zw zw... Voor de lol rakelde ze kwalijke gebeurtenissen uit iemands verleden op, waarbij haar fantasie er een pikant sausje overheen goot. Haar wilde verhalen genoten bijval bij naïeve luisteraars die niet beseften dat zij morgen ook aan de beurt zouden kunnen komen. In het verleden hebben haar gevaarlijke manipulaties tot droevige drama's geleid. Haar verwoestingen bleven ongestraft, en velen geloofden in haar vertellingen. De macht van de roddel!!!

    20-10-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    19-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Nieuwe Vlaams Belang
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag 19 oktober: de eerste dag van de veelbelovende TOM VAN GRIEKEN als nieuwe voorzitter van het VLAAMS BELANG!!!

    19-10-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 oktober, Dag van de Adoptie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    VAG (Vereniging voor adoptiekind en gezin) pleit voor een gelijkschakeling van het adoptieverlof aan het moederschapsverlof. De huidige wetgeving voorziet dat een adoptieouder voor een adoptiekind tussen 0 en 3 jaar slechts recht heeft op 6 weken adoptieverlof/hechtingsverlof. Vanaf 4 jaar is dit maar 4 weken en vanaf 8 jaar is er geen adoptieverlof meer voorzien. Totaal onlogisch, zegt VAG, want ieder adoptiekind heeft net als een biologisch kind recht op een hechtingsperiode. Het rugzakje dat een adoptiekind met zich meebrengt maakt het niet gemakkelijk voor zowel het kind als de adoptieouders. Naarmate het kind op oudere leeftijd toekomt, wat tegenwoordig meer de realiteit is dan vroeger, is er ook meer tijd nodig om te wennen en zich te hechten aan zijn nieuwe ouders en omgeving. Daarom wil VAG ijveren voor een gelijkschakeling van het adoptieverlof (6w/4w) aan het moederschapsverlof (15w) voor alle adoptiekinderen, ongeacht hun leeftijd bij aankomst. (Mijn gedacht: het 'rugzakje' van een adoptiekind maakt elke hechtingsperiode onmogelijk!)

    Klik hier voor de volledige visietekst. 

    Adoptieverlof = Zwangerschapsverlof? Daar zitten werkgevers nu echt op te wachten.

    De bodemloosheid van een adoptiekind, een verhaaltje over een adoptiekind. Om ouders met adoptieplannen te ontnuchteren.

    Cindy vertelde tegen de juf dat haar mama een derdewereldkindje ging adopteren, en dat ze binnenkort dus een nieuw broertje zou krijgen... "Oei, als dat maar goed afloopt!", dacht ik.

    De 8-jarige Sito werd hartelijk verwelkomd in zijn nieuwe gezin. Cindy was verrukt over haar nieuwe speelmaatje, en mama was zo trots dat ze overal met Sito ging pronken, bij familie, buren en kennissen, alsof ze een of andere prijs gewonnen had.

    Even later kwamen Cindy's ouders op school met ongelooflijke verhalen. Ze waren ten einde raad, wanhopig zochten ze naar oplossingen voor Sito. Aanvankelijk was Sito nog handelbaar, hoewel er toen al tekenen aan de wand waren: driftbuien, leugens, vernielzucht, pesterijen... Maar het ging van kwaad naar erger. De puberteit van Sito was een gruwelijke hel voor zijn adoptiefouders.
     
    Sito speelde het klaar om verzinsels over mishandeling en verwaarlozing rond te strooien, in de buurt, in zijn school. Zijn beschuldigingen klonken levensecht, en dat betekende voor de ouders politieverhoringen en zelfs nu en dan enkele dagen cel. Familie en buren hadden hen ook al de rug gekeerd. Tóch bleven de adoptiefouders sullig geloven in de goedheid van Sito, en offerden hun eigen welzijn en dat van hun dochtertje Cindy op voor een waardeloze nietsnut Cito die geen enkel lichtpuntje aan de einder liet zien.

    Het gezin dat Sito liefdevol wilde opvangen, ging zelf tenonder aan naïeve menslievendheid. En Sito deed niets liever dan een gezin vernietigen, het gezin dat hart en huis wagenwijd voor hem openstelde.

    Hulpverleners en adoptiespecialisten veegden de problemen onder de mat, ze zeiden sussend dat alle vijandigheid er wel zou uitgroeien bij Sito, als ie maar genoeg liefde en aandacht zou krijgen, en meer van die lulzever.

    Het was uiteindelijk een kordate huisarts die de naïeve ouders ongenadig wees op 'de bodemloosheid van een adoptiekind', en hen wist te overtuigen van een plaatsing van Sito in een instelling. 'Bodemloos' zo zei de arts, dus 'zonder fundamenten', 'zonder onderlaag', 'onvoorspelbaar', 'ondoorgrondelijk'...

    Het leven van een geadopteerde uit een onbekende baarmoeder, en als baby zonder voorgeschiedenis, blijft altijd een mysterie voor toekomstige ouders!

    OUDERSCHAP UITBESTEDEN IS EEN ILLUSIE!!!

    19-10-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eigen Volk Aftuigen!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Meulenberg is toch geen porseleinwinkeltje?! Waarom kan de politie daar niet op dezelfde manier optreden als bij de mijnstaking in Zwartberg in 1966? Toen vielen rijkswachters eigen mensen aan, ze klopten er graag op los, deelden overal klappen uit en maakten zelfs twee doden. Eigen volk aftroeven, eigen mensen toetakelen en zelfs doodschieten, dàt gebeurde toen... Waarom kunnen ze dat nu niet in Meulenberg doen bij de allochtone bevolking?

    Meulenberg als probleemwijk bestaat al enkele generaties lang. En elke allochtone opstand wordt aangegrepen om te zeggen dat het slechts een eenmalig incident is en dat politie alles onder controle heeft. Net als een plaat die blijft haperen in de groeven. De problematische wijk lijkt wel iets met erfelijkheid te maken. Van vader op zoon wordt ontsporingsgedrag doorgegeven. Ook is het alsof politie en burgemeester (sp.a) de situatie in stand willen houden. Ze moeten maar eens een voorbeeld nemen aan de agressieve acties tegen de mijnwerkers van Zwartberg, tegen onze eigen mensen nog wel.

    Deze bedenkingen maakte ik naar aanleiding van een massale controleactie eergisteren in de wijk Meulenberg, toen grote hoeveelheden drugs gevonden werden. De actie kaderde in de strijd tegen de drugsoverlast in de buurt. Het pleintje tussen 2 cafés staat bekend als een plek waar drugs gedeald worden. Liefst 130 agenten waren er om 11 verdachten op te pakken. Ploegen stonden ook verspreid rond Meulenberg, extra manschappen werden achter de hand gehouden, en ook een waterkanon stond klaar. EN er was bijstand van andere zones en van de federale politie... "Machtsontplooiing" noemen ze dat... Als er nu eens iedere dag zo'n 'macht ontplooid' werd, eens zien hoe vlug alle rotte appels, alle ongedierte, alle criminaliteit zal verdwijnen. Ze kunnen er een serene gemeenschap van maken, maar dat willen ze daar blijkbaar niet. Uit schrik voor de machtige allochtone gemeenschap, die veel meer macht kan ontplooien dan de autochtone ordehandhavers...

    19-10-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (5)
    18-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Ondergang van het Lyceum
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Schooljaren 1993-1994-1995. De eerste schetsen van het verval van het lyceum werden gemaakt door directrice Prutsmans, dat mens bij wie je haar hersenen kon horen rammelen wanneer ze haar hoofd bewoog. Zij hield zich geobsedeerd bezig met allerlei randgevallen, met alles wat zich buiten de rails van het schoolleven bewoog: spijbelaars, slachtoffers van problematische gezinnen, incestgevallen, psychisch gestoorde leerlingen, en allochtonen uiteraard... Leiding geven aan een volwaardige middenschool, daartoe was ze echt niet bekwaam.

    Dan was er ook nog directeur Griezelmans, die euforisch en verblind raakte door de 9 uren extra lesuren geschonken door minister Vandenbossche. Deze extra uren stuurde Griezelmans integraal naar een bosje Turkse leerlingen dat vers aangeland kwam vanuit Turkije. Vlaamse leerlingen konden fluiten naar hun extra uren.

    Toen kwam directeur Wijsneus als opvolger van Prutsmans. Die man bakte er ook niet veel van omdat hij voortdurend twijfelde: wél een hoofddoek of niet voor die moslimmeisjes?... Natuurlijk kregen die moslimmeisjes hun zin.

    En tenslotte, als kroon op het vernietigingswerk van het lyceum, was er vrouwenversierder Blauwbaard die niet van zijn leraresjes kon afblijven, en zijn seksuele vaardigheden demonstreerde, behalve thuis bij zijn eigen trouwboekje.

    Alle directies samen waren links georiënteerd, zo links als links en slinks maar kan zijn, ze zagen er felrood gekleurd uit en dweepten met alles wat vreemd was aan een gewoon schoolgebeuren.

    Het lyceum, ooit een prestigieuze kwaliteitsschool, bestaat nu niet meer... Verwonderlijk?!

    18-10-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    17-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Diversiteit in Brusselse Scholen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Onderzoekers hebben uitgerekend dat er 42.000 nieuwe plaatsen moeten bijkomen in de Brusselse scholen tegen 2020. "De demografische groei, de toename van culturele diversiteit en taalverscheidenheid zijn de oorzaken van de nood aan bijkomende plaatsen."...???... Kunnen ze nu niet gewoon zeggen dat allochtonen en moslims veel teveel kinderen produceren en dat de verbruining oorzaak is van plaatstekort in de Brusselse scholen? Is dat nu echt zó moeilijk om uit te spreken?

    Onderzoekers van de UCL onderzochten de relatie tussen moslims en niet-moslims in Brussel. Maar dan schakelen ze ineens over op de diversiteit in Brusselse scholen. Hun verhaal maakt een warrige indruk. Ze komen tot de conclusie dat leerkrachten onvoldoende vorming en middelen hebben om om te gaan met de diversiteit in Brusselse scholen.

    Brusselse leerkrachten zijn bangeriken. Dat maak ik op uit het onderzoek. 't Schijnt dat ze thema's als evolutieleer en homoseksualiteit mijden omdat ze te gevoelig liggen. Schrik om moslims voor het hoofd te stoten? Om hen te krenken?... Andere thema's zijn de kruistochten, de Palestijnse kwestie, Afghanistan, Syrië, gelijkheid van man en vrouw, hoofddoeken, gemengde turnlessen, IS, jihadisme, het kalifaat... Leerkrachten schuiven discussies hierover vaak opzij. Waarom? Ze hebben toch hun leerplannen om zich aan vast te houden? Of moeten die eerst aangepast worden aan de islamitische schoolbevolking?!

    Het probleem is dat Brusselse scholieren de grenzen van hun woonwijk niet durven overschrijden, ze gaan niet om met mensen buiten hun eigen kring. Daardoor horen ze geen andere meningen dan die van hun ouders of van wijkgenoten. Vaak botsen die meningen met wat ze op school leren, zeker als het over religie gaat... Hebben ze dan niet leren integreren? Waar zijn die miljoenen en miljarden naartoe die dienden om de integratie te bevorderen?!

    En dan eindigen de onderzoekers met iets heel gevaarlijks. Ze vinden het jammer dat leerkrachten niet weten hoe ze delicate thema's moeten behandelen, jammer, omdat in scholen gewerkt kan worden aan een gemeenschappelijke cultuur, zeggen ze. "Gemeenschappelijke cultuur"? En die van ons? Is die niet goed genoeg? Gaan de Brusselse scholen onze eigen cultuur verloochenen? Gaat de leerstof aangepast worden aan de diversiteit? Aan de verschillende nationaliteiten en religies? Gaan ze zwichten voor andere culturen en andere religies?

    Ja Lieve, stop er maar mee, ge hebt er een potje van gemaakt vandaag, het trekt op niet veel. Dat komt misschien omdat ik gisteren de Walen vergat. Ik vergat te vragen naar 'de meerwaarde van de Walen'!

    17-10-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)
    16-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Om over na te denken

    Tja, welke is eigenlijk de meerwaarde van Marokkaanse, Congolese en Algerijnse migratie??? Lijkt me een logische vraag.

    Geen antwoord op gekregen. Niemand op tv hielp mij om die 'meerwaarde' te begrijpen, om te weten te komen wat die precies inhoudt.

    Ik stel de vraag: "Welke is de meerwaarde van die migraties?" Wie kan me dat vertellen?

    Mijn tante, mijn buurvrouw, mensen in de straat... Ze vragen zich ook allen af welke de meerwaarde is van de Marokkaanse, Congolese en Algerijnse bijdrage aan onze samenleving. We hebben het volste recht om die vraag te stellen. Politici op tv hebben mijn vraag niet beantwoord.

    16-10-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (6)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoofddoeken en Tulbanden op School
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een algemeen hoofddoekenverbod in het gemeenschapsonderwijs! Het was te mooi om waar te zijn. De eerste barsten kwamen er al toen de Raad van State begin dit jaar oordeelde dat het hoofddoekenverbod een schending is van godsdienstvrijheid en in strijd met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.

    Dat hebben twee moslimmeisjes goed in hun oren geknoopt en zijn naar de RvS gestapt omdat ze in hun school geen voddeke op hun koppeke mochten dragen. Ze kregen gelijk, die moslima's. En daarmee speelden ze het klaar om het bestaande schoolreglement te vernietigen. Een schoolreglement waarin het hoofddoekenverbod opgenomen was.

    Ook een jongen uit Sint-Truiden heeft gelijk gekregen van de RvS en mag nu met zijn tulband naar school komen. Welke vermommingen gaan er nog volgen? De advocaat van de jongen: "Ik denk dat het algemeen verbod geen stand meer zal kunnen houden. Als het gemeenschapsonderwijs er niet van afstapt, voorspel ik een toevloed aan procedures."... Ja, ja, en ook meer centjes voor meneer de advocaat.

    De Raad van State als Spelbreker! Het is een beetje te vergelijken met het CGKR, dat alles wat vreemd is, verdedigt.

    Ook het Minderhedenforum profiteert van de vernietiging van het verbod en pleit voor een volledige afschaffing van het hoofddoekenverbod. En het is ook dit minderhedenforum dat de regering oproept om zich te bezinnen over hun plannen voor een verbod op levensbeschouwelijke tekens bij ambtenaren met een loketfunctie.

    Nu ga ik van de gelegenheid gebruik maken om mijn gedacht nog eens te verkondigen over hoofddoeken. Op school is een hoofddoek een symbool van arrogantie, van asociaal en respectloos vertoon tegenover leerkrachten en medeleerlingen. Een hoofddoek straalt onwaardigheid uit, het is een ordinaire vermomming en het bewijst de onwil bij moslima's om zich aan te passen aan een omgeving waarin een hoofddoek ongebruikelijk is. Een hoofddoek is een blikvanger, een middel om op te vallen, een middel om zich te manifesteren, om zich te onderscheiden van niet-moslims, om zich te verheffen boven niet-moslims, om te contesteren tegen niet-moslims, om het 'moslimgevoel' aan te sterken... Ik denk dat we de geldingsdrang en het streven naar verhevenheid bij moslims niet mogen onderschatten...

    16-10-2014 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (6)


    Startpagina !

    Blog als favoriet !



    Zoeken in blog


    Laatste commentaren
  • Fijne zondag (Jan en Elena )
        op Tussendoor over een Bedrogen Echtgenoot
  • Hallo Lieve (Jean)
        op AI-gebruik bij Smartschool
  • Toelichting bij dit veel te brave verhaal (lieve)
        op Leraar Robert en zijn 'gematigde' moslims
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Zuhal Demir, Minister van Onderwijs
  • Geweld allochtonen (Victor )
        op De Strijd tegen Allochtoon Geweld
  • Cui Bono? (Geronimo )
        op Waarom zo weinig mensen zijn gaan stemmen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op "De burgemeester van Onderwijs"
  • "Een homofobe politica die voor niets terugdeinst" (lieve)
        op Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • De zegen voor het herfst weekend toegewenst (Patricia)
        op Plaatstekort in de B-stroom
  • Moedig (Erik)
        op Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • Never forgive 7 oktober! (lieve)
        op Bring them home now!
  • Hallo Guido (Jean)
        op Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Islam als godsdienst (victor)
        op Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Moslimbroeder Tariq Ramadan (lieve)
        op Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • Zegen op deze maandag middag, avond en nieuwe week (Patricia)
        op Twee Tussendoortjes
  • Taqiyya (Geronimo )
        op Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Bruno Vanobbergen: Onderwijs en Vluchtelingenwerk
  • mooi (François)
        op Wie zijn de OUDERS van dit crapuul?
  • Terug naar School (lieve)
        op Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op De Nieuwe CD&V
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Arabisch in Leuvense School
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Wegwijs in Hemelrijk België
  • Zo weinig reacties!? (Maarten)
        op Een Doorsnee Vlaams Gezin . . .
  • Fijne zondag (Jan en Elena )
        op Apenpokken
  • altijd fijn hier te zijn (François)
        op Bashir Abdi, de snelle 'Belg'
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Vluchtelingen in Hotels
  • hallo, (liliane)
        op De Satire van Brusselmans
  • Herman Brusselmans (Dicksy)
        op De Satire van Brusselmans
  • Over Brusselmans… (Geronimo )
        op De Satire van Brusselmans
  • Scheerapparaat vergeten... (lieve)
        op Olympisch Boksen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op De Efteling past zich aan...
  • Dag Lieve (jef)
        op Decadente Opening Olympische Spelen
  • Zegen op deze maandag middag, avond en nieuwe week (Patricia)
        op Decadente Opening Olympische Spelen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Kamala Harris
  • Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!