De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
08-04-2015
Over Lieven Boeve
We hebben ondertussen de denkfouten van Lieven Boeve een beetje vergeven, maar niet vergeten. Hij zal wel bijdraaien en zich opnieuw bekeren tot het katholicisme... Zo zat er in zijn pleidooi voor hoofddoeken een vergelijking van nonnekes met moslima's, waardoor hij onze religieuze cultuur verwarde met de islamitische cultuur. Dan zei hij ook nog dat "scholen een afspiegeling moeten zijn van de samenleving", neen, KATHOLIEKE scholen moeten een afspiegeling zijn van een KATHOLIEKE samenleving.
Hierover schreef ik op 3 april: "Meer hoofddoeken voor de klas?".
Onze topman kende nog meer dwalingen. Zo pleitte hij voor een 'dialoogschool' waarin katholieken en moslims samen dialogiseren, er zouden contactpunten moeten zijn tussen de islam en de christelijke traditie in een streven naar een vereniging van de katholieke godsdienst met de islam... Toen ik dát las, wist ik het meteen: Boeve wil meer moslimleerkrachten.
Hierover schreef ik op 28 maart: "Lieven Boeve over het godsdienstonderwijs".
Lieven Boeve geneert zich niet in zijn dromen en zijn verlangens: meer islamlessen, meer islamleerkrachten, meer moslimleerkrachten... Zeg, staat er nu een islamfanaticus aan het hoofd van ons katholiek onderwijs?...
De meest recente uitspraken van Lieven Boeve gaan nu over 'Duaal Leren'. Aanvankelijk verzette Boeve zich tegen een overheveling van het beroepsgerichte onderwijs naar bedrijven. Hij vreesde dat 'duaal leren' een bedrijfszaak zou worden in plaats van een onderwijszaak. Waarop Hilde Crevits hem verzekerde dat de eindverantwoordelijkheid bij het onderwijs blijft liggen nadat scholen en bedrijven afspraken gemaakt hebben over de te volgen weg van leerlingen die voor duaal leren in aanmerking komen. Boeve blijkt nu toch gewonnen voor 'duaal leren'.
Duaal leren is een hervorming van het systeem van leercontract in Deeltijds Onderwijs dat al sinds 1984 (!) bestaat.
Over Duaal Leren schreef ik op 19 maart: "'Leren + Werken":
Over hoe derdegraadsleerlingen arbeidservaringen kunnen opdoen. Over duaal leren als een omweg om ongekwalificeerden toch nog aan een diploma te helpen. Over de noodzaak aan een mentaliteitswijziging bij leerlingen en scholen opdat duaal leren, waarin veel potentieel zit, kan functioneren... Ga maar lezen op 19 maart.
Morgen wordt de cenceptnota duaal leren in het Vlaams parlement besproken.
Ik heb echt geen goede herinneringen aan Paula D'Hondt. Dat mens associeer ik met het ontstaan van het CGKR. In 1989 werd Paula D’Hondt als Koninklijk Commissaris voor het Migrantenbeleid aangesteld. In 1993 eindigt haar functie waarna het CGKR startte. Daarvoor kreeg ze de Prijs voor de Democratie. Democratie? Terwijl ze veel meer hield van allochtonen dan van haar eigen volk. Is dat democratie? Onze eigen Vlaamse leerlingen heeft ze echt niet fraai behandeld. Ik herinner me het nog heel goed. Zij profileerde zich tijdens haar loopbaan als de suikertante van de allochtonen, behept met een hysterische inzet voor het welzijn van de migrant.
Nu ga ik iets vertellen over Paula D'Hondt, de patrones van alle allochtonen, zij bezocht een school in Heusden-Zolder waar haar een koninklijke ontvangst wachtte.
Concentratieschool, mei 1992. De directeur kondigde hoog bezoek aan en verzocht iedereen om zondagse kleren aan te trekken en een smile tevoorschijn te toveren. Want Paula D'Hondt, koninklijk commissaris voor het migrantenbeleid, komt op bezoek! Bij dit onheilsbericht stak de directeur zijn snoet gewichtig in de lucht en maakte er plechtige gebaren bij, alsof de heilige maagd Maria eerdaags aan ons zou verschijnen op de speelplaats.
Paula D'Hondt was in onderwijsmiddens berucht en verguisd om haar voorliefde voor multiculturaliteit, voor een vredelievende en verzoenende islam die opperbest verenigbaar is met onze westerse samenleving. Deze onzin werd vroeger in de scholen verspreid. Beschermengel D'Hondt was de spitsvriendin van Johan Leman van het CGKR. Zij waren geestverwanten. Leman was magazijnier in het CGKR waar hij moest toezien op een uitgebreid arsenaal van telescopen, verrekijkers en toverbrillen om Pol en Pier te betrappen op 'racisme', of wat dat ook mocht wezen, het toverwoord 'racisme' dat uitgevonden werd om allochtonen te beschermen en machtiger te maken.
Op een mooie lentedag stopte er een glanzende sjieke wagen aan de schoolpoort. Meteen stopten de vogeltjes met fluiten en schoven er donkere wolken voor de zon. Maan en sterren verbleekten ook nog. Een logge gedaante stapte uit de auto, ze leek zó weggeplukt van achter haar fornuis. Daar was ze dan, de missiezuster die een bezoek bracht aan een achterstandsschool, haar missiegebied.
Allen luisterden aandachtig naar wat D'Hondt te vertellen had, ingetogen en berustend, gisteren nog in gevechtshouding, vandaag kruiperig en nederig aan haar lippen hangend. Nietwaar Horbert en meelopers? Hun bevestigende knikjes waren een aanmoediging voor D'Hondt. Na haar spreekbeurt verliet iedereen gehersenspoeld en met glazige blik de zaal, vol goede voornemens om 'de allochtoon' toeschietelijk en tolerant te benaderen.
In deze roerige tijden van islamitische overrompeling vraag ik me soms af hoe islamleraars tegenwoordig in de klas omgaan met controversiële teksten uit de koran. Hoe zij met hun moslimleerlingen debatteren over vijandige koranboodschappen die aanzetten tot vernietiging van niet-moslims, in welke intonatie en interpretatie zij die aanbrengen bij hun moslimleerlingen. Tenslotte zag ik hen lesgeven in een klaslokaal dat grensde aan een ander klaslokaal met allemaal niet-moslims!
Ik heb spijt dat ik het hen niet gevraagd heb toen ik nog de kans had. Maar dat was in een tijd dat we allemaal dachten dat de islam hier in onze contreien een rage van voorbijgaande aard zou zijn, islam als een gekke gedachtekronkel die makkelijk verslagen en aan de kant geschoven kon worden. En dat de islamitische aanstellerij wel gauw zou overwaaien. We voelden ons toen sterk en overheersend, en ongenaakbaar, die amateuristische flutgodsdienst zou ons toch niet kunnen raken, enz... Toen hadden weinigen in de gaten dat de overheid al ijverig bezig was met het institutionaliseren van de islam binnen onze maatschappij. En zo kreeg de islam alle kansen om zich sluipend een weg te banen naar overheersing in onze samenleving, dat was hun doel, maar dat wisten we eerst niet. Nu hebben we nog maar weinig in de pap te brokken. Het is gebeurd.
Aan één islamleraar kan ik alvast niets meer vragen, die is naar een of andere halal-hemel vertrokken, daar waar Mohammed aan de hemelpoort staat en enkel moslims binnenlaat. En pas dan krijgen die mannen te horen dat er geen maagden meer over zijn in hun hemel, dat de maagdjes allemaal opgebruikt zijn. Zo werkt dat, hier op aarde dromen en dan ginder ver aankomen om te horen dat het feest niet doorgaat. Die halal-hemel moet volzitten met gefrustreerden en gedesilusioneerden.
Mijn bronnen voor de volgende teksten: ejbron en houzee
Koranverzen roepen op tot haat en moord op 'ongelovigen'.
De koran is het boek van het kwaad. Het spoort al 1400 jaar aan tot moord- en doodslag op niet-moslims. Tot op de dag van vandaag! De koran geldt als de letterlijke boodschap van Allah aan de moslims. Daar zijn z´n soera´s voor eeuwig geldig. William Muir, een van de belangrijkste Britse islamwetenschappers, schrijft hierover:
“Mohammeds zwaard en de koran zijn de dodelijkste vijanden van de civilisatie, van de waarheid en de vrijheid die de mens tot nu toe heeft meegemaakt.”
... De verzen, die tot nu toe aan 300 miljoen (300.000.000) niet-moslims het leven hebben gekost. Het zijn de verzen van de Jihad, het vermoorden van 'ongelovigen', van hen tot slaaf maken en van de inbezitneming van hun wereldse goederen. Het is hetzelfde boek, dat sinds Mohammeds kalifaat tot het kalifaat van de 'Islamitische Staat' hier en nu, de wereld in angst, verschrikking en chaos heeft gestort... Op de lijst ontbreken nog een 1.800 ongelooflijke bevelen van de “profeet” van Allah in dezelfde lijn: “Dood de ongelovigen!” “Dood de ongelovigen!”. Net zoals de moslims na Mohammed houden zich ook nu alle islamitische jihadistische groeperingen, waaronder Al-Qaida, Boko Haram, Hezbollah, Hamas, IS, letterlijk aan deze moordopdrachten, die afkomstig zijn uit het hart van de islam. Opdat we dit nooit uit het oog mogen verliezen.
Koranverzen die oproepen tot haat en moord op “ongelovigen”
Soera 2, vers 192: "Dood hen waar je hen ontmoet." Het is het lot van “ongelovigen”!
Soera 2, vers 161: “Voorzeker, die verwerpen en als ongelovigen sterven, over hen zal de vloek komen van Allah en van de engelen en van alle mensen.”
Soera 2, vers 191: “En dood hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan – zo is de vergelding voor de ongelovigen.”...
Ik ga niet over tot een eindeloze opsomming van alle haatzaaiende verzen. Dat de schoolinspectie dat maar eens gaat doen. Of het Gelijkekansencentrum. Ik herinner me van vroeger dat islamleraars hun gang mochten gaan, dat er geen controle was op hun lesinhoud en dat ze op een podium stonden zonder dat iemand wist waarover ze predikten tijdens hun islamlessen... Wat zou het Gelijkekansencentrum denken over de koran? Ik weet niet of daarover iets bekend is...
Ik mag mijn vrienden van vroeger niet uit het oog verliezen. Ze verdienen een opfrisbeurt en daarom wil ik vanavond PMS-baas Horbert in de bloemetjes zetten. Hij was de aanvoerder van een club waarvan de bendeleden allemaal bij het CGKR mijn blog gingen aanklagen. Het had wel een poos geduurd eer ik de verklikkers op het spoor gekomen ben. Ik hoop voor hen dat ik ze nooit tegenkom.
Nu zitten ze waarschijnlijk allemaal te bidden bij de doodskist van de schijnheiligaard van Hasselt. Ze waren zo rood gekleurd als SS zelf. En naast de kist smeken ze de geest van SS om het illegale klooster van Fabiola in Opgrimbie te sparen, om de sekte in het klooster voort te laten bonjouren... Gewone huizen slopen, dat wel, en 70-km-borden overal plaatsen als pestborden, en gratis busvervoer als fiasco. Mensen kwetsen, krenken en plagen... Op een beduimeld doodsprentje hoort eerder de tekst: "Ik heb met dik veel goesting geleefd, ik heb met dik veel goesting mensen gekwetst, en ik heb met dik veel goesting geld gestolen"...
Het is nu al meer dan een jaar geleden dat het Centrum mijn blog viseerde. Sindsdien heb ik eerst goed opgepast, mijn woorden en gedachten heb ik gewikt en gewogen. Mijn weegschaal is versleten. Maar nu is de tijd rijp om de teugels weer te vieren. Zo voel ik het.
Psychopaten zijn wolven in schaapskleren. Met de dood van SS dwaalden mijn gedachten af naar een zielsverwant van hem en dat is Horbert, twee rooien. Het enige verschil is dat de ene in het kanaal springt en de andere niet.
Ik kan er niet omheen, beiden lijken sprekend op elkaar. Zie maar eens naar hun persoonlijkheidseigenschappen: vlotte praters - charmeurs - gewetenloze narcisten zonder empathisch vermogen - machtswellustig - liegen zonder schuldgevoelens - graag domineren, heersen en manipuleren - een turbulente levenswandel - anderen voor zich winnen - seksuele manipulaties - gewetenloos emotionele schade berokkenen - warm, attent en behulpzaam overkomen, maar alleen uit eigenbelang - afschuiven van verantwoordelijkheden - koelbloedig, kalm en zelfzeker in moeilijke situaties - mensen manipuleren en op hun gevoelens inspelen - gek op machtsposities van waaruit ze anderen kunnen manipuleren...
Op mijn paasbest kom ik een paasknuffel geven aan al mijn lezers, en in het bijzonder aan mijn trouwste bezoekers. Die krijgen een knuffel met alle accessoires erbij.
Jos wees me op een artikel over Lerarenopleiding: 'Lerarenopleiding steeds minder eerste keuze voor studenten'.
Lerarenopleidingen worden steeds meer gekozen door studenten die elders gefaald hebben, zegt onderwijsminister Crevits. De lerarenopleidingen zitten in de problemen. De instroom van nieuwe studenten is niet voldoende voor het grote aantal vacatures dat gaat vrijkomen. Ook de kwaliteit van de opleiding laat te wensen over, studenten worden onvoldoende voorbereid op de toekomst.
18-jarigen vinden het beroep van leraar dus niet aantrekkelijk.
Het verwondert me helemaal niet. Wie droomt er nu nog van een job in het onderwijs? Idealisten, dromers en zwevers misschien, die niet weten wat er gaande is in de onderwijswereld.
Hoe lerarenopleidingen weer nieuw leven inblazen? Ik heb de oplossing gevonden!
Verwijder alles wat vreemd is uit onze Vlaamse scholen. Zet ze allemaal apart, soort bij soort, geval bij geval, ras bij ras, kleur bij kleur, godsdienst bij godsdienst... En wie gaat hen lesgeven? Idealisten die denken dat ze de wereld kunnen verbeteren, ja, die lopen er rond, de eigenwijze student die ne keer zal laten zien hoe hij die meute in de klas aanpakt. Ik heb ze gekend en heb gezien hoe hun illusies al vlug verschrompelden. Wie ook nog kunnen lesgeven in het aparte onderwijs, dat zijn natuurlijk de allochtonen zelf, de moslimleerkrachten, met of zonder hoofddoek, en de islamleerkrachten uiteraard.
Nu ik toch bezig ben met te vertellen over de reorganisatie van ons onderwijs, kan ik evengoed een stapje verdergaan, tot aan de grens van overdrijving. Scholen moeten veranderen, ze moeten de lerarenopleiding weer populair te maken.
Anderstaligen, migranten, allochtonen en alles wat vreemd is en met een uitheems tintje, zij moeten allemaal uit onze Vlaamse klassen weggeplukt worden, en elders bijeengezet worden, ver weg van onze Vlaamse leerlingen die dan alvast geen hinder en schade meer ondervinden van anderstalige en andersoortige klasgenoten.
Ongeletterden, moslims, imbecielen, zij moeten allemaal wég uit onze eens zo prestigieuze Vlaamse scholen. Waarom moeten WIJ onze waardigheid verliezen om nieuwelingen, die hier ongevraagd zijn binnengekomen, er bovenop te helpen?
Ze hebben ons onderwijs nooit mogen binnendringen, ze hebben onze eigen jeugd meegesleurd naar een lager niveau. Toch is de kloof tussen migrantenleerlingen en autochtonen nergens zo groot als in Vlaanderen. Vlaanderen betuttelde zijn vreemde nieuwkomers dan ook veel meer dan elders in Europa, en door die extreme aandacht voor het 'vreemde', is het verschil in schoolresultaten van migranten en eigen leerlingen nergens zo groot als hier in Vlaanderen. Leg een zwakke bevolkingsgroep in de watten, dan zal die zich wentelen in zichzelf en zich nog meer gaan onderscheiden van de oorspronkelijke bewoners... Wij Vlamingen zijn kampioen in het achteruitstellen van onze eigen bevolking en het bevoordelen van indringers.
De hele renovatie van het Vlaamse onderwijs zal veel geld kosten, maar nóóit zoveel als de miljarden die verloren zijn gegaan aan allerhande integratieprojecten. En wat heeft het uitgehaald? Ze mogen zichzelf zijn en blijven, meer dan ooit. Niks integratie.
Wanneer Vlaamse scholen, na een grondige schoonmaakbeurt, weer de kans krijgen om zichzelf te worden, fier en zelfbewust, los van alles wat er niet thuishoort, dan zal het Vlaamse onderwijs weer zijn aantrekkingskracht herwinnen en zullen velen zich geroepen voelen om een lerarenopleiding te volgen. Een nieuwe bloei van de lerarenopleiding!
"Oei oei oei... O nee toch!"... Dat waren mijn eerste binnenkreetjes bij het lezen van het onheilspellend bericht over Lieven Boeve - topman katholiek onderwijs - hij wil meer hoofddoeken voor de klas zien staan.
Meer hoofddoeken voor de klas?! Om angstig van te worden. Wat bezielt die man toch? Denkt die nu echt dat er katholieke hoofddoeken bestaan? Of islamitische katholieken? Of christelijke moslims? Ja, want hij begint nonnekes al te vergelijken met hoofddoekmadammekes... Even dwalen is niet erg, maar doldraaien, en dan nog wel in een topfunctie, da's pas erg!
Eerst wil hij afschaffing van het hoofddoekenverbod, daarna wil hij meer moslimleerkrachten in het onderwijs, en nu wil hij meer moslimleerkrachten mét hoofddoek.
En hij is nog maar een half jaar topman van het katholiek onderwijs. Waar gaat dat ooit eindigen? Katholiek onderwijs in een moskee? Of in een koranschool? Ik vraag me af hoe hij 'katholiek' onderwijs opvat.
Hier is iets niet pluis! Is er nu echt niémand die Boeve kan tegenhouden?! Kan dat zomaar dat hij eigen religiecultuur verwart met islamcultuur? Hij verwart iets fundamenteels dat eigen is aan ons katholiek onderwijs, de christelijke leer dreigt verloren te gaan.
Boeve zegt dat religieuzen in katholieke scholen een 'hoofddoek' droegen... Ja, akkoord, maar dan maakt hij de denkfout om eigen religieuze cultuur op eenzelfde lijn te stellen als de islamitische cultuur.
Boeve zegt dat scholen een afspiegeling moeten zijn van de samenleving. Neen, katholiéke scholen moeten een afspiegeling zijn van een katholieke samenleving, katholiek onderwijs moet een katholieke uitstraling laten zien, en geen islamitische.
Mieke Van Hecke en Pascal Smet hebben voorzichtig de fundamenten gelegd van een geïslamiseerd onderwijs, voorzichtig, en wij maar denken dat het niet zo'n vaart zou lopen. En nu met Lieven Boeve gaat het in sneltreinvaart bergafwaarts met ons onderwijs, richting Allah, richting islamonderwijs, richting koran, richting Mohammed.
Lieven Boeve is ons traditionele Vlaamse kwaliteitsonderwijs aan het verkwanselen! Onze Vlaamse katholieke leerlingen gaan overgeleverd worden aan een vreemde godsdienstcultuur, aan een vreemde religie of ideologie die Boeve graag gemixt wilt zien met het katholicisme.
Ik voel dat dit hoofdstuk nog niet afgesloten is. En het zandmannetje zegt ook al dat ik moet stoppen met filosoferen, en dat ik aan m'n 'slaapmutske' moet beginnen.
Over mijn ervaringen met het gratis busvervoer in Hasselt
Het bedenksel van Stevaert, gratis busvervoer in Hasselt, wordt geroemd en geprezen. Waarom? Ik weet het niet.
Het was een stunt die zijn doel voorbijschoot, want de bussen waren overdag gevuld met spijbelende scholieren die een dagje sightseeinig wilden beleven, en zo toerden ze talloze keren mee met de bus om rondjes te maken, zoals in een draaimolen, maar dan in een bus, om rondom Hasselt-centrum toerkes te maken. Plezant zeg, liever dan in die saaie schoolbanken te zitten.
Het viel me op dat het vaak dezelfde leerlingen waren die deelnamen aan het gratis toerisme.
Buiten de schooluren zaten er ook opvallend veel schoolkinderen op de bus. Geen spijbelaars, maar luiwammesen die liever op de gratis bus stapten dan een paar 100 meter tevoet naar huis te wandelen. Ik wist waar ze woonden en vond het eigenaardig dat ze voor dat kleine eindje toch de bus naar huis namen.
En zo kwam het dat bejaarde koppeltjes en senioren zich onwennig en onbehaaglijk voelden temidden van het jonge geweld op de bus. Ze snakten naar een vlugge eindbestemming.
En dan waren er ook nog de gratis bussen gevuld met een hele klas om vanuit het lyceum naar het medisch onderzoek op het PMS-centrum vervoerd te worden, onder begeleiding van de studiemeesteres.
Zo. Dat waren mijn ervaringen met het gratis busvervoer van Stevaert. Ergerlijk en waardeloos.
Ik vind dat een openbaar zwembad een afspiegeling moet zijn van de maatschappij. Linkse zeveraars willen toch ook afspiegelingen?
Een zwembad moet diversiteit laten zien, mannen-vrouwen, validen en mindervaliden, homo's- hetero's... En die diversiteit is er niét wanneer er enkel vrouwen aan het zwemmen zijn. Of pootje baden, dat mag ook, want die zwemlessen die ik vroeger meegemaakt heb, die stelden niets voor. De moslimmeisjes hoorden van hun ouders dat zwem- en turnlessen 'onrein' waren, 'te westers', en zo van die flauwekul die niet past in onze cultuur.
Het meest recente moslimgetint nieuwsberichtje kwam vanochtend uit Jambes. Het zwembad van Jambes zal voortaan op bepaalde zondagnamiddagen enkel toegankelijk zijn voor vrouwen. Het initiatief komt van de Union des Musulmans de Namur (UMN). Natuurlijk, moslima's stellen hun eisen en hebben verzuchtingen waaraan onze leiders buigend en knielend tegemoet komen. Mechelen, Gent, Genk, Heusden-Zolder, en waar nog overal... daar hebben ze allang hun eigen moslimzwembadje.
Gisteren vroeg Houzee zich af: "Wanneer gaan die lui zich hier aanpassen aan onze zeden en gewoonten... het dragen van die rommel werkt apartheid in de hand... alle soepsidies die met integratie te maken hebben beter ineens afschaffen?..." Hij schreef dit naar aanleiding van een artikel over moslima's die hun textielwinkel achterwege moesten laten op een katholieke school in Mechelen. Stond gisteren te lezen bij Houzee.
Inderdaad, ze discrimineren zichzelf door overal hun apart hokje op te eisen: in scholen, in vliegtuigen, in ziekenhuizen, in bioscopen... het wordt hoe langer hoe gekker, hoe zieliger, om te zien hoe ze hier hun goesting krijgen en aan hun trekken komen, ook al druist het in tegen onze eigen tradities.
Ik heb ze allemaal zien passeren vroeger, de geldverslindende integratiebevorderende miljoenenprojecten. Welke zijn de resultaten? En waar zijn die fortuinen naartoe gegaan? Ik weet wel zeker dat tolken, migrantenwerkers, straathoekwerkers, interculturele bemiddelaars, maatschappelijk werkers, enz... er rijker van geworden zijn... en onze regeerders natuurlijk ook. Ik vraag het nog eens: waar is het geld gebleven dat moest dienen om allochtonen en moslims te helpen integreren? Ik zie geen integratie, eerder desintegratie!...
Drie jaar geleden waren het twee SP.A'ers (Smet en Sannen) die een discussie startten over imamopleidingen in Vlaanderen, en nu is het een Open VLD'er De Gucht die zeurt over het belang van imams in de strijd tegen radicalisering, over de noodzaak van imams om te komen tot "een Europese islam, ingebed in onze seculiere samenleving".
De Koran en de islam en alle inclusieve gevaren sluipen ons onderwijs binnen. En onze eigen mensen zetten de zetel en de koffie klaar, onze Vlaamse leiders, de uitslovers en dienaars van de islam. Vlamingen gaan wellicht leren hoe ze de sharia moeten propageren, hoe ze niet-moslims vijandig moeten bejegenen, en hoe ze haatgevoelens moeten kweken voor alles wat westers is.
Hilde Crevits in de voetsporen van Pascal Smet?
Pascal Smet sprak drie jaar geleden al met de Moslimexecutieve over de organisatie van imamopleidingen. Hij wilde komen tot imams die onze taal en cultuur kennen, Vlaamse imams dus, en geen geïmporteerden die geen Nederlands spreken.Geen import- of pendelgevallen bedoelde hij.Maar hoe kunnen Peeters en Janssens ondergedompeld worden in het islamgebeuren?... Dus tóch 'Vlaamse' allochtonen die opgeleid gaan worden tot imam?...
Onderwijsminister Crevits zit nu samen met de Moslimexecutieve om over de noodzaak van een kwaliteitsvolle imamopleiding te praten. Aanleiding was de vraag in het Vlaams Parlement van Jean-Jacques De Gucht omtrent imamopleidingen in Vlaanderen.
Er wordt hier al lang gediscussieerd over het nut en de noodzaak van een imamopleiding. Crevits gaat aandringen bij de moslimgemeenschap om imamopleidingen aan Vlaamse universiteiten te steunen. Die steun zal ze uiteraard krijgen, de moslimgemeenschap was er al eerder voor te vinden.
Imamopleidingen aan Vlaamse universiteiten
Het gehamer van De Gucht op het belang van een imamopleiding wil werk maken van goed opgeleide imams die met beide voeten in onze samenleving staan, aldus De Gucht. Hij vindt ook dat de Vlaamse universiteiten best betrokken worden bij het vormgeven van de opleidingen, een overtuiging die gedeeld wordt door de minister... En toch herinner ik me dat vorig jaar beslist werd dat er in KULeuven geen imamopleiding zou komen. Wél een optie islamitische theologie en godsdienstwetenschappen, waarvan Pascal Smet nog zei dat de optie belangrijk zou zijn in "de vorming van een academisch kader voor de islam"...
Als we papieren en verblijfsvergunningen kunnen geven, dan kunnen we ze ook afpakken. De wet, dat is wat wij er van maken. WIJ ZIJN HET VOLK !!! Dat tuig moet er uit !!! En wel NU !!! Dat we geen uitleveringsverdrag hebben met de landen van herkomst moet ons compleet worst wezen. En de politici die dit goedkeurden, justitie en staatsveiligheid die lieten gebeuren : OPSTAPPEN, op staande voet oneervol ontslaan, zonder verbrekingsvergoeding, hun burgerrechten afnemen zodat ze zich nooit meer verkiesbaar kunnen stellen of een openbaar ambt uitoefenen !!!Wie maakt een lijstje van de verantwoordelijken ????
Lieve vraagt zich soms af wat er geworden is van alle illegalen die hier sinds 2009 geregulariseerd werden. Illegaliteit is onwettig, strafbaar, en wordt toch beloond met regularisatie? Regeerders die illegaliteit aanpakken, zien spoken, want illegalen bestaan niet. 'Spoken zien', is een serieuze psychische aandoening en dan mag je toch niet regeren?
Het meisje op de foto is Sylvie De Bie. Zij was leerling aan de school van directeur Mosselmans. Ik heb vroeger eens over het meisje geschreven, vroeger, toen geen kat mijn blog kwam lezen, toen mijn schuilnaam nog 'Sien' was. Ik ga het verhaal over Sylvie nog eens opnieuw vertellen. Er zijn nu minder gènes. Het idiote scheldwoord 'racist' lag vroeger veel eerder op de loer dan nu.
Sylvie zag ik voor het eerst als kleutertje in het schooljaar 1983-1984 in de school van directeur Mosselmans. Een lief, blond meisje. Zij ontwikkelde zich als een vlot schoolkind, zelfbewust en zelfzeker straalde ze levenslust uit, had een knap poppensnoetje en haar rapportcijfers waren ook behoorlijk. Het meisje had dus álles mee...
... Totdat ze deelnam aan een schoonheidswedstrijd voor kleine meisjes. Toen is het fout beginnen lopen. Zij won de wedstrijd en was het mooiste meisje van het dorp. Haar moeder glansde van trots. Maar Sylvietje begon naast haar schoentjes te lopen. Ze dacht dat ze ook nog kon zingen. In een show met Walter Capiau maakte ze haar debuut. Ze werd een kindsterretje, genaamd Sylvie Melody, door allen geliefd, en met een veelbelovende toekomst.
Het zangeresje werd echter verliefd op een Marokkaanse jongen, Khalid Boujida. Zij was vatbaar gemaakt voor de rare opvattingen van schooldirecteur Mosselmans die zijn voorliefde voor alles wat vreemd was, niet onder stoelen of banken stak. Sylvie bewonderde haar Marokkaanse ridder blindelings, ze trouwde met hem en in slaafse onderdanigheid vergaf ze hem telkens zijn misstappen. Het ging bergafwaarts met Sylvie. Haar veelbelovende toekomst lag in scherven op de grond. Wie weet wat die Marokkaan haar allemaal wijsgemaakt heeft.
Mijn ervaringen met Marokkanen op school hebben me geleerd dat Marokkanen doorgewinterde leugenaars zijn die hun leugens zelf geloven.
Sylvie wist totaal niets over de Marokkaanse cultuur en over Marokkaanse eigenaardigheden. In school werd er niets over verteld. Er werd alleen maar gepredikt dat we verdraagzaam onze evennaaste moesten beminnen zoals onszelf, en meer van die prietpraat en nonsens die een goedgelovige Vlaming recht in z'n ongeluk laat lopen.
Sylvie is gescheiden van haar man en heeft een dochtertje: Noor Boujida.
Heeft er ooit iemand stilgestaan bij het gevaar van kinderen op de achterbank in een auto?
Ik wel. Ik zie vaak chauffeurs achterom kijken naar hun kroost op de achterbank om met hen te keuvelen, te redetwisten, hen terecht te wijzen, of wat dan ook... Wie weet wat er allemaal gebeurt binnen in een auto die zich laverend een weg baant tussen andere weggebruikers?
Kinderen in een auto zijn gevaarlijker dan gsm'en achter het stuur, gevaarlijker dan geen gordel dragen, gevaarlijker dan snel rijden, gevaarlijker dan alcoholgebruik.
Jengelaars op de achterbank verstoren alle concentratie van de bestuurder!
En toch vernemen we nooit iets over gevaarlijke kinderen op de achterbank. We worden wél om de oren geslagen met het gevaar van telefoneren achter het stuur, geen gordeldracht, alcoholgebruik, overdreven snelheid... enz.
Ouders die wat slap in hun schoenen staan en hun oogappels alle aandacht geven die ze vragen, ook al zitten ze achter het stuur, zijn een gevaar voor zichzelf, voor hun gezin en voor andere weggebruikers. Er zou een algemeen spreekverbod moeten komen in auto's. Kinderen moet het zwijgen opgelegd worden. ZWIJGEN, als respect voor de bestuurder!
Als er nu eens auto's gebouwd konden worden met slechts één zetel, één plaats voor de bestuurder, en géén passagiers, ik weet zeker dat het aantal ongevallen spectaculair zou dalen. Dit is geen revolutionair idee is, maar weinigen durven het uitspreken.
Wat lees ik nú weer! Het verstoort de harmonie van het herfstgebeuren dat zich buiten in alle hevigheid aan het voltrekken is. Net nu het zomeruur zich ingeburgerd heeft.
Moeten er nóg meer spionnen, verklikkers en gedapo's komen? Werkt het Gelijkekansencentrum niet goed genoeg?... Is de discriminatiewetgeving te zwak om racisme degelijk aan te pakken?... Is er echt nergens in Europa zoveel racisme op de arbeidsmarkt en in het onderwijs als in België?... Blabla.
Wie is die blikvanger die zich vandaag in de schijnwerpers gooit om interessant uit de hoek te komen? Weeral ene met ne vreemde naam die nie content is over de gang van zaken in ons landje. Waarom blijven ze dan hier? Waarom zijn ze dan naar hier gekomen? Wel, zijn naam is Bleri Llhesi, een politiek filosoof, geboren in 1981 in Albanië. Hij lag nog in de luiers en aan de Albanese moedermelk toenhet onderwijs zich hier uit de naad werkte om het de migrantjes naar hun zin te maken, vaak ten koste van onze eigen Vlaamse jeugd. Miljoenen en miljarden zijn er verkwanseld aan het migrantenonderwijs - Parels voor de Zwijnen - weet die vreemde filosoof dat wel, wanneer hij beweert dat "het onderwijs faalt"?!
Wouter Van Bellingen heeft ook eens een beschuldigend vingertje uitgestoken naar ons onderwijs, zonder echt te weten hoe het onderwijs zich uitgesloofd heeft om sociaal achtergestelden, minderheidsgroepen, kansarmen, risicoleerlingen... om hen allemaal een reikende hand toe te steken. Aan zijn huidskleurtje te zien kan Wouter beter verhuizen naar hetere oorden, waar geen discriminatie heerst, om onder een tropisch evenaarszonnetje zijn kleurtje bij te werken... een huidskleur is er toch niet voorniks?... of naar het oerwoud om aan de lianen te hangen?
Terug naar filosoof Llhesi. Die man zegt dat het onderwijs kinderen en jongeren veel juister moet informeren over racisme. Alsof het onderwijs nalaat om leerlingen iets te vertellen over 'racisme'. Ik heb niet anders geweten dan dat allochtone leerlingen - veel meer dan onze Vlaamse leerlingen - ingelicht werden over 'het racismegevaar'. Lezer, kijk eens naar de foto: islamleraar Bahattin Koçak in het gezelschap van Johan Leman, de voorganger van Jozef De Witte, directeur van het CGKR. Beiden kenden elkaar. De foto is het bewijs. Het verklaart ook waarom allochtone leerlingen beter de weg kenden naar het CGKR dan onze Vlaamse leerlingen.
Van Bellingen en Lleshi... geen zuivere inboorlingen. Vreemdelingen komen ons hier de les lezen, over wat er schort aan onze samenleving. Hoe komt het toch dat vreemdelingen met zoveel machtsvertoon uitspraken mogen doen die ook nog eens voor discussie ontvankelijk gemaakt worden?!...
Lieven Boeve - topman van het katholiek onderwijs - kwam gisteren in de hogeschool PXL in Hasselt uitleggen hoe godsdienstonderwijs georganiseerd moet worden in een samenleving met katholieken, moslims en atheïsten. Hij kwam dat uitleggen aan godsdienstleerkrachten.
Het interview met Lieven Boeve stond vandaag te lezen in HBVL. Het viel me op dat hij regelmatig terugviel op de drie soorten 'geloofsbelijders': katholieken, moslims en atheïsten. Waarmee hij te kennen gaf dat ze allemaal bijeenhoren. Een hint naar zijn formule van 'dialoogonderwijs'.
Wat moet een godsdienstleraar doen in een klas die bestaat uit moslims, katholieken en ongelovigen? Boeve zegt dat de godsdienstleraar zich moet aanpassen aan de leerlingen, hij moet bekijken hoe de verschillende godsdiensten beleefd worden en hoe ze met elkaar in dialoog kunnen treden. "We zijn bezig om ons ontwerp voor de katholieke dialoogschool te verfijnen", zegt Boeve.
En de islamleraars? Gaan die ook in dialoog met de godsdienstleraars en hun katholieke leerlingen?...
Boeve: "We willen experimenteren met 1 uur islam te geven naast 2 uur katholieke godsdienst, maar katholieken en moslims worden niet opgesplitst in de godsdienstles." Boeve wil dus dat katholieken en moslims, aan elkaar gewaagd, de dialoog in de arena aangaan. Hij wil contactpunten tussen islam en christelijke traditie. "Een pluralistische samenleving kent geen tegenstellingen, het is de samenleving van de toekomst."... Zijn uitspraken lijken wel georchestreerd.
Een vraag van de interviewer: Zijn godsdienstleerkrachten voorbereid op de radicale islam? Ontwijkend reageerde Boeve dat radicalisering ook bij katholieken en atheïsten zit, en dat ook andere leerkrachten gesprekken met geradicaliseerde jongeren kunnen aangaan... En zo komt Boeve dan tot zijn wens om meer moslimleerkrachten in te zetten in het onderwijs. "Tegen 2020 zijn er 18.000 vacatures in onze scholen, we hebben hen dus nodig. De Limburgse hogescholen maken hopelijk werk van de lerarenopleiding van moslims."
Boeve begint pas écht te overdrijven wanneer hij stelt dat elke school zelf mag beslissen over vrije dagen voor moslimleerlingen op islamitische feestdagen. Waarmee hij zijn voeten veegt aan de oorspronkelijke onderwijsdoelstelling om moslimleerlingen te laten integreren in ONZE cultuur, niet in onze godsdienst want ze kregen al vanaf het begin hun islamlessen. Ik ben nu nog altijd boos dat niemand toen protesteerde tegen de beginnende islamisering. Mijn opmerkingen werden als racistisch bestempeld, en eerlijk gezegd, het Vlaams Blok zweeg toen ook.
Eigenlijk is Lieven Boeve in de voetsporen van zijn voorgangster Mieke Van Hecke aan het wandelen. Hij is haar werk aan het voortzetten. Van Hecke heeft het 10 jaar geleden al aangekondigd: "Ik opteer voor het integreren van de islam binnen de godsdienstles"... Het plan om katholieke godsdienst en islam te verenigen is dus al oud. Boeve voelt zich nu geroepen om de plannen in een concrete vorm te gieten. Hij zou zich beter distantiëren van moslims met hun verering van Allah... Ach, dan had hij zijn job nooit gekregen.
Ik vrees dat de islamisering van ons traditionele onderwijs niet meer te stoppen is... We zijn te laat begonnen met onszelf te manifesteren en onze eigenheden te verdedigen. We zijn te lang bezig geweest met tolereren, met barmhartig de minderheden aan hun trekken te laten komen... totdat we nu eindelijk zelf vertrappeld worden...
Geen depressie, wel psychotisch door SSRI, cocaïne of amfetamine. Gedrogeerd door antidepressiva?
Dit is een mediavriendelijke verklaring voor het gestoorde gedrag van de copiloot. Of volgen we de piste die meer voor de hand ligt en waarover de media zwijgen? Media zwaaien met ziektebriefjes en depressies, maar zwijgen over de bekering van Lubitz tot de islam, over zijn vriendin die een moslima is, en over Lubitz' moskeebezoeken. Ik citeer Houzee van de Rechtsblog: "... de media hebben deze wandaad niet aangegrepen om nu eens en voorgoed deze gevaarlijke godsdienst aan de kaak te stellen... wel ligen, de kop in 't zand steken en ons blootstellen aan het moslimgevaar... tegen de haren in strijken van de moslimextremisten..." Lees de volledige tekst van Houzee op zijn blog.
Welke piste volgen we? Die van de psychiatrie, of die van het islamgevaar? Laat ons het houden op een mix van beiden. Psychisch gestoorden en moslims, ze zijn allemaal kierewiet!