Inhoud blog
  • 'Islamisme in de klas' afgelast.
  • Ranglijsten van Goede en Slechte Scholen
  • Sven Pichal, de Kindervriend
  • Pauze
  • Een Mannenvereniging
  • Antisemitisme op Vlaamse TV
  • Waarom moeten wij moslims tolereren?
  • Unia over Antisemitisme
  • Geweldsexcessen van Moslims tegen Joden
  • En de Winnaar is . . .
  • "Bent u niet beschaamd?"
  • Zoek de Verschillen
  • Ondervertegenwoordiging Allochtonen in Hoger Onderwijs
  • Tussendoor over een Bedrogen Echtgenoot
  • AI-gebruik bij Smartschool
  • Antisemitisch Moslimtuig !
  • Zalige Boudewijn
  • VIDEO: Goed spul . . .
  • Ilse en Helga, de Meesteressen
  • Over het Cordon Sanitaire
  • Over het G-plekje van Professor Nuttin
  • De Afspraak: Reclame voor de Rilatinepil !
  • Leraar Robert en zijn 'gematigde' moslims
  • VROEGER...
  • Zuhal Demir, Minister van Onderwijs
  • De Strijd tegen Allochtoon Geweld
  • "De burgemeester van Onderwijs"
  • Waarom zo weinig mensen zijn gaan stemmen
  • CD&V Moslimpartij
  • Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • Plaatstekort in de B-stroom
  • Asielzoekers in Hotels
  • Mijn Oordopjes
  • Bring them home now!
  • De Nieuwe Vlaamse Regering
  • "Kindermisbruikers zijn ZIEKE Mensen"
  • Koekelberg klaar voor de paus
  • Verwarde Mannen of Jihadistische Terroristen?
  • Psychisch Lijden
  • Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Allah/alloeeee Akbar
  • Taalverloedering
  • Eigen Volk
  • Bloggeschiedenis
  • Agressie tegen Hulpverleners in de Zevende Dag
  • Twee Tussendoortjes
  • Kindermisbruik door Geestelijken
  • Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • ‘Calamity Kamala’: hoe bekender hoe onbeminder
  • Bruno Vanobbergen: Onderwijs en Vluchtelingenwerk
  • Wie zijn de OUDERS van dit crapuul?
  • Tussendoor op De Afspraak
  • Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • De Nieuwe CD&V
  • Moslimscholieren intimideren Leraressen
  • De Eerste Schooldag
  • Allochtoon Zittenblijven
  • Scholieren kunnen geen Klok meer Lezen
  • Arabisch in Leuvense School
  • Wegwijs in Hemelrijk België
  • VROEGER...
  • Meer Boek, Pen en Papier, minder Digitalisering
  • Iskamterreur: Mesaanval in Solingen
  • Georges Louis & Connerie
  • "Immigratie ruïneert het Onderwijssysteem"
  • Een Doorsnee Vlaams Gezin . . .
  • Apenpokken
  • Over Brusselmans
  • Bashir Abdi, de snelle 'Belg'
  • Hartverscheurend Liefdesverhaal
  • Vluchtelingen in Hotels
  • Kinderen op de Achterbank
  • De Satire van Brusselmans
  • De Snelders Soap
  • Puberteitsremmers voor Kinderen
  • Anti-Immigratierellen in Britse Steden
  • Olympisch Boksen
  • RIP Ismail Haniyah
  • De Godsdienstleraar
  • Decadente Opening Olympische Spelen
  • CITAAT van Sigmund Freud
  • De Efteling past zich aan...
  • Didactische Tip voor het Islamonderwijs
  • Kamala Harris
  • 'Bende' van 5-jarigen
  • 21 juli
  • Zwemmen in Zee
  • Moslimterrorisme in Leeds
  • Nieuws uit Oostende
  • Tussendoor in mijn Erotische Keuken
  • DONALD TRUMP!
  • Waarom zoveel C-attesten in Beroepsonderwijs?
  • Nixon verslaan?
  • Een Neger op een Fiets
  • 11 juli, Vlaamse Feestdag
  • Omvolking van een Schoolbevolking
  • Frankrijk slaat Nieuwe Weg in
  • De nieuwe Britse Premier: een Drama?
  • "De Unieke Grootsheid van Blanke Mannen"
  • Rechts kiezen en Links krijgen
  • Als je nu nog links stemt, dan ben je hopeloos verloren
  • Rechtzetting
  • Conner en Anuna (fictie)
  • Veel Ongeletterden en Weinig Toppresteerders
  • Debat Trump - Biden
  • Jaap moet langer werken
  • Stel je eens een Wereld zonder Blanke Mensen voor
  • Het Geval Peter De Sutter
  • Te laat!
  • Regeringsvorming: Uitsluiting Vlaams Belang
  • Moeilijke Moeders
  • Ondertussen in Vlaanderen . . .
  • De Afspraak en de Islam
  • Zondag 9 juni 2024 en The Day After
  • Tussendoor in Terzake
  • Waarom Astra Zeneca’s Vaccin Mensen doodt
  • An Serpent, een gevaarlijke Gifslang
  • Mes in de nek en dood
  • Verkiezingsperikelen
  • Collectieve Regularisatie van illegalen?
  • Geil en Wulps
  • Een Moslim als Bemiddelaar?
  • Over de Seksuele Rooftocht van Hamas
  • Drama's en Intriges
  • Zwarte Negers in de Donkere Nacht
  • CITAAT van Geert Wilders
  • Universiteiten worden steeds linkser
  • Vroeger was het beter...
  • Nawal Fahri (CD&V)
  • De heilige Holebius
  • Er gebeuren Rare Dingen
  • De Gebruikelijke Slachtofferrol
  • Onthullingen over Zwarte Scholen
  • 12 Mei Moederdag!
  • De Kracht van de Groep
  • De Depressieve Migrant
  • Meer mag ik niet zeggen
  • Alternatief Leerplan Wiskunde
  • Dit is Brussel!!
  • Een Onvergetelijke Ouderavond
  • Homoseksualiteit Strafbaar in Irak
  • Christelijke Scholieren bekeren zich tot de Islam
  • Zelenskiaans Tussendoortje en de Gulle Geldschieters
  • Centrale Toetsen Vlaams Onderwijs
  • Golf van Gewelddadige Tienerdoden in Frankrijk
  • Vogels voor de Kat
  • Terreur op Franse Scholen
  • Eerst presteren, daarna welbevinden
  • Hubert Brouns en Zoon
  • Serkan Bozyigit: "Ik ben 100 procent Vlaming"
  • De Tweede Kans van Conner Rousseau
  • Suikerfeest
  • Lieviaans Verzinseltje: Herziening Schoolplicht
  • Vluchtelingen brengen besmettelijke Ziekten mee
  • Zweedse Voetbalsupporters Doodgeschoten
  • Syriër valt Meisje aan met Mes
  • Paasfeest in Vlaanderen
  • 9 juni 2024
  • Een Waarschuwende Droom
  • Geen Lerarentekort, maar Leerlingenoverlast!
  • Moslims vechten onderling conflict uit in Vlaamse steden: “Importrellen”
  • Islamitische Staat
  • Zware Vechtpartij in Bree
  • Marokkaanse Miserie
  • Blogsentiment: Apart Onderwijs
  • Crevits haat Vlamingen
  • Het Mazelenvirus in Opmars
  • Politie zoekt Nieuwe Medewerkers
  • Reclameboodschappen op mijn Blog
  • "Justitie is rot tot op het bot"
  • De Islamleraar en de Ramadan
  • Tussendoor in Gaza
  • Kleuters bestormen het Buitengewoon Onderwijs
  • Tradwifes Movement
  • Die Sven Pichal toch
  • 31.000 Gesneuvelde Soldaten
  • Lieviaans Verzinseltje
  • De Ondergravers van onze Eigenheden
  • GRAAIEN . . .
  • De 1B-klas van het Middelbaar Onderwijs
  • Psychische Stoornissen en Rilatine
  • Migrantenwerkloosheid versus Vergrijzing
  • VIDEO: Brussel . . .
  • Het Wespennest van Blauwbaard
  • Afrikaans Crapuleus Tuig
  • Omvolking van de Schoolbevolking
  • Over Draaimolens
  • VIDEO: Amerika toen en nu . . .
  • Viespeuk Vangheluwe
  • Schietpartij op de Oxford High School
  • De Advocatenmoord
  • Tussendoor bij de Ensors
  • Onthullingen over Schoolartsen in de CLB's
  • Turtelhuisjes en Terugkeerhuisjes voor Illegalen
  • Enzovoort . . .
  • Klaus Van Isacker herstelt van Hersentrauma
  • Directeur Griezelmans van Basisschool Tuinwijk
  • De Doorstroomtoets, een Hollandse Uitvinding
  • Feministengezwam
  • Fietsongevallen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Vlaand'ren mijn land

    De Noordzee bruist een lied dat brandt
    De zeewind draagt het mede
    Het zingt van vrijheid over 't land
    Van vreugd' in dorp en stede
    De zonne vuurt de blijheid aan
    Langs velden, weiden, stromen
    Waar steden met hun torens staan
    Waar woud en heide dromen
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
    O schone steden, trots en vroom
    Vol heilige feestvisioenen
    O stille dorpkens langs de stroom
    Waar veld en weide groenen
    Ik min U, stad vol klokgetril
    En dorp ik min U beide
    En 't is er, als ik dromen wil
    Zo vreedzaam in de heide
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart

    Willem Gijssels (1875 - 1945)

    SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)

    Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
    28-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lieven Boeve over het Godsdienstonderwijs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Lieven Boeve - topman van het katholiek onderwijs - kwam gisteren in de hogeschool PXL in Hasselt uitleggen hoe godsdienstonderwijs georganiseerd moet worden in een samenleving met katholieken, moslims en atheïsten. Hij kwam dat uitleggen aan godsdienstleerkrachten.

    Het interview met Lieven Boeve stond vandaag te lezen in HBVL. Het viel me op dat hij regelmatig terugviel op de drie soorten 'geloofsbelijders': katholieken, moslims en atheïsten. Waarmee hij te kennen gaf dat ze allemaal bijeenhoren. Een hint naar zijn formule van 'dialoogonderwijs'.

    Wat moet een godsdienstleraar doen in een klas die bestaat uit moslims, katholieken en ongelovigen? Boeve zegt dat de godsdienstleraar zich moet aanpassen aan de leerlingen, hij moet bekijken hoe de verschillende godsdiensten beleefd worden en hoe ze met elkaar in dialoog kunnen treden. "We zijn bezig om ons ontwerp voor de katholieke dialoogschool te verfijnen", zegt Boeve.

    En de islamleraars? Gaan die ook in dialoog met de godsdienstleraars en hun katholieke leerlingen?...

    Boeve: "We willen experimenteren met 1 uur islam te geven naast 2 uur katholieke godsdienst, maar katholieken en moslims worden niet opgesplitst in de godsdienstles." Boeve wil dus dat katholieken en moslims, aan elkaar gewaagd, de dialoog in de arena aangaan. Hij wil contactpunten tussen islam en christelijke traditie. "Een pluralistische samenleving kent geen tegenstellingen, het is de samenleving van de toekomst."... Zijn uitspraken lijken wel georchestreerd.

    Een vraag van de interviewer: Zijn godsdienstleerkrachten voorbereid op de radicale islam? Ontwijkend reageerde Boeve dat radicalisering ook bij katholieken en atheïsten zit, en dat ook andere leerkrachten gesprekken met geradicaliseerde jongeren kunnen aangaan... En zo komt Boeve dan tot zijn wens om meer moslimleerkrachten in te zetten in het onderwijs. "Tegen 2020 zijn er 18.000 vacatures in onze scholen, we hebben hen dus nodig. De Limburgse hogescholen maken hopelijk werk van de lerarenopleiding van moslims."

    Boeve begint pas écht te overdrijven wanneer hij stelt dat elke school zelf mag beslissen over vrije dagen voor moslimleerlingen op islamitische feestdagen. Waarmee hij zijn voeten veegt aan de oorspronkelijke onderwijsdoelstelling om moslimleerlingen te laten integreren in ONZE cultuur, niet in onze godsdienst want ze kregen al vanaf het begin hun islamlessen. Ik ben nu nog altijd boos dat niemand toen protesteerde tegen de beginnende islamisering. Mijn opmerkingen werden als racistisch bestempeld, en eerlijk gezegd, het Vlaams Blok zweeg toen ook.

    Eigenlijk is Lieven Boeve in de voetsporen van zijn voorgangster Mieke Van Hecke aan het wandelen. Hij is haar werk aan het voortzetten. Van Hecke heeft het 10 jaar geleden al aangekondigd: "Ik opteer voor het integreren van de islam binnen de godsdienstles"... Het plan om katholieke godsdienst en islam te verenigen is dus al oud. Boeve voelt zich nu geroepen om de plannen in een concrete vorm te gieten. Hij zou zich beter distantiëren van moslims met hun verering van Allah... Ach, dan had hij zijn job nooit gekregen.

    Ik vrees dat de islamisering van ons traditionele onderwijs niet meer te stoppen is... We zijn te laat begonnen met onszelf te manifesteren en onze eigenheden te verdedigen. We zijn te lang bezig geweest met tolereren, met barmhartig de minderheden aan hun trekken te laten komen... totdat we nu eindelijk zelf vertrappeld worden...

    28-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Verborgen Depressie van Copiloot Andreas Lubitz ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    http://blog.seniorennet.be/rilatine

    Nieuwsbrief 865

    Geen depressie, wel psychotisch door SSRI, cocaïne of amfetamine. Gedrogeerd door antidepressiva?

    Dit is een mediavriendelijke verklaring voor het gestoorde gedrag van de copiloot. Of volgen we de piste die meer voor de hand ligt en waarover de media zwijgen? Media zwaaien met ziektebriefjes en depressies, maar zwijgen over de bekering van Lubitz tot de islam, over zijn vriendin die een moslima is, en over Lubitz' moskeebezoeken. Ik citeer Houzee van de Rechtsblog: "... de media hebben deze wandaad niet aangegrepen om nu eens en voorgoed deze gevaarlijke godsdienst aan de kaak te stellen... wel ligen, de kop in 't zand steken en ons blootstellen aan het moslimgevaar... tegen de haren in strijken van de moslimextremisten..." Lees de volledige tekst van Houzee op zijn blog.

    Welke piste volgen we? Die van de psychiatrie, of die van het islamgevaar? Laat ons het houden op een mix van beiden. Psychisch gestoorden en moslims, ze zijn allemaal kierewiet!

    28-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (4)
    27-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Omdat het Zandmannetje...

    ... mij heeft vergeten.

    27-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over Spijbelbrieven en Doktersbriefjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Onderwijsminister Crevits zet het mes in spijbelbrieven en doktersbriefjes. Een maatregel om de administratieve last voor scholen af te bouwen.

    Ouders van kinderen die te veel spijbelen krijgen niet langer een waarschuwingsbrief in de bus. In zo'n brief staat dat de schooltoelage ingetrokken dreigt te worden. De afschaffing van de spijbelbrieven is in het voordeel van de allochtone schoolbevolking, want zij zijn de spijbelkampioenen.

    Er wordt een officiële uitleg gegeven aan de afschaffing van de waarschuwingsbrieven, maar die geloof ik niet. Volgens mij is de échte reden dat allochtone ouders de inhoud van de brief niet verstaan, en vervolgens de brief naast zich neerleggen, ook omdat ze er geen financieel voordeel bij hebben. Dreigen helpt niet bij die mensen, zij wanen zich onschendbaar in deze betuttelende samenleving. Dreigbrieven schampen af op hen.

    Zo, dat is tussendoor mijn mening over spijbelbrieven die niet meer verstuurd zullen worden.

    Leerlingen moeten ook niet langer een doktersbriefje voorleggen als ze de week voor en de week na een schoolvakantie onwettig afwezig geweest zijn. Een attest van de ouders volstaat voortaan. Het zal wel iets te maken hebben met de geloofwaardigheid van doktersbriefjes. Dokters liegen dat ze zwart zien bij het schrijven van ziektebewijzen die ze staven met de meest uiteenlopende belachelijke smoesjes en flutredenen die ze uit hun duim zuigen. Onwettige afwezigheden witwassen met dubieuze briefjes, die ze volkribbelen met drogredenen en andere afgezaagde syndromen. Wat moeten ze anders beginnen met Turken die in juni al op vakantie naar hun thuisland vertrekken en op hun gemakske begin september pas terugkeren?

    Om te besluiten. Het sneuvelen van spijbelbrieven en doktersbriefjes komt goed uit voor de allochtone schoolbevolking.

    Crevits noemt haar maatregelen om de administratie van scholen te vereenvoudigen: "Operatie Tara". Klinkt padvindersachtig... Ik ben nieuwsgierig naar de volgende maatregelen...

    27-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    26-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Bedreiging voor onze Nederlandse Taal

        DE VLAAMSCHE TALE IS WONDERZOET

         Guido Gezelle

    De vlaamsche tale is wonder zoet,
    voor die heur geen geweld en doet,
    maar rusten laat in ‘t herte, alwaar
    ze onmondig leefde en sliep te gaar,
    tot dat ze, eens wakker, vrij en vrank,
    te monde uitgaat heur vrijen gang!
    Wat verruwprachtig hoortooneel,
    wat zielverrukkend zingestreel,
    o vlaamsche tale, uw' kunste ontplooit
    wanneer zij ‘t al vol leven strooit
    en vol onzegbaar schoonzijn, dat,
    lijk wolken wierooks, welt
    uit uw zoet wierookvat!


    Nieuws uit Genk. De citétaal (het cités) was oorspronkelijk de taal van de allochtone inwoners van Genk. De typische citétaal begint zich nu helaas steeds meer te verspreiden onder de Limburgse jeugd. Het is nu een jongerentaal. "Met dank aan media als You Tube en Facebook", zegt onderzoekster Stefania Marzo schaamteloos.

    Zelfs 1 op 3 Vlaamse(!)autochtone jongeren spreekt de citétaal. En het belachelijke taaltje dreigt nu ook andere gemeenten en steden te 'besmetten'.

    Jongeren vinden het een hippe taal. Kenmerkend is dat 's' uitgesproken wordt als 'sj', dat er slechts 1 lidwoord gebruikt wordt (de huis), en 1 aanwijzend voornaamwoord (die).

    De jeugdige drang naar taalvereenvoudiging en hipdoenerij, komt volgens mij voort uit machteloosheid en domheid, en een schandalige minachting voor de Nederlandse taal. Het cités is een achterlijk taalgebruik, dat gehanteerd wordt door jongeren die zich asociaal opstellen in een samenleving waarin ze verwelkomd zijn en waar het keurige Nederlands de standaard omgangstaal is.

    De citétaal drijft de spot met onze Nederlandse taal. En ik had de indruk dat de krant sympathiseerde met het fenomeen van de jongerentaal. Het Belang van Limburg natuurlijk. Geschreven door Kirsten Bertrand. Nergens heeft het mens haar misprijzen geuit tegen de infantiele citétaal.

    Bij het krantenartikel stond een foto van een Genkse lijnbus, 'beklad' en ontsierd door reclameslogans, bedacht door Media Markt Hasselt. "We wilden mensen aanspreken op een vlotte, grappige manier", zeggen de Media-Markt-ezels.

                                                    
    Creatief taalgebruik, ik heb er al eens over geschreven. Over een leerkracht in het lyceum die taalfouten tolereerde in het eerste en tweede leerjaar. Zij pleitte voor een 'Creatief bezig zijn met taal'... Betekent dat dan dat kinderen naar believen origineel uit de hoek mogen komen, inclusief taalfouten en miskleunen? Dat ze zich mogen bezondigen aan ondoordachte taaluitspattingen? Dat ze onbezonnen zinsconstructies en ijdele woordkeuzen mogen maken? Dat ze onze taal mogen verkrachten?...
    Ik schreef deze bedenkingen naar aanleiding van een opstelletje van de 8-jarige Talka. Het opstelletje was in de prijzen gevallen. Een fragmentje van het opstelletje: "... Ik wensde in mijn bed dat ik een goeie rapord had... ik wensde dat ik alles in mijn hooft had..." Het opstelletje werd beloond met een publicatie in de krant...

    26-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    25-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Allochtoon Probleem

    Ik heb iets gelezen dat allang achterhaald is: "Zittenblijven is beter in 3de kleuterklas dan in eerste leerjaar".

    Toch gek hé dat jonge mensen vergeten wat er in het verleden gebleken en bewezen is? Dat ze niet de moeite nemen om even te checken wat er al van vroeger bekend is over hun onderwerp... En zo begint elke generatie opnieuw met het ronde wiel en het warme water uit te vinden...

    In de jaren tachtig al bleek dat 'Verlengde Kleuterschool' meer aangewezen was dan schoolonrijp te starten in het eerste leerjaar. Dat was toen al duidelijk... Nu beginnen ze er opnieuw over te zagen.

    KU Leuven onderzocht 6.000 leerlingen vanaf de derde kleuterklas tot het einde van de lagere school. Het onderzoek wees uit dat een jaar overdoen in de derde kleuterklas minder verstrekkende gevolgen heeft dan zittenblijven in het eerste leerjaar... Déjà vu... Afgezaagd... Een refreintje zonder einde... Tralala... We kennen het allang van buiten.

    Toch wil ik nog enige ontvankelijkheid tonen voor de nieuwe onderzoeksresultaten. Om te weten hoever ze durven gaan met hun nieuwe 'ontdekkingen'.

    In Vlaanderen blijft 1 op 20 kinderen zitten in de derde kleuterklas. Ze zijn 'nog niet schoolrijp'... Correctie! Ze zijn nog niet TAALrijp. Want 'schoolonrijpheid' is tegenwoordig een allochtoon probleem. En daarover rept het nieuwe onderzoek niets, over die taalhandicap. Natuurlijk niet, want iedereen is gelijk en zo, allochtoon, autochtoon, blank, zwart... Dus het nieuwe onderzoek zwijgt over de taalgehandicapten, alsof onze Vlaamse leerlingen daar ook bij horen.

    1 op 20 kleuters die blijven zitten in de derde kleuterklas?!... Bestond vroeger niet. Echt niet. Een zittenblijvertje was een speciale uitzondering. Maar ja, toen waren het allemaal Vlaamse Nederlandstalige kindjes. Nu met al die anderstaligertjes die onze kleuterscholen komen ontaarden, is het niet verwonderlijk, 1 op 20 zittenblijvertjes... Niet verwonderlijk met al die nieuwkomertjes die het niet nodig vinden om een beetje respect voor de Nederlandse taal te tonen.

    Allochtoontjes bevolken hoe langer hoe meer onze Vlaamse kleuterklasjes, dus zijn ZIJ het die voor schoolrijpheidsproblemen zorgen. Niét onze Vlaamse kleutertjes want zij beheersen onze Nederlandse taal waardoor ze vlot kunnen doorstromen naar het eerste leerjaar.

    Vroeger was het echt uitzonderlijk om een kleutertje langer in de kleuterschool te houden. Nu is het een polemiek geworden. Ongelooflijk! En dat allemaal door de exotische kleutertjes die onze kleuterscholen komen transformeren in een migrantvriendelijk onderwijs. Niet verwonderlijk dat het Vlaamse onderwijs wegzakt uit de wereldtop!

    25-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    24-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom mogen wij 'Discrimineren' ?

    Vrije Voorkeursuiting en Vrije Meningsuiting

    Over smaken en kleuren valt niet te twisten, dat weten we. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren en zijn eigen lievelingsvoorliefdes. En daarom maken we allemaal verschillende keuzes, elke dag, elk moment.

    Wij zijn vrij om te kiezen. Wij hebben het recht om een voorkeur te hebben voor het ene, terwijl we het andere 'discrimineren'. Ik kies voor een appel, en dan discrimineer ik een peer. Omdat ik meer van een appel houd. Het is de schuld van de peer die niet zo lekker smaakt.      

    Wij hebben dus het recht om een vrije voorkeur te hebben, het recht om die voorkeur te uiten, het recht op een vrije voorkeursuiting. Net zoals we het recht hebben op een vrije meningsuiting.

    Het discriminatierecht

    Waarom heben we het recht om te discrimineren?

    Wij mogen discrimineren, precies omdat we het ene boven het andere verkiezen, dat is het recht om een voorkeur te hebben. En ook om die voorkeur te uiten. Wel, die uiting gaat naar dingen of mensen waar we ons goed bij voelen, en waardoor de rest 'gediscrimineerd' wordt. Neem nu een Vlaamse poetsvrouw, ik voel me comfortabeler in haar aanwezigheid dan wanneer er een vreemde dame in mijn huis zit te stoffen en te boenen en te snuffelen. Die voorkeur voor die Vlaamse madam is er, die zit gebakken in mijn psyche, dat is bij iedereen zo, en is niet weg te vegen, onder geen enkele mat, door geen enkele instantie die ons dicteert dat we niet mogen discrimineren. 'Niet mogen discrimineren' druist in tegen alle logica van het mens-zijn. 

    Als we iets graag hebben, mogen we met de vuist op tafel slaan, mogen we het van de daken schreeuwen, niemand zal er iets op tegen hebben. Maar o wee als we iets anders negeren, dan staat de politie klaar omdat we discrimineren. En waar blijft dan ons recht om een voorkeur te hebben?...

    Waarom negeren we iets? Omdat we het niet willen. En waarom willen we iets niet? Omdat we er niet van houden. En waarom houden we er niet van?...

    De anti-discriminatiewetgeving is er om hen te beschermen die niet op eigen kracht zich kunnen waarmaken, zich kunnen doen gelden. Ze maken zich niet aantrekkelijk om uitverkoren te worden. Ze zitten daar maar, en te wachten, zonder aan zichzelf te werken om uitgekozen te worden, om niet gediscrimineerd te worden...

    ...Deze gedachten hebben vandaag in mijn hoofd zitten dansen, en nu heb ik ze op een rijtje gezet. Soms gebeurt het dat ik ze niet allemaal op een rijtje heb...

    24-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)
    23-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tussendoor in 't Café
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op den toog bij Bertie lag de krant HBVL die ik vanmiddag even diagonaal doornam. Achter een lekker blond Barbaartje, dat smaakte naar met honing gezoete alcohol. Maar ik was al vlug ontnuchterd. Luister maar hoe dat kwam.

    'Het Limburggevoel'. Dat was vandaag de titel van een reportage in Het Belang van Limburg.

    HBVL maakte vandaag een schandalige beurt bij de aankondiging van de reportage over het Limburggevoel. Daar stond toch een afbeelding van een bruin madam met kroeshaar die uitheemse grimassen aan het trekken was!

    Een foto die je doet schrikken, want als Vlaamse Limburger verwacht je eerder een afbeelding zoals hiernaast te zien is. Die Vlaamse blonde geeft je pas een écht Limburggevoel. Niet een brousse-geval dat je met een vreemde blik staat aan te staren. Nu, het mens deed haar best om te glimlachen, maar dat was geen glimlach van bij ons.

    Cafebazin Bertie had gelijk: Het Belang van Limburg is een kermisgazetje. Een prullekrantje dat zich in alle bochten wringt om onze vreemde naasten in de kijker en voor het voetlicht te plaatsen. Diversiteit en multiculturaliteit zijn de toverwoorden van de krant. Ze goochelen er dagelijks mee...

    23-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geradicaliseerde Moslimjongeren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In september 2012 pakte de Antwerpse politie 250 moslimjongeren op die in Borgerhout relschopten tegen de anti-islamfilm 'Innocence of Muslims'. De jongeren werden opgehitst door Sharia4Belgium-kopstukken. Eén voor één werden ze geïdentificeerd en er werd een lijst van gemaakt. Nu blijkt dat er 70 van hen vertrokken zijn naar het Syriëfront.

    Bart De Wever over de lijst: "Dat overzicht leest als de passagierslijst van de Syrië-expres"... "De leden van Sharia4Belgium werden aanvankelijk als clowns weggezet. Er is veel te laat tegen opgetreden en te lang geminimaliseerd."

    En hoe zit het dan met Boeboejaja? Die ontketende toch ook heftige rellen in Borgerhout?  Zijn aanhangers zijn misschien ook aan het vechten in Syrië?...

    23-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    22-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gemotiveerde Ouders

    Bihar: 600 students expelled for cheating on board exams

    Terwijl de katholieke scholen in Vlaanderen in het verweer gaan tegen de ondermijner van dit onderwijs, doen de ouders in Bihar (Indië) hun uiterste best om hun kroost te ondersteunen tijdens de examenperiode.  Samen de leerstof doornemen opdat de kindjes hun diploma kunnen behalen. Of?

    Ouders, familie en vrienden klauteren als geoefende bergbeklimmers tegen de muren van een school om spiekbriefjes aan de leerlingen te bezorgen.

    ******************

    Ik vind dat de klauterende ouders een beloning verdienen.

    De afbeelding van de klauterende ouders is een persiflage van ouderlijke bezorgdheid voor de schoolse prestaties van hun kinderen. Zo moet dat. Niet zoals hier bij allochtone ouders die geen enkele affiniteit tonen met het schoolgebeuren en met de prestaties van hun kinderen.

    Daarom zijn allochtoontjes onvoldoende geïnteresseerd in de leerstof en hun wilskracht is zo slap als een dweil. Ze hebben geen prestatiedrang en schoolresultaten betekenen niets voor hen.

    Vroeger liep er een project dat bedoeld was om de integratie te bevorderen en de ouderbetrokkenheid te stimuleren. Ik weet niet of het 'Schoolopbouwwerk' - dat was de deftige naam van het project - nu nog bestaat. Toen wierp het geen vruchten af. Allochtone gezinnen zonderden zich nog meer af en gleden af in een getto, dat in stand gehouden werd door migrantenwerksters en Turkse tolken. Betaald met belastinggeld. Martine, Katleen, Natasja en Gülnür gingen dagelijks op pad om aan hun missie te werken. Om allochtone moeders te bezoeken en te betuttelen. Zij hadden de pijnlijke illusie dat hun tussenkomsten rendabel waren...

    22-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leerkrachten als Oudjes voor de Klas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuw verkeersbord. Opgepast, twee oudjes op weg naar de klas!

    Jos (rechtsblog) wees me op het bericht in DS: Leerkrachten moeten langer werken.

    Met dit bericht zijn ze er weer eens in geslaagd om de aandacht af te leiden van jeugdwerkloosheid en allochtone werkloosheid.

    In 't kort waarover het gaat. Volgend jaar wordt het brugpensioen voor leraren (TBS) afgeschaft, waardoor leraren tot minstens 60 jaar zullen moeten werken. D'r bovenop komt de pensioenhervorming van regering-Michel. Dan zal tegen 2019 de helft van de leerkrachten 2 tot 4 jaar langer moeten werken, sommigen zelfs 6 jaar langer.

    Ik heb moeten lachen met het 'mentorschap' waaraan het ministerie denkt om oudere leraren minder les te laten geven en hen meer tijd te geven om jonge leraren te ondersteunen. Nóg meer stress voor oudere leraren. Als ze dan toch langer moeten werken, laat ze dan bij hun oude vertrouwde leerstof blijven in plaats van hen op te zadelen met gloednieuwe opdrachten. Bovendien nemen jonge leerkrachten niets aan van ouderen.

    Langer werken. Wij zullen ons moeten uitsloven tot we onze kaars uitblazen. Grijsaards worden aangewezen als verantwoordelijken voor de afbrokkelende welvaart van de maatschappij, en daarom moeten ZIJ solidair zijn met vreemde klaplopers en pretparkbezoekers, houtwormen en lintwormen die knabbelen aan onze welvaart. Wij zijn onderweg naar het blanke slavendom in dienst van werkloze asielzoekers, werkloze vluchtelingen, werkloze illegalen, werkloze criminelen, werkloze migranten, werkloze vreemdelingen, werkloze buitenlanders, werkloze inwijkelingen, werkloze goudzoekers... WIJ moeten allemaal langer werken om die leeghangers en nietsnutten in leven te houden.

    22-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    21-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen in een Onbewoonde Wereld
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Aan het einde van mijn carrière maakte ik vele fietstochtjes in het landelijke Peer. Om de stress van mij af te fietsen. Ik heb veel gefietst langs akkers en weilanden, langs maïsvelden en korenvelden... Het ontspande me en ik leerde ambetanteriken en vijanden naar de hel wensen. Het hielp waarachtig.

    Tijdens mijn fietsroutekes pauzeerde ik bij kapelletjes. D'r waren twee soorten kapelletjes: de blauw-wit versierde veldkapelletjes met een Mariabeeldje en een bankje, en dan had je ook nog de kapelletjes waar bier geserveerd werd.

    Ik hield van de Molhemstraat, daar waar je geen mens tegenkomt en je je alleen op de wereld waant. De Molhemstraat leidde me regelrecht naar de Wedelse Watermolen waar ik mezelf trakteerde op een trippel van Westmalle. Dat had ik wel verdiend na een rit onder de brandende zon en een staalblauwe hemel.

    Op één van mijn tochtjes zag ik een man op een stoel zitten naast zijn voordeur. Hij zat te genieten van het mooie weer en van de zeldzame passanten. De eerste keer dat ik hem zo zag zitten, wuifde hij naar me. Ik wuifde terug en vervolgde mijn weg.

    Een volgende keer wenkte hij uitnodigend en wees op de tuinstoel naast zich. Ja, zo ging dat. We keuvelden wat over koetjes en kalfjes, want die man wist alles over koeien, kalfjes, tractoren en landbouw. Ik luisterde gespannen naar zijn verhalen. Het was voor mij een heel andere wereld.

    Op een dag, toen hij me weer wenkte, stond er een kop koffie en een stuk taart klaar voor me. Om zijn tachtigste verjaardag te vieren.

    'Mijn supporter' - zo noemde ik hem - was een lieve man. Hij is er helaas niet meer. Albert Kenens (foto), geboren op 24 mei 1922 en overleden op 10 juli 2011... Een prachtige belevenis!

    21-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (0)
    20-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gelukkige 'Belgen'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag is het de Internationale dag van het Geluk. Naar aanleiding van deze 'geluksdag' was er een grootschalig onderzoek naar de indicatoren die de levenskwaliteit van de Europeanen bepalen.

    De Belgen blijken de op vijf na gelukkigste inwoners van de Europese Unie. Denen, Finnen en Zweden scoren hoger, gevolgd door de Nederlanders en de Oostenrijkers en dan komen de Belgen. De jongeren tussen 16 en 24 jaar zijn het meest gelukkig over hun leven. Naarmate de leeftijd vordert, zijn ze minder gelukkig.

    Het oorspronkelijke bericht over De Gelukkige Belgen heb ik samengevat. Er stond een duidelijke foto bij van een oer-Vlaams blank gezin dat zijn geluk niet op kon. Ik vond de afbeelding van een gelukkig allochtoon gezin beter passen bij de inhoud van het artikel, omdat allochtone gezinnen met hun achterste  in de boter van ons landje zijn gevallen. En zo komt het dat wij 'Belgen' op de fiere zesde plaats belanden van de geluksrangschikking van Europa... Dankzij onze gelukkige allochtone medeburgers.

    20-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Logopedisten in de CLB's ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ALLES wordt aangegrepen om het steeds groeiend aantal allochtone leerlingen met taalachterstand in de schijnwerpers te zetten en hen met alle mogelijke middelen vooruit te helpen. Want ZIJ zijn de oogappels van onze samenleving. 

    Ik nodig de lezer uit om mij te volgen met mijn gedachtekronkel, hoe ik ertoe kom om allochtonen in verband te brengen met de wens van de VVL (Vlaamse Vereniging voor Logopedisten) om logopedisten op te nemen in de CLB-werking.

    Het begint bij het M-decreet, een decreet betreffende 'Maatregelen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften', dat zijn kinderen met een beperking die toch gewoon onderwijs volgen, de inclusiekinderen. 

    Vorig jaar keurde de regering het M-decreet goed, dat een wettelijk kader moet voorzien voor het inclusieonderwijs. Maar we mogen Pascal Smet niet vergeten die twee jaar geleden al pleitte voor het volgen van gewoon onderwijs door licht mentaal gestoorden. Reacties werden toen losgeweekt, gericht aan de ouders: "Leer inzien dat uw kind beperkingen heeft en gun uw kind die beperkingen"!... Die emotionele storm is ondertussen al geluwd en overgewaaid.

    Vanaf volgend schooljaar treedt het M-decreet in werking, waardoor licht mentaal gehandicapten en ernstige lees- en schrijfgestoorden gewoon lager onderwijs kunnen volgen. Dat betekent een stijging van het aantal doorverwijzingen naar logopedisten en andere bijspijkeraars van taalachterstand.

    Logopedisten zeggen dat het te duur gaat worden voor de ouders, en dat het lager onderwijs geen zorgomkadering heeft voor het hoger aantal hulpbehoevenden. Ook het Riziv is niet voorzien op de nieuwe stormloop van taalgestoorden die een beroep willen doen op terugbetaling. En daarom willen de logopedisten opgenomen worden in de CLB-werking.

    Logopedisten heb ik vroeger gekend als opdringerige en arrogante kwebbelmadammen die zich uitsloofden om een plekje te veroveren in het CLB-werk. Ze verprutsten hun tijd met te timmeren aan het taalniveau van taalarme allochtoontjes, bijgelovig als ze waren in hun oprechte overtuiging dat er aan anderstaligen gesleuteld kon worden... En hun specialiteit was om met valse gegevens het Riziv op te lichten. Met de steun van An Serpent en Horbert. Ik heb al eerder verteld over de vervalsing van IQ-cijfers en mijn kennismaking met het corrupte logopedistenwereldje.

    Logopedisten als CLB'ers? Ik vrees dat het gaat gebeuren, het zou een welkome oplossing zijn voor het gratis verstrekken van taallessen aan allochtoontjes. En zo is de cirkel omheen het M-decreet, de logopedisten en de taalarme allochtonen rond.

    En nu wil ik een slaapmutske!

    20-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    19-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leren + Werken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vanaf volgend schooljaar starten de eerste proefprojecten van duaal leren. Dat betekent afwisselend naar school gaan en in een bedrijf werken. Jongeren volgen theoretische lessen op de schoolbanken en tevens kunnen ze ervaringen opdoen op de werkvloer. Zo zijn ze beter voorbereid op de arbeidsmarkt. Ze zullen ook moeten leren solliciteren om een opleiding bij een bedrijf te volgen.

    Het systeem van duaal leren wordt uitgebouwd door de ministers van Onderwijs en Werk, Crevits en Muyters. De bedoeling is om de jeugdwerkloosheid en de schooluitval te bestrijden.

    Het beroeps- en technisch onderwijs zullen heel nauw gaan samenwerken met bedrijven. Vanaf het 5de middelbaar volgen de leerlingen de hoofdmoot van hun opleiding in bedrijven. Het duaal leren situeert zich dus in de 3de graad van het arbeidsgericht secundair onderwijs.

    Op het einde van de 2de graad zullen klassenraden leerlingen adviseren om aan een duaal traject te beginnen. Op basis van een sollicitatieprocedure wordt dan een traject uitgetekend om werken en leren op elkaar af te stemmen. Zij die nog niet arbeidsrijp zijn, krijgen een traject op maat aangeboden.

    Het duaal leren zou moeten leiden tot een onderwijskwalificatie, of een erkende beroepskwalificatie. Zo zijn jongeren goed voorbereid om door te stromen naar de arbeidsmarkt, en hun kwalificaties kunnen hen zelfs toelaten tot hogere studies.

    Onvoorstelbaar hoe ingenieus onze regeerders actuele maatschappelijke problemen weten aan te pakken. Nu is het de beurt aan de jeugdwerkloosheid en de schooluitval. Vroegtijdige schoolverlaters krijgen dan via duaal leren toch nog een kwalificatie. Duaal leren als een omweg om ongekwalificeerden toch nog aan een diploma te helpen, om hen toch nog toegang te laten krijgen tot de arbeidsmarkt, om hen toch nog deel te laten nemen aan het gewone maatschappelijke gangetje.  Allochtone leerlingen mogen dankbaar zijn met zo'n systeem van duaal leren. Een evaluatie in de zomer van 2016 zal uitwijzen hoe groot hun dankbaarheid, hun vlijt en hun goede wil zijn.

    19-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    18-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op Stap met mijn Poesje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Ik kom net terug van een nachtelijke wandeling. Geen regen, geen wind, fijn. Struikrovers en gauwdieven hoefde ik ook niet te trotseren, want ik was helemaal alleen op de wereld. Het was ijzig stil. En donker. Iedereen sliep al bijna. De avond was van mij, van mij alleen. Het doffe licht van de lantaarnpalen wierp een lange schaduw over het wegdek. Slechts twee auto's tegengekomen. Nachtraven waarschijnlijk. Zoals ik.

    Opeens hoorde ik achter me een licht getrippel. Trippel, trippel, trippel. Het was het poesje van de buren dat me volgde. Het poesje dat me iedere ochtend vriendelijk komt begroeten om gestreeld te worden en om iets lekkers te krijgen. Het poesje dat me altijd nauwlettend in de gaten houdt, niet alleen overdag, nu ook 's nachts. Het bleef me volgen alsof het me wilde beschermen. Ze hield twee meter tussenafstand aan. Zo heeft ze een heel eind achter me blijven wandelen. Ik maakte me zorgen want hoe geraakt dat beestje weer terug thuis? Ik denk dat een poesje instinctief aanvoelt hoever het kan gaan om niet te verdwalen, want op een gegeven moment zag ik het niet meer. Poeske weg...

    18-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)
    17-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Islamleerkrachten tegen Radicalisering?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Onderwijsminister Crevits maakte een afspraak met de Moslimexecutieve om een team van 20 islamleerkrachten op te leiden om naar scholen te sturen die te kampen hebben met radicaliserende jongeren. "Ze ­moeten een tegendiscours op gang brengen om hen zo op andere ­gedachten te brengen", zegt Crevits.

    "We zoeken geëngageerde mensen", zegt Ahmed Azzouz, inspecteur islamgodsdienst,  ‘We zullen ze spreiden over heel Vlaanderen.’

    Crevits is vandaag aanwezig op een ontmoeting van 26 Europese ministers van Onderwijs om tot een gezamenlijke aanpak van de radicalisering te komen.

    Ai, ai, zegt Lieve. Islamleerkrachten om moslimleerlingen op andere gedachten brengen? Ik heb er geen vertrouwen in.  Ook al worden die islamleerkrachten speciaal opgeleid om met radicaliserende jongeren te onderhandelen... Ik geloof er niet in. In elke omgang tussen islamleerkrachten en moslimjongeren zitten radicale elementen, het radicalisme zit erin verweven, in elk contact tussen moslims onderling. Tussenkomsten van islamleerkrachten zullen bijdragen tot radicalisering. Ik geloof nooit dat radicaliserende jongeren kunnen omgepraat worden door islamleerkrachten.

    De omgang met moslimjongeren op school zou 'ont-islamd' moeten worden... Islamvrij... En daarin is geen plaats voor islamleerkrachten!

    17-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Godsdienstleraar in een Concentratieschool

    Atheneum van directeur Blauwbaard, einde jaren negentig.

    Godsdienstleraar en Islamleraar

    Leraar Robert gaf godsdienstles in een atheneum waar Turken in de meerderheid waren. En die Turkse moslims volgden natuurlijk allemaal islamles bij de islamleraar. De islamleraar, dat was die man met een kanjer van een snor en een imposante dikke ronde buik die alleen maar wat inkromp tijdens de ramadan.

    Vlaamse Leerlingen verlaten de School

    Leraar Robert zag het aantal leerlingen in zijn klas jaar na jaar dalen. Zijn lesuren ook. Het vak 'katholieke godsdienst' kwam in de verdrukking. Er restte nog slechts een klein groepje Vlaamse leerlingen die zijn godsdienstlessen volgden. En toen kwam er een moment dat hij voor een lege klas stond, iedereen wég. Nu bestaat de school zelfs helemaal niet meer. Alles krijgen ze kapot, die moslimleerlingen...

    Leerlingbegeleider

    Omdat Robert geen leerlingen meer had om godsdienstles aan te geven, werd hij benoemd tot 'leerlingbegeleider', als begeleider van het bruine volkje, als bemiddelaar, als vertrouwenspersoon, om zachtjes en tactvol spijbel- en andere gedragsproblemen aan te pakken. Vooral zachtjes en tactvol!

    Spijbeloverleg

    Tijdens zijn vergaderingen, 'Spijbeloverleg' heette dat, werden telkens nieuwe spijbelaars gesignaleerd, en werden gesprekken met de spijbelaars en hun ouders georganiseerd. Over sancties werd er nooit gesproken, nee, want de aanpak moest fluweelzacht, voorzichtig en tactisch zijn... Ze zijn er ver mee gekomen met hun liefdevolle benadering van allochtonen!... 

    Kudde Olifanten

    Met de idealistische moed van een naïeveling had Robert zijn taak zeer ernstig opgevat, om allochtone leerlingen op het rechte pad te houden, om hen wijsheid en discipline bij te brengen. Maar hij vergat dat je aan 'cultuur' niet kunt prutsen... Robert had net zo goed een op hol geslagen kudde olifanten kunnen begeleiden...

    17-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    16-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze Tolerantie kent geen Grenzen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik zal eens iets vertellen over de extravagante transgenderbekommernis van ons land. Het 'Duaal leren' is voor later.

    In Gent was er eind vorige week een Europese conferentie over transgenderzorg. Eerder bleek uit een Europees onderzoek over de leefsituatie van transgenders dat ons land moet inzetten op het welzijn van transgenders. Transgenders mogen zich niet gediscrimineerd voelen door hun transgender-zijn. Zij moeten zichzelf kunnen zijn en de overheid moet hen daarin stimuleren. Genderidentiteit en -expressie zijn vorig jaar opgenomen in de antidiscriminatiewetgeving. Wat discriminatie op school betreft, behoort ons land tot de top vijf van Europa. Dat komt omdat Vlaanderen al een zeer goed transgenderbeleid heeft. Transgenders doen het beter als ze ondersteuning krijgen van de overheid, en dat is in ons land het geval. Alleen is er nog het probleem van de juridische erkenning van de genderidentiteit...

    Tot in het absurde wordt van ons, normale mensen, verwacht dat we de gekste dingen aanvaarden en begrijpen: afwijkende levensvormen, islamitisch geweld, criminaliteit, immigratiechaos, homoseksualiteit, jeugdwerkloosheid, jongerengeweld... Alles wat afwijkt van het normale wordt in de kijker en in de bloemetjes gezet. En als we geen begrip opbrengen, zitten WIJ fout. 

    Toen ik las over de transgenderconferentie in Gent, kwam het op mij over als een promotie van geslachtsverandering. In de supermarkt heb je ook promoties, maar in Gent ging het over 'transgenders in de aanbieding'. Het aanprijzen van de transgenderidentiteit begint stilaan de pan uit te swingen.

    Daarom ga ik nu van de gelegenheid gebruik maken om nog eens mijn gedacht te zeggen over die seksloze tussensoorten die niet tevreden zijn met zichzelf, aan hun oorspronkelijke geslacht twijfelen, en iedereen gaan ambeteren met hun tegennatuurlijke verlangens.          

    Conchita Wurst, 'de zangeres-met-de-baard', is het symbool van de Verwording van de Mens. 'Het' lijkt op een 'tussen-mens', noch man, noch vrouw, een kaakslag voor gezonde mannen en gezonde vrouwen, een kaakslag voor de normale mens. Heeft niets  te maken met seksuele andersgeaardheid. Beelden van deze wanstaltige karikatuur van 'de mens' zetten aan tot het tolereren van idioterie. Het leek er op dat men via het gedrocht 'Conchita' perversies en afwijkingen wil legaliseren en aanvaardbaar doen lijken... 

    16-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (0)
    15-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schoolverlaters zonder Diploma

    Er zijn gisteren weer eens cijfers opgedoken over schoolverlaters zonder diploma. Weeral. Al sinds 2002 (!) worden die cijfers regelmatig gepubliceerd. De laatse jaren volgen de publicaties elkaar op met steeds kortere tussenpauzes. Omdat het aantal allochtonen, die het belang van een diploma niet inzien, blijft stijgen. 

    In Antwerpen, Gent, Brussel en Genk luiden de alarmklokken zich suf. De curve van de ongekwalificeerde uitstroom wijst er regelrecht naar de wolken in de lucht. In die steden wonen dan ook de meeste allochtone gezinnen met de meeste nakomelingen. Ze vermenigvuldigen zich op een onnavolgbare wijze. Bandeloos en zonder discipline. Zoals bij konijnen en kakkerlakken. Kinderopvang en onderwijs zullen in de toekomst uitpuilen van de exotische vruchten die opeengestapeld gaan worden omdat er anders geen plaats meer is. Sardientjes en harinkjes.

    Nu volgt in een notendop het meest recente bericht over vroegtijdige schoolverlaters.

    Een op de acht verlaat school zonder diploma - Antwerpen is koploper met 1 op de 4 - Gent, Brussel en Genk scoren ook records op het vlak van de ongekwalificeerde schoolverlaters - Het beroepsonderwijs telt de meeste schoolverlaters zonder diploma - Het deeltijds beroepsonderwijs spant de kroon met 60% (!) schoolverlaters zonder kwalificatie.

    Het probleem van schooluitval  breidt zich uit als een inktvlek. Antwerpen en Brussel alarmeerden al eerder. En nu, twee jaar geleden gingen in Genk stemmen op om diploma's te koppelen aan het recht op een uitkering. Er wordt in Genk één miljoen euro per jaar (!) geïnvesteerd in het probleem van schoolverlaters. Zonder resultaten... Over de koppeling diploma-uitkering hebben we ook al niets meer gehoord. Natuurlijk niet.

    Ook twee jaar geleden wilde de Gentse onderwijsschepen Elke Decruynaere (Groen) een actieplan opstarten tegen ongekwalificeerde schoolverlaters, met als uitgangspunt 'het welbevinden' en 'het graag naar school gaan'... Over 'plichten' en 'verantwoordelijkheden' zei ze niets. Elke Decruynaere weer.

    De Vlaamse regering droomde in 2002 van een halvering van het aantal jongeren zonder diploma. Nu is er geen halvering, maar wél een stijging van het aantal ongekwalificeerde schoolverlaters, een stijging die niet meer te stuiten is.
    Het was te voorspellen en te verwachten, die stijging. En de toekomst belooft zeker geen verbetering, want dan zijn er nóg meer kinderen van asielzoekers, van illegalen en vluchtelingen, van landlopers en klaplopers, die onze scholen gaan bevolken, kinderen met een taalvaardigheid die zelfs niet voldoet om de lagere school aan te kunnen. Het zal alleen maar erger worden met afhakers en schooluitvallers.

    Vroegtijdige schoolverlaters, allochtonen, anderstaligen, andersoortigen, je kan ze d'r zo uitpikken in de loop van het secundair, de afhakers. 18-jarigen van het 4de of 5de beroepsjaar die niet meer schoolplichtig zijn, zijn niet geïnteresseerd in een diploma. Hun enige ambitie is: gaan stempelen zoals hun vader. Bij de verwezenlijking van hun 'toekomstdroom' worden ze een handje geholpen door de school of door de migrantendienst die hen de weg wijst naar het stempellokaal. Lezer, nog verwonderd over het grote aantal vroegtijdige opgevers?

    Halfweg het middelbaar geraken ze 'schoolmoe', de toekomstige schoolverlaters zonder diploma. 'Schoolmoeheid' als camouflage voor luiheid, gemakzucht, gebrek aan motivatie, gebrek aan interesse. Aan de basis van schoolmoeheid ligt hun taalhandicap. Veel allochtonen die hier geboren zijn worstelen nog hun hele schoolloopbaan met taalmoeilijkheden, de onwilligen om zich correct uit te drukken in het Nederlands, zowel schriftelijk als mondeling.

    Lees een volgende keer over de plannen van Crevits en Muyters, als 'oplossing' van het 'schoolverlaten zonder diploma': Duaal leren. Onze koning is met zijn ministers op werkbezoek geweest in Duitsland om te zien hoe ze daar 'Werken en Leren'... Wordt vervolgd.

    15-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)


    Startpagina !

    Blog als favoriet !



    Zoeken in blog


    Laatste commentaren
  • Heu???? (Erik)
        op 'Islamisme in de klas' afgelast.
  • Fijne zondag (Jan en Elena pps)
        op 'Islamisme in de klas' afgelast.
  • Zegen op deze donderdag middag (Patricia)
        op Een Mannenvereniging
  • Antisemitisme? Hoezo? (lieve)
        op Antisemitisme op Vlaamse TV
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Antisemitisme op Vlaamse TV
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Waarom moeten wij moslims tolereren?
  • Zelfde doel, ander jaar (lieve)
        op Unia over Antisemitisme
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Geweldsexcessen van Moslims tegen Joden
  • Trump heeft ons twee keer gered (lieve)
        op En de Winnaar is . . .
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Ondervertegenwoordiging Allochtonen in Hoger Onderwijs
  • Dag Lieve (jef)
        op Ondervertegenwoordiging Allochtonen in Hoger Onderwijs
  • Fijne zondag (Jan en Elena )
        op Tussendoor over een Bedrogen Echtgenoot
  • Hallo Lieve (Jean)
        op AI-gebruik bij Smartschool
  • Toelichting bij dit veel te brave verhaal (lieve)
        op Leraar Robert en zijn 'gematigde' moslims
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Zuhal Demir, Minister van Onderwijs
  • Geweld allochtonen (Victor )
        op De Strijd tegen Allochtoon Geweld
  • Cui Bono? (Geronimo )
        op Waarom zo weinig mensen zijn gaan stemmen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op "De burgemeester van Onderwijs"
  • "Een homofobe politica die voor niets terugdeinst" (lieve)
        op Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • De zegen voor het herfst weekend toegewenst (Patricia)
        op Plaatstekort in de B-stroom
  • Moedig (Erik)
        op Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • Never forgive 7 oktober! (lieve)
        op Bring them home now!
  • Hallo Guido (Jean)
        op Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Islam als godsdienst (victor)
        op Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Moslimbroeder Tariq Ramadan (lieve)
        op Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • Zegen op deze maandag middag, avond en nieuwe week (Patricia)
        op Twee Tussendoortjes
  • Taqiyya (Geronimo )
        op Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Bruno Vanobbergen: Onderwijs en Vluchtelingenwerk
  • mooi (François)
        op Wie zijn de OUDERS van dit crapuul?
  • Terug naar School (lieve)
        op Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op De Nieuwe CD&V
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Arabisch in Leuvense School
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Wegwijs in Hemelrijk België
  • Zo weinig reacties!? (Maarten)
        op Een Doorsnee Vlaams Gezin . . .
  • Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!