De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
05-06-2016
Anders kwamen ze niet naar hier
Lezer, kijk eens goed naar de foto hieronder. Intelligentie kan je aflezen van gezichten. De wildernis en onbehouwenheid is zo te zien in de gelaatsuitdrukkingen van onbeholpen vreemdelingen die hier hun heil komen zoeken. Wie wagen de oversteek naar Europa? Zeker niet geschoolden met een diploma, die weten wel beter. Alleen domme mensen zonder diploma, ongeschoold en onbeschaafd, zonder opleiding en zonder opvoeding, zonder stijl en zonder presence, alleen zij wagen de oversteek naar Europa.
Er is een vroeger vaak gehoord argument stilletjes uit de immigratiediscussie verdwenen: de bewering dat Duitsland zou profiteren van veel immigrerende “geschoolde krachten”. Maar de realiteit ziet er anders uit. In de regel komen er er geen hooggekwalificeerde, goed opgeleide vreemdelingen naar Duitsland toe, maar laaggekwalificeerde en minder intelligente mensen.
Vrouwelijke ministers, vrouwelijke burgemeesters, vrouwelijke woordvoerders, vrouwen in de politiek, overal vrouwen op tv, allemaal vrouwen, aan balies, aan telefoons, bij de politie, in de rechtbank... Kunnen mannen niets meer? Doen ze niks meer?
Mannen mogen alleen maar handtekeningen zetten onder rekeningen en facturen, maar als ze uiteindelijk willen scheiden is opeens de handtekening van hun vrouw nodig. En na de scheiding blijven ze berooid achter omdat hun vrouw de hele inboedel inclusief huisdieren en kinderen meegenomen heeft naar haar nieuwe vrijer. Advocaten lijken wel een hekel aan mannen te hebben, ze lijden aan mannenfobie en staan steevast pal achter de vrouw bij een vechtscheiding.
Ik begrijp dus volkomen mannen die op een keer hun zelfbeheersing verliezen, door het rooie lint gaan, er iets knapt in hun binnenste door de jarenlange treiterijen, ze ontploffen omdat hen alles afgepakt is, alles waarvoor ze jarenlang gezwoegd hebben. En da's nog niet genoeg, in de toekomst zijn ze veroordeeld tot jarenlange afbetalingen aan de vrouw met wie ze ooit voor het altaar stonden om elkaar eeuwige trouw te zweren, en lief en leed te delen met de vrouw van hun dromen... In comateuze verliefde toestand is het toch onverantwoord om zulke nonsens aan elkaar te beloven, en dan nog wel op officiële papieren!
Ik ben afgedwaald en roep mezelf weer tot de orde. Mannen, kom in opstand!... Het gaat over een artikeltje in een oud tijdschrift, over de oprichting van een mannenvereniging :
"De mannengroep was opgericht om het gezin te redden uit de klauwen van het vrouwelijk chauvinisme. De organisatie had twee doelstellingen, ten eerste het herstel van de positie van de man als hoofd van het gezin en ten tweede een gelijke positie van mannen en vrouwen in echtscheidingsprocedures en voogdijkwesties. Vrouwenbewegingen hebben het gezin, zoals het eens bestond, vernietigd en vervangen door een door vrouwen geregeerde rampspoed. Vrouwen zijn niet op de wereld gezet om ergernis op te wekken en te domineren. Vrouwen zijn er om ons tot steun te zijn. Hoe dan ook is dit een mannenwereld. Voor mannen is er een zekere duisternis geschapen door het militante feminisme."
Het geheel klinkt vrouwonvriendelijk, maar ik kan de auteur best begrijpen, en met hem alle leden van de mannenvereniging. Op een schip is er ook maar één kapitein.In een huishouden met twee kapiteins loopt het gegarandeerd fout.
Nu wil ik nog wat verder in de toekomst kijken. Als moslims hier ooit de baas gaan spelen, is het afgelopen met 'Het Rijk der Vrouw'. Vrouwen hebben dan niets meer te zeggen, ze zullen stilletjes moeten zwijgen en hun leven in dienst van de mannen moeten stellen. De vrouw zal niets meer voorstellen, haar bestaan wordt beperkt tot een waardeloos seksobject om islamitische sekshonger te stillen en zodoende mee te werken aan een sterke allesoverheersende moslimgemeenschap... En nóg erger! Onze eigen Vlaamse mannen die zo erg geplaagd en gekoeioneerd worden door hun vrouwen, zouden wel eens kunnen gaan samenspannen met hun moslimseksegenoten!... Een bondgenootschap van onze eigen mannen met de moslims!!!
Onbegrijpelijk dat een Marokkaanse (!) vrouw minister van Onderwijs is in Frankrijk. Hoe is Naja Vallaud-Belkacem (foto) aan de macht gekomen? Ofwel door het vreemdelingenstemrecht, ofwel door verraders onder het eigen Franse volk? En dan mag dat mens haar onzin over Arabische lessen ook nog eens op tv verkondigen. Voor Frankrijk is het noodzakelijk dat deze toverkol teruggefloten wordt, en dat het niet bij 'verontwaardiging' blijft bij de Fransen.
Ook in Vlaanderen scheelde het niet veel of Arabische lessen stonden op het lesrooster van de scholen. In 2010 heeft Pascal Smet Arabische lessen in de scholen overwogen: “Hoe Arabische lessen ingebed kunnen worden in het onderwijs”. Sindsdien niets meer van gehoord. Dat neemt niet weg dat hij met de gedachte gespeeld heeft om het onderwijs te helpen bij de islamisering. En 3 jaar geleden stelde hij ook nog voor om Turks en Arabisch als keuzevakken in te voeren in de derde graad van het secundair onderwijs.
En in Engeland is sinds 2014 de rol van de islam in de geschiedenis een verplicht vak. Overal in Europa is de islam softly creeping...
De 38-jarige Franse minister van Onderwijs, Najad Vallaud-Belkacem (foto), ligt onder vuur. Ze heeft plannen bekendgemaakt om vanaf groep 3 van de basisschool Arabische les te geven. Vallaud-Belkacem zet zich er voor in om Arabisch als keuzevak aan te bieden. “Arabisch dient op de basisscholen onderwezen te worden als hiervoor de personele voorwaarden aanwezig en er desbetreffende wensen van ouders zijn”, zei ze dinsdag tegenover de Franse tv-zender BFM.
Walter stuurde me deze video en hij is ook te zien bij nageltjes. Mijn ex-collegaatjes die hun tijd verprutsten met zich uit te sloven voor moslimleerlingen, ik hoop dat ze zich te pletter amuseren bij het zien van de video. Ik draag de video ook op aan alle islamleraars, Turkse tolken, intercultureel medewerksters, maatschappelijk werksters, en allemaal die het hele islamgebeuren in ónze scholen op handen droegen... Veel kijk- en luistergenot, bende hielenlikkers en mouwvegers van de islam!
Vandaag 3 juni noemt De Standaard Hilde Crevits nog altijd 'onderwijsminister'. Ik kan iets gemist hebben maar vanaf 1 juni zou ze toch opgevolgd worden door Kristof Audenaert?
Dus Crevits is nog steeds actief als onderwijsminister. Dan zit Torhout zonder burgemeester?
Vandaag in De Standaard: Het studieaanbod in het middelbaar wordt kleiner, Crevits heeft er de schaar ingezet omdat "te veel richtingen niet doen wat ze beloven". Klopt, TSO- en BSO-leerlingen zijn geneigd om het lesniveau te doen dalen waardoor een studierichting veel van haar glans verliest.
Er mag dus gerust gesnoeid worden in het aantal studierichtingen. Maar er zit wél iets niet in de haak met de verplichte toets die ze wil invoeren voor alle leerlingen van het zesde leerjaar. Zij bedoelt niét een uniforme eindtest voor alle scholen, maar de scholen mogen zelf kiezen tussen verschillende toetsen "om beter te kunnen inspelen op de specifieke situatie en lokale context van de scholen"... En hier zit het addertje! Zo kunnen minderwaardige basisscholen hun toetsen aanpassen aan het lage niveau van hun zwakke leerlingen, en alzo zullen concentratiescholen minder contrasteren met kwaliteitsscholen. Niet eerlijk.
Het Belang van een Uniforme Toets
Als scholen zelf hun toetsen mogen kiezen en organiseren komt het concept van een toets op de helling te staan en verliest ze haar waarde. Alleen één algemene uniforme test, met gelijke testitems voor iedereen, en gestandaardiseerd voor alle scholen, alléén door een uniforme test kan objectief gemeten worden of alle scholieren de eindtermen gehaald hebben, en kunnen scholen ook onderling op kwaliteit getoetst worden.
Minister Crevits introduceert het begrip 'basisgeletterdheid' in het secundair onderwijs. Daarin wordt bepaald wat alle leerlingen als basisl moeten beheersen. Nederlands, wiskunde, digitale vaardigheden en financiële kennis zullen er in zitten... "Wat er precies van elke leerling verwacht wordt op die domeinen, wordt nog verder besproken met de onderwijsverstrekkers."
Het zou vanzelfsprekend zijn als voor alle leerlingen van alle scholen éénzelfde basisgeletterdheid verwacht wordt...
En dan ben ik ook benieuwd naar de activiteiten van Kristof Audenaert, de opvolger van Crevits, hoe hij een vervolg gaat geven aan bv de 150 miljoen extra voor scholenbouw de volgende drie jaren, en of hij nog gaat onderhandelen met de moslimexecutieve over imamopleidingen aan onze universiteiten en hogescholen...
Iedereen die in de jaren 90 te maken had met middelbare scholieren zal zich nog wel het beruchte LOSO-project herinneren. LOSO staat voor: Longitudinaal Onderzoek Secundair Onderwijs, een onderzoek waarbij de loopbanen van 6.411 eerstejaars secundair onderwijs over een periode van 10 jaar gevolgd en beoordeeld werden op een aantal variabelen als: prestatiemotivatie, faalangst, concentratie, inzet, zelfconcept, welbevinden...
In de jaren 90 werden alle Vlaamse scholen geplaagd door het geheimzinnige en opdringerige project dat zich centraliseerde aan de KU Leuven. Er kwam maar geen einde aan de onoverzichtelijke berg paperassen die naar de scholen gestuurd werden. Jarenlang vielen Leuvense onderzoekers de scholen lastig met vragenlijsten en testen waardoor vele lesuren verloren gingen. In de leraarskamers werd er gemopperd, schooldirecties raakten gefrustreerd, maar niemand haalde het in z'n hoofd om de verantwoordelijken van het project aan te spreken. Lijdzaam ondergingen ze de papierberg. De normale functionering van de scholen raakte in het gedrang en de lessen werden maandenlang verstoord.
De scholen zagen geen resultaten, de Leuvense onderzoekers zwegen en vertoonden zich nooit in de scholen. Er bestond geen enkele persoonlijke communicatie, er was alleen de berg papieren die de postbode aan elke school bezorgde.
Op een mooie dag besloot ik het LOSO-kantoor in Leuven een bezoekje te brengen. Nieuwsgierigheid dreef me om de LOSO-pestkoppen eens van dichtbij te zien. Een beetje incognito de curieuze neus uithangen, plezant hoor.
Ik waagde me dus in de catacomben van het wetenschappelijk onderzoek. En wat zag ik allemaal: hele bergen papier, overal losse papieren, mappen, kartonnen dozen, alles lag overal slordig en onoverzichtelijk verspreid, op de grond en op tafels, in gangen en op trappen, op stoelen en op kasten... En een massa mensen wurmde zich nerveus een weg tussen de papierchaos en de kopieermachines. Blijkbaar had niemand de leiding en deed iedereen zomaar wat. Toen vroeg ik me af: "Moet deze warrige wanorde wetenschappelijk onderzoek voorstellen?"
Na deze bizarre vertoning wilde ik het LOSO-gebeuren vergeten en me storten in wereldse genoegens. En zo belandde ik in 'den Domus' in het kleine Eikstraatje, niet toevallig, maar wel met voorbedachten rade en volledig toerekeningsvatbaar. Toen maakte ik kennis met een nooit geziene imposante 'herbergkaart' met een hele brok literatuur en geschiedenis over wel duizenden biertjes... Toch een onvergetelijke dag.
Terwijl het buiten stortregent en Erdogan alle Turks kweekmachines oproept om zonder conceptie voort te blijven kweken, zullen kakkerlakken, konijnen en ratten hier een hemelse aarde op aarde beleven. En wij autochtonen betalen gul voor deze Turkse seksontsporingen en alle andere ongecontroleerde seksuitspattingen van onze nieuwe medeburgers. Kindergeld voor ontelbare Turkjes! Een hoop kleine Turkjes zullen geld van ONS krijgen terwijl bejaarden in rusthuizen wegkwijnen...
26 Vrouwen omsingeld en betast door jongemannen
Asielzoekers zonder geweten, zonder moreel besef, hersenloze ontwortelden die vrouwen als voorwerpen zien, zij hebben weer eens in groep toegeslagen in het Duitse Darmstadt. We zullen er meer en meer mee geconfronteerd worden, met seksueel gefrustreerde vluchtelingen die té onderontwikkeld zijn om zich op een beschaafde wijze te gedragen in onze geciviliseerde samenleving. Zij maken er een beestenboel van. Wij keren terug naar het tijdperk van de Flintstones, maar Fred en Barnaby waren beschaafder...
Psychische wankelgevallen zijn massaal Europa komen bestormen, geen hoogopgeleiden zoals men ons eerst wou wijsmaken, maar ordinaire achterlijke onderontwikkelde mensengroepen die labiel genoeg zijn om de Europese grond onder zich te voelen wegzakken. Zij zijn te zwak om zich staande te houden in een ontwikkelde omgeving, psychisch te zwak om deel uit maken van een bestaande samenleving. En na de ontworteling komt er de psychische desoriëntatie inclusief criminaliteit, misdaad en chaos.
Bij het Slotgravenfeest (Schlossgrabenfest), een muzikaal gebeuren in de Zuid-Duitse stad Darmstadt, zijn vrouwen het slachtoffer geworden van seksuele agressies. Tot dusver hebben 26 vrouwen zich bij de politie beklaagd.
De incidenten vonden plaats op zaterdagavond, de sluitingsavond van het vierdaagse muziekfestijn dat ongeveer 400.000 bezoekers lokte.
Net als bij het Sylvestergebeuren in Keulen werden vrouwen door kleine groepjes omsingeld en onzedelijk betast. Volgens getuigenissen van de slachtoffers ging het om "mannen uit het Zuid-Aziatische gebied".
De politie pakte drie verdachten - vermoedelijk alle drie asielzoekers - op, maar die zijn inmiddels vrijgelaten.
En wat is er makkelijker om 'de vluchteling' te beschermen dan de schuld op vrouwen te steken als ze aangerand worden, zoals de politie in Zweden oordeelt:
Zweden heeft in Europa het hoogste percentage seksuele overvallen en aanvallen door buitenlanders op vrouwen. Een rapport van de Zweedse politie ziet de schuld daarvoor bij de Zweedse vrouwen – en neemt de buitenlandse daders in bescherming.
OESO: "België moet migranten beter integreren... Er is meer nodig om gelijke kansen te verzekeren in het onderwijs en op de arbeidsmarkt, dat geldt dan vooral voor migranten en laagopgeleiden."... De OESO wil dat kansarme leerlingen minder geconcentreerd zitten en pleit voor een groter opleidingsaanbod en diversiteitsplannen in bedrijven.
Ik heb vandaag zitten mijmeren over het woord 'inburgeren', en dat begon al toen ik vanmiddag bij Houzee las over 'inburgeringscursus'. Het bleef spoken in m'n hoofd en het liet me niet los. Om van die dwanggedachte verlost te raken kon ik er best iets over schrijven. En zo kwam het in me op dat 'inburgeren' helemaal niet nodig zou zijn als iedereen op z'n eigen thuisplekje wou blijven. De zwarte negertjes die hier willen 'inburgeren' zouden op hun tropische evenaartje moeten blijven, daar waar ze zwart geblakerd werden... Eskimootjes blijven toch ook in hun iglootjes wonen, en moslimpjes horen thuis in de zandwoestijnen om er zandkorreltjes te tellen al biddend tot de grote Allah, de allesoverheersende meester van de grote woestijn waar kamelen en Arabieren leven op het zachte zandtapijt door Allah zelf geschapen. En als 't regent schuilen ze in hun hutje op de zandhei.
'Inburgering' is een noodgreep voor enkelingen. Zeker niet geschikt voor de gigantische migratie zoals we die nu in Europa meemaken. Neem nu de wanstaltige figuur hier op de foto. Zie je die hier al 'inburgeren'? Zie je hem zijn roots verloochenen, zichzelf vergeten, zichzelf verloochenen, en zijn wortels, taal en cultuur aan de kant schuiven, om bij ons te kunnen horen? Ja, want alles wat van jezelf is moet verdwijnen als je wilt opgaan en geaccepteerd worden in je nieuwe omgeving. Om te kunnen inburgeren moet je je helemaal witwassen, figuurlijk dan, om geabsorbeerd te kunnen worden in je nieuwe omgeving. Maar er zijn onoverkomelijke hindernissen die 'inburgering' onmogelijk maken. Zo is er de geestelijke bagage die de inburgeraar met zich meedraagt en die nooit weggewist kan worden. Denkbeelden kan je niet zomaar uit je hersenen verdrijven. En tóch is een complete hersenspoeling noodzakelijk voor een geslaagde inburgering.
Neen, het valt echt niet mee om als 'nievanhierder' in te burgeren... Ze kunnen het vergeten, die inburgering, want zichzelf en hun gedachten kunnen ze toch nooit vergeten en zullen ze altijd met zich mee torsen.
De genderwaanzin kent geen grenzen. De man op de foto, een kermisattractie en karikatuur van een mens, mag vrij rondlopen en uitbazuinen dat hij transgender is, en krijgt dan ook nog eens het applaus van links-liberalen die de grenzen tussen geslachten willen uitwissen. Waar blijven de fatsoensnormen?
Grenzen wissen tussen geslachten? Tussen man en vrouw dreigt er een akelige leegte te komen, gevuld met labiele seksgevallen, onevenwichtige seksueel gefrustreerden, hopeloze randgevallen, eindeloze twijfelaars en besluitelozen... zij zullen er nooit in slagen om zich te identificeren met een sekse. Zij liggen hele nachten wakker en piekeren zich suf: "ben ik nu een man of ben ik een vrouw?". Labiele geslachtslozen aanvaarden zichzelf niet, zijn ontevreden over hun eigen lichaam, willen in een ander lichaam wonen, als in een bevlieging. Ze zijn welkom in de zweverige zone tussen man en vrouw waar afwijkende genderidentiteit en genderexpressie volkomen tot hun recht komen...
Het genderonderwijs dat holebi- en transgenderthema's wil opnemen in de leerplannen en in de lerarenopleiding, genderonderwijs dat genderneutraliteit propageert, wel, dat genderonderwijs is een inbreuk op het welzijn van het kind. Kindermishandeling!
Kinderen mag men niet lastigvallen met gezeur over seksuele geaardheden, anders raken ze verward en komen terecht in een sekse-identiteitscrisis. Jonge kinderen hebben duidelijkheid nodig, ook over hun geslacht, en als verschillen tussen jongens en meisjes niet meer bestaan, belanden ze in een verwarde identiteitscrisis. Voor kinderen zijn er mannen en vrouwen, jongens en meisjes, en daar tussenin is er niks. Zo werkt dat met jonge kinderen. Een jongen is een jongen en een meisje is een meisje, een jongen heeft een plassertje en een meisje heeft er geen, en daar tussenin is er niks!
'Geslachtsloze' scholen?... Daar waar jonge leventjes naar believen ingevuld kunnen worden en gestuurd worden naar een of andere sekse... M/V/X/Y/Z... ? Alsof kinderen bekwaam zijn om zelf hun sekse te bepalen!
En de propaganda voor geslachtsveranderingen in de media, wel, het verlangen naar geslachtsverandering is een pervers verlangen, het is een serieuze genderidentiteitsstoornis die binnen abnormaal seksueel gedrag valt.
Links-liberale ideologen willen alle grenzen uitwissen, zelfs tussen de geslachten - Niet voor niets plegen veel transgenders zelfmoord
Waanzin ten top: Deze ‘transgendere’ Amerikaanse vader verliet zijn 7 kinderen om een nieuw leven te beginnen als 6 (!!!) jarig meisje – en werd daarvoor toegejuicht door het links-liberale establishment als ‘een lichtend voorbeeld van diversiteit’ (2).
In de VS is in tal van staten een storm van verzet opgestoken nadat de regering Obama besloot dat de scheiding tussen de seksen op scholen moet worden uitgewist. Voortaan mogen jongens van meisjestoiletten gebruik maken en omgekeerd, zolang ze zich ‘transgender’ voelen. In Europa is al jaren eenzelfde trend zichtbaar. Net als de Amerikaanse kinderartsenorganisatie ACP noemt Mike Adams van de grootste Amerikaanse alternatieve medische- en gezondheidswebsite Natural News het programmeren van scholieren met deze links-liberale ideologie niets anders dan een nieuwe vorm van massaal en ernstig kindermisbruik door de staat, die de psyche van toekomstige generaties –ook de niet-transgenders- totaal corrumpeert en verwoest.
Lyceum, schooljaar 1994-1995. Directrice Prutsmans kwam net terug van de speelplaats waar ze het bordje 'School zonder racisme' een grondige poetsbeurt gegeven had, toen ze bezoek kreeg van haar vriendin Trinette Treuzelmans. Beiden hadden een neus voor probleemleerlingen waarover ze oeverloos konden doorzwammen. Trinette Treuzelmans was een sociaal assistentje dat nooit knopen kon doorhakken, nooit tot conclusies kon komen, altijd maar treuzelen, aarzelen en twijfelen. Hierbij werd ze gesteund door Prutsmans wiens lekkende bovenkamer haar nogal wat parten speelden.
Het Geval Sofie
Sofie was een leerling van het eerste middelbaar in het lyceum van Prutsmans. Zij werd thuis opgevoed door haar alleenstaande vader. Op een dag vertelde Sofie tegen haar vriendinnetje over haar strenge vader en dat ze thuis geen vrijheid had, en meer van die klaagliedjes die eigen zijn aan pubermeisjes.
Sofie's vriendinnetje ging met dat verhaal naar haar moeder, en toen begon de molen te draaien. Prutsmans en Treuzelmans klopten de zaak op. Het Medisch Opvoedkundig Bureau en de Bijzondere Jeugdzorg werden erbij gehaald, en ook nog de Pleeggezinnendienst. Al deze instanties waren bevolkt door vrouwelijke medewerkers.
Het onschuldige incidentje van Sofie's verhaal tegen haar vriendinnetje nam reusachtige proporties aan, als je maar lang genoeg dramatiseert en doordramt over een prul. Zet een stelletje aasgierige vrouwen bijeen dan krijg je een thriller die uit zijn voegen barst van verzinsels en verdraaiingen. Van het oorspronkelijke verhaal van Sofie bleef haast niets over.
Sofie's vader had geen greep meer op zijn dochter die opgehitst werd door de bemoeizieke instanties rondom haar. Hij maakte geen schijn van kans, en als hij zich wilde verdedigen, werd hij niet geloofd. Hij kon de hetze niet meer verdragen en moest machteloos toezien hoe zijn dochter geplaatst werd in het Jeugdopvangcentrum 'Elkeen' in Lommel.
Sofie hield het er niet lang uit en verlangde terug naar haar vader, omdat ze in het tehuis minder vrij was dan bij haar vader.
En zo komen we terug bij de start van het verhaal. Sofie vond haar vader te streng, ze wilde meer vrijheid, dat was alles... Maar ondertussen hebben op sensatie beluste vrouwen de vader van Sofie een lange lijdensweg laten afleggen. De man was emotioneel geruïneerd...
Ieder normaal denkend mens ligt overhoop met de nonsens die moslims verkondigen. Met hen communiceren is een hopeloze karwei, hoe graag je ook eens met hen van gedachten wilt wisselen. Mijn ervaringen met islamleraars waren negatief en ontgoochelend. In de school van directeur Blauwbaard had ik vroeger eens een erg vermoeiend gesprek met de islamleraar, in de eerste plaats omdat hij zich krakkemikkig uitdrukte in het Nederlands, maar vooral omdat zijn denkbeelden helemaal niet pasten in onze gangbare levensstijl. Luisteren naar een moslim doet je verlangen naar een frisse pint om alle onzin door te spoelen. Aanvankelijk bleef ik toch geduldig en nieuwsgierig luisteren naar de man met de dikke volle snor, maar een vlotte dialoog was onmogelijk. Onverstaanbaar brabbelen met zelf uitgevonden Turkse zinsconstructies, meer stelde het niet voor.
Frauke Petry van de AfD heeft geprobeerd met moslims te praten, maar dat gesprek is mislukt. Men kan met moslims ook geen echte dialoog aangaan, aangezien moslims niet begrijpen wat men tegen ze zegt. Als ze dat konden, zouden ze immers helemaal geen geweldpleger als profeet volgen. Geen normaal denkend mens volgt een man als profeet, die een kind ontmaagd, vrouwen tot slaaf gemaakt en ‘ongelovigen’ onthoofd heeft. Derhalve bestaat er dus een absolute wrijving tussen moslims en ieder normaal denkend mens.
Het Deradicaliseringsproject van de Vlaamse Regering
Als onderdeel van het deradicaliseringsproject is er het Aanspreekpunt Deradicalisering. Scholen kunnen er terecht met vragen over radicalisering. Het aanspreekpunt functioneert sinds januari 2015 en werd al 700 maal geconsulteerd, aldus onderwijsminister Crevits. Zij wijst op de preventieve rol van het onderwijs bij het tegengaan van radicalisering (en de moslimouders?).
Een ander onderdeel van het project is het Netwerk van Islamexperts. Het netwerk is een team van islamleerkrachten, imams en islamconsulenten (allen moslims!), onder leiding van imam Khalid Benhaddou. Zij voeren discours in scholen tegen radicalisering en beantwoorden vragen over extremisme en radicalisering.
Tot zover de feiten.
Radicale moslimkinderen... Problematische moslimpjes met extreme opvattingen... Het had nooit zover kunnen komen als er geen islamonderwijs was, als er geen moskeeën waren, als moslimouders nauwer betrokken werden bij het westers onderwijs... Moslimkinderen halen hun extreem gedachtegoed eerst en vooral bij hun ouders, daarna pas op school. Opvallend hoe systematisch moslimouders gevrijwaard worden van hun verantwoordelijkheden.
Als kinderen radicaliseren, moeten ze ook radicaal aangepakt worden, samen met hun moslimouders. Harde acties, en geen blabla bij het Aanspreekpunt. Alle radicalen er meteen uitpikken en apart zetten om een snelstoomcursus 'anti-islam' te volgen... En wat doen de scholen met de uitleg die ze van het Aanspreekpunt krijgen? Vergaderen, rond de tafel zitten, overleggen, overwegen, bespreken...
Waarom zijn de islamexperts allen moslims? Zijn ze wel aangewezen om mee te helpen aan deradicalisering? Zij zijn allen moslims en aanhangers van de islam en de koran. Dan schuilt in elk van hen toch iets radicaals? Van kleine schilfertjes tot hele brokken.
Ik geloof niet in het deradicaliseringsproject omdat het onderwijs alle verantwoordelijkheden toegeschoven krijgt bij het tegengaan van radicalisering. "De school mag het weer oplossen". Terwijl moslimouders en islamlessen buiten schot blijven.
Het Centrum voor Islamitisch Onderwijs kreeg van Crevits 80.000 euro, ze is lovend over het project. Komt er een evaluatie van wat er met onze centen gebeurt? Zij stelde ook imam Khalid Benhaddou aan als coördinator van de islamexperts. De betrokkenheid van Crevits in een project met uitsluitend moslims geeft me een onbehaaglijk gevoel.
Pittig addertje over de leider van de islamexperts, imam Khalid Benhaddou, hij is voorstander van gemengde scholen, en wijst met de vinger naar concentratiescholen als bron van radicalisering. Ai, ai...
Koran, Soera 9, hoe pakt het dialoogonderwijs het laatste hoofstuk van de koran aan? En hoe gaan ze in dialoog over onthoofdingen, verkrachtingen, kindhuwelijken, aanslagen, terreur...Ik kan me niet voorstellen dat deze delicate onderwerpen vermeden worden om alleen over de vredelievende en verzoenende islam te spreken.Islamleraars worden verondersteld goede korankenners te zijn. Hoe gaan ze om met pijnlijke koranverzen? Welke vragen stellen leerlingen hierover en welke antwoorden krijgen ze?... Hier volgt nu het agressieve hoofdstuk waarmee de koran voltooid werd.
De “profeet” Mohammed bivakkeerde 23 jaar lang regelmatig in zijn vleermuisgrot waar hem de koran werd “geopenbaard”. In het jaar 632 ging hij op 43-jarige leeftijd dood.
In zijn laatste levensjaar werd de koran voltooid met het laatste en meest agressieve hoofdstuk, soera 9, volgens moslims het letterlijke en onveranderlijke woord van Allah.
Niet dat ik denk dat moslims koran-commando’s letterlijk nemen, zo’n “islamofoob” ben ik nu ook weer niet . . . . .
Frauderen is inherent aan het wezen van 'Links'. Zo heb ik het vroeger ervaren in de scholen en bij mijn collega's. Frauderende schoolartsen, frauderende logopedisten, schooldirecties, Horbert, An Serpent... allemaal 1 pot corruptie... én links!
Lees bij Houzee over de verkiezingsvervalsing in Oostenrijk: http://blog.seniorennet.be/rechts. En over 'spookkiezers', verzonnen om het krachtige FPÖ te kunnen verslaan. Hopelijk komt er een vervolg op de aangifte van verkiezingsfraude.
Er zit iets niet in de haak met de berichtgeving over de betogende vakbondsmensen in Brussel, waar een vreedzame betoging ontaardde in een ordinair kat-en-muisspelletje met de politie. Door hun verhullend taalgebruik suggereren de nieuwsschrijvers zélf wie de boelzoekers waren. Zij die een rustige betoging omgooiden in een relscenario werden achtereenvolgens aangeduid als: "jongeren, relschoppers, anarchistische individuen, herrieschoppers, gemaskerde personen, heethoofden..." En de stenengooiende lafaard die een commissaris verwondde, werd ijverig beschreven als: "de rode relschopper, de man in rode outfit, de man haalt hard uit, een 20-jarige verdachte, de agressor, de betoger, man van 20..." Komt daarbij de symboliek van het stenen gooien...
Iets in U zal nu zeggen dat dit theatraal is en eenvoudigweg té negatief gedacht, opdat U zo door kunt leven als tot nu toe. U maakt zichzelf wijs dat de islam net zo’n religie is als het christendom, het boeddhisme en het Jodendom, zodat U door kunt gaan met geloven dat alles goed is. Voor U zijn deze woorden geschreven door iemand die simpelweg de moslims niet moet, omdat hij racistisch is en die daarom redenen uit zijn duim zuigt teneinde ze in diskrediet te brengen. Een met complexen beladen, negatief mens, die eenvoudig geen idee van het leven heeft, want er is niemand die dusdanig tegen de algemene opinie in kan schrijven en die tegelijkertijd nog gelijk heeft ook. Altijd is het de brede massa die het bij het rechte eind heeft, maar nooit een enkeling of slechts enkelen in de maatschappij.
Kinderen spelen niet meer - Vroeger mochten we geen speeltjes mee naar school nemen. Onbegrijpelijk hoe kinderen nu massaal in gebogen houding naar schermpjes zitten te turen, zelfs op hun fiets, ongeïnteresseerd in alles wat er rondom hen gebeurt. Op de speelplaats wordt er niet meer gerend, geen balspelletjes meer, geen verstoppertje meer spelen, meisjes kunnen niet meer touwtje springen, jongens knikkeren niet meer... Speeltijden worden verprutst aan staren en turen naar schermpjes, vingervlugge vingerbewegingen da's alles wat er nog beweegt.
De tabletnek - Kinesisten en chiropractors willen een verbod op het gebruik van smartphones omdat ze in hun praktijk het aantal kinderen met nek- en schouderklachten zien toenemen. Kinderen met een 'tabletnek' staren urenlang voorovergebogen naar een schermpje, hun spieren verkrampen waardoor ze kans lopen om op termijn een chronische nek- of rugpatiënt te worden.
De Smartschool - Ondanks de nek- en schouderkrampen zijn er toch nog scholen die leerlingen verplichten om hun smartphone dag en nacht bij de hand te houden. Om bereikbaar te zijn voor leraars en medeleerlingen... ???... De 'Smartschool' noemen ze zich, als digitaal platform voor onderlinge communicatie op school. Leerlingen kunnen taken binnensturen via de computer en iedereen op school kan contact houden met iedereen.
Jeugdbeweging KAJ onderzocht het effect van de Smartschool bij middelbare scholieren en besloot: "De smartschool is geen digitale vooruitgang, het is een bron van frustratie, het is een dwingeland die je altijd in het oog moet houden."
Om tot deze vaststelling te komen was er geen onderzoek nodig. Het is bekend dat er niets boven persoonlijke contacten gaat, waarbij mensen die met elkaar communiceren oogcontact hebben, elkaar in de ogen kijken, elkaars stemverheffingen horen en elkaars lichaamstaal kunnen observeren. De smartphone is een goedkoop en gemakzuchtig surrogaat voor menselijke betrekkingen!
Joke Schauvliege draait rond de pot: "Woningen uit de jaren 60 en 70 zijn te groot voor één gezin... één villa op een lap grond, daar moet meer mee kunnen... er moeten meer appartementsblokken komen, er moeten meer kleinere woningen komen die samen één grote tuin delen..."
Lieviaanse vertaling van Jokes puberale verzuchtingen: "Wij moeten opeen gestapeld gaan wonen, heel dicht bij elkaar, we moeten onze grote huizen opdelen in kleine kamertjes om vluchtelingen in op te bergen, we moeten onze vrijheden opgeven, we moeten plaats maken voor onze nieuwe medemensen die zich in een ijltempo bij ons zijn komen vervoegen en die onze welvaart bedreigen. Het is aan ons om die sukkelaars een plekje te geven in het dichtbevolkte Vlaanderen van de toekomst".