Ik kom nog eens terug op het voorstel van Lieven Boeve om moslimleerkrachten in het katholiek onderwijs aan het werk te zetten, om radicalisering bij jongeren op te vangen door hen te 'begeleiden in hun zoektocht naar hun identiteit'.
Eerst even terug in de tijd.
Toen Mieke Van Hecke zowat 10 jaar geleden aangesteld werd als nieuwe baas van het katholiek onderwijs, deelde ze in een intervieuw mee: "...Ik opteer voor het integreren van de islam binnen de godsdienstles..." Kijk, dat ene zinnetje had ons waakzaam moeten maken, er had een rood lichtje moeten gaan branden, een alarmbelletje had moeten gaan rinkelen... Neen, er gebeurde niets. Er rinkelde niets, er brandde niets.
Even later kwam de mededeling van Pascal Smet, toen onderwijsminister, dat hij zou gaan zien hoe islamlessen ingebed kunnen worden in het gewone onderwijs. Dat was al een stapje verder dan de verlangens van Van Hecke.
En dan was er ook nog ene broeder Stockman die bijval kreeg met zijn uitspraak dat "op elke school met moslimleerlingen, islamonderricht op het lesrooster moet staan". Mieke Van Hecke steunde de Liefdesbroeder!...
Pascal Smet beloofde vorig jaar de inspectie in te schakelen om radicale islamleraars te controleren, na een bekentenis van een ex-islamleraar die zei dat "de slechte kwaliteit van het islamonderwijs bijdraagt tot de radicalisering van moslimjongeren".
Terug naar het heden.
Lieven Boeve heeft eigenlijk de pap voorgekauwd gekregen, de voedingsbodem was er al. Het enige verschil is dat hij de radicalisering aangrijpt om moslimleerkrachten aan het werk te krijgen. Moslims in het onderwijs! Ondenkbaar vroeger, sciencefiction leek dat toen. Nu gaat het realiteit worden.
Moslimleerkrachten in het katholiek onderwijs = een stap in de richting van Allah, en tevens een flinke stap vooruit in de islamisering van ons onderwijs.
Koen Geens, minister van Justitie, wil het radicaliseringsprobleem 'bij de wortel aanpakken'. Hij wijst op islamconsulenten die in de gevangenissen radicale moslims moeten identificeren.
Mijn gedacht: 'Bij de wortel aanpakken' = het huidige islamonderricht in de scholen aanpakken! Het islamonderricht dat al deccenialang kwaad aanricht.
In elke islamles zitten radicale elementen. Het radicalisme zit verweven in islamonderricht, radicalisme is inherent aan élke vorm van lesgeven aan moslimleerlingen.
Daarom moeten islamlessen volledig afgeschaft worden, alsof er geen islam bestaat, alsof er geen Allah bestaat. Moslimleerlingen kunnen hier alleen maar integreren ZONDER ISLAM.
Islamleerkrachten hadden nooit mogen bestaan, ze hadden nooit ons onderwijs mogen binnendringen. Zij zijn schuldig aan de mislukte integratie van moslimleerlingen in een normale leerlingenpopulatie! Een integratie die gedoemd was om te mislukken. Islam kan nergens in integreren, het gedijt het best op zichzelf.
|