Inhoud blog
  • Sven Pichal, de Kindervriend
  • Pauze
  • Een Mannenvereniging
  • Antisemitisme op Vlaamse TV
  • Waarom moeten wij moslims tolereren?
  • Unia over Antisemitisme
  • Geweldsexcessen van Moslims tegen Joden
  • En de Winnaar is . . .
  • "Bent u niet beschaamd?"
  • Zoek de Verschillen
  • Ondervertegenwoordiging Allochtonen in Hoger Onderwijs
  • Tussendoor over een Bedrogen Echtgenoot
  • AI-gebruik bij Smartschool
  • Antisemitisch Moslimtuig !
  • Zalige Boudewijn
  • VIDEO: Goed spul . . .
  • Ilse en Helga, de Meesteressen
  • Over het Cordon Sanitaire
  • Over het G-plekje van Professor Nuttin
  • De Afspraak: Reclame voor de Rilatinepil !
  • Leraar Robert en zijn 'gematigde' moslims
  • VROEGER...
  • Zuhal Demir, Minister van Onderwijs
  • De Strijd tegen Allochtoon Geweld
  • "De burgemeester van Onderwijs"
  • Waarom zo weinig mensen zijn gaan stemmen
  • CD&V Moslimpartij
  • Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • Plaatstekort in de B-stroom
  • Asielzoekers in Hotels
  • Mijn Oordopjes
  • Bring them home now!
  • De Nieuwe Vlaamse Regering
  • "Kindermisbruikers zijn ZIEKE Mensen"
  • Koekelberg klaar voor de paus
  • Verwarde Mannen of Jihadistische Terroristen?
  • Psychisch Lijden
  • Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Allah/alloeeee Akbar
  • Taalverloedering
  • Eigen Volk
  • Bloggeschiedenis
  • Agressie tegen Hulpverleners in de Zevende Dag
  • Twee Tussendoortjes
  • Kindermisbruik door Geestelijken
  • Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • ‘Calamity Kamala’: hoe bekender hoe onbeminder
  • Bruno Vanobbergen: Onderwijs en Vluchtelingenwerk
  • Wie zijn de OUDERS van dit crapuul?
  • Tussendoor op De Afspraak
  • Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • De Nieuwe CD&V
  • Moslimscholieren intimideren Leraressen
  • De Eerste Schooldag
  • Allochtoon Zittenblijven
  • Scholieren kunnen geen Klok meer Lezen
  • Arabisch in Leuvense School
  • Wegwijs in Hemelrijk België
  • VROEGER...
  • Meer Boek, Pen en Papier, minder Digitalisering
  • Iskamterreur: Mesaanval in Solingen
  • Georges Louis & Connerie
  • "Immigratie ruïneert het Onderwijssysteem"
  • Een Doorsnee Vlaams Gezin . . .
  • Apenpokken
  • Over Brusselmans
  • Bashir Abdi, de snelle 'Belg'
  • Hartverscheurend Liefdesverhaal
  • Vluchtelingen in Hotels
  • Kinderen op de Achterbank
  • De Satire van Brusselmans
  • De Snelders Soap
  • Puberteitsremmers voor Kinderen
  • Anti-Immigratierellen in Britse Steden
  • Olympisch Boksen
  • RIP Ismail Haniyah
  • De Godsdienstleraar
  • Decadente Opening Olympische Spelen
  • CITAAT van Sigmund Freud
  • De Efteling past zich aan...
  • Didactische Tip voor het Islamonderwijs
  • Kamala Harris
  • 'Bende' van 5-jarigen
  • 21 juli
  • Zwemmen in Zee
  • Moslimterrorisme in Leeds
  • Nieuws uit Oostende
  • Tussendoor in mijn Erotische Keuken
  • DONALD TRUMP!
  • Waarom zoveel C-attesten in Beroepsonderwijs?
  • Nixon verslaan?
  • Een Neger op een Fiets
  • 11 juli, Vlaamse Feestdag
  • Omvolking van een Schoolbevolking
  • Frankrijk slaat Nieuwe Weg in
  • De nieuwe Britse Premier: een Drama?
  • "De Unieke Grootsheid van Blanke Mannen"
  • Rechts kiezen en Links krijgen
  • Als je nu nog links stemt, dan ben je hopeloos verloren
  • Rechtzetting
  • Conner en Anuna (fictie)
  • Veel Ongeletterden en Weinig Toppresteerders
  • Debat Trump - Biden
  • Jaap moet langer werken
  • Stel je eens een Wereld zonder Blanke Mensen voor
  • Het Geval Peter De Sutter
  • Te laat!
  • Regeringsvorming: Uitsluiting Vlaams Belang
  • Moeilijke Moeders
  • Ondertussen in Vlaanderen . . .
  • De Afspraak en de Islam
  • Zondag 9 juni 2024 en The Day After
  • Tussendoor in Terzake
  • Waarom Astra Zeneca’s Vaccin Mensen doodt
  • An Serpent, een gevaarlijke Gifslang
  • Mes in de nek en dood
  • Verkiezingsperikelen
  • Collectieve Regularisatie van illegalen?
  • Geil en Wulps
  • Een Moslim als Bemiddelaar?
  • Over de Seksuele Rooftocht van Hamas
  • Drama's en Intriges
  • Zwarte Negers in de Donkere Nacht
  • CITAAT van Geert Wilders
  • Universiteiten worden steeds linkser
  • Vroeger was het beter...
  • Nawal Fahri (CD&V)
  • De heilige Holebius
  • Er gebeuren Rare Dingen
  • De Gebruikelijke Slachtofferrol
  • Onthullingen over Zwarte Scholen
  • 12 Mei Moederdag!
  • De Kracht van de Groep
  • De Depressieve Migrant
  • Meer mag ik niet zeggen
  • Alternatief Leerplan Wiskunde
  • Dit is Brussel!!
  • Een Onvergetelijke Ouderavond
  • Homoseksualiteit Strafbaar in Irak
  • Christelijke Scholieren bekeren zich tot de Islam
  • Zelenskiaans Tussendoortje en de Gulle Geldschieters
  • Centrale Toetsen Vlaams Onderwijs
  • Golf van Gewelddadige Tienerdoden in Frankrijk
  • Vogels voor de Kat
  • Terreur op Franse Scholen
  • Eerst presteren, daarna welbevinden
  • Hubert Brouns en Zoon
  • Serkan Bozyigit: "Ik ben 100 procent Vlaming"
  • De Tweede Kans van Conner Rousseau
  • Suikerfeest
  • Lieviaans Verzinseltje: Herziening Schoolplicht
  • Vluchtelingen brengen besmettelijke Ziekten mee
  • Zweedse Voetbalsupporters Doodgeschoten
  • Syriër valt Meisje aan met Mes
  • Paasfeest in Vlaanderen
  • 9 juni 2024
  • Een Waarschuwende Droom
  • Geen Lerarentekort, maar Leerlingenoverlast!
  • Moslims vechten onderling conflict uit in Vlaamse steden: “Importrellen”
  • Islamitische Staat
  • Zware Vechtpartij in Bree
  • Marokkaanse Miserie
  • Blogsentiment: Apart Onderwijs
  • Crevits haat Vlamingen
  • Het Mazelenvirus in Opmars
  • Politie zoekt Nieuwe Medewerkers
  • Reclameboodschappen op mijn Blog
  • "Justitie is rot tot op het bot"
  • De Islamleraar en de Ramadan
  • Tussendoor in Gaza
  • Kleuters bestormen het Buitengewoon Onderwijs
  • Tradwifes Movement
  • Die Sven Pichal toch
  • 31.000 Gesneuvelde Soldaten
  • Lieviaans Verzinseltje
  • De Ondergravers van onze Eigenheden
  • GRAAIEN . . .
  • De 1B-klas van het Middelbaar Onderwijs
  • Psychische Stoornissen en Rilatine
  • Migrantenwerkloosheid versus Vergrijzing
  • VIDEO: Brussel . . .
  • Het Wespennest van Blauwbaard
  • Afrikaans Crapuleus Tuig
  • Omvolking van de Schoolbevolking
  • Over Draaimolens
  • VIDEO: Amerika toen en nu . . .
  • Viespeuk Vangheluwe
  • Schietpartij op de Oxford High School
  • De Advocatenmoord
  • Tussendoor bij de Ensors
  • Onthullingen over Schoolartsen in de CLB's
  • Turtelhuisjes en Terugkeerhuisjes voor Illegalen
  • Enzovoort . . .
  • Klaus Van Isacker herstelt van Hersentrauma
  • Directeur Griezelmans van Basisschool Tuinwijk
  • De Doorstroomtoets, een Hollandse Uitvinding
  • Feministengezwam
  • Fietsongevallen
  • Het Geval Snelders
  • Waarom moeten Vlaamse Scholieren Moslims tolereren?
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Vlaand'ren mijn land

    De Noordzee bruist een lied dat brandt
    De zeewind draagt het mede
    Het zingt van vrijheid over 't land
    Van vreugd' in dorp en stede
    De zonne vuurt de blijheid aan
    Langs velden, weiden, stromen
    Waar steden met hun torens staan
    Waar woud en heide dromen
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
    O schone steden, trots en vroom
    Vol heilige feestvisioenen
    O stille dorpkens langs de stroom
    Waar veld en weide groenen
    Ik min U, stad vol klokgetril
    En dorp ik min U beide
    En 't is er, als ik dromen wil
    Zo vreedzaam in de heide
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart

    Willem Gijssels (1875 - 1945)

    SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)

    Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
    28-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Islamisering van ons Onderwijs

    Ik kom nog eens terug op het voorstel van Lieven Boeve om moslimleerkrachten in het katholiek onderwijs aan het werk te zetten, om radicalisering bij jongeren op te vangen door hen te 'begeleiden in hun zoektocht naar hun identiteit'.

    Eerst even terug in de tijd.

    Toen Mieke Van Hecke zowat 10 jaar geleden aangesteld werd als nieuwe baas van het katholiek onderwijs, deelde ze in een intervieuw mee: "...Ik opteer voor het integreren van de islam binnen de godsdienstles..." Kijk, dat ene zinnetje had ons waakzaam moeten maken, er had een rood lichtje moeten gaan branden, een alarmbelletje had moeten gaan rinkelen... Neen, er gebeurde niets. Er rinkelde niets, er brandde niets.

    Even later kwam de mededeling van Pascal Smet, toen onderwijsminister, dat hij zou gaan zien hoe islamlessen ingebed kunnen worden in het gewone onderwijs. Dat was al een stapje verder dan de verlangens van Van Hecke.

    En dan was er ook nog ene broeder Stockman die bijval kreeg met zijn uitspraak dat "op elke school met moslimleerlingen, islamonderricht op het lesrooster moet staan". Mieke Van Hecke steunde de Liefdesbroeder!...

    Pascal Smet beloofde vorig jaar de inspectie in te schakelen om radicale islamleraars te controleren, na een bekentenis van een ex-islamleraar die zei dat "de slechte kwaliteit van het islamonderwijs bijdraagt tot de radicalisering van moslimjongeren".

    Terug naar het heden.

    Lieven Boeve heeft eigenlijk de pap voorgekauwd gekregen, de voedingsbodem was er al. Het enige verschil is dat hij de radicalisering aangrijpt om moslimleerkrachten aan het werk te krijgen. Moslims in het onderwijs! Ondenkbaar vroeger, sciencefiction leek dat toen. Nu gaat het realiteit worden.

    Moslimleerkrachten in het katholiek onderwijs = een stap in de richting van Allah, en tevens een flinke stap vooruit in de islamisering van ons onderwijs.

    Koen Geens, minister van Justitie, wil het radicaliseringsprobleem 'bij de wortel aanpakken'. Hij wijst op islamconsulenten die in de gevangenissen radicale moslims moeten identificeren.

    Mijn gedacht: 'Bij de wortel aanpakken' = het huidige islamonderricht in de scholen aanpakken! Het islamonderricht dat al deccenialang kwaad aanricht.

    In elke islamles zitten radicale elementen. Het radicalisme zit verweven in islamonderricht, radicalisme is inherent aan élke vorm van lesgeven aan moslimleerlingen.

    Daarom moeten islamlessen volledig afgeschaft worden, alsof er geen islam bestaat, alsof er geen Allah bestaat. Moslimleerlingen kunnen hier alleen maar integreren ZONDER ISLAM.

    Islamleerkrachten hadden nooit mogen bestaan, ze hadden nooit ons onderwijs mogen binnendringen. Zij zijn schuldig aan de mislukte integratie van moslimleerlingen in een normale leerlingenpopulatie! Een integratie die gedoemd was om te mislukken. Islam kan nergens in integreren, het gedijt het best op zichzelf.

    28-01-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slecht nieuws van de Verenigde Naties
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik begrijp niet dat de IS-gruwelen zomaar kunnen blijven voortduren. In een gecontroleerde samenleving waarin Big Brother ALLES in de gaten heeft, waar ook ter wereld, waar Spionnen met telescopen, vergrootglazen en verrekijkers, alle uitschuivers van de kleine burger in het vizier hebben en hen verhoren als een crimineel, daar kan de grootste bandieterij zomaar zijn volle gang gaan. Onvoorstelbaar!

    VN: "Terreurgroep IS heeft de afgelopen weken opvallend veel goed opgeleide vrouwen geëxecuteerd in Irak. Zeker vrouwen die zich in het verleden verkiesbaar hebben gesteld, zijn volgens de Verenigde Naties hun leven niet zeker. Vrouwelijke artsen en advocates werden gedood. Ook brute moordpartijen door de extremistische groepering, die een deel van Irak en Syrië in handen heeft. Dieven werden doodgeschoten, hangend aan een kruis. Vermeende homoseksuelen werden van een dak gegooid. Een overspelige vrouw werd gestenigd. In totaal werden begin dit jaar zeker 41 mensen geëxecuteerd. Een 13-jarige jongen is doodgeschoten na het kijken van voetbal op tv, en mannen werden gedood omdat hun vrouwen zich niet fatsoenlijk kleedden..."

    In verband met de beknotting van de vrouw, haar ontwikkeling en haar positie in de maatschappij, wil ik iets vertellen over een project dat vroeger startte in een concentratieschool. De school van directeur Blauwbaard. De man was bereid om voor alles open te staan, om op alles in te gaan, ook om in alles op te gaan, en vooral om zijn Vlaamse leerlingen achteruit te stellen, om het hele schoolgebeuren te focussen op zijn Turkse en Marokkaanse leerlingen. En natuurlijk op de eerste plaats op zichzelf. Blauwbaard, de ijdeltuit! Een uilskuiken zonder Vlaams geweten!

    Het eendagsproject, net zoals een eendagsvlieg, was geen lang leven beschoren. Het kwam heel even tot stand om moslimmeisjes te stimuleren om te studeren, om de middelbare studies ernstig op te vatten, om een diploma te halen, en daarna eventueel hogere studies aan te vatten. Leek me een goed uitgangspunt van het project. Omdat moslimleerlingen van nature al een weerstand opbouwen tegen ons onderwijs, en zeker omdat moslimmeisjes echt niet het nut inzien van 'leren', van 'ontwikkeling', van 'zelfontplooiing', van 'eigen talenten ontwikkelen'...

    Op zekere dag, het project had nauwelijks gestalte gekregen, of het verdween alweer. Opgelost, weg, niemand sprak er nog over in school. De begeleidende instanties zwegen ook. Wat er binnen de vier schoolmuren gesjoemeld werd daarover, weet ik niet. De enige plausibele uitleg gaf ik aan mezelf door te veronderstellen dat er conflicten aan de gang geweest waren met moslimvaders die zich verzetten tegen de geestelijke ontwikkeling van hun dochters. Dat was voor mij echt de enige verklaring voor het directe stopzetten van het moslima-vriendelijke project.

    28-01-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)
    26-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maatregelen tegen Radicalisering
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eerst kregen we het nieuws over 'Radicaliseringsambtenaren' die in risico-steden ingezet worden om radicalisering aan te pakken. Via een Koranschool (?) zou de strijd tegen radicalisering gecoördineerd worden. Die Koranschool is nog iets wazigs, misschien komt er wel een Vlaamse koran? Afwachten dus. Zijn Vlamingen zich weer in de luren aan het laten leggen?

    En vanavond vernemen we dat Lieven Boeve, directeur-generaal van het katholiek onderwijs, moslimleerkrachten wil inzetten in het katholiek (!) onderwijsnet. Boeve ontpopt zich als een sympathisant van de islam, precies zoals zijn voorgangster Mieke Van Hecke, die hield ook van moslimpjes. Boeve is van mening dat radicalisering bij jongeren op school kan opgevangen worden door hen te 'begeleiden in hun zoektocht naar hun identiteit', vertrekkend vanuit de eigen traditie. Die speurtocht naar de identiteit van moslimleerlingen kan het best begeleid worden door een moslimleerkracht, zegt Boeve.

    Boeve wil met de hogescholen bekijken hoe meer moslims aangespoord kunnen worden om de lerarenopleiding aan te vatten.

    Laat me nu even op adem komen, tot mezelf komen, uitblazen, en luidop denken.    

    Er is dus heel wat aan het sudderen om 'Radicalisering' aan te pakken. In de gemeenten met nieuwe ambtenaren, in het onderwijs met nieuwe moslimleerkrachten.

    Twee weken geleden schreef ik nog dat in elke islamles radicale elementen zitten, dat radicalisme verweven zit in islamonderricht, dat radicalisme inherent is aan élke vorm van lesgeven aan moslimleerlingen.

    En precies over dat islamonderricht zwijgt Lieven Boeve. Islamleraars moeten zich erg gepasseerd voelen, als ze horen over de plannen van Boeve. Zij kunnen dus rustig voort radicaliseren tijdens hun islamlessen.

    Boeve heeft het dus over de identiteitsvorming bij moslimleerlingen. Moslims op zoek naar hun identiteit. Wie ben ik? Welke zijn mijn eigenheden?... En dan zouden moslimleerkrachten het meest aangewezen zijn om die vragen te beantwoorden? Ik denk het niet. Vlaamse leerkrachten zie ik eerder in staat om aan 'moslim-identiteit' te werken dan moslims zelf, omdat een moslimleerkracht vertrekt vanuit eigen traditie, eigen cultuur, eigen thuisland, eigen afkomst waar de wortels achtergebleven zijn. Ze zijn allen 'ontworteld', en dan zouden ze elkaar moeten helpen?

    Tussen haakjes: 'de zoektocht naar de eigen identiteit' zou niet nodig geweest zijn als ze allen  op hun eigen plek gebleven waren, vanwaar ze kwamen. Als je op je eigen stekje blijft, weet je altijd wie je bent.

    Als de plannen van Boeve doorgang vinden, dreigt het landschap van het traditionele Vlaams onderwijs grondig te veranderen. Ik heb de indruk dat de actuele radicale moslimjongeren als middel aangegrepen gaan worden om moslims aan het werk te krijgen in het onderwijs...

    26-01-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (4)
    25-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En maar wachten...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als morgen de sneeuw gesmolten is, zal ik hem wel ruimen voor mijn deur, niet eerder. Cafébazin Bertie heeft ook maar 1 ingang sneeuwvrij gemaakt. Haar café heeft nu een zomeringang en een winteringang. Dat maakt ze duidelijk met een berichtje op een bierviltje dat ze tegen de deur plakte. Niet iedereen leest het bierviltje en dan zie je ze morrelen aan een deur die niet wil opengaan. Grappige toestanden.

    Ondertussen heb ik een sms'je gekregen van mijn muze. Die kon hier niet binnengeraken door de dikke sneeuwlaag voor m'n deur. Met vertraging heette ik haar alsnog hartelijk welkom. Een muze is toch vrouwelijk hoop ik? Ja het zal wel, als het een godin is.

    Ik heb haar een borreltje aangeboden en zelf nam ik er ook twee. Zij vond dat er genoeg gezwijmeld was en dat ik nu maar eens aan de slag moest gaan... Maar ik heb geen muze die bij me thuis logeert, zoals bij andere bloggers die moeiteloos het ene bericht na het andere uit hun mouw schudden.

    Hoogstens een zolderkamertje heb ik dat klaarstaat voor een asielzoeker die maar niet wil komen opdagen. Ja, dat zolderkamertje staat gebruiksklaar voor wanneer we met z'n allen zo'n vreemd exemplaar verplicht in huis moeten halen. Of misschien ook wel een verloren gelopen Syriëstrijder? Dan moeten ze mijn zolderkamertje maar delen... Kwestie van te vermijden dat ze ons met geweld uit onze huizen sleuren, ons met geweld op straat neersmakken, om dan ongegeneerd beslag te leggen op onze bezittingen... Ooit gaat dat gebeuren!

    25-01-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wachten op de Muze

    Even zwijmelen, en wachten op inspiratie voor een nieuw berichtje. Geef je ondertussen over aan Jennifer Rush.

    25-01-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    24-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Belang van Kleuteronderwijs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik lees: "Het aantal kleuters dat vaak afwezig is, is opvallend gestegen. Vooral kansarmen en allochtonen blijven vaker weg. Het kabinet gaat nu bepaalde doelgroepen stimuleren hun jongere kinderen naar school te sturen... De stijging is het hoogst in steden met een grote bevolking van migranten. Daar moet men ouders soms overtuigen van het belang van de kleuterschool". Lees hierover ook bij Houzee en zijn Rechts Blog.

    Ik ga het allemaal nog eens opnieuw vertellen.

    Het Belang van Kleuteronderwijs

    Ik ben voorstander van verplicht onderwijs voor kleuters. Hoe vroeger, hoe liever. Een degelijke voorbereiding op de lagere school is belangrijk en noodzakelijk. Kleuteronderwijs is niet meer een 'bewaarschool' of 'papschool' zoals vroeger, maar wel een 'schoolrijp maken', een klaarstomen om te leren lezen en schrijven, om kennis te maken met rekenkundige begrippen, met motorische, sociale en taalvaardigheden, met tijdsbegrippen, er wordt ook gewerkt aan lichaamsbesef, ruimtelijke oriëntatie, visuele en auditieve waarneming, onderscheid essentie-detail, enz. Er wordt de basis gelegd van de hele schoolloopbaan van het kind.

    Spijbelende kleuters, of kleuters die niet naar school komen, missen dus kostbare momenten in hun gang naar de lagere school. Zij missen de stevige bodem waaraan in het kleuteronderwijs gebouwd wordt. In de kleutertijd begint dan al de taal- en leerachterstand, die gedurende de hele schoolloopbaan het kind blijft achtervolgen. Daarom moet de kleuterschool, waar de fundamenten van studiesucces gelegd worden, verplicht gemaakt worden!

    Ik heb ondervonden dat allochtone ouders het kleuteronderwijs grondig onderschatten. Zij denken lichtzinnig en minachtend over ons onderwijs. Ze zijn er niet van te overtuigen dat kleuteronderricht basis en voorwaarde is voor een degelijke schoolloopbaan. Het is als praten voor dovemansoren. Echt!... 

    Schoolplicht voor Kleuters

    Schoolbezoek zou moeten afgedwongen worden door de schoolplicht te koppelen aan kindergeld, leefloon, sociale voozieningen en andere leuke dingen en gunsten die uit de hemel vallen voor onze andersoortige medemens. Kleuters met een andere taal en cultuur hebben méér nood aan kleuteronderwijs dan onze Vlaamse leerlingen. Zij hebben nood aan een intensievere voorbereiding op de lagere school.. En het zijn precies dié allochtone kleuters die schitteren door hun hoge aantal afwezigheden op school.

    Ouders die hun kinderen niet naar school sturen werken mee aan de decadentie van het onderwijs, een soort decadentie zoals die nu in de hele samenleving zichtbaar is...

    Intellectuele kansarmoede wordt in de hand gewerkt door ouders die hun kinderen pas naar school sturen als ze schoolplichtig zijn. Deze kinderen moeten op tijd weg uit hun thuisomgeving om op school intellectuele prikkels mee te krijgen.

    24-01-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Rampzalige Jaar 1974
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik heb me laten inspireren door de uitspraak van Filip Dewinter: "De Koran is de Bron van alle Kwaad", waarmee hij een schitterende beurt maakte in de Kamer. Applaus !!!!!!

    1974. Het begin van de ellende. Ellende die nu kwaadaardige vormen begint aan te nemen, aangewakkerd door de groeiende meute moslims die hier tumult en chaos creëren. Islamitisch geweld teistert de samenleving. En dan mogen we niet protesteren tegen de islamwaanzin? 

    Ze hebben ons landelijke Vlaanderen van vroeger afgepakt! We werden niet gewaarschuwd. We waren niet voorbereid. En we gingen ook nog eens hun moskeeën erkennen en subsidiëren... lam gesust en misleid door de vredelievendheid van de islam, waarme de overheid ons om de oren sloeg.

    De islam als godsdienst erkennen?!... De idioten die hiervoor verantwoordelijk waren, zouden vervolgd en aangeklaagd moeten worden!

    Ik begon me in de jaren 70 onbehaaglijk te voelen, het was verontrustend om te zien hoe het islamonderricht zich in onze Vlaamse scholen aan het uitbreiden was. En toch werd in alle toonaarden de expansiedrift van de islam ontkend.

    Islamleraars waanden zich korankenners. Met hun forse snor en hoge eigendunk voelden ze zich geroepen om aan de openbaringen van de profeet een eigen draai en interpretatie te geven, om te schaven aan een optimale mentale paraatheid bij hun moslimleerlingen. De schoolgemeenschap als voorbereiding op de volwassen moslimgemeenschap...

    Het islamonderricht escaleerde. Het heeft nu onherroepelijke proporties aangenomen. Niet meer terug te schroeven.

    Heeft er iemand ooit een vrouwelijke islamleraargezien? Ik niet, ik denk dat die niet bestaan, omdat een vrouw er nooit in zal slagen om moslimleerlingen in een bepaalde richting te pushen, of hen islamitische denkbeelden bij te brengen. Moslimleerlingen hebben geen respect voor een vrouw, ook al komt ze het klaslokaal binnen met wel 100 korans onder de arm...

    24-01-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)
    22-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Logopedisten, de Oplichters
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het zijn slechte tijden voor de schoolgaande jeugd. Kinderen lijden meer en meer aan allerlei ongemakken en enge ziektes die vroeger niet bestonden. Levensbedreigende aandoeningen hangen boven de hoofdjes van onze schoolkinderen. Ze verzuipen in de ellende.

    Kinderen horen er tegenwoordig niet meer bij als ze niet lijden aan een of andere moderne kwaal. Kwalen en kwellingen, uitgevonden en in stand gehouden door scholen en ouders, om hulpverleners, begeleiders en andere 'tehulpsnellers' werkzekerheid te bieden, én om de farma-industrie draaiende te houden.

    Hoe ze dat doen? Wel, da's heel simpel. Voor elke vorm van een ietsepietsie afwijkend schoolgedrag wordt er een moeilijke naam verzonnen, iets met Latijn of Grieks erin, of een mysterieuze afkorting, en aan elk van die akelige kwalen zijn  therapieën, medicatie en professionele begeleiding verbonden.

    Het is één en al miserie en rampspoed die in de scholen ronddwaalt, als je ze allemaal op een rijtje zet, de ADHD'ers, de dyscalculiekers, de dysfasiekers, de dylectiekers, de dysgrafiekers, de dyspraxiekers, de dysartriesten... het zijn allemaal moderne stoornissen die vroeger niet bestonden. Nu zijn ze uitgevonden en hebben een naam gekregen. De tovenaar, vermomd als therapeut, komt dan op kosten van de ziekenkas naar school om de 'gestoorde' leerling te behandelen gedurende een X-aantal sessies. Het ziekenfonds betaalt toch het grootste deel van de kosten.

    En daar maken logopedisten gretig van gebruik. Logopedisten zijn bijzonder handig in het uitbreiden van hun patiëntenbestand. Als ze niemand meer vinden om geld aan te verdienen gaan ze op zoek naar rekenmoeilijkheden (!), bij lagere schoolkinderen en zelfs middelbare scholieren. Allemaal op kosten van de belastingbetaler.

    Het krioelt hier van de logopedisten, ze schuimen alle scholen af op zoek naar probleemgevallen die echt geen probleemgeval zijn. Op zoek naar denkbeeldige afwijkingen... Zo slagen ze erin om constant aan het werk te blijven. Ze worden bijgestaan door corrupte leerkrachten en corrupte directies. Nietwaar directrice An Serpent, PMS-directeur Horbert en logopediste Bernadette S.? Met jullie vervalsingen van IQ-cijfers konden allochtoontjes gratis taallessen volgen! Taallessen als Parels voor de Zwijnen! Taallessen die op niets eindigden, die op zero strandden!... Want een uurtje later sprak het 'patiëntje' thuis weer lustig Turks, en volgende week ging het lustig op vakantie in Turkije... Het is zoals taakleraar J.S. zei: "Ik sloof me uit om hen drie woordjes Nederlands te leren, en als ze terugkomen van Turkije zijn ze álles vergeten."

    22-01-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Waarschuwende Droom
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Mijn mannelijke lezers wil ik waarschuwen voor de slinkse trucjes van verleidelijke dametjes die opdringerig de aandacht opeisen van een chauffeur die aan een rood licht wacht.

    Heren, als er zich een weelderige boezem met panoramisch uitzicht tegen uw voorruit komt plakken en uit de gebarentaal van haar welvende rondingen blijkt dat het mens hulp nodig heeft en om dringende bijstand smeekt, een lichaamstaal die wanhoop en radeloosheid uitstraalt, stap dan vooral niét uit uw auto, negeer het slechte wezen, laat u niet afleiden, verlies uw hoofd niet, en uw kluts ook niet, blijf kalm, kijk de andere kant uit, vergrendel alle portieren en geef een bruuske stamp op het gaspedaal, verdwijn! Maak u uit de voeten! Schud het mormel van u af!

    Vervolg apathisch uw weg, en doe alsof er niets gebeurd is. Dan ziet ge in uw achteruitkijkspiegel hoe de vermomde 'slechtheid' weggezwierd wordt en met een smak op het andere rijvak belandt.

    Waarom deze hardvochtigheid? Waarom onze hulpbehoevende naaste niet helpen? Wel, omdat menslievendheid bijlange niet altijd een deugd is, omdat naastenliefde vaak enkel de andere bevoordeelt, ten koste van jezelf. Dat heeft mijn nachtelijke droom nog maar eens uitgewezen.

    Laat ik eens vertellen over mijn droomarbeid van vorige nacht.

    Een verleidelijk vrouwtje tikte heel vriendelijk en lief tegen mijn voorruit toen ik ergens wachtte op een groen licht. Heel lief maande ze me aan om uit te stappen en bleef maar wenken op mij. Argeloos opende ik het portier, waarna plotseling twee louche kerels uit het struikgewas opdoemden. Ze sleurden me uit mijn auto, verkrachtten me, en raasden toen in volle vaart weg met al mijn bezittingen, huissleutels, handtas, autopapieren, een collectie boodschappen, álles... En toen werd ik wakker.

    22-01-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    21-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitspraak Herbert

    Geleend van Herbert: http://blog.seniorennet.be/herbert16hqjxj.jpg

    21-01-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik kreeg NOOIT Bibbergeld !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    "Militairen krijgen 50 euro per dag 'bibbergeld' voor veiligheidsopdracht in eigen land"

    Toen ik vroeger op pad gestuurd werd naar de gevaarlijke wijk Meulenberg, om daar in het atheneum klassenraden bij te wonen, kreeg ik geen gevarengeld, geen bibbergeld, geen angstgeld, niks. Het was toen bekend dat leerlingen die streng aangepakt werden, het aandurfden om de autobanden van leerkrachten kapot te steken, of om hun carrosserie te beschadigen. Die dingen kwamen nooit in de krant, maar de criminele feiten waren er wel. Meulenberg is er ver mee gekomen, met de bescherming van zijn jonge criminelen...

    21-01-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Racistische Prietpraat'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Lieve slaagt er makkelijk in om vijanden te maken. Dat is haar specialiteit. En dat is echt niet zo moeilijk, dat gaat vanzelf. Ik hoef alleen maar over allochtonen of over seks te schrijven, dat volstaat om enggeestige lezers te doen steigeren. Het liefst willen ze me persoonlijk aanvallen, maar ik sta klaar met riek en moersleutel, en achter de deur staat mijn paraplu ook nog.

    In achterlijke en onbeschaafde bewoordingen werd ik er ooit eens op gewezen dat mijn teksten aaneenhangen van de grootste onzin, dat mijn berichten onsamenhangende verzinsels zijn en dat ik 'racistische prietpraat' verkoop. De vulgaire opmerkingen zal ik hier maar achterwege laten, om mijn blog binnen fatsoenlijke perken te houden.

    Wie die jammeraars zijn? Wel, behalve enkele zielige anoniemelingen zijn er multiculliefhebbers die het mij kwalijk nemen dat mijn liefde voor migranten, asielzoekers en ander tuig niet groot genoeg is, dat mijn hart voor hen wijder moet openstaan, en zo van die ontroerende toestanden die emoties losweken... Dan luister ik nog liever naar de getuigen van Jehova.

    De predikers die mij willen bekeren hebben een tere maag. Mijn berichten blijven in hun prikkelbare darmen rondzwerven, kunnen de uitgang niet vinden, beginnen te rotten, en zetten zich dan om in onverdraagzaam gejammer en gezeur. Het zijn xenomanen met een ziekelijke voorkeur voor asielzoekers, vreemdelingen, minderheden en andere rariteiten. Eentje heeft zelfs een negerinnetje als vriendinnetje... Doorgaans zijn het mijn seksueel en racistisch getinte berichten die onverteerbaar op hun gevoelige maag blijven liggen... Preutsheid en xenomanie gaan blijkbaar hand in hand.

    21-01-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    20-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Kweken als Konijnen'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De paus wil niet dat we kweken als konijnen. Hij had net zo goed kunnen zeggen: "Kweek niet zoals kakkerlakken". Maar misschien houdt hij meer van konijntjes.

    "Katholieken moeten zich niet voortplanten zoals konijnen. Ik pleit voor verantwoord ouderschap."

    Katholieken? De paus viseert de katholieken. Over moslims spreekt hij niet. Die mogen hun dierlijke driften onder de lakens botvieren. Verantwoord ouderschap is voor hen onbestaand. Van zodra boerka, hoofdvodden en andere vodden naast het bed liggen, springt de tijger als een uitgehongerd beest op zijn prooi. En zo ontstaan er hele slierten van kleine moslimpjes. En wij maar denken dat ze aan de bomen groeien, of uit de lucht komen vallen.

    De paus zet aan tot seksuele uitspattingen bij de moslims. Hij applaudisseert bij elke voltreffer van een neukende moslim, en kijkt dan goedkeurend naar boven, naar Allah, met de woorden: "Ik krijg de katholieken wel klein, en de westerlingen ook. Moge mijn boodschap u behagen, mijn woorden doen wereldwijd de ronde, ze zijn een flinke stap in de richting van een islamitische heerschappij."

    Allah knikt instemmend. Ook hij wil een islamitische overheersing in de hele wereld en een complete teloorgang van de westerse beschaving. "En denk eraan Franciscus: om te heersen moet men kweken!"

     

    20-01-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onthullingen over mijn Vroegere Werkkring
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Onder het schrikbewind van de psychopathische PMS-directeur Horbert vielen er doden op het slagveld. Vaak denk ik nog aan mijn collega's die hun pensioen niet haalden. Geveld door de stress! In amper 10 jaar tijd waren er welgeteld 2 hartinfarcten, 3 kankers: borstkanker, darnkanker en longkanker, 1 beroerte, en 1 zelfmoord!

    De overlevers hielden er ook een en ander aan over, die kwamen nooit helemaal in orde, of tot zichzelf, ze hielden er allemaal wat aan over, aan de onmenselijke werkdruk. De ene zat verwikkeld in een vechtscheiding, nog een andere liep constant  met een fles whisky onder de arm, of met overdosissen kalmeerpillen. Sterfgevallen, echtscheidingen, medicatiemisbruik en alcoholverslaving, dat waren de gevolgen van de onredelijke eisen van Horbert, de psychopaat. Gewetenloos, machtswellustig, manipulatief, emotionele schade berokkenend, en vatbaar voor het kwade, zo zat die Horbert ineen geknutseld. Zijn ouders hebben hem lange tijd 'Horror' genoemd...

    Over mijn kroegentochtjes tijdens de diensturen heb ik al eens eerder verteld. Die verzon ik voor mezelf om te ontsnappen aan de hoge werkdruk, om te overleven. Ze werkten therapeutisch en gaven me adrenaline met hopen, en hevige strijdlust ook. 's Ochtends bekeek ik de dagplanning om te zien waar er gaatjes waren om te kunnen spijbelen en om te overleven dus. Knutselen aan een overlevingsstrategie die mijn hachje moest redden! Eigen gezondheid eerst! En ondertussen Horbert misleiden. Heerlijk!...

    Alle wegen tussen het PMS en de scholen lagen bezaaid met verleidelijke cafeetjes, knusse terrasjes en onvergetelijke restaurantjes. Elke dag was er wel iéts illegaals te beleven onderweg. Illegale zijweggetjes zijn altijd boeiender dan de saaie hoofdweg, dat is in het echte leven ook zo...

    Misschien heeft Lieve zonder het te beseffen ook iets overgehouden aan het helse werktempo? Ik weet het niet, want een zonderling ben ik altijd geweest... Maar de hel heb ik wél overleefd!...

    20-01-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussel

    Vroeger, toen er nog geen terreurdreiging was...

    20-01-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    19-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Ikkenniespreke"

    Straks op tv om 21.20 uur: Koppen XL op zender Eén. Over hoe belangrijk het is om de taal te leren van het land waar nieuwkomers gaan wonen en leven.

    Gewoonlijk ben ik op dat tijdstip bezig met het verzamelen van materiaal om inhoud te geven aan mijn nachtelijke dromen. Maar nu zal ik toch maar een tv-kijkje nemen.

    Het gaat over een reportage rond een taalleerkracht in het Verenigd Koninkrijk. Zij brengt anderstaligen onder bij gastgezinnen.

    Lieve zegt het met andere woorden: "Een nieuweling moet volledig losgerukt worden van familie en soortgenoten, van eigen taal en cultuur, en dát is de enige weg naar het leren van de taal van het gastland. Nieuwkomers die respect tonen voor hun nieuwe gastland en hun nieuwe medeburgers zijn bereid om de nieuwe taal te leren en compleet te verzaken aan hun thuisland en aan hun wortels."

    19-01-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen Klasuitstap uit Angst voor Terreur

    De schrik voor terroristische aanslagen zit er goed in bij de Vlamingen. 80% van de ondervraagden denkt dat de kans op een terreuraanslag in België ‘heel groot’ is.

    Directeur Parrez van het Heilig-Hart-college in Halle annuleerde zijn klasuitstap naar de Munt in Brussel: "Omdat de Munt vlak naast het hoofdcommissariaat ligt in Brussel, en omdat ik hoor dat alarmfase drie van kracht is, wat betekent dat er een ernstige terreurdreiging is. Er lopen militairen op straat en zwaargewapende politieagenten. Dat risico wil ik niet nemen."

    Minister Sven Gatz is niet te spreken over de beslissing van het Heilig-Hart-college. "Als angst en domheid bondgenoten worden is er geen kruid tegen gewassen", zegt hij. 

    De annulering van deze schooluitstap is geen primeur. Drie maanden geleden besloot de directie van Basisschool Rapertingen (Hasselt) om een driedaagse schooluitstap naar Brussel te schrappen, uit vrees voor een terroristische aanslag.

    Toen  dook minister Sven Gatz ook al op en nodigde de school uit om naar Brussel te komen. Een uitnodiging die zoveel betekende als: "Er is hier helemaal niets aan de hand. Hoezo terrorisme? Welk terrorisme?" ... Ontkenning in het kwadraat!... Sven Gatz vond het een gevaarlijke redenering om schooluitstappen te schrappen op basis van emotionele en irrationele argumenten. 'Emotionele en irrationele argumenten'?... Ik zie emotionele en irrationele aangelegenheden niet zitten bij schooldirecties.

    Schoolvreemde experts reageerden verontwaardigd op de 'paniekbeslissing' van de Rapertingse school : "Toegeven aan angst, is winst voor de terroristen". Zeg eens experts, terroristen houden geen rekening met angst, die voeren hun terreuractiviteiten gewetenloos uit. Aan wiens kant staan jullie eigenlijk? Terroristen verdedigen ten koste van  onschuldige kinderen?!

    Heeft Sven Gatz zich nu laten inspireren door die experts, of is het andersom? In ieder geval, wat schuilt er achter het pushen van schooluitstappen?...

    Er was eens een onderwijzeres in de Rapertingse school die, net als Sven Gatz, eindeloos geloofde in de goedheid van vreemdelingen, zij zag ook geen enkel verband tussen criminaliteit en vreemdelingen, om nog maar te zwijgen over moslims. Net als Sven Gatz geloofde dat mens in de goede bedoelingen van onze vreemde medemensen... Hoelang nog?...

    19-01-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    18-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jonge OCMW-Plunderaars

    Slechts 1 op 5 leefloontrekkers zijn Vlamingen, blijkt uit cijfers die Barbara Pas (VB) opvroeg bij minister van Maatschappelijke Integratie. Een bijkomende transfer van Vlaanderen naar Wallonië haalt Barbara Pas aan als argument om de sociale zekerheid te splitsen. Goed zo.

    Een paar weken geleden las ik dat er 2.500 schoolverlaters zijn zonder een getuigschrift basisonderwijs. Jaarlijks 2.500! Heel wat jongeren verlaten de schoolbanken zonder diploma. Zij kunnen niet terecht op de arbeidsmarkt, maar ook niet bij de werkloosheid. De enige instantie waar ze terechtkunnen is het OCMW. Jonge leefloners maken een steeds groter deel uit van het OCMW-clienteel. Van alle leeflonen krijgen jongeren onder de 25 jaar een leefloon. Van alle leeflonen krijgen die snotneuzen één derde deel! Terwijl ZIJ de energie en de kracht hebben om alle mogelijke zware werken uit te voeren, wordt er tegenwoordig gezeurd over zestigjarigen die langer moeten werken.

    De vooruitzichten voor de toekomst zien er nóg somberder uit, want dan zijn er nóg meer kinderen met onvoldoende taalvaardigheid om zelfs maar de lagere school aan te kunnen. Asielzoekers en gezinsherenigers, illegalen en vluchtelingen, landlopers en klaplopers... die mannen zitten niet stil en maken koters aan de lopende band... en die met een dubbele nationaliteit maken dubbel zoveel nieuwe kindjes die onze scholen gaan bevolken.

    Schoolverlaters die langer dan 2 jaar werkloos zijn, riskeren nu hun wachtuitkering te verliezen. Nóg meer jongerenarmoede.

    Nu zal Lieve eens uit de doeken doen WIE die schoolverlaters zonder diploma zijn die OCMW-bijstand krijgen, en die langer dan 2 jaar werkloos zijn. In Limburg zijn de koplopers: Genk, Maasmechelen, Beringen en Houthalen-Helchteren. We hoeven alleen maar naar die gemeenten te kijken om te weten dat de allochtonen het sterkst vertegenwoordigd zijn in de groep Leefloners en Werklozen. In de media wordt erover gezwegen over 'allochtone' schoolverlaters zonder diploma die van een wachtuitkering genieten. Hoogstens maken ze gewag van een andere thuistaal als oorzaak van werkloosheid.

    Van vroeger herinner ik me dat schoolverlaters zonder diploma allochtonen waren die door hun taal- en leerachterstand ergens in het middelbaar onderwijs waren blijven steken, na een paar klassen in het basisonderwijs te hebben mogen overslaan. De meesten wilden het voorbeeld van hun vader, de werkloze, volgen. Met die ambities gingen die jongemannen naar school. Totaal ongemotiveerd dus. Geen toekomstdromen. Niks. Hoe moet dat soort jongeren begeleid worden? Begeleiding van jongeren, zodat ze vlotter kunnen integreren op de arbeidsmarkt, dat willen de OCMW's door van de overheid terugbetaling te vragen van de leeflonen... Een schip dat gezonken is, kan toch niet meer begeleid worden? Het kost alleen nog maar bergen geld aan de redders!

    18-01-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Mannenpartij in Engeland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nu ga ik feministen plagen. En andere vrouwen ook.

    Mike Buchanan nam in 2009 ontslag uit de partij van David Cameron toen hij merkte dat op de voorverkiezingslijsten alleen maar vrouwen stonden. Hij zal nu met een mannenpartij naar de Britse parlementsverkiezingen van 7 mei trekken. Omdat de maatschappij teveel focust op vrouwen en anti-man is. "Feministen haten mannen en vrouwen denken dat ze goddelijk zijn." Daarom richtte Buchanan een mannenpartij op. Vrouwen niet toegelaten.

    Ik begrijp Buchanan volkomen als hij bedoelt dat 'organiseren' en 'beslissinigen nemen' mannenwerk is. Mannen kunnen ook beter dan vrouwen gulden middenwegen bewandelen, relativeren, redeneren met uitschakeling van gevoelens.

    Als vrouwen toch zo nodig willen emanciperen, waarom gaan ze dan niet achteraan een vuilniswagen hangen om zakken op te halen, of in de mijn gaan werken, of septische putten legen?

    Freud: "De vrouw is het duistere continent".

    Lieve: "Vrouwen zijn geschapen om naar te luisteren en om gelijk te krijgen", "Aan vrouwen iets uitleggen, kost je een jaar van je leven".

    18-01-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met een Knipoog naar Spotproza
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als Turkse moslims mogen liegen om te overleven, dan mag Lieve spotten met Allah en zijn volgelingen. Ridiculiseren en spotten zijn geoorloofd bij elke overrompeling of dreiging van buitenaf ! Uit zelfverdediging, voor ons zelfbehoud en eigenwaardegevoel.

    Daarom nu een luchtig fantaserietje over het scheppingsverhaal, gegrabbeld uit de oude blogdoos.

    In den beginne was er niets. Daarom schiep God hemel en aarde, licht en duisternis, het uitspansel, aarde en zeeën, zon en maan en sterren, vogels en vissen, landdieren... en tenslotte maakte God de mens naar Zijn evenbeeld... God bekeek alles wat Hij gemaakt had en zag dat het goed was. Hij voltooide Zijn meesterwerk in zes dagen. Op de zevende dag, een zondag, rustte God.

    Allah pakte het anders aan. Die sloeg de eerste zes werkdagen over en begon al onmiddellijk te rusten op zondag. Dat was zo vermoeiend dat hij voor de rest van de week ook nog eens moest uitrusten. En zo komt het dat de volgelingen van Allah, de moslims, ook zeven dagen in de week nodig hebben om te rusten...

    WIJ hebben een bijbels scheppingsverhaal, maar hoe zit dat met het islamitisch scheppingsverhaal, als Allah al die tijd moest rusten zonder iets te presteren?... Allah is groot, maar WIJ zijn groter!

    18-01-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (5)


    Startpagina !

    Blog als favoriet !



    Zoeken in blog


    Laatste commentaren
  • Zegen op deze donderdag middag (Patricia)
        op Een Mannenvereniging
  • Antisemitisme? Hoezo? (lieve)
        op Antisemitisme op Vlaamse TV
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Antisemitisme op Vlaamse TV
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Waarom moeten wij moslims tolereren?
  • Zelfde doel, ander jaar (lieve)
        op Unia over Antisemitisme
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Geweldsexcessen van Moslims tegen Joden
  • Trump heeft ons twee keer gered (lieve)
        op En de Winnaar is . . .
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Ondervertegenwoordiging Allochtonen in Hoger Onderwijs
  • Dag Lieve (jef)
        op Ondervertegenwoordiging Allochtonen in Hoger Onderwijs
  • Fijne zondag (Jan en Elena )
        op Tussendoor over een Bedrogen Echtgenoot
  • Hallo Lieve (Jean)
        op AI-gebruik bij Smartschool
  • Toelichting bij dit veel te brave verhaal (lieve)
        op Leraar Robert en zijn 'gematigde' moslims
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Zuhal Demir, Minister van Onderwijs
  • Geweld allochtonen (Victor )
        op De Strijd tegen Allochtoon Geweld
  • Cui Bono? (Geronimo )
        op Waarom zo weinig mensen zijn gaan stemmen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op "De burgemeester van Onderwijs"
  • "Een homofobe politica die voor niets terugdeinst" (lieve)
        op Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • De zegen voor het herfst weekend toegewenst (Patricia)
        op Plaatstekort in de B-stroom
  • Moedig (Erik)
        op Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • Never forgive 7 oktober! (lieve)
        op Bring them home now!
  • Hallo Guido (Jean)
        op Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Islam als godsdienst (victor)
        op Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Moslimbroeder Tariq Ramadan (lieve)
        op Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • Zegen op deze maandag middag, avond en nieuwe week (Patricia)
        op Twee Tussendoortjes
  • Taqiyya (Geronimo )
        op Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Bruno Vanobbergen: Onderwijs en Vluchtelingenwerk
  • mooi (François)
        op Wie zijn de OUDERS van dit crapuul?
  • Terug naar School (lieve)
        op Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op De Nieuwe CD&V
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Arabisch in Leuvense School
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Wegwijs in Hemelrijk België
  • Zo weinig reacties!? (Maarten)
        op Een Doorsnee Vlaams Gezin . . .
  • Fijne zondag (Jan en Elena )
        op Apenpokken
  • altijd fijn hier te zijn (François)
        op Bashir Abdi, de snelle 'Belg'
  • Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!