BELEVENISSEN BIJ DE HELPDESK Helpdesk: 'Wat voor computer heeft u?' Vrouwelijke klant: 'Een witte.' ----------------------------------------------------------------------- Hallo met Celine hier: 'Ik krijg mijn diskette er niet uit.' Helpdesk: 'Heeft u al geprobeerd op het knopje te drukken?' Klant: 'Ja, ja hoor, hij komt er echt niet uit.' Helpdesk: 'Dat is niet zo mooi. Wel, ik maak er een melding...' Klant: 'Neen...wacht...ik zie het al...ik had de diskette er nog niet ingedaan...hij ligt op mijn bureau...sorry...' ----------------------------------------------------------------------- Helpdesk: Klik op het icoontje van 'mijn computer' aan de linkerkant van het scherm.' Klant: 'Bedoel je links voor jou of links voor mij?' ----------------------------------------------------------------------- Helpdesk: 'Goedendag. Hoe kan ik u helpen?' Mannelijke klant: 'Hallo...ik kan niet printen.' Helpdesk: 'Wilt u voor mij even op de startknop drukken en... Klant: 'Nu moet je goed luisteren. Niet meteen zo technisch doen. Ik ben verdomme Bill Gates niet!' ----------------------------------------------------------------------- 'Met Martha, goeiemiddag ': 'Ik kan niet printen. Iedere keer dat ik het probeer zegt hij: 'Can 't find printer'. Ik heb de printer zelfs opgetild en voor de monitor neergezet, maar de computer zegt nog steeds dat hij hem niet kan vinden.' ----------------------------------------------------------------------- Klant: 'Ik wil in het rood printen, maar het lukt niet.' Helpdesk: 'Heb je wel een kleurenprinter?' Klant: 'Aaaah....................dank je.' ----------------------------------------------------------------------- Helpdesk: 'Wat staat er nu op uw monitor, mevrouw?' Klant: 'Een pluche knuffelbeestje dat mijn vriendje voor me gekocht heeft in de supermarkt.' ----------------------------------------------------------------------- Helpdesk: 'En dan toetst u nu F 8.' Klant: 'Hij doet het niet.' Helpdesk: 'Wat heeft u precies gedaan?' Klant: 'Ik heb acht keer op de F-toets gedrukt zoals je zei, maar er gebeurt niks.' ----------------------------------------------------------------------- Klant: 'Mijn toetsenbord doet het niet meer.' Helpdesk: 'Weet u zeker dat het ingeplugd zit in de computer?' Klant: 'Nee. Ik kan niet achter de computer komen.' Helpdesk: 'Pak uw toetsenbord op en loop tien meter naar achteren.' Klant: 'Oké.' Helpdesk: 'Kwam het toetsenbord met u mee?' Klant: 'Ja.' Helpdesk: 'Dat toetsenbord is dus niet ingeplugd. Staat er misschien nog een ander toetsenbord?' Klant: 'Ja...er staat hier nog eentje. Ah...die doet het wel!' ----------------------------------------------------------------------- Helpdesk: 'Uw wachtwoord is, kleine a van appel, een hoofdletter V als in Victor, het nummer 7.' Klant: 'Is dat een hoofdletter 7?' ----------------------------------------------------------------------- Een klant kon geen verbinding maken met het Internet. Helpdesk: 'Weet u zeker dat u het juiste wachtwoord gebruikt?' Klant: 'Ja, dat weet ik zeker. Ik heb het een collega zien doen.' Helpdesk: 'Kunt u mij zeggen welk wachtwoord dat was?' Klant: 'Vijf sterretjes.' ----------------------------------------------------------------------- Helpdesk: 'Welk antivirus programma gebruikt u?' Klant: 'Netscape.' Helpdesk: 'Dat is geen antivirus programma' Klant: 'Oh, sorry...Internet Explorer.' ----------------------------------------------------------------------- Klant: 'Ik heb een groot probleem. Een vriend van mij heeft een screensaver op mijn computer gezet, maar iedere keer dat ik de muis beweeg, gaat hij weg!' ----------------------------------------------------------------------- Helpdesk: 'Met Microsoft Tech. Support, kan ik u helpen?' Oude vrouw: 'Goedemiddag! Ik heb nu al vier uur op jullie zitten wachten! Kunnen jullie me alstublieft zeggen hoe lang het duurt voor jullie me helpen?' Helpdesk: 'Uhh..? Pardon, ik snap het probleem niet helemaal.' Oude vrouw: 'Ik heb zitten werken in Word en ik heb meer dan vier uur geleden de helptoets al ingedrukt. Kun je me zeggen wanneer jullie nu eindelijk komen?' ---------------------------------------------------------------------- Helpdesk : 'Hoe kan ik je helpen?' Klant: 'Ik ben mijn eerste e-mail aan het schrijven.' Helpdesk: 'OK, en wat is het probleem?' Klant: 'Wel, ik krijg wel de letter a, maar hoe zet ik er nu een rondje omheen? --------------------------------------------------------------------------------- Helpdesk: waarmee kan ik U helpen Klant: zie niets op mijn monitor!! Helpdesk : zit u achter U computer ? Klant : nee!! Helpdesk : ga achter U computer zitten. Klant: OK Helpdesk ; wat ziet U nu ? Klant: Allemaal kabels! xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /> |