In function of the study on the problem for VFR AIRSPACE USERS AIRSPACE INFRINGEMENT STUDY as mentioned in this BLOG dit I receive the advise to take a look on to the UK RESEARCH in this.
Heden is men in de EU middens aan het bespreken en onderzoeken hoe men zich moet aanpassen in de LUCHTVAART in functie van de gebeurtenissen in LONDON op gebied van het ANTITERORISME bescherming van de LUCHTVAART
Gisteren een zeer intresante en aangename dag te SCHAFFEN DIEST op de FLY-IN die alhoewel wegens het minder goede vliegweder in de ons omgevende LANDEN maar een beperkt aantal vliegtuigen op bezoek bekwam, maar ter plaatse bleef het weder goed en vele oude en nieuwe vrienden ontmoet.
De vreugde werdt getempert wegens het ongeval met PH-HTC te KEIHEUVEL-BALEN die dit WE hun 50 jarig bestaan vieren met een OPEN DAG.
Voor vandaag ben ik NIET te KEIHEUVEL maar deze morgend op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN voor enkele besprekingen.
Ik verlaat nu het WARME en KNUSE HUIS voor naan SCHAFFEN-DIEST te gaan waar ik normaal de ganse dag aanwezig ben , aarsel niet om achter SDW f SYLVAIN te vragen aan de ingang van het afgesloten gedeelte voor de PILOTEN. GROETJES en tot straks SDW
Wij stelden vast dat de RTBF een degelijke en jiuste uitleg gaf wat betreft de reden van de BOOMKAPPING te BORSBEEK op FORT III ten behoeve van de VEILIGHEID en BRUIKBAARHEID volgens de ICAO normen voor de LANDINGSBAAN op de ANTWERP INTERNATIONAL AIRPORT te DEURNE-ANTWERPEN
In het verleden stelde een der BLOGGERS mij een vraag over VLAAMSE SPORTVLIEGERS die in MAROKO in de cel zaten wegens het overvliegenvan het PALEIS van DE MAROKAANSE KONING.
Heden via GEORGE VAN BELLEGEM van ASA bekwam ik een kopie van de GVA van 09/09/1983 welk het artikel geeft van dit incident.
ATV steld de vraag of men VOORSTANDER of TEGENSTANDER is voor het KAPPEN DER BOMEN op het FORT III te BORSBEEK ???
Gezien het hier de VEILIGHEID der landende en opstijgende VLIEGTUIGEN van op de huidige bestaande LANDINGSBAAN te ANTWERP INTERNATIONAL AIRPORT betreft ben ik meer dan 100% VOORSTANDER om deze bomen onmidelijk te KAPPEN.
Sommige chatters melden dat zij in bepaalde richtingen steeds veel vliegtuigen zien alhoewel zij niet in de nabijheid van een LUCHTHAVEN wonen.
Nu de invloed van een LUCHTHAVEN is zichbaar tot op zeker 100 KM van waar de vliegtuigen hun daling aanvangen of nodig hebben om hun vlieghoogte van een 10 km hoogtre te bereiken.
In de omgeving van de grote LUCHTHAVENS gaan al de IFR vliegende vliegtuigen eenzelfde route volgen in functie van de in gebruik zijnde baan ( STAR) en bij vertrek (SID)
Een de chatters in de streek van TURNHOUT vermelde van in zijn tuin steeds vliegtuigen te zien , dit zijn vermoedelijk de vertrekken van uit SCHIPHOL te AMSTERDAM
Steeds welkom als u mij beschrijft in welke richting ge de vliegtuigen ziet en in welke richting zij vliegen en dan kan ik op de LUCHTVAAR5TKAARTEN ongeveer bepalen van waar ze zijn als u daar belang in steld
VLIEGCLUBS, VLIEGVELD UITBATERS, ELKE LUCHTRUIMGEBRUIKER wees op uw hoede men kan via U trachten de LUCHTVAART te benaderen voor een TERORISTISCHE AANSLAG