Many E-mails are requesting information concerning the mandatory ICAO requirement for PILOTS and ATCO to proof there knowledge of the AVIATION ENGLISH level/4 in the future.
I received some information on organisations involved in this subject:
Als wij te ANTWERPEN een drank je willen nutigen gaan wij steeds omstreeks 17;00 uur tijdens de weekdagen (niet op zaterdag) naar MENDY'S MEIR SQUARE huidevetterstr 35 te 2000 ANTWERPEN want dan is er telkens gratis het HAPPY HOUR
Wat betreft mijn PLANNING 2007 ben ik weer voorzien op de WE vbeschikbaar zijn op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN namelijk de ZATERDAG van 10:00 tot 12:00 en de zondag tevens van 09:00 tot 12:00.
Het is echter wenselijk een E-MAILTJE te zenden ter bevestiging omdat ik bepaalde dagen niet beschikbaar ben zoals reeds vermeld in " PLANNING met SENIOREN" . Tevens is het wenselijk omdaar niet onverwacht met 4 personen te staan voor een advies om 11:00 uur gezien ik onheroepelijk de luchthaven verlaat om 12:00 uur lokale tijd
Ook zijn reeds veel onderwerpen behandelt in deze BLOG welk u kunt vinden door een trefwoord in te vullen in de linkerzijde bij de vermelding "ZOEK IN BLOG"
Bij mijn dagelijkse porties E-MAILS en ook op de CHAT vraagt men regelmatig waar men goedkoope VLIEGTIKKETEN kan bekomen.
Dit is een aspect der LUCHTVAART waar ik geheel niets vanaf weet en als ik ergens naar toe moest werdt dit geregeld door het IAOPA REISBUREAU van AOPA ZWITSERLAND.
Une petite clarification pour les visiteur FRANCOPHONE bien que j"ai quitte en fin 2004 l'IAOPA , cela ne veut pas dire que j'ai abandone mes activite d'etre present dans les INSTITUTIONS EUROPEEN a BRUXELLES.
Je suis maintenant enregistre comme EU LOBBYIST INDIVIDUAL et expert en NON CAT AIRSPACE USERS.
Toute demande et soutien est toujour possible pour toute AVIATEUR sans aucune condition financiere sauf pour certain contrct a developer??
Bij de E-MAILS stellen vele senioren mij de vraag of we een witte kerstmis en jaarswiseling krijgen.
Ik ben geen meteoexpert en beschik niet over al de midelen om daar een gedacht over te vormen.
In mijn ervaringen in de LUCHTVAART sedert 1954 heb ik geleerd dagelijks weerkaarten en berichten te bestuderen.
Ik had de gelegenheid vroeger als zweefvliegpiloot om met een zeer vooraanstaande FRANSE METEOROLOOG te werken en hij zegde mij dikwijls in de METEOVOORSPELLINGEN zijn er 90 elementen welk een rol spelen en we kennen en werken er maar met een 6 tal, dus aan u te besluiten wat de waarde zijn van DE VOORSPELLINGEN
Wij trachten steeds voorspellingen te maken wat het weer ons gaat brengen , maar onze kennis der weersfenomenen zijn nog zeer zwak hoor.
Ik heb wegens mijn ervaring wel een redelijk goed gedacht wat de dag ons brengt, alhoewel ik er nog regelmatig 100% naast zit met mijn dagvoorspellingen.
DUS IK WEET het NIET ???
Ik zou het gaarne hebben maar moet afwachten !!!!!!
Je viens d'aprendre que Mme DE PALACIO le commisaire de TRANSPORT dont nous avons travailler avec pour plusieur aspect de GENERAL AVIATION & AERIAL WORK in the previous years est DECEDE la semaine passe.
In het verleden voor de VERLOFPERIODE heb ik via mijn BLOG en ook via het FORUM onder het onderwerp ANDERE HOBBY"s op het NEDERLANDSE SENIORENNET ' (vijftigplusser.nl)de gegevens van de ZWARTE LIJST der EU in de LUCHTVAART bekend gemaakt.
Ik vraag mij af of dat nuttig is geweest voor de SENIOREN of andere tijdens hun verblijf in het buitenland, gezien de hierop vermelde LUCHTVAARTFIRMA"s niet in de EU konden komen maar wel aktief kunnen zijn buiten de 25 EU +2+3 landen ???
In functie van de vermelde WINTERBRIEFING GOOD(?)AIRMANSHIP
Noteerde ik de volgende punten: 1)-Opgelet op de inhoud van ART 57 van KB 10/01/2000 aangaande de wedergeldigmaking enkel mogelijk tijdens de geldigheidsperiode van de vergunning.??( of hernieuwing)
2)-Opgelet met de hernieuwing van de BEVOEGDVERKLARINGEN ??
3)-Opgelet met het gemengd gebruik van KEROZINE en DUESEL in de nieuwe DIESEL MOTOREN , gezien men vanaf meer dan 10% aanwezigheid van diesel in de KEROZINE moet rekening houden met het gevaar van stolling van de brandstof van temperaturen lager dan -5°C in plaats van de -35°C voor KEROZINE. Nota voor SAFETY: A)-op somige duitse vliegvelden is er geen KEROZINE maar enkel DIESEL B)- Gelieve het tanken van DIESEL duidelijk te vermelden in de VLIEGBOEK van het vliegtuig
STEL BELANG in uw bevindingen,opmerkingen en komentaar
4)-Een zeer intresant aspect was de toelichting over de aangeraden procedure in CRUISE om het verbruik en de emission te verminderen , met als voorbeeld de gegevens van een PIPER WARRIOR met 100LL
Verbruik bij 75% is 1,44 per minuut 65% is 1,16 per minuut 55% is 1,00 per minuut en dit zonder zeer groot verschil in de bekomen TAS ongeveer 10%) Dit stemt tot nadenken.???
5)- Uit de aanwezige PPL kwam de melding dat zij tijdens hun opleiding practisch geen of weinig informatie over het gebruik van de MIXER kregen en zich onzeker voelen over het gebruik!!
6)- een der aanwezige had onlangs zijn PPL JAR/FCL behaalt met 45 uur
7)-Zeer intresant was het onderwerp hoe zijn pasagiers te behandelen om een positief beeld van GENERAL AVIATION te bekomen
8)- Heden morgend vermelde een FI een persoon welk zeer bang was van de STAL gezien deze persoon met een FI tijdens zijn EERSTE VLUCHT onverwacht in een TOLVLUCHT werdt gebracht
9)- De vraag werdt gesteld aangaande pasagiers welk hun hond wensten mee te nemen tijdens een vlucht.
MIJN ADVIES was : NIET te DOEN !!!!! Ik verwees hier naar onze ervaring in de jaren 60 toen wij met de rijkswacht op ALII vluchten uitvoerden met speurhonden begeleid met hondenstalmeester en dit aanleiding gaf tot een incident waarna een speciale kooi werdt ontworpen voor het vervoer van deze getrainde honden
10)-OPGELET met PASAGIERS en vooral kleine kinderen op de TARMAC en in VLUCHT
Dit zijn mijn initieele bemerkingen welk ik noteerde in functie van mijn ervaring en de ervaringen vermeld door FI leden van ABI
Ik stel met vreugde vast dat de RF zulk een iniatieven organiseren om de PPL aan te pasen aan de nieuwe noden in AIRSAFETY
Vernam gisteren morgend mondeling dat de UITBATINGS VERGUNNING voor ANTWERP INTERNATIONAL AIRPORT werdt uitgereikt voor 2 jaar , en dit werdt vermeld op het nieuws s'avonds met de mededeling dat alvorens een nieuwe verguning te bekomen er de verplichte veiligheidsstrook moet aanwezig zijn zoals voorzien door ICAO de zogenaamde RESA
Een aantal E-MAILERS stellen belang in de uitzending van RTBF van woensdagavond 13 December en men heeft mij belooft om de nodige links en zelfs een CD hierover.