Via het HOEKJE VAN TROOST op het onderwerp ALLEEN staat een oproep van SPRINGINTVELD welk over 6 maand haar man verloor en hoopt via deze weg terug contacten met andere senioren te hebben voor een praatje.
Heden verneem ik dat een goede vriend JAN VAN RISSEGHEM geboren op 03/09/1923 op 29/01/2007 overleden is.
JAN was een gekende piloot in het ANTWERPSE welk tijdens WWII bij de RAF vloog op HURRICAINES en nadien bij de BAF vloog in BELGISCH CONGO. Hij was een zekere tijd de persoonlijke piloot van TJOMBE;
In het ANTWERPSE vloog hij veel met een AEROCOMMANDER en een PILATUS PC6 in de jaren 70 voor AERO-SURVEY.
Tevens was hij betrokken bij veel iniatieven op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN waar ik een aantal malen met hem heb gevlogen.
De laatste jaren was hij nog actief betrokken te ZOERSEL bij de ZELFBOUWERS.
Een GOEDE VRIEND van de LUCHTVAART heeft ons verlaten en ik wens de familie sterkte in deze moeilijke dagen
OP ZATERDAGavond 03 FEBRUARIE om 19:00 tot 22:00 uur is er in het STAMPE MUSEUM op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN een speciale avond voor degene welk informatie wensen te vernemen over de LUCHTVAARTGESCHIEDENIS.
Een zeer belangrijk punt in de CAT is de veiligheid( SAFETY) en voorzorgen die we nemen.
Bij maaltijden is het zo dat de twee piloten steeds maaltijden gebruiken welk van verschellende aard en oorsprong zijn om te voorkomen dat beide tegelijk zouden ongesteld worden.
En dit is geen onnodige voorzorg hoor, onlangs had ik een der collegas welk door een kleine snack van geen bekende oorsprong ernstg ziek was zodat hij ongeschikt was tot vliegen
Men heeft nu nog een 4 tal weken om het voorstel verder aan te passen nadien voor consultatie naar de GEWESTEN Raad van STATEN Publicatie in het STAATSBLAD
Elke dag krijg ik een aantal E-MAILTJES en ook vragen op de CHAT over het weder??
Ik ben geen METEOROLOOG en beschik niet over al de nodige documenten van waarnemingen,weerkaarten en hoogtepeilingen om een grondige en juiste voorspelling te doen hoor.
Ik ben slechts een PILOOT-INSTRUCTEUR welk via mijn SPORT als ZWEEFVLIEGER, en als BEROEP als VLIEGTUIG en HELICOPTER en ook als HOBBY betrokken ben in de LUCHTVAART en zodoende sedert 1954 bezig met het weder.
Ik tracht u via de beperkte middelen en mijn ervaring een gedacht te geven hoe het weder vandaag kan evalueren in mijn omgeving .
voor mijn PROFIEL zoek in ;;; ZOEKEN IN BLOG door in te typen # PROFIEL #
Voor info over het weder en ook nog vele andere aspecten der LUCHTVAART www.flyingineurope.be
As already circulated on previous occasions there is a project at EUROCONTROL to develop a proposal of a SINGEL AIP for the EU.
Initialy the target was only to introduce this above FL285 but out of the first reaction it apaers there wil be a proposal to have a SINGEL AIP for the EU from the GROUND up to the UPPER AIRSPACE.
Including the UPPER and LOWER AIRSPACE.
This means it will also to be developed for the IFR and VFR AIRSPACE USERS in the EU, also sugestions from non EU USERS is welcom since they fly in to the EU AIRSPACE and use the LANDINGPLACES in the EU.
Also the need to keep in line with the ICAO requirements is strongly advised.
THe IATA,AEA,IFALPA,IATA,IAOPA,EAS, and EBAA are also involved and can forward your proposals
Steeds vraagt men mij voor welke organisatie ik nu werk, ik ben geheel individueel aktief zonder enige financiele binding met een organisatie of firma.
Ik doe de huidige tussenkomsten geheel vrijblijvend en als hobby ten behoeve wat ik denk dat er nodig is voor de NON CAT AIRSPACE USERS in de toekomst hun plaats te geven in het luchtruim en op de luchthavens, vliegvelden en landingstrips in de EU lidstaten
Tevens reageer ik op vragen van SENIOREN in punten van de EU waaraan zij hun intresse betoonen zonder enige binding met enige politieke strekking;
Na mijn vele jaren aktiviteit in de luchtvaart als piloot-instructeur in zweefvliegen, motorvliegen en helicopter en als liaison officer voor IAOPA ten behoeve van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK blijf ik het als hobby intresant te vinden om een vinger in de LUCHTVAART en EU-POLITIEK te houden
Voor informatie over mijn background zie op deze BLOG onder het woord PROFIEL
Since in the future I stop the re-circulation of this ADVANCED WARNINGS to IAOPA and PPL/IR members as I have done in the past years, due to lack of time avaible.
Een belangrijk aspect van de ICAO SARPS is dat deze enkel van toepassing zijn op INTERNATIONALE VLUCHTEN en NIET op NATIONALE VLUCHTEN en op STAATSLUCHTVAARTUIGEN zoals militair,rijkswacht,politie , douane ,,,,,,!!!