In functie van mijn aktiviteiten op het vlak van de EU voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS ben ik sedert 1980 regelmatig aanwezig in de verschillende EU INSTELLINGEN te BRUSSEL
Als MISTER GENERAL gekend zijnde in deze middens is mijn normale aktiviteit voorzien in deze vorm van DE LUCHTVAART
Echter kom je ook in kontact met MEP,en personen betrokken in de EU met andere onderwerpen en steld men allerlei andre vragen.
Nu heeft BELGIE een iniatief genomen voor de BELGISCHE EU VOORZITTERSCHAP VAN 2010 om voorstellen in te dienen vanaf 15 NOVEMBER tot 31 DECEMBER 2008 voor het BELGISCHE VOORZITTERSCHAP
Today I have reacted to ALL the received E-MAILS, if you have not received a reply it means I have lost your MAIL, PLEAS TRANSMIT it AGAIN.
Heden heb ik al de bekomen E-MAILTJES beandwoord indien u geen reactie hebt bekomen dan betelend dat ik uw maiçl verloren heb....... STUUR het NOGMAALS A.U.B
Heden terug contact opgenomen met de Heer A.N te Brussel welk ik reeds vroeger ontmoete enwelk nog bezig is met de opbouw van een BLERIOT volgens plan.
In functie van de gestelde vragen kan ik ook nog vermelden :
Heb ook één vlucht gedaan op de ROBINSON 22
tevens enkele vluchten op de MD500 zonder tailrotor maar deze gaf mij geen aangenaam gevoel op gebied van gekoordineerd vliegen nog van de normale reactie met een staartrotor.
VFR = vliegen op zicht IFR =vliegen op instrumenten
VMC =goed weer omstandigheden IMC =Slecht weder omstandiged
AWY TMA CTR deze drie soorten luchtruim noemt men GEKONTROLEERD LUCHTRUIM
LUCHTHAVENS met een CTE in BELGIE zijn: -BRUSSEL -OOSTENDE -ANTWERPEN -LIEGE (mixte CIV/MIL) -CHARLEROI -MILITAIRE VLIEGVELDEN met CTR -KOKSIJDE -FLORENNES -BAUVECHAIN -KLEINE BROGEL -LIEGE' (MIL/CIV) -CHIEVRES (USAF)
Zie de kaart 1/250.000 van IGN uitgave 2008 voor meer klaarheid
De door u vermelde vliegvelden -BRASCHAAT -SINT TRUIDEN -GOEDSENHOVEN zijn niet meer MILITAIR aktief Vermoedelijk maakt u gebruik van een verouderde kaart.
Er bestaat ook nog de mogelijkheid SPECIAL VFR te vliegen in de CTR mits de voorwaarden te voldoen vermeld in de AIP
De gegeven reacties zijn voor VLIEGTUIGEN ( AIRPLANE) en voor HELICOPTERS zijn er speciale vliegregels.
Buiten het GEKONTROLEERDE LUCHTRUIM is er VMC met lagere weersvoorwaarden dan in GEKONTROLEERD LUCHTRUIM
Dit is een korte toelichting op de gestelde vragen dooe enkele geintreseerde SENIOREN
-KORTRIJK/WEVELGEM is burgerlijk vliegveld zonder CTR
Mijn ervaring met HELICOPTERS ligt op MILITAIR en BURGER .
De helicopter die mij de meeste voldoening heeft gegeven is de BOLKOW105, alhoewel dat de ALII waarop ik de meeste ervaring op heb en de intresante zendingen heb uitgevoerd ook bij mijn favoriet is.
Even putten in mijn herinneringen ( mijn vliegboeken zitten ergens in een kartonne doos ???) De volgende ervaring op HELICOPTERS is: -ALII MIL -B105 GAF -AGUSTA109 CIV -AGUSTA109 MIL -HUGHES300 CIV -HUGHES500 CIV+MIL -ALIII CIV +MIL -GAZELLE MIL -UH-01 MIL - JETRANGER CIV -BELL-G3 MIL -LYNCH MIL
Tevens ook wel als 2e op -SYKORSKI MIL -PUMA MIL+CIV -SEAKING MIL - ?? MIL
Op 04 DECEMBER is er bij de WWW.KVIV.BE in Antwerpen een voordracht over de NH-90 waar ik tevens zal aanwezig zijn -
I have regular the IMPRESSION thad a number of REQUIREMENTS to have progres in the
EU-SES to improve the eficiency in AIRTRANSPORT in the 27 EU MEMBERSTATES via the various involved organisations is again limited in progres due to some PERSONS at NATIONAL
LEVEL and also in ORGANISATIONS who place their personel intrest above the PUBLIC
INTREST by introducing non correct information in to the EXPERT RECOMMENDATIONS
toward the DECISIONMAKERS the POLITICAL, and ADMISTRATIF SYSTEM.