In functie van een aantal vragen over de mogelijkheden voor een AMERIKAANSE opleiding en huren van "N" registered AIRPLANES in BELGIE kan ik u verwijzen naar:
Out of the draft documentation concerning GENERAL AVIATION economique value do I conclude thad their is urgent need to develop some information on the reel activity of all the NON COMMERCIAL AIRSPACE USERS operating in VFR.
Their is urgent need to obtain information on the many thousand SME who are involved in AERIAL WORK operations in the 27 EU memberstates.
I understand the economique value has been evaluated for:
-AIRTAXI OPERATIONS in IFR witch is CAT -CORPORATE AVIATION by the members of EBAA -GENERAL AVIATION for where the definition used included ALL the AIRSPACE USERS not involved in IFR .
However there is no information avaible in the EU on their activity in the SME,FTO and RF witch have for effect that the value is largely underestimated
Wat betreft HOOGTEMETERS heb ik reeds een aantal eenvoudige antwoorden gegeven, ik dien er echter op te wijzen dat het gebruik van de hoogtemeters in de LUCHTVAART een zeer uitgebreidt en minder eenvoudig onderwerp is, waarover men als leerling piloot heel wat theorie en oefeningen moet doorwerken.
Voor degene die het fijne willen weten over ALTIMETRY zoals we dit onderwerp noemen in de luchtvaart dan adviseer ik van daarover een degelijke cursus te raadplegen
Gisteren avond waren wij aanwezig in SCHILDE BERGEN voor het BENEFIETPIANORECITAL van JEUGD & LUCHTVAART voor een bijna geheel uitverkochte zaal met een zeer hoog niveau van pianisten zijnde:
- Ms Cui LAN
- MrXue YINGJIA
-Mrs Elaine RODRIGUES
Welk een zeer gewaardeerde uitvoering gaven van een aantal intresante werken (programma beschikbaar op aanvraag)
Presentatie werdt gedaan door Marlene de WAUTERS welk kwam op verzoek van ANDRE MAES een welbekende optieker te Merksem
De welkomsgroet werd gedaan door PIET VAN DER AUWELAER huidige voorzitter van JEUGD & LUCHTVAART
welke dank gaf voor de medewerkers en vermelde de aanwezige eerste voorzitter van JEUGD & LUCHTVAART en teven verwees naar de onlangs overleden FRANK SANDERS ( 19 JUNI 2006) welk de grote bezieler was van de vroeger DAGEN DER MINDER VALIDEN KINDEREN( zie historiek)
De avond werdt besloten door een receptie aangeboden door de sponserende
Volgende target is DE 28e DAG DER MINDER VALIDEN welk plaats vind op 18 September vanaf 10:00 uur op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN met de medewerkers van JEUGD & LUCHTVAART en de SPONSERS vermeld op WWW.JEUGDENLUCHTVAART.BE
NOTA:
Ik bemerkte ook enkele bekende gezichten via de foto's van de deelnemers aan de MEETINGS van de SENIORENCLUB welk aanwezig waren in de zaal ,maar was niet in de mogelijkheid hen persoonlijk te begroeten( SORRY volgende maal beter organiseren)
Ook dank aan de SENIOREN welk rechtstreeks of via familieleden kaarten aankochten om DAG 28 te steunen
Het zal wel even tijd vragen om de 198 E-MAILTJES te beantwoorden welk er tijden de eerste vier dagen van deze week binnenkwamen.
Berichten op het Antwoordaparaat op te volgen en de geschreven post uit te sorteren en uit te pluizen wat er van belang is.
Wij hebben Sedert Maandag 04 JUNI heerliike vier dagen doorgebracht in de Ardennen en een 600 Km afgelegt met de wagen.
Het was heerlijk nu nog eens van op de grond en relax met het vrouwtje deze streek te bezoeken waar ik in de jaren 68/70 veel tijd heb doorgebracht met zending per militaire helicopter en waar me vooral is bijgebleven de vluchten in de winter voor het afleveren van voedsel en medicamenten in een aantal der dorpjes welk toen wegens de hevige sneeuwval niet meer bereikbaar waren via de weg.
Een plaats dat nog vaag in mijn geheugen staat in de omgeving van BOUILLON was een dorpje in de hoogte gelegen ROCHEHAUT sur SEMOIS en in de valei FRAHAN
Een zeer aangename ervaring heeft ons verblijf geweest in: ROCHEAUT sur SEMOIS
Heel heerlijk om rustig te slapen en om lekker eten was ons verblijf in : AUBERGE DE LA FERME bij de familie Patricia en Gilbert BOREUX en hun team
SEPTEMBER 2005 personen die zich aanmelden ,,,,,,,,,,,,,,,50 Stelden verder belang en gingen naar MEDICAL ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,20 Betaalden voor de les ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,14 Namen deel aan proefexamens ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,6 gingen naar exaam met succes ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,5 starte de praktische vlieglessen met te vliegen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,3 behaalde de vergunning ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,2
Dit bewijst de waarde van de opleiding van de RF op theoretisch en practisch vlak
Behalve bij het landen of opstijgen is deze hoogte nooit minder dan:
De minimale hoogte ( HEIGHT) is steeds zodanig dat er een noodlanding kan uitgevoerd worden zonder gevaar voor derden?
Deze is in het vlakke land minstens 150 meter en boven aglomeraties en mensenverzamelingen minstens 300 meter in een straal van 800 meter boven de hoogste hindernis.
Zal later u verwijzen naar het betrokken KB welk eveneens beschikbaar is via e-mail.
Militaire vluchten kunnen in OAT( OPERATIONAL AIR TRAFFIC) op bepaalde zendingen op lagere hoogte gebeuren.
Voor helicopters is de minimale hoogte 50 meter
Er zijn nog steeds F16 operationeel in de component luchtvaart van de Belgische krijgsmachten en ook in NATO lidstaten.