In functie van de op het FORUM onder OPROEPEN geplaatste onderzoek onder de titen VLOEKEN waar ik mijn zienswijze gaf op gebiet van het TAALONDERZOEK heb ik nog de bijkomende informatie
Tijdens mijn opleiding van PILOOT had ik een instrukteur die als ge durfde vloeken tijdens de vlucht omdat ge een bepaalde oefening mislukte u een rode notificatie inschreef.
Zijn verklaring was dat wanneer ge uw geest gebruikte om te vloeken dan verloor ge nutige tijd en aandacht om een moelijke stuatie op te lossen
Hierdoor heb ik geleerd om nooit te vloeken of te schelden op iemand omdat dit geheel geen nut heeft !!!
I like to draw your attention thad the information en vieuws thad
I express on AVIATION in this BLOG are only based on my personnel vieuws and NoT to be taken as representative for any organization whit witch I was involved in the past or stil ame.
I DO NOT REPRESENT a VIEUW for any SPECIFIQUE part of AVIATION ORGANISATIONS but only my personnel perception due to my limited involvement in the EU-ARENA and also the E-MAIL contacts from many individuels who stil contact me and also the regular conversations with MEP,EXPERTS,ADMINISTRATORS and CONSULTANTS.
For CONSOLIDATED VIEUWS do I refer to the official and recognised organisations involved in the complex AVIATION WORLD from witch I was a smal participants since the 1954 and i still hope to be informed for a long time as HOBBY
Presently there is a lot of information circulating on the ADS-B
As fare I understand ADS-B can be used via MODE "S" extented squiter or via UAT.
In the USA FAA is going for the utulisation of both methode however it appaers thad in the EU there is no possiblity to use UAT due to the non avaiblity of SPECTRUM ??
Zal jullie vragen over ZOMER/WINTERTIJD morgen trachten te beantwoorden hier op mijn BLOG, hedenmorgend geen tijd want vertrek sefens naar de EU-ARENA voor gans de dag
Enkele SENIOREN vragen ons uitleg over bepaalde plaatsen in ANTWERPEN en over enkele gelegenheden om de LUCHTVAART te benadern welk wij tijdens het chatten vermeld hebben
Verschillende SENIOREN vragen ons om een bezoek van ANTWERPEN in te richten maar dat is wegens mijn betrokkenheid bij het LUCHTVAARTGEBEUREN niet mogelijk, tevens beschikt ANTWERPEN over een aantal zeer vaardige stadsgisten welk u de mooiste plaatsen van ANTWERPEN kunnen doen ontdekken!!
Sat 20/10 from 0900 till 1300 ANTWERP AIRPORT: FLAG,BELAIR,RAAC Sun 21/10 from 0900 till 1200 ANTWERP AIRPORT BELAIR,RAAC Mon22/10 EUROCONTROL Thu 23/10 18:00 KVIV Wen 24/10 FLAG.BELAIR/JEUGD & LUCHTVAART Thur 25/10 EUROCONTROL Sat 27/10 FLAG,BELAIR,RAAC Sun 28/10 BENAIR,RAAC
Heb via mijn aktiviteiten op SENIORENNET heden toch enkele personnen terug gevonden van mijn jeugdperiode die ik geheel uit het oog was verloren !!!
Van periode 1947- 1954 Achille BERLAND--ANTWERPEN STAD van periode 1954 -1956 Louis Van HECKE--MEERDAEL van periode 1960- 1961 Marcel Cordon -- FONTAINEBLEAU(FR)
Stel zo juist vast dat sedert mijn eerste input op op 28/04/2005 er op deze BLOG er 130.000 hits zijn geweest namelijk tijdens 30 maanden, dus is er schijnbaar toch veel intresse over de LUCHTVAART
Deze BLOG was initieel bedoelt voor de SENIOREN welk vragen hadden over de LUCHTVAART!!
Om iets te vinden type gewoon een benaming in deze blog zoeken vakje.
Echter in functie van mijn LUCHTVAART AKTIVITEITEN sedert 1954 en mijn betrokkenheid via IAOPA bij een aantal aspecten van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK als liaison officer bij de EU INSTELLINGEN te BRUSSEL van 1980 tot 2004 bekom ik nog vele vragen,opmerkingen en informatie van uit de 198 ICAO lidstaten in het Engels, frans en duits en in functie daarvan heb ik een aantal onderwerpen hier op mijn blog uitgewerkt ten behoeve van de vele bezoekers.
Indien u een bepaalde vraag hebt die u niet vind dan volstaat een E-mailtje op SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR en bekomt u zonder enig verplichting een antwoord als ik dat weet ???
In the past I was actively involved with the EGASF ( EUROPEAN GENERAL AVIATION SAFETY FOUNDATION) on behave of IAOPA under the chairmanschip of RON CAMPBELL ( deceased) to promote SAFETY in the GA/AW operations in a similar way as ASF-AOPA/USA.
However this failed due to the negative imput from the National European AOPA and was abolished in 2004
However when the EASA was started I was having a number of intensive contacts with this organisation when it was started up in Brussels
Now in 2007 I see the development of the ESSI in witch a division is organised for GENERAL AVIATION: