Wat betrefd de vragen over de problemen met de VERKKERSLEIDING van BELGOCONTROL
ben ik reeds eentijdje op de hoogte van spanningen tussen de operationele mensen en de beheerders
Een belangrijk deze spanningen hebben geheel geen invloed op de SAFETY (vliegveiligheid) welk de prioriteit is in het werk van de ATCO ( verkeersleider)
Na het verdwijnen over enkele jaren zijn er een aantal nieuwe strukturen ontstaan die zich bezig
houden met de LUCHTVAART in BELGIE.
Op gebied van VERKEERSLEIDING is er nu voor het burger gedeelte BELGOCONTROL
Militair is er nog steeds BELGACONTROL
voor ZAVENTEM EBBR ( BRUSSEL NATIONAAL) is er nu een privaat firma die dit beheert
Wat betrefd ANTWERPEN EBAW en OOSTENDE en EBOS is het de
wat betrefd CHARLEROI EBCI, en LIEGE EBLG betrefd is er :
De twee vliegvelden SPA en SINT HUBERT zijn nu bezig met in handen van privaat personen of firma te komen
Er zijn natuurlijk ook nog de PRIVAAT en de MILITAIRE VLIEGVELDEN
Nu het probleem van de ACC (VERKEERSLEIDING) betrefd heb ik de indruk dat BELGOCONTROL in handen is van politiek georienteerde personen wel bijgestaan door nog een aantal zeer bevoegde personen met kennis in de luchtvaart, maar stel vast dat herhaalde malen hun zeer gemotiveerd advies niet wordt gevolgt.
Ook de wijzigingen in het EU-SES ( EU-SINGEL SKY) hebben invloed.
Tevens de overdracht van DGLV bevoegdheden naar EASA spelen een rol
Dit heeft vooral gevolgen op de vergoedingen en de werkverschafing in BELGIE en deze ondergaan grondige wijzigingen
Personen welk hun SECURITY BADGE moeten hernieuwen in 2009 of bekomen moeten een certificaat kunnen voorleggen dat zij de cursus:
SAFETY & SECURITY on the RAMP hebben gevolgt
Voor EBAW is er een cursus op 20 Januarie 2009 van 1400 uur tot 17;00 uur in het PERSCENTRUM , inschrijving is noodzakelijk bij Mr Toni LESAGE van PAL en VLM
Krijg hier een aantal vragen waaruit blijkt dat er een aantal FIRMAS zijn in VLAANDEREN welk geheel niet op de hoogte zijn van wat er in DE LUCHTVAART verandert.
Hiervoor is het intresant om lid te zijn van een ORGANIATIE zoals FLAG
Waar men de nieuwe WETTEKSTEN kan raadplegen welk in het STAATSBLAD verschijnen
Tevens DE CIRCULAIRES welk de verschillende aspekten van DE LUCHTVAART behandelen
Tevens ben ik steeds geheel vrijblijvend engratis beschikbaar voor toelichtingen en advies zonder echter de officiele teksten te vervangen via E-MAIL
Voor INSTRUCTEURS verwijs ik u naar WWW.ABI.BE maar dat heden buiten gebruik is maar waarvoor ik als Nederlandstalig ondervoorzitter van ABI als BEROEPSVERENIGING nog steeds aktief ben via SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM
Nu dat de CAFETARIA van BELAIR op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN te DEURNE na
hernieuwing terug open is, kan ik vanaf nu terug geintreseerde geheel vrijblijvend te woord staan tijdens een drankje
op de LUCHTHAVEN
Normaal ben ik beschikbaar de ZATERDAG,ZONDAG en FEESTDAGEN van 0900 uur tot 1200 uur
Het maken van een afspraak via SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM is echter noodzakelijk met vermelding van wat uw belangstelling heeft zodat ik mogelijk voor documenten kan zorgen.
BEZOEKEN aan de LUCHTHAVEN/ Wat betrefd bezoeken en rondleidingen aan de LUCHTHAVEN te ANTWERPEN/DEURNE gelieve u te wenden tot:: LUCHTHAVEN.ANTWERPEN@FINSERVE.BE
In mijn E-mails zitten weer een aantal vragen over het VLIEGEN op FLIGHT SIMULATOR,
Ik heb deze vragen beandwoord in functie van het werkelijk leeren vliegen op een licht vliegtuig maar gezien ik geen ervaring heb op LIJNVLIEGTUIGEN en ook niet op een FLIGHT SIMULATOR op PC verwijs ik u eens te kijken bij; WWW.FSCB.BE een zeer aktieve vereniging in deze aktiviteit.
Herhaalde malen steld men vragen over de Turbulencie of Luchtzaken die men kan ontmoeten tijdens de vlucht:
De lucht is een steeds in beweging zijnde fluidum en er ontstaan opwaartse en neerwaartse stromingen waardoor het vliegtuig in vlucht onderworpen wordt aan turbulentie.
Deze turbulentie kan het gevolg zijn van verschillende oorzaken zoals wolkenvorming of zelfs gevormd worden achter een ander op ongeveer dezelfde hoogte vliegtuig dat het vliegpad van uw vliegtuig volgde.
Bij hevige turbulentie zal de gezagvoeder de vliegsnelheid aanpassen om zodoende het efect van de turbulencie minder brutaal te doen gevoelen aan de inzittende.