Was als present at the Burt RUTAN Lecture at( the VUB on 27/11/2007 at 1900 hours on invitation of FLAG, VUB,.
In the presence of about 350 persons dit whe listen to the very intresting lecture of Burt RUTAN
The major message thad i took away with me in the very intresting lecture is:
-Whe need more intrest in RESEARCH instead of DEVELOPMENT -Whe need to MOTIVATE our YOUTH for the AERONAUTICAL WORLD -Whe need PERSONS who dare to go for the ADVENTURE and dare to take RISK -Inportant in the person to select in his TEAM is the intrest in the EYES of the candidate and not the obtained grade
He is still dreaming of a flight to the MOON himself and actif now in the project of SPACE TOURISME via the Richard BRAMSON project already mentioned in this BLOG
The EWI and FIT offered at 2100 hrs a reception to the participants
Heden MAANDAG 26 NOVEMBER om 1645 local time heb ik weer al de E-mailtjes beantwoord, indien u geen antwoord bekwam stuur het dan bnogmaals want dan ging het mogelijk verloren via de SPAM filter.
Ik krijg een aantal vragen over de ERESENAAT van het BVSE voor het volgende jaar 2008.
Ik heb de indruk dat dit iniatief in 2008 niet zal doorgaan door gebrek aan personen om dit in te richten nu de voorzitter van het BVSE er zich niet meer 100ù kan achter zetten.
Zag met vreugde dat de SENIOR PIERRE VAN DEN BROECK gisteren in de finale van DE BEDENKERS de eerste prijs behaalde met zijn " SLIP-LIFT" een zeer intresante uitvinding die ons kan intreseren
In functie van mijn ervaring in het verleden als HONDENSTALMEESTER bij de LUCHTMACHT in 1955 heb ik nog steeds een speciaal hoekje in mijn hart voor HONDEN.
Een van mijn goede kenissen in de LUCHTVAARTMIDDENS PAULA MARCKX is met haar dochter daar sterk betrokken bij:
In functie van een aantal vragen per E-mail was ik begonnen op mijn BLOG hier een lijst der evenementen op te maken, maar heb nu de keuze gemaakt om u te verwijzen naar ;
Van een collega piloot welk hier op zijn site onder EVENEMENTEN deze informatie beschikbaar maakt, voor bijkomende toelichtingen ben ik steeds beschikbaar:
Een der onderwerpen waarover er veel te doen is heden betreft de aktiviteiten van de piloot in CHAD P. WILMAERTS.
Ik hebtot heden vermeden om hierover te reageren omdat ik de juiste toedracht niet weet.
-Was hij HARTLIJDER ??
-Wist hij dat hij voor een CRIMINELE organisatie die kinderen vervoerde. ??
Ikzelf en ook collega's piloten zijn in het verleden ongewild en onwetend betrokken geweest bij criminele feiten bij het uitvoeren van onze normale opdrachten.
Het is soms slechts veel later dat wij beginnen te vermoeden dat er bij bepaalde vluchten er iets verkeerd was.
Ook zijn we herhaalde malen door de BOB van de RIJKSWACHT ondervraagt zonder echter te weten over wat het ging en hebben we later er officieel niets meer over vernomen
Als veertienjarige droomde ik er van om piloot te worden maar werdt afgewezen wegens onvoldoende studievoorwaarden.
Ik vervoegde in 1954 de LUCHTMACHT als niet vliegen personeel( soldaat miliciaan)
In 1956 vervoegde ik HQ AIRCENT en daar had ik de mogelijkheid om enkele malen mee te vliegen met het toestel van de BAF in MELUN-VILLAROCHE op een DOMINO (DE HAVILAND DH93A DRAGON-RAPIDE.) waar ik van achter de rug van de piloot het uitvoeren der vlucht goed kon volgen met de uitleg van Col VAN MOLKOT of Col SIMAESE(??) , ik heb echter geen spoor van deze vluchten; nadien had ik de mogelijkheid om met de PEMBROKE herhaalde malen naar Brussel te vliegen en zelf de sturen te bedienen gezien dit toestel met dubbelbesturig was uitgerust.
Met het gevolg dat ik nadien de AEROCLUB van AIRCENT welke in oprichting was vervoegde als leerling piloot MOTOR en ZWEEFVLIEGEN met militaire instructeurs ( BAF,RAF,CAF,FAF om de Franse PPL(A) te behalen van DGCA en FNA lid.
Hier werdt ik vooral in de hand genomen door een Franse Instructeur van L'ALAT ADJ VALMARY
A question witch is made regulary concerning the value of LOBBYING at EU level.
I can confirm thad lobbying has somme positive results if started in a very early phase of a new proposal or project.
Also is it required to lobby at the various institution as a regular activity, since the desition making at EU level is very complex
Also are there a lot of external influances and requirements who can play a role in the procedure.
Regular conversations with Administratif and political orientated persons is required.
Some proposals disapaer out of vieuw for a long time and can be changed and adapted completly , a permanent follow up is required although this is sommetime very complex ansd time consuming
In het verleden was ik in functie van mijn aktiviteiten als piloot LT/AVN regelmatig in ELZENBORN en omgeving aktief.
Ik stelde daar vast dat de DUITSTALIGE zeker niet mocht beschouwen als DUITSERS maar als BELGEN.
Een zeer intresant incident welk mij overkwam in de 2000 betrof het onderstaande !!
In de jaren 60 aktief als piloot op de landingsstrip te Elzenborn had ik regelmatig jongeren welk ons benaderde om naar de vliegtuigen en helicopters te kijken.
Een toen 16 jarige jonge man was daar regelmatig aanwezig en stelde belang in een opleiding tot piloot, ik bezorgde hem toen de gegevens om naar de BLS te gaan , en hij bood zich aan voor de toelatingsexamen, maar hij werdt te licht bevonden gezien hij duitstalig was en dat deze examens in het Frans en Nederlands plaats vonden.
In een later stadium stelde ik hem voor om zich kandidaat te stellen bij de school van LUFTHANSA in Duitsland. Na een aantal administratieve weerstanden werdt hij als Belg en lid van een EU lidstaat toch toegelaten en slaagde zijn oleiding met succes en werdt piloot bij Lufthansa.
Ik verloor de jonge man uit het oog en besteede verder geen aandacht aan dit voor mij positief resultaat.
Enkele jaren geleden tijdens een verblijf in het duitstalig deel van Belgie ontmoete ik de ouders van deze jonge man en tot mijn verbazing kreeg ik een uitbrander van de moeder van de betrokken jonge man. Zij verweet mij dat ik van haar kleinkinderen Duitsers had gemaakt gezien haar zoon tijdens zijn verblijf als piloot bij lufthansa met een duitse vrouw was gehuwd en in duitsland woonende de kleinkinderen nu de Duitse nationaliteit hebben.
Ik kon mijn horen niet geloven dat alhoewel ik had bekomen dat haar zoon zijn droom had kunnen waarmaken en hij een goed betaalde plaats als piloot bekwam bij Lufthansa .
Ik maakte van haar kleinkinderen ' DES BOSCHE" ??? tracht dat maar even te begrijpen.
Ik heb in het verleden steeds veel vreugde bekomen en ben daar heel fier op dat ik jongeren hun droom in de LUCHTVAART waar te maken door een klein zetje in de goede richting te geven of door hen de basis opleiding tot piloot te bezorgen
DUITSTALIGE BELGEN zijn zeker geen DUITSERS is mijn ervaring
Heden zijn al de door mij bekende E-MAILTJES beantwoord, ik stel echter vast dat er een aantal mailtjes verloren zijn gegaan en indien u geen reactie hebt gekregen op uw E-MAIL stuur het dan nogmaals