Het beandwoorden van de E-MAILTJES kan soms even tijd vragen alhoewel ik ze elke dag normaal zeker SMORGENDS en S'AVONDS kom bekijken, maar ik beantwoord meestal eesrts de LUCHTVAART vragen en voor sommige moet ik wat opzoekwerk doen hoor.
SORRY voor de vertraging hoor maar ik heb een gemiddelde van 100 E-mailtjes per 24 uur en dat is soms niet zo eenvoudig om op alles snel te beantwoorden.
Veel der gestelde vragen zijn ook reeds behandelt op deze BLOG en als ge een trefwoord in " ZOEK in BLOG" typt bekomt ge de reeds gepubliseerde informatie hoor.
May we draw attention thad to develop the REQUIREMENTS for the NON-CAT at UE-LEVEL their is a urgent need to organise a AVIATION PANEL in wich al the organisations involved in the representation of their members involved in any AVIATION ACTIVITY not belonging to the CAT are coordinating their requirements for the activity of theit MEMBERS.
ACTION is requires ASAP since in the present various organisations their are to confusing request made to the various authority.
Heden verneem ik dat de dreiging van STAKING door de ATCO te EBBR, EBAW, EBCI ,EBOS, EBLG nog steeds voorhanden is door de voorziene invoering van de EU-ATCO vergunningen en bevoegdheden.
Heden verneem ik dat de hernieuwing van de vleugel der ANTWERPSE LUCHTHAVEN waar het CAFETARIA en de lokalen van de RAAC gelegen zijn een aanvang zal nemen op 09 MARCH 2008
Dit zal een aantal veranderingen voor gevolg hebben voor mijn wekelijkse contacten op ZATERDAG en ZONDAG voormiddag op de LUCHTHAVEN met bezoekende PILOTEN en SENIOREN na een voorafgaande afspraak per E-MAIL.
In een der vorige punten in mijn blog hier gebruikte ik de term " TOLVLUCHT"
Hierover vroeg men een toelichting??
TOLVLUCHT(NL) VRILLE (FR) SPIN (E)
Een vliegtuig heeft steeds een minimale toegelaten snelheid dat men moet behouden in vlucht zoniet gaat men AFSCHEUREN (NL) DECROCHAGE (FR) STALL (E) en gaat het toestel ongekontroleerd hoogte verliezen in een brutale beweging.
Dit komt heden nog zelden voor hoor.
Als men tijdens het AFSCHUEREN een verkeerde reactie heeft met de stuurorganen kan men niet enkel hoogte verliezen maar gaat het vliegtuig een tollendebeweging ondergaan.
Dit komt nog zelder voor dan het AFSCHUEREN gezien er dan reeds twee vitale fouten moeten gedaan worden, tevens zijn de huidige vliegtuigen zodanig gebouwd dat dit praktisch niet meer voorkomt.
Als PILOOT moet men echter leeren zulk een situatie te vermijden en tevens moest het zich voordoen hoe het bij het begin van de TOLVLUCHT deze beweging te stoppen en terug de nodige snelheid en hoogte te behouden.
Het is echter een onderdeel van de opleiding van een INSTRUCTEUR-PILOOT en wordt dan uitgevoerd op een veilige hoogte en met een vliegtuig dat technisch goed gekeurd werdt voor ACROBATIE of KUNSTVLUCHTEN.
Ik hoop dat dit een korte beschrijving geeft voor meer zie naar de kursus van VLIEGTUIGBESTURING reeds vroeger vermed.
I noticed the present development of the NSA at the various country's.
However I see a number of BREACHES at AERODROME , and when reporting them to the local authority it takes time to first convince them to verify the reported information.
Then you see thad there is a very complex systeme of administration comming in action and meanwhile the UNSAFE SITUATION continue to exist., and it take months before the reoprted breach is corrected.
Also in certain occasions there is no NOTAM issued so thad the OPERATOR is not aware of the SAFETY BREACHE and the risque factor he or to say the PILOTS are taking ??
A solution thad I aply is using the NASA ANONYME REPORTING to avoid individual administrative discrimination against the reporter, but this has not the required imidiat reaction required witch is needed , but to the non clear vieuw of the unclear responsablity of the various administrative levels assigned at many AIRPORTS
Uit mijn vele contacten per E-mail , alsook op het FORUM en ook tijdens persoonlijke kontakten met SENIOREN kan ik besluiten dat vele SENIOREN een verklaringen wensen te bekomen van de prijsaanpassing van 2 naar 2,95 in de uitgave N° 5.
Ik heb dit verzoek overgemaakt aan: INFO@REDACTIEPASCAL.BE en ik kreeg bevestiging dat men deze vraag had bekomen, schijnbaar zijn er nog een aantal SENIOREN die de REDACTIE deze vraag hebben toegezonden......... dus nu zijn we in afwachting ?????
NOTA: Via SACA vernam ik dat de verklaring werdt toegelicht bij de vermelding : PASC@L MAGAZINE ! bij actueel DONDERDAG 31 JANUARIE 2008
LEES HIER ONDER: Het Magazine is 0,95 duurder geworden, doordat de prijs voor het maken van het magazine sterk gestegen is, en we anders verliezen zouden lijden, het blijft echter een magazine dat goedkoper blijft als alle andere maandmagazines.
OPROEP:
SENIORENNET is een SUCCES, laat ons trachten van de PASC@L MAGAZINE ook een succes te worden, ik beschouw deze iniatieven als behorende tot ons alle als SENIOREN.
Verneem zo juist mondeling het overlijden van MAURICE HUYBRECHTS een der grondleggers van het MODELBOUW VLIEGEN in het ANTWERPSE en mgeving en een persoon welk veel jongeren en oudere de kunst en plezier van het modelvliegen heeft bijgebracht in het verleden en waaruit ook heel wat Belgen zoals piloten en andere hun motivatie hebben bekomen tot de LUCHTVAART BEROEPEN
To my present knowledge the requirement for a ELT 406 Mhz acording ICAO ANNEXE 6 part II; is only reqiured if published in the NATIONAL REGULATIONS and the NATIONAL AIP.
I will consult via HQ EUROCONTROL on the latest information !! ASAP
Wat betreft de AIRBUS van de BElgischre luchtmacht kregen wij een aantal intresante reacties via E-mail/
Via de SPOTTERS vernomen we dat het hier twee A310-222 C/N 372 voor CA01 en C/N 367 voor CA02 betreft
Motoren GENERAL ELECTRIC CF6-80A1/A3/C2/ of PRATT WITHNEY ST9D1/E1/E3/
Via MILITAIRE middens vernomen wij dat bij het voorstel tot aankoop de Technische experts sterk negatief adviseerden gezien de geinstaleerde motoren niet verder ontwikkeld werden en aanleiding hadden gegeven tot veel problemen in het verleden...........MAAr de politiek besliste anders.
Heden is er een probleem om de motoren in orde te houden wegens het gebrek aan wisselstukken en ook omdat men deze motoren niet veel meer in gebruik heeft met een beperkte mogelijkheid van onderhoudsdiensten.
Bij de aankoop werdt een revisie gedaan van de CEL maar niet van de MOTOREN !!!
Deze motors schijnen veel problemen te hebben in de startfase !!
LORAN C will continue, and be modernized according the recently released U.S fiscal Year 2009 budget, as mentioned in the AIN alerts of february 7, 2008
I RECAL thad in function of our expertise for IAOPA DIETER PADE and MYSELF wher strongly involved in proposing the LORAN C as a back up for the GPS in EUROPE many years ago via the services of EUROCONTROL in Brussels/Evere
LORAN C will continue, and be modernized according the recently released U.S fiscal Year 2009 budget, as mentioned in the AIN alerts of february 7, 2008
I RECAL thad in function of our expertise for IAOPA DIETER PADE and MYSELF wher strongly involved in proposing the LORAN C as a back up for the GPS in EUROPE many years ago via the services of EUROCONTROL in Brussels/Evere