Presently in the AIST28 at GQ EUROCONTROL is the WORKING PAPER N°9 finamy made avaible via Juergen MIES of DFS.
This subject was placed already on the agenda and workprogram in 1992 via Dieter PADE of AOPA-GERMANY on behave of IAOPA and strongly suported by regular lobbying at various levels.
The final pusch resulted in the problemes introduced on the evaluation of the AIRSPACE INFRINGREMENT and the many inputs made by the VFR AIRSPACE USERS concerning the non avaiblity of updated AERONAUTICAL INFORMATION and CHARTS for VFR OERATIONS
Copy transmited to: IAOPA, EAS,FAI and PPL/IR for follow up .
Heden maakt de PC hier allezrlei gromende geluiden en ik vraag me af wat er gebeurt ??
Tevens stel ik mij de vraag hoe ik mijn dagelijkse bezigheden ga uitvoeren en indelen moest dat PC spul het hier een tijdje opgeven.
We zijn heden zo afhankelijk geworden van dit nieuwe media dat ik mij afvraag wat de gevolgen zullen zijn als de PC of veronderstel de ELEKTRICITEIT eens enkele uren of dagen moest uitvallen ??
Een aantal SENIOREN stellen mij vragen over het TV filmke dat zij gezienhebben over een landing van een AIRBUS 320 te HAMBURG van LUFTHANSA.
Dit incident is natuurlijk het onderwerp van een diepgaande onderzoek en alhoewel men mij de TV opnamen nu heeft getoond kan ik daaruit niet veel besluiten, schijnbaar was er een zeer sterke dwarswin(( CROSWIND) tijdens de nadering en schijnbaar een hevige windstoot( GUST) juist voor de landing en een goede en snelle reactie van de piloot.
Hopelijk vernemen we later hierover meer zodat ik u een beknopte toedracht van dit incident zal toelichten !!!
Een aantal senioren stellenbelang in de prijs van de brandstof namelijk KEROZINE die de turbinemotors gebruiken.
Dit is eenzeer komplex onderwerp want de prijzen zijn zeer verschillend op de LUCHTHAVENS en tevens hebben de lUCHTVAART MAATSCHAPIJEN zeer speciale contacten in functie van de opgenomen hoeveelheden maar ook schijnbaar nog afhankelijk van de Nationale , Regionale of lokale economische aspecten.
De prijzen die wij keene zijn begrepen tussen de 1 /Ltren 1,97 /Ltr
zie ook WWW.IAOPA-EUR.ORG FUELPRICES welk regelmatig aangepast worden
Comments alway's welcom , since I can not more have the back up of the IAOPA team to follow up al this information and only on personnel base as hobby involved in the wariuos subjects of intrest to the EUROPEAN AVITION and mainly for the NON-CAT AIRSPACE USERS
There is a urgent need thad we find a solution to have the requirements for the SME actif in AVIATION to be taken up in the various EU REGULATIONS, PROGRAMS and PROCEDURE.
In the present consultations the input is dominated bij the larger company's involved in CAT ( COMMERCIAIL AIR TRANSPORT).
The SME active in AVIATION and I do not only mean CAT have not the manpower avaible to participate in the detailed documented consultation by EASA, DG-TREN and EUROCONTROL
They als have not the persons avaible with the adequate knowledge of the ENGLISCH LANGUAGE.
I mydelf beeing involved in the EU-LOBYING since 1980 and actife in AVIATION since 1954 have not always the in depth knowledge of ENGLISCH to evaluate the detailed information avaible in the various complex documentations
EUROPE must WAKE UP if it will obtain his place in the AERONAUTICAL INDUSTRY of the FUTURE.
This play is mainly directly to the EU-EUROPEAN COMISION who has the power of developing iniatifs toward the EP and the EU-COUNCIL
Today intresting folow up on the aplication of the OAT versus GAT by STATE AIRAIRCRAFT
1) a number of the MILITARY MISSIONS could be done in GAT insead of OAT if theirt AIRCRAFT could be equipped according the ICAO reqyuirements but there is no budget avaible for this in the NATIONAL DEFENSE BUDGET.
2)- Also not to neglect are the requirements of the DIPLOMATIC CLEARANCES for armed aircraft or transport of amunition.
3)- Some DEFENSE MISSIONS are not possible to operate as GAT
4)- the CI-MIC are trying to have a EUROPEAN or NATO defonition and procedures for OAT but without any possitive results.
5)- A number of participants in the CI-MIC regret to see no more representation as observer in their meetings since thad I left IAOPA.
6)- I also noticed the absnce of IAOPA in the ANT (AIRSPACE MEETING ) but EAS is represented by GUNTHER . BERTAM .
7)-Received a full sett of the workingpapers of the ANT
Heden bekwam ik informatie dat PATRICK PAUWELS van LVZC een zeer goede en overtuigende studie heeft voorgesteld op gebied van de economische aspecten van dit voorstel ten beheove van de VFR luchtruimgebruikers
CAUTION I just received some information from pilots who are flying in AFRICA thad they have problems of obtaining 100 LL at many locations and thad some FLICHT SCHOOLS and SME renting AIRPLANES for traveling trips are CLOSING their doors and stopping all activity.
Some other are now requesting advance payements for reservation of 100 LL for your refueling planning and when you arrive the fuel is not there and it takes 3 to 4 days to breng the 100 LL from a other location at aditional cost !!!
DINSDAG 04 MAART 2008 EU-ARENA WOENSDAG 05 MAART FLAG DONDERDAG 06 MAART EUROCONTROL ZATERDAG 08 MAART FLAG , IPMS, SENIORENET meeting ROTSELAAR ZONDAG 09 MAART Geen afspraken op de LUCHTHAVEN tot nader bericht ??
I received some observations concerning the ECLIPSE 500;
1) - NO KNOWN ICE APPROVAL
2)-Only yje ECLIPSE factory seem to have RVSM approval
3)-ILS not coupled to AUTOPILOT
4)-NO mechanical back-up for altimeter or engine instruments
5)-WINDSHIELDS-FRONT 100 hrs inspection SIDE WINDOW 300 hrs inspection
6)- NO ANTI LOCK BRAKES
7)-FADEC controls feed off the main electric bus. If there is anelectrical failure the voltage will fall below operating limits within 30 minutes and the throttles will fail in the "last set position" because there is no mechanical connection to fuel controllers.
8)-SINGLE SOURCE NAV-GPS, if GPS , magnetometer or AHRS fail the aircraft goes to reversionary mode. VOR/NDB can be tuned manually but moving map goes US. if AHRS fail last known position deteriorates rapidly.
Maybe are this musconceptions who need CLARIFICATION
Thus OBSERVATIONS are intendet to obtain a SAFE VLJ
Morgen ZONDAG 02 MAART ben ik van 0900 uur tot 1100 uur lokale tijd aanwezig in het cafetaria BELAIR op de LUCHTHAVEN
Noteer:
Volgende week is cafetaria BELAIR gesloten en ben ik daar niet aanwezig maar de zarerdag 08 MAART wel op de IPMS beurs in DON BOSCO te HOBOKEN van 0900 tot 1100 uur.
Het lokaal van de RAAC is heden gzsloten tot nader order.
Het is toch eigenaardig dat het IMAGO van de LUCHTVAART bij de publieke opinie zo NEGATIEF is??
Regelmatig hoor ik mensen zeggen dat ze blij zijn te vernemen dat hun familie tidens een VLIEGREIS goed aangekomen zijn, waar men hen dit niet zal vragen als zij met de wagen hun reis doen.
Er zijn jaarlijks veel meer DODEN op de BELGISCHE wegen dan er zijn door de LUCHTVAART op WERELDVLAK !!!
DENK daar maar eens over na ????
Voor ons als PILOOT is het gevaarlijkste deel van onze reis VAN en NAAR de LUCHTHAVEN rijden met de WAGEN.
Een aantal SENIOREN stellen mij wer vragen over de reden van de overgang van WINTERTIJD naar ZOMERTIJD welk plaats heeft op de nacht van ZATERDAG 29 MAART op ZONDAG 30 MAART om 0200 uur dan wordt het 0300 uur.
We gaan dan over naar UTC + 2 uur
De verschillende toelichtingen hierover vroeger geplaatst zijn beschikbaar door het woord ZOMERUUR in de SEARCH vandeze BLOG te plaatsen