Wat betrefd het EUROPESE PARLIAMENT ( EP) is de juiste samenstelling nog niet volledig definitief
Wat de EUROPESE COMMISIE ( EC) betrefd is er eerst de aanduiding van de voorzitter waarvoor DE RAAD voorsteld om Mr BAROSSO terug te benoemen maar dat moet gebeuren met akkoord van het EP en bij de MEP die ik persoonlijk benader is daar ten persoonlijke titel grote weerstand maar zij moeten de richtlijn der POLITIEKE PARIJEN nog krijgen
Wat het VOORZITTERSCHAP van DERAAD betrefd is dit nog steeds een land dat om de zesmaanden het voorzitterschap waarneemt en is dat vanaf morgen 01 JULIE 2009 SWEDEN
Ik heb mijn betrokkenheid met het EP weer hernieuwd tot 31 MEI 2010 maar ben niet gebonden aan enige politieke strekking of organisatie
Enkele stellen vragen over de soorten opleidingen tot piloot:
Er besataan zeer verschillende opleidingen van PILOOT namelijk de Militaire piloten of de Burgerlijke piloten.
Ik laat hier de opleiding tot ZWEEFVLIEGPILOOT, HELICOPTER,ULM/DPM:PARAPLANE, DELTAPLANE, BALLON en LUCHTSCHIP buiten beschouwing en ga enkel de BURGERLIJKE opleidingen kort bespreken.
Er zijn:
-DE PRIVAAT VLIEGTUIG BESTUURDER
-DE BEROEPSVLIEGTUIG BESTUURDER
-DE BEROEPSVLIEGTUIG BESTUURDER met INSTRUMENTBEVOEGDHEID
-DE LIJNVLIEGTUIGBESTUURDER
Alhoewel ik het ZWEEFVLIEGEN niet behandel ben ik een voorstander voor jongeren vanaf 16 jaar het zweefvliegen te beoefenen bij voorkeur met een opleiding bij: -LUCHTKADETTEN VAN BELGIE( via de LUCHTMACHT of - WWW.CNVV.BE te SAINT HUBERT en nadien in een club van DE VLAAMSE ZWEEFVLIEG LIGA
Voor de opleiding PPL vewijs ik u naar een REGISTERED FACILITY ( RF)
voor de andere opleidingen naar een FLIGHT TRAINING ORGANISATIE (FTO)
Voor meer gerichte vragen raad ik aan een geheel vrijblijvend gesprek zonder verplichting of financiele tussenkomst te hebben te hebben na afspraak op:
Ook bij de personen welk betrokken zijn als PILOOT-INSTRUCTEUR en als PILOOT-EXAMINATORS stellen er zich veel vragen over de ongevallen met de huidige nieuwe generatie van vlieegtuigen waar alles praktisch automatisch word uitgevoerd en er weinig of geen manuele handelingen bij de CREW meer nodig is.
Is de huidige opleiding wel aangepast aan deze manier van vliegen ..????
Heden krijg ik vele vragen over de recente ongevallen met DE AIRBUSSEN ??
Heden hebben we geen gegevens dat er meer ongevallen zijn met een airbus dan een ander toestel, tevens moeten we wachten op de technische ICAO onderzoeken alvorens een reden te kennen en zulke onderzoeken nemen gemakelijk 12 tot 24 maanden in en soms nog langer, dat wil niet zeggen dat er in de LUCHTVAARTMIDDENS wel over word nagedacht en er dialoogen ontstaan tussen de betrokkenen.... ttz vooral de PILOTEN..... maar dat zijn zeer veel gissingen ???
During the contacts at the ENLARGED COMMITIE for CHARGES was I informed thad there is progres in the abolischen of the MANDATORY ICAO FLIGT PLAN between a number of EU-MEMBERSTATES for FVR flichts outside CONTROLLED AIRSPACE
Presently GERMANY, AUSTRIA and CHEQUE have placed this excemption on the ICAO REQUIREMENT in their NATIONAL AIP.
Other EU-MEMBERSTATES are in progres of also doing so very soon
Due to the intensive mailing about the dead of KAREL VAN MIERT have I not been abel to update the information obtained on 24 JUNE at the EUROCONTROL ENLARGED COMMITIE
Bepaalde EU-LIDSTATEN maken op NATIONAAL vlak in hun LUCHTRUIM de SSR MODE "S" verplicht.
Kijk in de NATIONALE AIP??
Wij trachten zo snel mogelijk over te gaan naar ADS B voor de VFR zodat de MODE "S" niet nodig is voor de VFR OPERATIONS
Wat betrefd de ELT 406 MHZ is er ook nog geen EASA -EU verplichting maar weer zijn er EU-LIDSTATEN die deze uitrusting verplichten om in hun LUCHTRUIM te vliegen.
Kijk NATIONALE AIP voor verplichte vaste ELT 406MHZ of voor een PLB 406 MHZ ???
R/T 8,33 KHZ wij trachten ook deze verplichting voor VFR beneden FL195 of FL100 te vermijden in afwachting van de nieuwe COMMUNICATION-SYSTEMS in ontwikkeling
Out of the conversation with a number of PILOT-INSTRUCTERS do apaer a number of problems for the GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS in the EUROPEAN UNION
- The MANDATORY equipage of the SSR MODE"S" imposed in certain EU MEMBERSTATES at NATIONAL LEVEN for VFR OPERATIONS. ??
-The MANDATORY requirement to be equiped with a ELT 4006 MHZ ???
-The EXAMINATION aplication on the ICAO LANGUAGE REQUIREMENT to obtain a LEVEL 5 or 6
-Also from ATCO-INSTRUCTERS was I made aware thad there are no adequate guidance avaible for a AIRPLANE whitch has been HIGHJACKED and is in FLIGHT in VFR OPERATIONS ?? Also the links with the Military services and Federal police services seems very confusing for the operational ATCO
-The MANDATORY aplication for a NPO (VZW) involved in NON COMMERCIAL AERIAL WORK seems te be very confusing.
-The aplication of FRACTIONAL OWNERSCHIP is very confusing at EU level
-The utulisation of the 406 MHZ PLB is not very clear ??
-There seems to be contradictions between THE NATIONAL LAWS and the EU-REGULATIONS for operational AVIATORS
There is a urgend need to have a clear vieuw on the STATUS of the various AVIATION ORGANISATIONS and a EU coordinated aproche on the NON CAT OPERATIONS
-The CERTIFICATION and OPERATIONS of HISTORICAL AIRCRAFT across the 27 inside EU borders
-The UNJUSTIFIED increase of the COST for SERVICES toward the NON CAT OPERATINS at NATIONAL LEVEL and at AERODROME
-The requirement at certain AERODROME to USE THE NATIONAL LANGUAGE instead of ENGLISCH
COMMENTS,SUGESTIONS and QUESTIONS are always welcom:
Ook dank voor de vele welk er mij op wezen dat in mijn zin het woordje " NIET" ontbrak welk op de originele versie er wel staat hoor.
De familie DE BOIS die de coordinator is heeft ook de volledige tekst met de MOTIVATIE beschikbaar gemaakt op papier en verzameld de getekende exemplaren om deze voor 24 JUNI 2009 in te dienen .
Wat betrefd een overlijden van een persoon aan boord van een vliegtuig in vlucht is men daarop voorzien en zijn er de nodige faciliteiten aan boord voorzien en is het cabine personeel daarvoor opgeleid.
Het overlijden van de BOORDBEVELHEBBER heeft men ook voorzien en de tweede piloot is voledig opgeleid om de vlucht en de landing alleen uit te voeren op de bestemming.
Er is hiervoor een procedure voorzien welk we in de FLIGHTSIMULATOR inoefenen en tevens om de drie jaar terug geheel wordt bezien voor elk lid van de cockpit hoor.
In de Simulator laat men dan gewoonlijk de PIC voorover op de stuurorganen vallen en zich levenloos houden en moet de nog overlevende piloot de hulp van het cabine personeel inroepen om de overledenen te verwijderen en de vlucht verder zetten naar de bestemming
Het brengt wel zeer ingewikkeld papierwerk mede en dit is een theoretische vraag welk regelmatig wordt gesteld tevens is men voorzien voor geboorten aan boord tijdens de vlucht.
De opleiding van PILOOT en CABINE PERSONEEL is zeer complex en bevat veel onvoorziene omstandigheden
Herhaalde malen werden er vragen gesteld over DE LUCHTVAART en HET MILIEU ??
Op een aantal vragen heb ik een kort en bondig andwoord geformuleerd.
Heden is er DE AOPA-PILOT( USA° welk oner de titel:
FLYING in a FRAGILE WORLD
een speciaal report bevar: GENERAL AVIATION and the ENVIROMENT
NOTE: the USA/FAA has not aproved the ICAO definition for GENERAL AVIATION
USA definition GENERAL AVIATION is al aviation except COMMERCIAL AIR TRANSPORT and MILITARY OPERATIONS. this means that AERIAL WORK OPERATIONS are included in the definition GENERAL AVIATION