Bij het bezoek van het STAMPE-VERTONGEN MUSEUM op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN wees een persoon mij op het bestaan van de :
V-vzw BUNKER en VLIEGTUIG te ANTWERPEN
Gelegen in het BRAND-PARK aan de ingang in de accacialaan te WILRIJK is er de SK1 BUNKER dkie voor een groot gedeelte in zijn originele toestand teruggebracht en goed bewaard gebleven is. De volledige inrichting voor de verluchtingen de originele schuif deuren zijn teruggeplaatst. Dit was tijdens de WWII de komando post ter verdediging van de BELGISCHE KUST en de SCHELDEMONDING.
OPEN iedere eerste week-end van de maand ZATERDAG van 13 tot 17 uur ZONDAG van 10 tot 17 uur afspraken voor groepen en scholen mogelijk na telefonisch contact op 03-218.66.10 of 03-321.96.36 na 20 uur
In functie van de informatie over SPYER kreeg ik een reactie dat er tevens een AVIATION PARK is te LELYSTAD AIRPORT:, welk bestaat uit het vroeger te SCHIPHOL gevestigde AVIODROME
Bekwam via contacten reeds reactie over de gesneuvelde piloot A WYMEELS van de BELGISCHE LUCHTMACHT welk in KAMINA tijdens een vlucht als instructeur in acrobatie van de 126th promotie verongelukte met zijn leerling Bijkomende informatie zal mij worden opgezonden per brief.
Enkele der collega's piloten zijn heden betrokken bij vluchten met CARGO naar CHINA.
Een der aspecten die zij ervaren dat er geheel geen kennis van het ENGELS is op de RESTAURANTS om aan een maaltijd te geraken en dat zij nu daar hun eten op zicht bestellen zonder te weeten wat ze eten alhoewel sommige zaken leker zijn!!!!!!!
Ik heb in mijn BLOG een aantal orgenisaties vermeld welk op ANTWERP AIRPORT luchtdopen en rondvluchten organiseren en moet hier ook nog "TOURFLIGHT vermelden:
Men wees mij er heden op dat het ocasioneel landen met HELICOPTER moet voldoen aan bepaalde veiligheidsvoorschriften welk de PILOOT zelf zal beoordelen.
Als het echter het regelmatig landen op een bepaalde plaats betreft gaat men rekening moeten houden met de CIRCULAIRE GDF 02 welk het noodzakelijk maakt om een aantal opmetingen te doen uitvoeren door een bevoegde LANDMETER. Hiervoor heb ik een collega PILOOT en LANDMETER die de eigenaar van de HELIHAVEN (tijdelijk of permanent)zal bijstaan om dit zeer complex dossier op te maken
Na het slechte vliegweder van vrijdag en zaterdag voor ZICHTVLUCHTEN op de STAMPE FLY-INN te ANTWERPEN hebben de WEERGODEN ons op ZONDAG toch een beetje goed gezind geweest.
Met gevolg dat er een mooie formatie werdt grvlogen door de CHIPMUNKS van de CHIPMEET te ZOERSEL-OOSTMALLE en door de SV4 van uit ANTWERPEN-DEURNE.
Natuurlijk nu veel publiek en ook het terugvinden van oude collega's uit de LUCHTMACHT,LANDMACHT en BURGERLUCHTVAART
later hierover meer via de verschillende SPOTTERS van A-S-A
Ben aan het zoeken waar men gegevens over de gesneuvelde PILOOT van de BELGISCHE LUCHTMACHT in KAMINA tot op heden hebben een aantal gespreken niets opgeleverd maar ik vermoed dat we daar wel iets zullen over vernemen!!!
Reeds in 1970 was ik aktief betrokken via de AVIATION SAFETY INSTITUTE te OHIO in de USA met de heer JOHN B. GATIPAULT via MONITOR in het verzamelen van NAAMLOOSE INCIDENT RAPORTEN in de LUCHTVAART
Later werdt dit iniatief overgenomen door de FAA om nadien te worden in de hand genomen van NASA
Deze morgend was ik aanwezig te ZOERSEL-OOSTMAL LE (EBZR) voor de 2006 CHIPMEET welk daar plaats heeft op 25-26-27-28 Mei zie WWW.CHIPMEET.COM.
De CHIPMUNK DHC1 heeft een speciale plaats in mijn LUCHTVAART ervaringen welke oficiel plaats vonden in 1958 te MORET EPISY met mijn EERSTE SOLO op een JODEL 112 F-OTAN op 16/6/58 en eerste SOLO op zwever SA103 op 3/8/58 mijn eerste VOLTIGE op TIGERMOTH op 26/6 en op een engelse (RAF) DHC1 er een demonstratie acrobatie kreeg op 22/11/58 van BIANCOTTO de franse kampioen in acrobatie
Deze 8th CHIPMEET is tevens een verjaardag voor de CHIPMUNK welk zijn eerste vlucht deed op 22 MAY 1946
Deze CHIPMEET is een samenkomst van PILOTEN?EIGENAARS welkover deze 4 dagen samen een bijscholing doen op dit toestel.
Zaterdagmorgend om 0900 uur vond ik in de druipende regen ,laag wolkendek en slecht zicht dat er de woensdag er reeds 5 DHC1 aanwezig waren .
Na een WEATHER BRIEFING en toewijzing van de TRAINING SECTORS was er tijd om enkele zeer intresante gespreken met een aantal der aanwezige ervaren CHIPMUNK piloten en uitkijkend naar een weersverbetering in de namiddag
Tot mij spijt kon ik wegens andere verplichtingen niet ter plaatse blijven maar zal mogelijk nog een bezoekje trachten te maken
Concerning the SELECTION of AIRSPACE project do I receive a number of motivated reactions by PILOTS of FRENCH,GERMAN,ITALIAN and UK!!!!!!
However a UK PILOT drawn my attention to a possible valuable raison to maintain CLASS "D" AIRSPACE instead of CLASS"C"
According the UK AIP it will not be possible to FLY in the CLASS "C" AIRSPACE in CRUISE above the TRANSITION ALTITUDE since the utulisation of the QUADRANTAL FLIGHT levels has no VFR FLIGHT LEVELS avaible above the TA avaible and only climbing or descending flights in VFR are allowed
Ik verwijs nogmaals naar de mogelijkheid om de NATIONALE AIP van een aantal EU staten GRATIS te raadplegen en zelfs delen af te drukken via WWW.EUROCONTROL.INT; en te zoeken naar EAD en u GRATIS te REGISTREREN
Indien moeilijkheden bij de registratie gelieve contact op te nemen met;