Een der grote problemen in de LUCHTVAART is de huidige instelling
-Het eerste doel van vele in DE LUCHTVAART is de COMMERCIELE intrest.
Vroeger als er een gesprek was tussen piloten dan was het onderwerp het VLIEGEN zelf, op welke toestellen men vloog en welk yoestellen men nog hoopte te vliegen.
Een beroepspiloot veranderde van compagnie om op een nieuw TYPE van vliegtuig te kunnen vliegen.
Nu verandert men van kompanie om meer te verdienen en minder te moeten vliegen
Op verschillende levels hebben we nu mensen in verschillende diensten welk maar een doel voor ogen hebben bijkomende regels invoeren die hun inkomsten doen toenemen met het argument dat de nieuwe regels voor de vliegveiligheid alhoewel dat bij vele regels die worden ingevoerd niet van nut zijn voor de veiligheid.
Vroeger werden de PILOTEN, ATCO en MECHANIEKERS vooral gevonden in gemotiveerde jongeren welk de luchtvaart benaderden via SPTTING, MODELBOUW,ZWEEFVLIEGEN, VLIEGEN op LICHTE VLIEGTUIGEN of via hun initieele luchtvaart ervaring opdeten in DE MILITAIRE LUCHTVAART
Nu is de STUDENT PILOOT degene welk zijn ouders 100.000 beschikbaar maken om bij een COMMERCIEEL georienteerde FTO een opleiding kunnen volgen zonder dat zij enig belangstelling hebben in het VLIEGEN zelf
De jongeren welk via hun LUCHTVAART ENTHOUSIASME de LUCHTVAART beroepsmatig wensen te benaderen en niet beschikken over de 100.000 komen niet meer aanbot, ook de weg via de MILITAIRE LUCHTVAART is aan het opdrogen wegens de beperkingen in de militaire budgeten.
HEDEN hoor ik BEROEPSPILOTEN zeggen ik MOET WEERAL VLIEGEN waar wij vroeger GELUKKIG waren dat we konden VLIEGEN, hoe meer hoe liever en de inkomsten waren voor ons bijzaak
|