De periode 1900: En Mr. Poiret bevrijdt de vrouw... 1900 was de periode van Jacques Doucet, Mariano Fortuny maar vooral van Paul Poiret. Het was Paul Poiret die de vrouwen verloste van hun korset... LEES VERDER
ELLE is het grootste modeblad ter wereld, waarbij mode niet alleen staat voor kleding, maar ook voor beauty, uitgaan en mensen. Welke personen, plekken en muziek zijn "in"? De redacteuren zijn er 24/7 mee bezig en staan model voor de doelgroep: hoogopgeleide vrouwen (en vooruit, 1 man) die in de stad wonen en werken, veel reizen, uitgaan en gek zijn op mode. ELLE weerspiegelt kortom de tijdgeest plus de belevingswereld van haar lezeres - of degenen op wie ze zou willen lijken - en is always in the know. ELLE is INSPIRATIE, ASPIRATIE, NOOIT ALLEDAAGS, DOORDEWEEKS OF GEWOONTJES
ELLE is intelligent en neemt mode serieus. Mode is immers veel meer dan een setje labels: een vorm van kunst, toekomstvisie of maatschappijkritiek. Daarbij is ELLE praktisch en geeft ze een duidelijke, draagbare vertaling van trends & catwalks. Maar nooit 1-op-1. ELLE mixt High End met High Street. Want niet iedereen wil of kan zich van boven tot onder behangen met designerkleding. Mode moet geen dictaat worden. Uiteindelijk is een eigen stijl, karakter en persoonlijkheid het hoogst haalbare goed. Uiteraard met de nodige humor. Want waar ELLE ook in uitblinkt: relativeren en amuseren, in witty columns en artikelen over mode en beauty.'
USP's
- ELLE is het grootste en het dikste grote modeblad ter wereld. - ELLE maakt deel uit van een merkenfamilie, die wereldwijd deuren opent. Doelgroep
We zeiden het al: ze is hoogopgeleid (HBO+), 20-40 jaar, heeft een goede baan en woont in de stad. En verder iedereen, jonger of ouder, die gek is op mode. De ELLE-vrouw heeft én tijd én een behoorlijk inkomen om aan haar uiterlijk te besteden. En als ze even geen geld heeft, eet ze een week boterhammen-pindakaas om die designerschoenen te kopen. Ze wil het liefst alles zien, doen en ervaren. Of bij gebrek aan tijd erover lezen. Ze is kritisch, houdt van luxe, laat zich graag verleiden en waardeert een intelligente en relativerende toon. Want ze koopt ELLE niet alleen voor de vorm, maar zeker ook voor de inhoud.
Pijlers
Modereportages, beauty, exclusieve interviews, oogstrelende fotoseries van de beste (inter)nationale fotografen, reisreportages, agenda, lifestyle, nieuws... Alles op de ELLE-toon vanuit de eigen ervaring geschreven. En verder:
- De columns van Ilonka Leenheer en Oscar Kocken. - ELLE.nl, een unieke samenwerking met ELLE Wonen en ELLE Eten, die bovenop het nieuws zit. - De ELLE Style Awards: jaarlijkse uitreiking van felbegeerde modeprijzen.
Ga eens kijken naar dit fantastich modeblad je gaat genieten als je van mode houd!