Inhoud blog
  • Tussendoor over een Bedrogen Echtgenoot
  • AI-gebruik bij Smartschool
  • Antisemitisch Moslimtuig !
  • Zalige Boudewijn
  • VIDEO: Goed spul . . .
  • Ilse en Helga, de Meesteressen
  • Over het Cordon Sanitaire
  • Over het G-plekje van Professor Nuttin
  • De Afspraak: Reclame voor de Rilatinepil !
  • Leraar Robert en zijn 'gematigde' moslims
  • VROEGER...
  • Zuhal Demir, Minister van Onderwijs
  • De Strijd tegen Allochtoon Geweld
  • "De burgemeester van Onderwijs"
  • Waarom zo weinig mensen zijn gaan stemmen
  • CD&V Moslimpartij
  • Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • Plaatstekort in de B-stroom
  • Asielzoekers in Hotels
  • Mijn Oordopjes
  • Bring them home now!
  • De Nieuwe Vlaamse Regering
  • "Kindermisbruikers zijn ZIEKE Mensen"
  • Koekelberg klaar voor de paus
  • Verwarde Mannen of Jihadistische Terroristen?
  • Psychisch Lijden
  • Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Allah/alloeeee Akbar
  • Taalverloedering
  • Eigen Volk
  • Bloggeschiedenis
  • Agressie tegen Hulpverleners in de Zevende Dag
  • Twee Tussendoortjes
  • Kindermisbruik door Geestelijken
  • Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • ‘Calamity Kamala’: hoe bekender hoe onbeminder
  • Bruno Vanobbergen: Onderwijs en Vluchtelingenwerk
  • Wie zijn de OUDERS van dit crapuul?
  • Tussendoor op De Afspraak
  • Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • De Nieuwe CD&V
  • Moslimscholieren intimideren Leraressen
  • De Eerste Schooldag
  • Allochtoon Zittenblijven
  • Scholieren kunnen geen Klok meer Lezen
  • Arabisch in Leuvense School
  • Wegwijs in Hemelrijk België
  • VROEGER...
  • Meer Boek, Pen en Papier, minder Digitalisering
  • Iskamterreur: Mesaanval in Solingen
  • Georges Louis & Connerie
  • "Immigratie ruïneert het Onderwijssysteem"
  • Een Doorsnee Vlaams Gezin . . .
  • Apenpokken
  • Over Brusselmans
  • Bashir Abdi, de snelle 'Belg'
  • Hartverscheurend Liefdesverhaal
  • Vluchtelingen in Hotels
  • Kinderen op de Achterbank
  • De Satire van Brusselmans
  • De Snelders Soap
  • Puberteitsremmers voor Kinderen
  • Anti-Immigratierellen in Britse Steden
  • Olympisch Boksen
  • RIP Ismail Haniyah
  • De Godsdienstleraar
  • Decadente Opening Olympische Spelen
  • CITAAT van Sigmund Freud
  • De Efteling past zich aan...
  • Didactische Tip voor het Islamonderwijs
  • Kamala Harris
  • 'Bende' van 5-jarigen
  • 21 juli
  • Zwemmen in Zee
  • Moslimterrorisme in Leeds
  • Nieuws uit Oostende
  • Tussendoor in mijn Erotische Keuken
  • DONALD TRUMP!
  • Waarom zoveel C-attesten in Beroepsonderwijs?
  • Nixon verslaan?
  • Een Neger op een Fiets
  • 11 juli, Vlaamse Feestdag
  • Omvolking van een Schoolbevolking
  • Frankrijk slaat Nieuwe Weg in
  • De nieuwe Britse Premier: een Drama?
  • "De Unieke Grootsheid van Blanke Mannen"
  • Rechts kiezen en Links krijgen
  • Als je nu nog links stemt, dan ben je hopeloos verloren
  • Rechtzetting
  • Conner en Anuna (fictie)
  • Veel Ongeletterden en Weinig Toppresteerders
  • Debat Trump - Biden
  • Jaap moet langer werken
  • Stel je eens een Wereld zonder Blanke Mensen voor
  • Het Geval Peter De Sutter
  • Te laat!
  • Regeringsvorming: Uitsluiting Vlaams Belang
  • Moeilijke Moeders
  • Ondertussen in Vlaanderen . . .
  • De Afspraak en de Islam
  • Zondag 9 juni 2024 en The Day After
  • Tussendoor in Terzake
  • Waarom Astra Zeneca’s Vaccin Mensen doodt
  • An Serpent, een gevaarlijke Gifslang
  • Mes in de nek en dood
  • Verkiezingsperikelen
  • Collectieve Regularisatie van illegalen?
  • Geil en Wulps
  • Een Moslim als Bemiddelaar?
  • Over de Seksuele Rooftocht van Hamas
  • Drama's en Intriges
  • Zwarte Negers in de Donkere Nacht
  • CITAAT van Geert Wilders
  • Universiteiten worden steeds linkser
  • Vroeger was het beter...
  • Nawal Fahri (CD&V)
  • De heilige Holebius
  • Er gebeuren Rare Dingen
  • De Gebruikelijke Slachtofferrol
  • Onthullingen over Zwarte Scholen
  • 12 Mei Moederdag!
  • De Kracht van de Groep
  • De Depressieve Migrant
  • Meer mag ik niet zeggen
  • Alternatief Leerplan Wiskunde
  • Dit is Brussel!!
  • Een Onvergetelijke Ouderavond
  • Homoseksualiteit Strafbaar in Irak
  • Christelijke Scholieren bekeren zich tot de Islam
  • Zelenskiaans Tussendoortje en de Gulle Geldschieters
  • Centrale Toetsen Vlaams Onderwijs
  • Golf van Gewelddadige Tienerdoden in Frankrijk
  • Vogels voor de Kat
  • Terreur op Franse Scholen
  • Eerst presteren, daarna welbevinden
  • Hubert Brouns en Zoon
  • Serkan Bozyigit: "Ik ben 100 procent Vlaming"
  • De Tweede Kans van Conner Rousseau
  • Suikerfeest
  • Lieviaans Verzinseltje: Herziening Schoolplicht
  • Vluchtelingen brengen besmettelijke Ziekten mee
  • Zweedse Voetbalsupporters Doodgeschoten
  • Syriër valt Meisje aan met Mes
  • Paasfeest in Vlaanderen
  • 9 juni 2024
  • Een Waarschuwende Droom
  • Geen Lerarentekort, maar Leerlingenoverlast!
  • Moslims vechten onderling conflict uit in Vlaamse steden: “Importrellen”
  • Islamitische Staat
  • Zware Vechtpartij in Bree
  • Marokkaanse Miserie
  • Blogsentiment: Apart Onderwijs
  • Crevits haat Vlamingen
  • Het Mazelenvirus in Opmars
  • Politie zoekt Nieuwe Medewerkers
  • Reclameboodschappen op mijn Blog
  • "Justitie is rot tot op het bot"
  • De Islamleraar en de Ramadan
  • Tussendoor in Gaza
  • Kleuters bestormen het Buitengewoon Onderwijs
  • Tradwifes Movement
  • Die Sven Pichal toch
  • 31.000 Gesneuvelde Soldaten
  • Lieviaans Verzinseltje
  • De Ondergravers van onze Eigenheden
  • GRAAIEN . . .
  • De 1B-klas van het Middelbaar Onderwijs
  • Psychische Stoornissen en Rilatine
  • Migrantenwerkloosheid versus Vergrijzing
  • VIDEO: Brussel . . .
  • Het Wespennest van Blauwbaard
  • Afrikaans Crapuleus Tuig
  • Omvolking van de Schoolbevolking
  • Over Draaimolens
  • VIDEO: Amerika toen en nu . . .
  • Viespeuk Vangheluwe
  • Schietpartij op de Oxford High School
  • De Advocatenmoord
  • Tussendoor bij de Ensors
  • Onthullingen over Schoolartsen in de CLB's
  • Turtelhuisjes en Terugkeerhuisjes voor Illegalen
  • Enzovoort . . .
  • Klaus Van Isacker herstelt van Hersentrauma
  • Directeur Griezelmans van Basisschool Tuinwijk
  • De Doorstroomtoets, een Hollandse Uitvinding
  • Feministengezwam
  • Fietsongevallen
  • Het Geval Snelders
  • Waarom moeten Vlaamse Scholieren Moslims tolereren?
  • Tip voor het islamonderwijs
  • De Spreidingswet
  • De Overlevingsstrategie van Turkse Leerlingen
  • De “religie van de vrede”. . .
  • Tussendoor in de Politiek
  • De Croo en Lahbib in China
  • "Zijn Man"... Surrealistisch
  • Het Wespennest van Blauwbaard
  • Het Geval Gennez
  • Rilatine als legale Drug voor Schookinderen
  • Weg met alle Bushaltes!
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Vlaand'ren mijn land

    De Noordzee bruist een lied dat brandt
    De zeewind draagt het mede
    Het zingt van vrijheid over 't land
    Van vreugd' in dorp en stede
    De zonne vuurt de blijheid aan
    Langs velden, weiden, stromen
    Waar steden met hun torens staan
    Waar woud en heide dromen
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
    O schone steden, trots en vroom
    Vol heilige feestvisioenen
    O stille dorpkens langs de stroom
    Waar veld en weide groenen
    Ik min U, stad vol klokgetril
    En dorp ik min U beide
    En 't is er, als ik dromen wil
    Zo vreedzaam in de heide
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart

    Willem Gijssels (1875 - 1945)

    SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)

    Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
    03-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Islamitische Overrompeling
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik vond vroeger al dat er hier teveel moslims rondliepen. In de scholen, in de migrantenwijken, het was verontrustend hoe die kleine menigte zich op korte tijd bleef vermenigvuldigen en in omvang toenemen. Een voortplantings- en instromingsverschijnsel waar toen niemand over struikelde. Een te verwaarlozen en te herstellen nevenwerking van de evolutie van onze samenleving... 

    Iedereen zweeg stilletjes over de aangroei van de moslims in onze samenleving. Het was toen ook zo'n beetje oppassen om niet de racist uit te hangen. Het linkse toverwoord 'racisme' was er om de indringers alle kans te geven om zich hier rustig een plaatsje te kunnen veroveren, en om de vreemdelingeninvasie zonder horten of stoten te kunnen laten doorgaan. Religieuze symbolen, voedsel, katholieke feestdagen, tradities en geplogenheden... al onze eigenheden dreigden stilaan aangepast te moeten worden om de moslims niet te kwetsen. Er was een tijd dat we dat goed vonden.

    Ondertussen werden moskeeën aan de lopende band erkend en gesubsidieerd, en ze gingen onopvallend op in het nieuws van ons alledaags Vlaams gebeuren. Ik hoorde niemand protesteren, niemand klagen over overlast van de islam en zijn moslims. Neen, toen hielden moslims zich gedeisd omdat ze in de minderheid waren. In gedachten dreven ze hier voort op de golven des tijds, in ons vrije westen, geduldzaam wachtend op de komst van nog meer troepen moslims.

    En nog altijd zwegen we... De moslimgemeenschap kreeg inmiddels alle kans om in stilte en sluipend uit te groeien tot een machtige gemeenschap die het hier ooit voor het zeggen gaat hebben. Die kansen hebben we hen zelf gegeven door te zwijgen, door niet te pruttelen, door verdraagzaam en vredelievend toe te kijken naar het groeiend aantal moslims om ons heen, en lijdzaam toe te zien hoe we naar onze eigen ondergang toe stevenen.

    Als we nog langer gaan zwijgen, helpen al die Pegidaatjes niet meer. We gaan ons laten verpulveren. En ik denk dat het van bovenaf geregisseerd is, die islamitische veroveringstocht.       

    Wij roepen: "Wij zijn het Volk!", maar we kunnen niet eens onszelf vermenigvuldigen en in stand houden. Zoals mijn buurvrouw riep: "Twee is genoeg, meer hoeft dat niet", met die mentaliteit sméken we er om om overschaduwd en gedomineerd te worden.

    En als we dan uiteindelijk - maar véél te laat - willen manifesteren tegen de oprukkende islamisering in Vlaanderen, krijgen we  verbod van een idioot die door de Vlaamse massa in het verkleedhokje des stembusgangs verkozen is om ons Vlaanderen in goede banen te leiden!...

    03-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)
    02-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitnodiging voor alle Islamleraars
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Afbeeldingske gepikt van de Rechtsblog om alle islamleraars eraan te herinneren dat ze vanavond present moeten zijn om te protesteren tegen de toenemende islamisering, samen met al hun moslimleerlingen. Hoe meer zielen, hoe meer protest tegen islamisering in Vlaanderen.

    02-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pestproblemen door Leerlingen zelf laten oplossen?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    JOS wees me op een artikel in De Standaard waarin onderwijsminister Crevits voorstelt om leerlingen zelf hun conflicten te laten oplossen.

    Peer-Mediation

    Crevits geeft toe dat er momenteel te weinig regie is in het pestbeleid. Ze stelde een Vlaams aanspreekpunt in het vooruitzicht dat alle beschikbare informatie moet verzamelen. Daarnaast ziet ze een grote rol weggelegd voor de CLB’s die "hun netwerk moeten gebruiken door meer door te verwijzen naar psychologen en jeugdhulp." Crevits is terughoudend om concrete werkwijzen op te leggen, "maar in één methode geloof ik zeer sterk, dat is peer-mediation. Ik sta versteld van de resultaten en geloof dat de scholieren soms betere resultaten kunnen halen dan de CLB’s."

    Tot hier een samenvatting van Crevits' voorstel om 'mediators' in te schakelen bij conflicten tussen leerlingen.

    Peer-mediation, als instrument om pestgedrag op school tegen te gaan, is een methode waarbij jongeren opgeleid worden om te bemiddelen in conflicten tussen leeftijdgenoten. Peer (Engels) = 'gelijke'. Leerlingen leren vaardigheden ontwikkelen op gebied van conflicthantering. De 'mediators' moeten matuur genoeg zijn, een sterke persoonlijkheid hebben en geen partij kiezen, ze moeten goed kunnen luisteren en oordelen, ze spelen een begeleidende rol in het mediation-proces.

    Eerst gleed Crevits een beetje uit met haar voorstel om een 'toolkit met verschillende toetsen' te introduceren voor leerlingen aan het einde van de basisschool. Een flagrante inbreuk op de waarde van testafnames!... En nu leidt ze de aandacht af van de pestkop, als ze scholieren wil opleiden tot bemiddelaar bij conflicten. En waar zit dan de verantwoordelijkheid van school en ouders van de pestkop?

    De rol van CLB's

    Over de rol van de CLB's bij het pestbeleid spreekt Crevits zich dubbelzinnig uit. Enerzijds heeft ze het over "een grote rol weggelegd voor de CLB's", en anderzijds ziet ze mediaterende scholieren betere resultaten halen dan de CLB's...

    Ik zou zeggen: laten we de CLB's uitschakelen bij het pestbeleid op school. Die mensen denken dat ze van achter hunne bureau de hele wereld kunnen verbeteren. Echt waar... En maar verzoenende gesprekjes voeren, en zich focussen op het slachtoffer, terwijl de pestkop achter de hoek zit te loeren en te broeden op nieuwe pestacties.

    Peer-mediation + acties van de school

    Peer-mediation lijkt op een afwenteling van conflictproblemen op de leerlingen zelf. 't Is om te huiveren als beide partijen, de pestkop + slachtoffer, bijeen gebracht worden. Die mediator moet dan wel sterk in zijn schoenen staan. Bovendien hebben pestslachtoffers helemaal geen behoefte aan bemiddeling, die willen alleen maar met rust gelaten worden.

    Een combinatie van peer-mediation én acties van de scholen lijkt me het meest aangewezen bij  het tegengaan van pestgedrag op school. Scholen moeten pesterijen opsporen en pestkoppen op de voet volgen, sanctioneren, en hun ouders erbij betrekken. Een klopjacht op pestkoppen!

    02-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (0)
    01-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Krant over 'Genkenaren' en 'Limburgers'

    "De Genkenaren hebben het grootste bedrag (23 miljoen euro) aan achterstallige leningen in Limburg, zo blijkt uit cijfers van kredieten aan particulieren die de Nationale Bank verzamelt. In die schulden zitten alle mogelijke leningen: zowel de kredieten die je afsluit om een auto of een wasmachine te kopen, als die voor een huis. De Limburgers zijn op dit moment in het totaal voor 217 miljoen euro achter met betalen. 19.021 Limburgers hebben minstens één achterstallig krediet... Die achterstallige kredieten zijn goed voor een bedrag van 3,1 miljard euro, dat is 67,5 procent meer dan in 2008, het jaar waarin de economische crisis uitbrak. Tussen 2013 en 2014 zijn die achterstallige kredieten ook nog eens met 4,9 procent gegroeid."

    Genk, daar waar alles wat vreemd is zich thuisvoelt en eigen identiteit niet verloochent, daar wonen de grootste wanbetalers aller tijden, zegt de krant HBVL. Voor iemand die het nog niet wist: in Genk wonen alle nationaliteiten van de hele wereld bijeen, en dan schrijft HBVL dat "GENKENAREN hun schulden niet kunnen betalen"... Hallo, Vlaamse inboorlingen van de stad Genk! Er wordt gesold met jullie authenticiteit! Kom in opstand! Klaag de krant aan wegens ontkenning van de Vlaamse identiteit en authenticiteit!

    01-03-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    28-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luizenalarm in Nederland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Volgende week 4 maart is er de Landelijke Luizendag in Nederland. Alle kinderen worden er dan gecontroleerd op hoofdluis. Ouders kunnen de kriebelbeestjes vanaf nu melden bij het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) als hulp bij ongediertebestrijding. Controle van de kinderkoppekes en directe behandeling worden aangeraden.

    Vorig jaar was er bij ons in West-Vlaanderen ook al een 'luizenkammenproject', ter bestrijding van  plaaginsectjes en jeukende parasietekes. In alle scholen werden luizenkammen uitgedeeld, samen met een demonstratie van de kam ter bestrijding van de luizen. Kosten: 25.000 euro. Het 'Kammenproject' wilde ouders en leerkrachten sensibiliseren voor preventie en bestrijding van hoofdluizen. "Lagere schoolkinderen zijn vaak het slachtoffer van een luizenplaag, vooral na een schoolvakantie."

    Nu zal ik eens ophelderen waarom een luizenplaag steeds opduikt na een schoolvakantie. In schoolmiddens weet iedereen waar die luizen vandaan komen, maar niemand wil of durft er iets over kwijt. Dat idiote 'racisme' weer hé.

    Lange tijd, in de gloriejaren na WO2, waren hier alle nare ziektes en vervelende kwalen verdwenen: kinkhoest, TBC, luizen, hersenvliesontsteking... Toen we overrompeld werden door allerlei vreemde rariteiten die hier niet thuishoorden, kwamen die enge ziektes weer tevoorschijn, omdat niemand op zijn eigen thuisplekje kon blijven... 'Verrijking'? Ik heb me altijd afgevraagd wat we van die indringers konden leren? Wij waren rijk genoeg, een 'verrijking' betekende alleen maar verarming... Eerst welvaart, en dan achteruitgang... zó zit dat hier!

    Na elke schoolvakantie worden schoolkinderen geplaagd door luizen. En die beestjes komen van de koppekes van Turkjes die zich in hun thuisland niet verzorgen en dan die vieze beestjes mee naar hier transporteren naar de Vlaamse kopjes. Zò werkt dat met dat ongedierte.

    Het allochtone luizenfenomeen ligt delicaat, gevoelig, en alle leerkrachten deden hun best om erover te zwijgen. En tóch, in het belang van van onze Vlaamse kinderen, mogen we de terugkeer van allochtone leerlingen uit hun thuisland niet onopgemerkt laten voorbijgaan. Vanaf de eerste schooldag, aan de schoolpoort, alle hoofdjes van de migrantjes die terugkeren van hun thuisland controleren op hoofdluis! Dat is ongediertebestrijding bij de doelgroep!

     

    28-02-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Passioneel Tussendoortje

    De tijd is rijp om weer eens op de sensuele toer te gaan.

    "...Nu laaide de begeerte die in me ontketend was als een vuur dat een keisteen kan doen smelten. Zoals ik bevend voor haar stond en het weinig scheelde of mijn zaad spatte alle kanten uit, terwijl mijn paal in lichterlaaie stond... Ik had de begeerte om haar te neuken, haar flink en goed en venijnig te neuken... Haar kleed van geweven lucht verdween en daar lag haar akker voor me open. Haar dijen staken als slanke zuilen omhoog, en haar altaar was vochtig... Mijn hartstocht dampte op de verhitte stenen van mijn wil, en ik ervoer de woestheid van een leeuw... De omheining van haar poort was gloeiend... Roer je in mijn grot, roer je in mijn hol, kom met je obelisk door mijn poort, kreunde ze... Ze bezong de heerlijkheden van mijn testikels... Onze heupen zwoegden eendrachtig... Ram er op in, zwel in me op, geef me je wapen, dieper doorgaan obelisk, neuk me de verdommenis in, verzeng me!... Kreunend stootte ik de laatste poort van haar schoot binnen... Onder me stootte zij terug als een woest rund... en dan ging ik weer omhoog en gaf ik weer een dreun in haar koninklijke grot, mijn graf. Ik bezweek in haar..." 

    Uit: 'Schaduwen uit de oudheid' van Norman Mailer.

    28-02-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    27-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onderwijstoets: CD&V versus N-VA
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    JOS seinde me een 'ruzie' door. Ruzie tussen CD&V en N-VA over de algemene toets einde lager onderwijs. Ik zal het kort samenvatten, om daarna mijn gedacht erover te zeggen.

    Crevits stuit op verzet N-VA over onderwijstoets

    Onderwijsminister Crevits is geen voorstander van één algemene toets voor alle leerlingen aan het einde van de basisschool, maar denkt aan een toolkit van verschillende toetsen om beter te kunnen inspelen op de specifieke situatie en lokale context van de scholen. N-VA is het daar niet mee eens: "We kunnen alleen vergelijken als de toetsen gelijkaardig zijn."

    Voilà. Dat zijn de twee standpunten die ze in de arena gaan uitvechten. Ik hoop dat N-VA gaat winnen want het is inderdaad zo dat alleen één algemene en uniforme test iets kan zeggen over de eindtermen, of elke school de eindtermen gehaald heeft voor alle leerlingen. Een 'toolkit' is niet eerlijk tegenover kwaliteitsscholen die volwaardige scholieren kunnen afleveren. En met een 'toolkit' kunnen leerlingen onderling ook niet vergeleken worden.

    De Addertjes van Crevits

    Het lijkt er op dat onze onderwijsminister basisscholen wil beschermen die niet voldoen aan de eindtermen door 'een toolkit van verschillende toetsen' voor te stellen. Minderwaardige basisscholen kunnen dan flexibel 'de toolkit' aanpassen aan het niveau van hun leerlingen. "Inspelen op de specifieke situatie en lokale context van de scholen", heet dat plechtig. Daarmee zet ze het concept van een toets op de helling. Alléén een algemene test, met gelijke vragen voor iedereen, kan objectief meten of alle lagere scholieren de eindtermen gehaald hebben.

    Het plan van Crevits is doorzichtig. Ik denk dat ze wil vermijden dat de kwaliteitskloof tussen de basisscholen te groot zal zijn. Neem nu de concentratiescholen, die zullen met één algemene test fel gaan contrasteren met sterke basissscholen. Dat contrast is er, daar kunnen we niet omheen, en een algemene test die voor iedereen gelijk is, zal het pijnlijke bewijs zijn van het onderscheid tussen sterke en zwakke basisscholen, tussen sterke en zwakke leerlingen.          

    27-02-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Geval Ozgül E.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hier zitten ze dan allemaal samen. Iedereen opgetrommeld om te zeuren over 1 leerling, een Turks meisje waarover plotseling alle kommer en kwel neergedaald was. Zo vertelde haar vader toch in school. Heel gewiekst wist hij bij de directeur zijn verhaal geloofwaardig te maken door er een dramatisch sausje overheen te gieten. Er volgden omslachtige besprekingen waarvan de ontknoping nog lang niet in zicht kwam. En maar zagen en leuteren rond de tafel. Een halve school werd op z'n kop gezet met een verzonnen verhaal van een Turkse vader. Luister maar.

    Het geval van het Turkse meisje is me goed bijgebleven omdat haar vader een beroep uitoefende. Uniek. Een extreme zeldzaamheid. Een buitensporig voorval. Een uitzonderlijk feit. Iets ongelooflijks. Wereldnieuws!... Nen Turk die werkt!...

    Schooljaar 1995-1996, plattelandsschooltje Lummen. Vierjarige Ozgül zat in het tweede kleuterklasje. Haar vader werkte in een Döner Kebabzaak in hartje Lummen. In zijn gesprek met de directeur signaleerde hij problemen bij de geboorte van zijn dochtertje, waardoor haar schoudertje een afwijking vertoonde. Als deze afwijking erkend zou worden als fysieke handicap, dan kregen zowel de Turkse vader én de school er financiële voordelen bij.

    Speurneus Lieve ontdekte echter in de anamnese van de kleuter een voorbeeldige medische voorgeschiedenis. Nergens aanwijzingen voor een problematishe geboorte. Nergens antecedenten te vinden over fysieke problemen. Ook niet bij het medisch onderzoek in de eerste twee kleuterklasjes. De verpleegster wist van niks. Kind en Gezin ook niet. En de huisarts evenmin.

    De frauderende vader had niet verwacht dat het geval van zijn dochtertje zo grondig uitgespit ging worden. Hij verwachtte misschien onmiddellijk een som geld te kunnen binnenrijven door een fantasieke op de mouw te spelden van de goedgelovige directeur.

    Als kers op de taart werd de vader met de neus geduwd op de enorme taalhandicap van zijn dochtertje. Het kind kon amper enkele woordjes uitspreken, verstond ook geen woordjes, en van een zin formuleren was helemààl geen sprake...

    27-02-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    26-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blank en Zwart in HBVL

    Kijk, da's nu weer typisch 'Het Belang van Limburg'

    Kwart van Vlaamse 3-jarigen gamet dagelijks

    Een kwart van de Vlaamse kleuters speels dagelijks videospelletjes. Dat blijkt uit onderzoek van UGent. Het aantal gamende kleuters zal in de toekomst nog toenemen. Kleuters beginnen ook op steeds vroegere leeftijd te gamen. En hoe ouder ze worden, hoe meer ze gamen.

    We gaan dus een generatie van sociaal en motorisch gehandicapten krijgen. De krant zwijgt over het belang van lichaamsbeweging voor een kleuter en over de negatieve invloed van 'schermpje staren' op zijn lichamelijk welzijn.

    Wél een levensgrote foto ter indoctrinatie van kritiekloze hersencellen. De diversiteit wordt ons luidkeels en oogverblindend opgedrongen!

    26-02-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    25-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taalondersteuning in Brusselse Scholen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het was te mooi om waar te zijn... Eerst het mes zetten in Brusselse kansenprojecten, en daarna ergens anders opnieuw beginnen met hetzelfde geld en dezelfde doelgroep: de 'sociaal zwakke leerlingen'. Sociaal zwakkeren maken onze hoofdstad onveilig. Er is daar in Brussel een overproductie anderstaligen die zich elke dag vermenigvuldigen, hun aantal zal blijven toenemen en blijven groeien. En het einde is nog lang niet in zicht. Geen enkele taalondersteuning is daartegen opgewassen.         

    Ons traditioneel taalonderwijs, daar kunnen ze in Brussel naar fluiten, projecten zijn er om tradities kapot te maken. Taalprojecten in concentratiescholen heb ik zien verwateren tot parels voor de zwijnen, het was als water naar de zee brengen, dweilen met de kraan open, acrobatentoeren uithalen zonder vangnet. Ik heb het écht zien gebeuren.

    Op 21 februari schreef Houzee van de Rechtsblog over onderwijsminister Crevits die het mes zet in subsidies voor twee Brusselse kansenprojecten. Eerst hoera en dan een zucht. Een zucht van ontgoocheling. Omdat de middelen 'herverdeeld' worden over de pedagogische begeleidingsdiensten en het Onderwijscentrum, die de kansenprojecten overnemen en voor hun continuïteit zorgen. De Brusselse scholen hoefden niet ongerust te zijn.

    Concreet. Alles blijft bij het oude. Er worden geen messen gescherpt, nergens worden messen in gezet. Dat van die messen, was alleen maar om ons op een dwaalspoor te zetten. Een misleidende introductie om gewoon te zeggen dat de Brusselse basisscholen kunnen blijven rekenen op de ondersteuning die ze gewend waren, dat de taalondersteuning gehandhaafd en gegarandeerd blijft, en dat er geen sprake is van een besparing en dat de middelen voor Brussel bestemd blijven.

    Waarom dan een 'herverdeling'? Crevits: "We opteren voor een vereenvoudiging die maximaal de werking, de expertise en het personeel van Voorrangsbeleid Brussel (=kansproject) behoudt en waarborgt... We maken nu de keuze om de bestaande en performante organisaties te versterken"... M.a.w. om te versterken hebben we meer centjes nodig.

    En tóch schuilt er een simpele uitleg achter de herverdeling van de subsidies. Is het niet mogelijk dat de twee lopende kansenprojecten niet rendabel waren, geen resultaten opleverden, en daarom onder een andere leiding nieuw leven ingeblazen moesten krijgen? Iets wat niet rendeert moet toch afgevoerd worden? Of vervangen worden door iets heel anders? Neen, Crevits geeft de kansenprojecten door aan anderen die er dan maar het beste van moeten maken...

    25-02-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan mijn Ex-Collegaatjes

    http://blog.seniorennet.be/rilatine

    Deze cartoon draag ik op aan al mijn lieve ex-collegaatjes die de rilatinepil vereerden en die alle druktemakertjes sorteerden onder ADHD'ers.

    Bazige juf: "Natuurlijk heb jij stoornissen. We maken die pillen niet voor niets. En IK zit hier ook niet voor niets, ventje"... Het dossier van het jongetje ligt op tafel en daarin staan 'getuigenissen' van leerkrachten en ouders die zonder blozen hun pedagogische onmacht toegeven, onbekwaam als ze zijn om  dat kleine jongetje aan te pakken. Liever willen ze hem rilatine doen slikken, dan zijn ze verlost van een lastige karwei.

    Lezer, let op het bord achter de juf waarop de naam van het kind staat. Het kind kreeg vooraf al de stempel ADHD opgeplakt, en de leverancier van de pillen (rilatine) staat er ook bij: Janssen Pharmaceutica (Laat de kindjes maar slikken, wij worden er rijk van).

    Het jongetje op het clientenkrukje wacht bang af wat de juf allemaal te vertellen of te vragen heeft. Ze is niet lief. Naast haar maakt ze reclame op een bordje met de tekst: Janssen Pharmaceutica, 2 halen, 1 betalen... Zoals de rilatine-automaat naast de cola-automaat in het lyceum.

    En dan krijgt het jongetje een gratis T-shirt bedrukt met reclame voor Janssen Pharmaceutica samen met de afbeelding van een strip van 10 pillen. Komt ie wel mee toe tot morgen.

    Zo, ik heb de toeschouwer een beetje geholpen bij het bekijken van deze tragedie.

    25-02-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (0)
    24-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verwijdering uit School
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Elke school heeft zo haar eigen hopeloze gevallen: onschoolbare jongeren die door hun afwijkend gedrag overlast veroorzaken en herhaaldelijk in de fout gaan, om tenslotte de boodschap mee te krijgen dat ze 'niet langer gewenst' zijn en op zoek moeten naar een andere school.

    Jaarlijks worden er zo'n paar duizend middelbare scholieren van school gestuurd. Zij zijn 'niet meer welkom' en moeten een andere school zoeken. Ja, zo heet dat tegenwoordig "niet meer welkom". Vroeger heette dat gewoon "buitengooien", "buitenstampen", "buitenzwieren", "buitensmijten"...

    Het onderwijs moet nu meer eufemismen gebruiken voor problemen en moeilijke toestanden, die door een mantel van begrip en tolerantie bedekt moeten worden. Er zijn teveel allochtone leerlingen bij betrokken, bij de groep probleemleerlingen.

    Het toverwoord 'allochtoon'

    Een 'verwijdering uit school'  is een ingrijpende beslissing, waarbij niet over één nacht ijs gegaan wordt. Er gaat een heel scenario aan vooraf waarbij nauwgezet uitgekeken wordt om geen procedurefouten te maken. Nu zal Lieve eens uit de doeken doen hoe dat verwijderingsscenario kan verschillen van leerling tot leerling. Van allochtoon tot autochtoon. Lezer, merk weer eens de discriminatie van de Vlaamse leerling op!

    Een Turk buitensmijten ligt véél gevoeliger dan een Vlaamse leerling buitensmijten. Bij een Vlaamse leerling komt het niet zo nauw, maar bij die Turk die riskeert om buitengesmeten te worden, staan alle ogen van migrantendiensten en integratiecentra gericht op de school die bezig is met 'buitensmijten'. Die Turk mag ook meer mispeuteren dan zijn Vlaamse klasgenoten alvorens hij op straat gezet wordt. Na een eindeloze opeenstapeling van misstappen en inbreuken tegen het schoolreglement, wordt door de school dan toch uiteindelijk overgegaan tot de beslissing 'verwijdering'... En dán beginnen de verwennerijen pas écht...

    De buitengesmeten Turk krijgt om te beginnen een aantal verlofdagen plus bijstand van hulpverleners en migrantenwerkers in zijn zoektocht naar een andere school. Zélf hoeft hij niets te ondernemen, dat doen anderen wel voor hem met een slaafse onderdanigheid, om in de gunst te komen van het CGKR en andere kritische instanties. De slaven sloven zich uit bij het uitstippelen van de weg naar een nieuwe school voor het 'slachtoffer'. Ja, de allochtoon die in de fout ging, wordt in een slachtofferrol gewurmd. Zijn bijstand door een legertje dienaars,
    werd ooit uitgevonden door iemand die niet bij zijn volle verstand was en zeker niet met zijn beide voeten op de begane grond stond...

    Tussen haakjes: wie zet er op mijn teller 234567 ?

    24-02-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze Toekomst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Twee poetsvrouwen op weg naar hun werk

    24-02-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (4)
    23-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En waar zitten de Pestkoppen?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik kom nog eens terug op de 'vermoorde' jongen van Poperinge. Vermoord door medescholieren! Pesterijen die leiden tot een wanhoopsdaad zijn moorddadig.

    Waar zitten die pestkoppen? Waar verschuilen ze zich? Waar zitten ze verborgen? ... Het is zo stil rond deze moordenaars. Iémand moet toch weten wie dat tuig is en waar ze zich bevinden?

    Terwijl een mensenmassa deelneemt aan een stille mars ter nagedachtenis van Lars, moeten die pestkoppen toch érgens zitten? Thuis? Aan het broeden op een volgend slachtoffer? Of ook aanwezig bij de optocht? Zouden ze de brutaliteit hebben om ook een witte ballon op te laten? Om ook een brandende fakkel mee te dragen? Ja! Dat soort ongedierte heeft geen geweten, ze vormen een gevaar voor de schoolgemeenschap, voor hun klasgenoten, en zelfs voor hun leerkrachten. Ik heb altijd de indruk dat het gevaar van pestkoppen zwaar onderschat wordt.

    Ik wens dat ze wegkwijnen van schuldgevoel. Maar dat hebben ze niet, het zijn koele kikkers zonder hart, zonder geweten.

    Nog even geduld, tot de stille mars geluwd is, tot alle ballonnen weggevlogen zijn in het ijle, tot alle fakkels gedoofd zijn... Dan zullen ze zeker weer toeslaan, de pestkoppen. En wie zijn dan hun volgende slachtoffers? Komt er dan wéér een stille mars met lampionnekes en verdraagzame mensen die zich geen vragen stellen bij de 'moordenaars'?

    Als pestkoppen niet met geweld gestopt worden gaan ze gewooon door met treiteren, met anderen het leven zuur te maken. Het kwade, the evil, zit gewoon binnen in hen.

    De media lieten witte ballonnen en fakkels zien, een stille mars, een mensenmassa, een burgemeester die opriep "een krachtig signaal te geven dat we niet wensen dat jongeren dergelijke beslissingen nemen omdat ze gepest worden"... Alweer het accent op het slachtoffer. Niets over de daders.

    De hele vertoning met een gedrogeerde massa en infantiele ballonnekes en brandende luciferkes kwam op mij over als een afleidingsmaneuver, om de aandacht af te leiden van de pesters waarover met geen woord gerept wordt.

    Deze stilte maakt me nieuwsgierig naar hun identiteit. Waarom wordt boosaardigheid beschermd?...

    23-02-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Allochtonen discrimineren zichzelf !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wouter Van Bellingen (foto) klaagt dienstenchequebedrijven aan die ingaan op de vraag van klanten om geen allochtone poetsvrouw te sturen. Het Minderhedenforum met Wouter Van Bellingen op kop, benaderde anoniem 251 Vlaamse dienstenchequebedrijven met de vraag naar een Vlaamse poetshulp, en geen allochtoon (= brutale uitlokking van 'racistisch' gedrag). En zo kwamen ze te weten dat 2 op 3 bedrijven discrimineerden door een poetshulp-van-hier te sturen. Het Minderhedenforum eist anonieme controles en strengere sancties, ook voor klanten.

    23-02-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    22-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Spijbelprobleem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    "4 op 10 beroepsleerlingen zijn problematische spijbelaars, een kwart van hen verlaat de school zonder diploma"... Bekende geluiden, oeroud, afgezaagd tot op den draad.

    Nu is het de beurt aan Hilde Crevits om als onderwijsminister het spijbelprobleem in de scholen aan te pakken: "Daar moet dringend iets aan gebeuren." Al haar voorgangers zeiden precies hetzelfde, Pascal Smet, Frank Vandenbroucke, die zeiden dat ook... maar met roze brillen en zondagse handschoenen bereikten ze niets. Hun spijbelbeleid was te soft, te vriendelijk, te voorzichtig. De ene onderwijsminister na de andere bleef waarschuwen, dreigen, op de vingers tikken... Ondertussen gebeurde er niets en werd er vrolijk voortgespijbeld.

    Toch zou een radicale en meedogenloze inhouding van kindergeld en studietoelagen een efficiënte oplossing bieden aan het spijbelprobleem. Hardnekkige spijbelaars moeten op het schavot, onder de guillotine, samen met hun ouders, samen met de schooldirecties die het spijbelgedrag camoufleren, samen met leerkrachten die sjoemelen en foefelen om de spijbelaar wit te wassen.

    Waarschuwingen, dreigementen, tolerante geduldigheid en vriendelijke gesprekjes... het zijn lapmiddelen die heel even effect hebben, en volgende week, als ze geen goesting hebben om naar school te gaan, hangen ze weer rond op straat of elders. Het spijbelprobleem verankert zich vaak in eindeloze gesprekken en waarschuwingen, in dreigementen die nooit uitgevoerd worden... Wanneer komen er eens eindelijke harde straffen, nietsontzienende sancties, wanneer krijgen we een onderwijsminister met haar op zijn tanden, die  harteloos en meedogenloos ingrijpt, met een aanpak die vruchten afwerpt?!

    Spijbelaars zijn vooral allochtonen, anderstaligen, andersoortigen, andersgepigmenteerden... Ben ik duidelijk? Ik zal het zelf maar zeggen, want in de krant staat dat niet te lezen, en op tv zwijgen ze er ook over.

    Excessen bij onze vreemdsoortige medemensen zijn er niet alleen op gebied van spijbelen, hun hele leefpatroon is doordrenkt van afwijkende gewoonten en rariteiten waarvan wij vinden dat ze niet passen bij ons en onze cultuur. Dat volk komt hier ook zomaar binnenwaaien met heel andere opvattingen over 'samenleven', met een gebrekkig norm- en plichtsbesef, zonder respect voor onze voorschriften.

    Al vanaf het eerste kleuterklasje moeten er donderpreken gehouden worden om de jonge allochtoontjes te wijzen op hun plichten en ónze geplogenheden, ze moeten geïmponeerd worden, ze moeten onder druk gezet worden. Kleuters zijn ontvankelijk voor instructies en terechtwijzingen. Maar kleuterleidsters verwennen hun allochtoontjes, en als die ouder worden weten ze nog altijd niet welke hun plichten zijn in deze nieuwe wereld van zachte en lieve woorden, van rechten en gunsten, van krijgen en profiteren...

    22-02-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit Oostenrijk: Gregorius en een Nieuwe Islamwet

    De twee nieuwtjes hebben totaal niets met elkaar te maken maar komen wel alle 2 uit Oostenrijk.

    Eerst en vooral is er het Gregorius Trappistenbier dat ik gisteren ontdekte in de Achelse Abdij, daar waar brave paters in gemeenschap bidden en mediteren. Zónder vrouwelijk gezelschap. En daarom weten die paters alles over de geneugten des levens.

    Gregorius is een bruine trappist van 9,7%, gebrouwen sinds 2012 in brouwerij Stift Engelkszell. De naam 'Gregorius' komt van Dom Gregorius Eisvogel, hij bestuurde 25 jaar lang de abdij Stift Engelszell. De schuimkraag is maar dunnekes, maar daaronder stijgen heerlijke geuren naar omhoog: een zweempje van zoetige bitterheid en naar honing ruikend hemels vocht. Bedwelmend!

    Het tweede nieuwtje gaat over een nieuwe islamwet die in Oostenrijk in de maak is.

    Oostenrijk krijgt nieuwe islamwet

    Bron: Belga

    Oostenrijk wil een nieuwe regelgeving voor de omgang met moslims in het land. In het parlement zal nu woensdag een herziening van de oude Islamwet van 1912 aangenomen worden. In het ontwerp van de rood-zwarte regering is onder andere een verbod op de financiering van moslimverenigingen en moskeeën uit het buitenland. Ook de voorrang van het staatsrecht tegenover religieus recht zal schriftelijk vastgelegd worden. Critici zien er eerder een algemene achterdocht in tegenover de ongeveer 600.000 moslims in de Alpenrepubliek. De grootste koepelorganisatie van islamitische moskeeverenigingen in Oostenrijk (Atib) kondigde aan de Islamwet voor het grondwettelijk hof aan te zullen vechten.

    22-02-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Wildgroei in de Schoolbevolking
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De aantrekkelijke aangever van Houzee van de Rechts Blog wil ik niet koud laten worden tot zonsopgang. Houzee gaf aan dat onderwijsminister Crevits "het mes gaat zetten in subsidies", subsidies in kansenprojecten gaat ze schrappen. Er wordt een punt gezet achter twee projecten die scholen met sociaal zwakkere leerlingen extra moeten ondersteunen ("sociaal zwak', da's iets om op terug te komen). Op het einde van dit schooljaar zet ze de subsidiëring van Voorrangsbeleid Brussel stop. De vzw, opgericht in 2000, biedt aan Vlaamse scholen in de hoofdstad ondersteuning op het gebied van taalvaardigheidsonderwijs, taalbeleid, diversiteit en ouder- en buurtbetrokkenheid. Het contract van de 14 onderwijsondersteuners, die een 40-tal scholen begeleiden, wordt ontbonden...

    Subsidies die renderen, daar zet je geen mes in. Dan maar op zoek naar andere doelwitten, want beschikbare gelden mogen niet verloren gaan, zo denk ik dat ze redeneren.

    Het fijne daarvan moet ik nog achterhalen... Wat ik wel weet is dat in september vorig jaar de regering zware besparingen in het onderwijs aankondigde. Dat was te verwachten, want ooit moest er een einde komen aan de geldstroom naar het onderwijs, en dan vooral naar het migrantenonderwijs dat decennialang eindeloos verwend en vertroeteld en verheerlijkt werd. Overal besparingen, maar niét in het migrantenonderwijs!... Ik weet ook nog dat de nieuwe Lieven Boeve protesteerde tegen de aangekondigde bezuinigingen in het onderwijs...

    Daar waar anderstalie scholiertjes met trossen tegelijk tevoorschijn komen, uit exotische bloemkolen, of naast rijpende bananen in de bomen ontluiken als overrijpe allochtoontjes, klaar voor gebruik in een maatschappij des overvloeds, daar is ras en afkomst verantwoordelijk voor de wildgroei in de schoolbevolking. Het hoge allochtone geboortecijfer + de verse aanvoer vanuit het buitenland ontregelen ons hele maatschappelijke systeem... En ik kan me goed voorstellen hoe ze daar in het kabinet-Crevits met hun handen hopeloos in de haren zitten te wriemelen!...

    22-02-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (0)
    21-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat te doen met Ongelovigen?

    https://www.youtube.com/watch?v=69ss-55MP4U

    Vredelievende jonge moslims weten hoe westerse vrouwen aan te pakken en ook wat ze nodig hebben.

                                                                 21-02-2015 om 09:48 geschreven door DRE

    Een interviewer met stalen zenuwen ondervraagt een paar domme arrogante snotapen. Het filmpje kwam ik eergisteren ook tegen op de Rechts blog van Houzee.

    21-02-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    20-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Nieuwe CLB : Wachten op Signalen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Reactie van CLB Poperinge op de wanhoopsdaad van Lars: "Geen signalen gekregen van ernstige pesterijen"... Onbeschaamd toch om zoiets te durven uiten, om te zeuren over 'signalen'!...

    "Wachten op signalen", dat is dan het nieuwe CLB, dat is de nieuwe mentaliteit, met een nieuwe generatie CLB'ers die pas in actie schieten als ze signalen doorgeseind krijgen van ouders of van scholen.

    Geen signalen? Fijn, dan kunnen we ondertussen nog een paar koffiekletstkes houden tot er een 'signaal' binnenkomt. We hoeven zelf niets te ondernemen als er geen nieuws op ons afkomt.

    De koelbloedigheid en flegma van de huidige CLB'ers, 't is ongelooflijk lezers. 't Is allemaal begonnen toen PMS CLB werd, toen is 't gezeik begonnen. Er hoefde niets meer, er moest niets meer, alleen maar wachten achter het bureau tot er een seintje binnensijpelde van school, ouders of leerling. En ondertussen maar kakelen en tetteren achter een kop koffie die met eindeloos geduld en doorzettingsvermogen opgeslurpt wordt.

    Het concept van het oude PMS-centrum was wat anders. We gingen op terreinverkenning in de scholen, pesters werden bv continu opgevolgd. Er werd hen op de hielen gezeten zodat ze het benauwd kregen. Ze zouden geïntimideerd worden, ze zouden zelf met pestgedrag geconfronteerd worden... Ik hield ervan om hen te plagen en te vernederen, een aanpak van lange adem, maar het werkte wel!

    Lars Declerck zou nu nog leven, met de oude PMS-werkwijze... Toen werd er niet gewacht op signalen!

    20-02-2015 om 00:00 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)


    Startpagina !

    Blog als favoriet !



    Zoeken in blog


    Laatste commentaren
  • Fijne zondag (Jan en Elena )
        op Tussendoor over een Bedrogen Echtgenoot
  • Hallo Lieve (Jean)
        op AI-gebruik bij Smartschool
  • Toelichting bij dit veel te brave verhaal (lieve)
        op Leraar Robert en zijn 'gematigde' moslims
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Zuhal Demir, Minister van Onderwijs
  • Geweld allochtonen (Victor )
        op De Strijd tegen Allochtoon Geweld
  • Cui Bono? (Geronimo )
        op Waarom zo weinig mensen zijn gaan stemmen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op "De burgemeester van Onderwijs"
  • "Een homofobe politica die voor niets terugdeinst" (lieve)
        op Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • De zegen voor het herfst weekend toegewenst (Patricia)
        op Plaatstekort in de B-stroom
  • Moedig (Erik)
        op Tussendoor in Terzake met Viswijf Demir
  • Never forgive 7 oktober! (lieve)
        op Bring them home now!
  • Hallo Guido (Jean)
        op Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Islam als godsdienst (victor)
        op Moslimuitzendingen op een Christelijke Feestdag
  • Moslimbroeder Tariq Ramadan (lieve)
        op Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • Zegen op deze maandag middag, avond en nieuwe week (Patricia)
        op Twee Tussendoortjes
  • Taqiyya (Geronimo )
        op Tariq Ramadan, de Moslimschurk
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Bruno Vanobbergen: Onderwijs en Vluchtelingenwerk
  • mooi (François)
        op Wie zijn de OUDERS van dit crapuul?
  • Terug naar School (lieve)
        op Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Hoofddoek toegelaten in Leuvense Katholieke Scholen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op De Nieuwe CD&V
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Arabisch in Leuvense School
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Wegwijs in Hemelrijk België
  • Zo weinig reacties!? (Maarten)
        op Een Doorsnee Vlaams Gezin . . .
  • Fijne zondag (Jan en Elena )
        op Apenpokken
  • altijd fijn hier te zijn (François)
        op Bashir Abdi, de snelle 'Belg'
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Vluchtelingen in Hotels
  • hallo, (liliane)
        op De Satire van Brusselmans
  • Herman Brusselmans (Dicksy)
        op De Satire van Brusselmans
  • Over Brusselmans… (Geronimo )
        op De Satire van Brusselmans
  • Scheerapparaat vergeten... (lieve)
        op Olympisch Boksen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op De Efteling past zich aan...
  • Dag Lieve (jef)
        op Decadente Opening Olympische Spelen
  • Zegen op deze maandag middag, avond en nieuwe week (Patricia)
        op Decadente Opening Olympische Spelen
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Kamala Harris
  • Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!