Het was stil op straat toen de eerste verkiezingsuitslagen binnenstroomden en de trend gezet werd voor de eerstkomende uren. Het duidelijke signaal van de kiezer zorgde voor een aardverschuiving in het politieke landschap. Het Vlaams Belang kán niet meer uitgeschakeld worden.
Vandaag zal de onderwijswereld in rep en roer staan. Ik verwacht dat er allerlei rampscenario's bedacht gaan worden om het migrantenonderwijs te versterken en het islamonderwijs overeind te houden.
Dat gebeurde ook op maandag 25 november 1991, de dag na de 'zwarte' zondag, toen de angst voor het Vlaams Blok er goed in zat. Ik genóót van die nerveuze onrust. Zondag 24 november 1991 was een zwarte zondag voor het migrantenonderwijs, voor concentratiescholen, voor het islamonderwijs en voor iedereen die zijn tijd verprutste met de 'begeleiding' van allochtone leerlingen. Migrantenwerksters, Turkse tolken, opgelet, jullie einde nadert!
Er brak paniek uit na de doorbraak van het Vlaams Blok in 1991. Die maandagochtend na de 'zwarte' zondag, kwam Horbert, PMS-psychopaat en lid van de migrantenfanclub, met een onheilspellend-intimiderende blik naar me toe en verkondigde plechtig: "Omdat het Vlaams Blok nu zoveel winst geboekt heeft, moeten migranten extra voorzieningen krijgen, er moeten meer financiële middelen vrijkomen voor het migrantenonderwijs." Slinkse Horbert had 's ochtends al contacten gelegd met Brussel, met migrantendiensten, met andere directeurs, kortom met iedereen die bereid was om te sjoemelen en te foefelen, om het migrantenonderwijs te ondersteunen. De linkse corruptie op z'n mooist.
Met een oneindige vindingrijkheid scharrelden scholen haastig allerlei projectvoorstellen bijeen, waarbij gewezen werd op de noodzaak van een speciale aanpak van migranten in school. De paniekreacties leverden resultaat op want het migrantenbeleid regelde meer middelen, meer leerkrachten en beter lesmateriaal. De geldkraan stroomde. De 'Parels voor de Zwijnen' als geldverslindende projecten, zijn toen goed op gang gekomen. Voorheen liepen er al kleinere projecten, maar nu werden er hele goudmijnen tegenaan gegooid. Overal besparingen in het land, maar niét voor het migrantenonderwijs. Dat was toen het gevolg van het succes van het Vlaams Blok.
De leegloop van traditionele partijen en de forse winst voor het Vlaams Belang, nu in 2019: welke rare capriolen zal het migrantenonderwijs uithalen om zich te kunnen blijven handhaven? Om het voortbestaan van het islamonderwijs niet in gevaar te brengen?...
|