Ik ben Leny, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Bosheks.
Ik ben een vrouw en woon in Planeet Aarde (Nederland) en mijn beroep is Medisch Entomoloog, Imker, Wiccan en Lichtwerker .
Ik ben geboren op 22/05/0000 en ben nu dus 2024 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Flora Fauna Muziek Wetenschap.
Meer dan een halve eeuw heb ik een dierenopvang ( Stichting/TAO Foundation) https://taofoundation.international/nl/ voor dieren die niemand meer wil hebben. Werk als ARA(Animal Rights Advocate) voor de dieren die geen stem hebben.Dieren/Cyber activist.
V
To see a world in a grain of sand And a Heaven in a wild flower, Hold Infinity in the palm of your hand And Eternity in an hour.
~be who you are and say what you feel because those that matter... don't mind... and those that mind... don't matter..
Nice to see you here.㋡
I am a Wild Earthling.
I do not identify with illusory (and illegitimate) nation-state constructs nor do I require such constructs to verify and validate the legitimacy of my existence.
An infiltrator and subverter of institutions of indoctrination,an anti-authoritarian and an insurgent anarchist, and gravitate towards insurrectionist and anti-civilization tendencies. It's just a matter of whose.
Anti New World Order! "for our children, and our children's children"
I am a seeker, searching for truth, special behind the lies that the Goverments try to tell us.
Do not believe everything, discover your own truth!!
And please do not alowed that they take advantage of you.
Open your eyes!
Take care my friends Stay Wild & Free.. !
Tree Teardrop
X
Dropbox
Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.
De reisorganisatie Corendon doet alle attracties en excursies waarbij sprake is van dierenleed, in de ban. Het gaat dan om dolfijnenshows, ritjes op olifanten en het aaien van wilde dieren.
Dat rijden op olifanten zoals in Thailand niet meer kan, is bij veel mensen inmiddels bekend. ,,Maar als je wilde dieren kan aaien, voeren of een foto met ze kan nemen, dan kan dat alleen als ze zijn getraind, afgericht of gedrogeerd. Dit proces gaat vaak gepaard met geweld en het vastbinden van de dieren. Dagelijks lijden er in totaal zo’n 550.000 wilde dieren voor het vermaak van toeristen’’, laat Corendon in een verklaring weten.
Dolfinaria, waar dolfijnen en andere zeezoogdieren shows geven en kunstjes doen, worden ook in de ban gedaan. ,,Een klein bassin is een onnatuurlijke leefomgeving, wat zorgt voor stress en abnormaal gedrag. Hetzelfde geldt voor dierentuinen waarin wilde dieren vaak in onnatuurlijk kleine verblijven leven. Ook shows met wilde dieren, dierengevechten en excursies waarbij dieren worden gefokt of opgejaagd, zijn niet diervriendelijk. Deze worden ook uit het aanbod geschrapt.’’
Olifanten
Corendon heeft het nieuwe beleid opgesteld in samenwerking met dierenbeschermingsorganisatie World Animal Protection (WAP). Die boekte al eerder successen bij andere reisorganisaties. Al in 2010 stopte TUI met het aanbieden van excursies en attracties met olifanten. Samen met de TUI Care Foundation is in 2017 een project gestart om in Thailand 1.500 olifanten te beschermen. Ook raadt TUI haar klanten aan bijvoorbeeld niet met apen, reptielen of leeuwen op de foto te gaan.
Momenteel voert WAP vooral actie om dolfijnenshows uit de gidsen en sites van reisaanbieders te krijgen. Recent besloot Tripadvisor de shows in de ban te doen. Momenteel wordt via een petitie Expedia opgeroepen het hetzelfde te doen.
In the fear of creating something great, we stare at that blank canvas for a very long time with a brush in our hand. We wait until all the paint dries up, our hearts stop singing familiar songs, the fire in our souls have turned to ash, flesh turned to bone, and our dreams and thoughts fade into oblivion.
In the end, we have returned to our roots. Nothingness. Just the blank canvas waiting to be turned into something beautiful once again....
Oblivion by Astor Piazzolla / Animation Ryan Woodward - Thought of You
I know the signs, I read the warning To you, I'm only time to kill Not mean a thing to you Yet, still I cling to you
Like melodies on Winter mornings Like snow upon the highest hill That's how I cling to you Somehow, I cling to you
If I were wiser I would leave you Pick up my broken pride and steal away What is this game you play Do we have a chain to bind and hold me (?) Yet, keep yourself one step beyond me So near, so far away
I tell myself, you'll come to love me As flowers come alive in Spring And still I cling to you...
At times you want my adoration You talk of love, of life ??? My soul ??? swings (?) to you And so, I cling to you
This is one of his most haunting and beautiful albums, sometimes even leaning into classical but always soaring through with his mystical phrases and rhythms. A must listen from start to finish!
1. Galatea's Guitar (0:00) 2. Half the Day is the Night (5:40) 3. Song of Injured Love (10:05) 4. The Fortune Teller (14:12) 5. Fire Dance (18:43) 6. The Lady in the Moon (24:24) 7. Ferris Wheel (29:47)
Bass – Louis Kabok Cello – George Ricci Drums – Jim Keltner French Horn – Brooks Tillotson, Ray Alonge, Tony Miranda Guitar – Gabor Szabo, Jim Stewart* Percussion, Congas – Hal Gordon Piano – Gary McFarland Violin – Julius Schacter
Want to buy some illusions, Slightly used, second hand? They were lovely illusions, Reaching high, built on sand. They had a touch of paradise, A spell you can't explain: For in this crazy paradise, You are in love with pain.
Want to buy some illusions, Slightly used, just like new? Such romantic illusions - And they're all about you. I'll sell them all for a penny, They make pretty souvenirs. Take my lovely illusions - Some for laughs, some for tears
They had a touch of paradise, A spell you can't explain: For in this crazy paradise, You are in love with pain.
Want to buy some illusions, Slightly used, just like new? Such romantic illusions - And they're all about you. I'll sell them all for a penny, They make pretty souvenirs. Take my lovely illusions - Some for laughs, some for tears
"Illusions" is a song by Friedrich Hollaender.
Marie Magdalene "Marlene" Dietrich (December 27, 1901 – May 6,1992) was a German-American actress and singer. Dietrich maintained popularity throughout her unusually long show business career by continually re-inventing herself, professionally and characteristically. In 1920s Berlin, she acted on the stage and in silent films. Her performance as Lola-Lola in The Blue Angel (1930), directed by Josef von Sternberg, brought her international fame resulting in a contract with Paramount Pictures. Dietrich starred in Hollywood films such as Morocco (1930), Shanghai Express (1932) and Desire (1936). Dietrich successfully traded on her glamorous persona and "exotic" (to Americans) looks, cementing her super-stardom and becoming one of the highest-paid actresses of the era. Dietrich became a U.S. citizen in 1939, and throughout the Second World War she was a high-profile frontline entertainer. Although she still made occasional films after the end of the Second World War, Dietrich spent most of the 1950s to the 1970s touring the world as a marquee live-show performer. Dietrich was noted for her humanitarian efforts during the War, housing German and French exiles, providing financial support, and even advocating for their US citizenship. For her work improving morale on the front lines in WWII, she received honors from the US, France, Belgium, and Israel. In 1999, the American Film Institute named Dietrich the ninth-greatest female star of classic Hollywood cinema.
Een aangevreten vuilniszak Drijft in de majem van de gracht Een file staat te claxoneren De haringman roept: "Krijg de kolere" Een junkie bietst een piek Omdat 'ie naar z'n shotje smacht Dat is mijn stad, dames en heren
Een kraker laat z'n hondje uit Dat piest tegen een bloemenbak Een hoer staat wenkend te proberen Zeelui bij haar aan te doen meren De renovatie woekert voort Een woonboot zinkt op z'n gemak Dat is mijn stad, dames en heren
De duiven dalen op de Dam De orgelman, al uren lang Draait aan mijn stad M'n Amsterdam
De Albert Kuyp schreeuwt, gonst en bruist De Govert Flink voelt zich vermoeid De Amstel laat zich niet verstjeren Meeuwen blijven over 't ijs scheren Jouw straten weg een doolhof dat verwart Maar mij ook eeuwig boeit Dat is mijn stad, dames en heren
Een Turk poetst hier z'n autowrak Een rijksgenoot steekt kleurig af Bij spijtoptanten uit Almere Wie weg wil, nou, die moet 'm maar smeren Maar waar ik ben geboren, blijf ik En daar vind ik ook m'n graf Dat is mijn straf, dames en heren
De duiven kakken op de Dam De orgelman, al uren lang Draait aan mijn stad Mijn Amsterdam Draait aan mijn stad Mijn Amsterdam Draait aan mijn stad Mijn Amsterdam Draait aan mijn stad Mijn Amsterdam Draait aan mijn stad Mijn Amsterdam..
Jenny Arean
Jenny Arean zingt Ischa Meijer Amsterdams Parfum
Ik leef op Amsterdamse lucht Vanaf mijn vroegste kindertijd Ik raak het Amsterdams parfum Zelfs in mijn dromen zelden kwijt Die geur van olie, teer en touw Van uitlaatgas en duivenstront En zelfs als het een beetje waait De adem van de havenmond
Mijn Amsterdam, mijn wereldstad Ik ruik haast altijd jou erbij Tot in den verste vreemde toe Mijn eigen stinkstad aan het IJ Mijn Amsterdam
Zo'n avond in de late herfst Als ik gelukkig en alleen Een rondje langs de grachten maak En niets dan nevel om mij heen Terwijl op ieder woonschip Weer een kromme schoorsteen dapper rookt Dan krijgt de mist de scherpe geur Van kacheltjes op hout gestookt
Mijn Amsterdam, mijn warme jas Ook als de winterkou me bijt En alle nachten donker zijn Dan walm je van geborgenheid Mijn Amsterdam
De geur van de cacaofabriek Hangt nog in sluiers om de dag Dat ik in het Mirandabad Mijn eerste grote liefde zag Een echte man van vijftien jaar Bij wie ik op de fiets daarna De Amstel langs reed in een wolk Van bitterzoete chocolade
Mijn Amsterdam, mijn tweede ik Voor wie ik elke dag nog val Mijn minnaar die mij nooit verlaat Van wie ik altijd houden zal Geen stad die zo de zinnen steelt Geen stad die zo het hart versterkt Geen stad brengt zo mijn hoofd op hol Geen stad die zo bedwelmend werkt
Mijn Amsterdam, mijn roezemoes Mijn onversneden eerste keus Met veel meer body dan Bordeaux En Jezus wat een mooie neus Mijn Amsterdam..
Ara Güler (born August 16, 1928 in Beyoğlu, Istanbul, Turkey) is a Armenian photojournalist, nicknamed "the Eye of Istanbul" or "the Photographer of Istanbul".
Güler was born in Istanbul in 1928 to ethnic Armenian parents. Owner of a pharmacy on Istiklal Avenue, his father had a wide circle of friends from the art world of the period. Ara Güler's early contact with this world inspired him to embark on a career in cinema. During his high school years, he jobbed in movie studios and attended drama courses held by Muhsin Ertuğrul, the founder of modern Turkish theater. However, he abandoned cinema in favor of journalism, joining the staff of the newspaper Yeni Istanbul as photojournalist in 1950 and studying Economics at the University of Istanbul at the same time. He then transferred to another newspaper, Hürriyet. (Güler is not related to the royal Guleria family.)
In 1958, the American magazine company Time--Life opened a branch in Turkey, and Güler became its first correspondent for the Near East. Soon he received commissions from other international media, such as Paris Match, Stern and the London Sunday Times. After completing his military service in 1961, Güler was employed by the Turkish magazine Hayat as head of the photographic department.[ About this time, he met Henri Cartier-Bresson and Marc Riboud, who recruited him for the Magnum Photos agency, which he joined. (He is not currently a member.) He was presented in the British 1961 Photography Yearbook. Also in that year, he was accepted as the only Turkish member to the American Society of Magazine Photographers (ASMP) (today called the American Society for Media Photographers). The Swiss magazine Camera honored him with a special issue. In the 1960s, Güler's photographs were used to illustrate books by notable authors and were displayed at various exhibitions throughout the world. His works were exhibited in 1968 in 10 Masters of Color Photography at the New York Museum of Modern Art and at Photokina Fair in Cologne, Germany. His photo album Türkei was published in Germany in 1970. His photos on art and art history were used in Time, Life, Horizon and Newsweek magazines and publications of Skira of Switzerland. Güler traveled on assignment to such countries as Iran, Kazakhstan, Afghanistan, Pakistan, India, Kenya, New Guinea, Borneo, as well as all parts of Turkey. In the 1970s he held photographic interviews with such notable politicians and artists as Winston Churchill, Indira Gandhi, Maria Callas, John Berger, Bertrand Russell, Willy Brandt, Alfred Hitchcock, Ansel Adams, Imogen Cunningham, Marc Chagall, Salvador Dalí and Pablo Picasso. Some critics consider his most renowned photographs to be his melancholic black-and-white pictures taken mostly with a Leica camera in Istanbul, mainly in the 1950s and 1960s, a golden age of photojournalism.[citation needed] He has exhibited frequently since then, and also had his work published in special supplements. International publishers have featured his photographs. Güler's work is collected by international institutions, such as the National Library of France in Paris; the George Eastman Museum in Rochester, New York; University of Nebraska-Lincoln Sheldon Memorial Art Gallery; Museum Ludwig Köln, and Das imaginäre Photo-Museum, Köln. In the 1970s, Güler worked in film, directing the documentary titled The End of the Hero (1975). It was based on a fictional account of the dismantling of the World War I veteran battlecruiser TCG Yavuz. Journalist Nezih Tavlas's book Foto Muhabiri (Photojournalist) details Ara Guler's life, by providing chronological details starting from the day he was born up until now, also details 80-years of Turkish history. The 343-page book which recounts the life of one of Turkey's legendary names in photography and also includes dialogue with Guler as well as photographs from his family albums.
♫..♥♪♫♥♪♫.. ♫ Ik zing een liedje voor de hopelozen ♥♪♫♥♪.. ♫ ..
Ik zing een liedje voor de hopelozen
Die levenslang nog nooit werden verstaan Misschien omdat zij andere wegen kozen Die wij met goed fatsoen niet durfden gaan Wij leven immers langs een vaste baan Bezaaid met dogma's en met zekerheden Waarmee we zijn vertrouwd van kinds af aan Die stammen uit een schoon en ver verleden
Misschien hebben zij vroeger ook gebeden Misschien met zoveel meer geloof dan zij Die het alleen op vaste uren deden als ging het om een alledaags karwei Zij wilden niet meer verder in de rij De vromen die hoewel ze goed belijden Elkaar in zijn naam dagelijks bestrijden Ten bate van hun kerk of hun partij
Was steeds het koren van het kaf gescheiden De mens die dorstte naar gerechtigheid Had niet steeds dieper hoeven af te glijden Tot in het nihilisme van zijn tijd Nu is hij al zijn hoop en houvast kwijt En zoekt vergeeft naar ongeschonden rozen En strijd vergeefs zijn hopeloze strijd Ik zing een liedje voor de hopelozen..
The clouds come on creepin' and you got me weepin' this moment
I can't believe you're really gonna leave this town Everyone knows,
I can't make a move with you
You're turnin' my whole world, upside down
And I get a feelin' that I've seen the last of you Rio de Janeior blue
The salty air, your wind blown hair, reflections on a dream
Thoughts of you with who knows who,
flowin' through me like a stream Brazilian serenades,
linger on, on Help me lose my soul, in your song
And I get a feelin', that I've seen the last of you Rio de Janeiro Blue,
Rio de Janeiro blue Months go by,
I wounder why, I'm left here on my own
Could it be my destiny, is to live this life alone
These dark and rainy days have turned me cold
Long and sleepless nights,
gettin' on And I get a feelin' that I've seen the last of you Rio de Janeiro Blue,
Rio de Janeiro blue Rio, Rio de Janeiro blue
Long and sleepless nights Rio, Rio..
Randy Crawford & Joe Sample
From the album "Feeling Good" 2006 Bass -- Christian McBride Drums -- Steve Gadd Guitar -- Anthony Wilson, Dean Parks, Ray Parker Jr. Mastered By -- Doug Sax Percussion -- Luis Quintero Piano, Arranged By [All Songs] -- Joe Sample Producer -- Joe Sample, Tommy LiPuma Vocals -- Randy Crawford
Wakker Dier stalkt bezorgers Albert Heijn met rijdend billboard
23 okt 2019, 08:01/Update: 23 okt 2019, 09:57
In verschillende steden worden de blauwe bezorgwagens van Albert Heijn de komende tijd achtervolgd door een auto met een groot billboard. Daarmee wil Wakker Dier de supermarktketen dwingen zijn kipper beter te verzorgen.
Op het billboard staat de tekst: ‘Wij achtervolgen Albert Heijn net zo lang tot ze de AH kip niet meer bezorgen’. Op het bord staat ook een grote afbeelding van een zichtbaar boze kip.
16 kippen op vierkante meter
Volgens Wakker Dier hanteert Albert Heijn van alle supermarkten de laagste welzijnsstandaard voor kip. De kippen die bij de marktleider in de schappen terecht komen, leven volgens Wakker Dier met zestien dieren op één vierkante meter. Bij de Jumbo-kippen is dat 13 à 14 en bij biologische kippen 10 per vierkante meter.
Door een gebrek aan ruimte raken de dieren gestrest. Ze lopen soms zelfs over elkaar heen, omdat ze geen kant op kunnen. Daarbij bekrassen de kippen elkaar. Zoveel kippen op een vierkante meter verhoogt ook de kans op pijnlijke voetzweren.
Albert Heijn stunt met slecht verzorgde kip
Wakker Dier neemt het de supermarktketen ook kwalijk dat de supermarkt de slecht verzorgde kip regelmatig in de aanbieding doet. Daarmee drijft de marktleider de vraag ernaar op, vindt de dierenwelzijnsorganisatie.
“Het gemiddeld aantal kipstunts bij de twaalf grootste supermarkten lag in het eerste half jaar van 2019 op 86. Albert Heijn presteerde het om in deze periode 232 keer kip zonder keurmerk in de aanbieding te doen”, aldus Wakker Dier.
Op televisie gaat Wakker Dier al langer in de aanval. Sinds juli probeert de stichting Albert Heijn te beïnvloeden met de reclamespot ‘Skip de AH kip’. Wakker Dier wil dat alle kip in de Nederlandse supermarkten minimaal voldoet aan de welzijnseisen van één Beter Leven-ster.
De afgelopen weken protesteerden de boeren op hun trekkers tegen stikstofregels. Nederland heeft een stikstofprobleem. Een deel van de stikstof komt uit het buitenland en daar kunnen we niet zo veel aan doen. Maar het grootste deel komt door veeteelt. Omdat de landbouw de grootste bron van stikstof is, moet de oplossing voor een groot deel uit die sector komen. En daarom moet er iets radicaal veranderen aan de Nederlandse veeteelt.
Arjen Lubach is terug met een nieuw seizoen Zondag met Lubach. Nog actueler, nog satirischer en nog vaker nog het woord nog. #ZondagMetLubach zie je iedere week om 21.10 uur op #NPO3 en YouTube. #ZML
Van regisseur Kip Andersen (What The Health) en Keegan Kuhn. De film onderzoekt de impact van de veehouderij op het milieu en hoe milieuorganisaties met die informatie omgaan.
Marked for slaughter. Just a baby. His only comfort during his short life, a rock to lay his head on.
Every single living being on earth will die but not a single living being on earth should be born just to be killed...
for the gluttony of heartless man!
Gemerkt voor de slacht .
Nog slechts een baby .
Zijn enige comfort in zijn korte leven, een steen om zijn kopje op te leggen..
Ieder levend wezen op aarde zal sterven maar niet één levend wezen zou niet geboren moet worden alleen om vermoord te worden voor de vraatzucht van de harteloze mens !
Koeien Op zaterdagmiddag, bedaard in de wei Koeien Een vliegtuig vliegt over, een trein komt voorbij En stil staan er altijd koeien Ze staan bij een badkuip met water Of met hun staart in de lucht, bij 't spoor Hun goedgele vocht stemt mij rustig Het klatert minutenlang door Refr Ik zit bij 't schrikdraad te kijken Een pak melk in mijn boodschappentas Ze staan zo tevreden te kauwen Ze vragen alleen maar wat gras Refr "Nee, maar als je ook nagaat wat koeien de hele dag belangeloos voor ons Staan te maken Ze maken melk, maar ook karnemelk, boter, yoghurt, biogarde, roer en Stand, linksdraaiend, rechtsdraaiend Maakt ze helemaal niet uit. Vinden ze helemaal niet erg. Nou. ze maken Vla. Chocoladevla, vanillevla. Hopjesvla, blanke vla, gele vla, de Authentieke koeievla. Natuurlijk zowieso altijd. Maar ook room, zure room Slagroom Crème fraîche, halvamel, koffieroom, dat soort dingen. Maar ook hele Ingewikkelde dingen. Zoals bijvoorbeeld Yogo- yogo, choc, fristi, en dan ook nog 's een keer biest, hangop Jan-in-de-zak, dat soort ouderwetse dingen. En ook Allemaal helemaal belangeloos zonder er ooit iets voor terug te vragen Dat vind ik eigenlijk altijd zo ontroerend aan Koeien." Als alle hoop is verdwenen En het stormt in mijn wankel bestaan En ik zit in mijn keuken te wenen Dan weet ik dat zij er nog staan..
[Cheb Mami introduction (Algerian Arabic):] Ya lili ah ya leel
Hadaee mada tawila Wa ana nahos ana wahala ghzalti Wa ana nahos ana wahala ghzalti Wa ana nahos ana wahala ghzalti
[English: "Oh night oh night
It has been a long time And I am looking for myself and my loved one And I am looking for myself and my loved one And I am looking for myself and my loved one"]
I dream of rain I dream of gardens in the desert sand I wake in vain I dream of love as time runs through my hand
I dream of fire Those dreams are tied to a horse that will never tire And in the flames Her shadows play in the shape of a man's desire
This desert rose Each of her veils, a secret promise This desert flower No sweet perfume ever tortured me more than this
And as she turns This way she moves in the logic of all my dreams This fire burns I realize that nothing's as it seems
I dream of rain I dream of gardens in the desert sand I wake in vain I dream of love as time runs through my hand
I dream of rain I lift my gaze to empty skies above I close my eyes This rare perfume is the sweet intoxication of her love
[Cheb Mami (Algerian Arabic):] Aman aman aman Omry feek antia Ma ghair antia Ma ghair antia [English:] Aman aman aman My life is for you And no one other than you And no one other than you
I dream of rain I dream of gardens in the desert sand I wake in vain I dream of love as time runs through my hand
Sweet desert rose Each of her veils, a secret promise This desert flower No sweet perfume ever tortured me more than this
Sweet desert rose This memory of Eden haunts us all This desert flower This rare perfume, is the sweet intoxication of the fall
[Cheb Mami (Algerian Arabic):] Ya lili ah ya leel [English: "Oh night oh night"]