Ik ben Leny, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Bosheks.
Ik ben een vrouw en woon in Planeet Aarde (Nederland) en mijn beroep is Medisch Entomoloog, Imker, Wiccan en Lichtwerker .
Ik ben geboren op 22/05/0000 en ben nu dus 2024 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Flora Fauna Muziek Wetenschap.
Meer dan een halve eeuw heb ik een dierenopvang ( Stichting/TAO Foundation) https://taofoundation.international/nl/ voor dieren die niemand meer wil hebben. Werk als ARA(Animal Rights Advocate) voor de dieren die geen stem hebben.Dieren/Cyber activist.
V
To see a world in a grain of sand And a Heaven in a wild flower, Hold Infinity in the palm of your hand And Eternity in an hour.
~be who you are and say what you feel because those that matter... don't mind... and those that mind... don't matter..
Nice to see you here.㋡
I am a Wild Earthling.
I do not identify with illusory (and illegitimate) nation-state constructs nor do I require such constructs to verify and validate the legitimacy of my existence.
An infiltrator and subverter of institutions of indoctrination,an anti-authoritarian and an insurgent anarchist, and gravitate towards insurrectionist and anti-civilization tendencies. It's just a matter of whose.
Anti New World Order! "for our children, and our children's children"
I am a seeker, searching for truth, special behind the lies that the Goverments try to tell us.
Do not believe everything, discover your own truth!!
And please do not alowed that they take advantage of you.
Open your eyes!
Take care my friends Stay Wild & Free.. !
Tree Teardrop
X
Dropbox
Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.
Childhood is within me, It stalks me everywhere I go.
It makes me want to head back, To turn around, and go home.
Mijn Kinderziel
Kind zijn is verwondering
Om dagelijkse dingen
Kind zijn is verdriet hebben
En even goed nog zingen
Kind zijn is de waarheid spreken
Net als dronken mensen
Kind zijn is verwachtingsvol wachten
Op het uitkomen van wensen
Kind zijn is veel dromen
En die dromen ook werkelijk beleven
Kind zijn is een snel gevulde hand
En die dan al delend weg geven
Kind zijn is groeien en bloeien..
Koop je artikelen in mijn winkeltje,
dan support je de dieren.
De totale opbrengst
gaat naar de opvang !
https://taofoundation.international/
Bosheks
Liefde en Respect voor Alles wat Leeft ! SAFE THE PLANET !
19-03-2020
Verontrustende gedachten
Verontrustende gedachten
De natuur om ons heen is zo breekbaar, zo geweldig en charmant dat we gewoon niet moe worden van eindeloos verrast en genieten! Als iemand kijkt naar de schoonheid van de natuur, rust en stilte komen naar zijn hart, de ziel is gevuld met kracht, zoals de aarde met regen na een zwoele hitte. Onze natuur is ons grote thuisland... Kijk om je heen en het wordt duidelijk dat de natuur en wij deel uitmaken van één groot organisme. De natuur is majestueus en krachtig, het lijkt erop dat haar bronnen onuitputtelijk zijn... "We hebben tenminste genoeg voor onze tijd..."- besloten A, die de rol van God op zich neemt, terwijl hij de natuur systematisch vernietigt Onder het valse voorwendsel van het creëren van een beter leven. Maar het was er niet en nu begint de mensheid de vruchten te plukken van haar eigen activiteiten. Moeder aarde voelt alles... en al ons wederkeren; en goed, en kwaad, en kwaad, door ons toegebracht. Alles komt terug als een boemerang. En het is niet verwonderlijk dat natuurrampen, zoals een sneeuwbal, steeds meer op ons hoofd begonnen te vallen: hier en daar-voortdurende overstromingen, epidemieën, onbekende ziekten, aardbevingen, branden, orkanen, aardverschuivingen en tyfoons. Dit is een echte catastrofe van het hele ecosysteem van de aarde. Het is de moeite waard na te denken over het feit dat alleen van ieder van ons afhankelijk is van wat leven op onze planeet zal zijn, en of het überhaupt zal zijn. Zonder dat is ons bestaan onmogelijk, en het vernietigen van de natuur, ruïneren we niet alleen ons leven, maar ook het leven van hun kinderen. Alleen met een zorgvuldige houding ten opzichte van de wereld om ons heen, kunnen we onszelf en onze toekomstige generaties een kans geven om gezond en gelukkig te zijn...
Spelen Chinese dierenmarkten een centrale rol bij het ontstaan van infectieziekten?
China heeft de handel in wilde dieren en ‘bushmeat’, vermoedelijke bron van het Wuhan-coronavirus, tijdelijk verboden. Deskundigen roepen op tot een permanent verbod: het is tijd te stoppen met het eten van wilde dieren. Zes vragen over de omstreden markten.
Wat is de link tussen het coronavirus en wilde dieren?
Onderzoek van het Chinese Center for Disease Control and Prevention heeft het nieuwe coronavirus, dat al tot 131 doden en 6.000 besmettingen heeft geleid, getraceerd tot een voedselmarkt in Wuhan waar naast vis ook levende wilde dieren werden verhandeld. Van de 35 onderzochte dna-monsters wees het gros op wilde dieren. Hoewel er inmiddels indicaties zijn dat het virus al langer circuleert, lijkt het in vleermuizen ontstaan.
De Huanan Seafood Wholesale Market in Wuhan was zoals de meeste Chinese ‘wet markets’ een opeenstapeling van kooien en bakken vol tamme en wilde levende have met slachttafels ertussen, een pandemonium van bloed, poep en urine. Volgens AFP werden er 110 diersoorten verkocht, waaronder honden, vossen, eekhoorns, ratten, stekelvarkens, civetkatten, eenden, pauwen, slangen, schildpadden, krokodillen en reuzensalamanders.
Vanwaar die populariteit van levende wilde dieren?
De Chinese voorkeur voor ‘ye wei’ (wilde smaken), ofwel wilde, zo exotisch mogelijke dierlijke delicatessen, is zowel een kwestie van culinaire tradities als van vermeende gezondheidsvoordelen. Vlees van wilde dieren zou allerlei heilzame effecten hebben. Zo zou schildpadvlees levensverlengend werken, en zou civetkat als bestanddeel van draken-tijger-phoenix-soep helpen tegen artritis, alsook om de bloedsomloop en het libido te stimuleren. Om zulke redenen zijn dierlijke ingrediënten gewild in de traditionele Chinese geneeskunst.
Wild vlees moet bovendien bij voorkeur in levende staat worden aangeschaft of ter plekke geslacht. Chinese consumenten vinden dat ‘warm’ vlees beter smaakt. Voor ouderen heeft het ook een nostalgische kant. Vroeger, toen mensen nog geen ijskast hadden, moest vlees zo vers mogelijk worden gekocht en was het bezoek aan een markt een uitje. Hun dieronvriendelijkheid wordt niet als probleem ervaren, veel Chinezen zien dieren nog als gebruiksartikelen.
Hoe gevaarlijk zijn die dierenmarkten?
De slecht gereguleerde dierenmarkten in China en andere Aziatische landen zijn een groot risico voor de volksgezondheid, waarschuwen wetenschappers al jaren. Het verhandelen en slachten van allerlei levende wilde dieren vormt een broeinest van ziektekiemen, ideaal voor het muteren van virussen en het overspringen van dier naar dier, en van dier naar mens, zoals veel menselijke infectieziektes ooit begonnen bij het vee.
Het Wuhan-coronavirus is dan ook niet de eerste infectieziekte die haar oorsprong op een Chinese ‘wet market’ vindt, denk aan de bekende vogelgriep. Op het vlak van coronavirussen ging het dodelijke sars (via door vleermuizen geïnfecteerde civetkatten) het Wuhan-virus voor. Het ontstaan van nieuwe virussen is een permanent risico. Zo’n 70 procent van alle nieuwe infectieziektes vindt zijn oorsprong in wilde dieren, aldus Christian Walzer van het medisch programma van de Wildlife Conservation Society, een Amerikaanse ngo.
Gaat China de markten nu aanpakken?
De Chinese autoriteiten hebben zondag een tijdelijk verbod ingesteld op de handel in wilde dieren, zowel op voedselmarkten als in supermarkten, restaurants en op internet. Bedrijven waar dieren voor consumptie worden gefokt, zijn in quarantaine geplaatst, en handel in die dieren is ook verboden. Ook is een mediacampagne in gang gezet met beroemdheden en influencers die het publiek van de risico’s van wild moeten overtuigen.
Het is gezien de hardnekkigheid van culturele voorkeuren de vraag hoe effectief dit zal zijn. Na de sars-crisis van 2002-2003 stelde China ook een tijdelijke ban op de handel in wilde dieren in, maar die werd na enkele jaren alweer ingetrokken. De handel is vanouds slecht gereguleerd. Zo is de handel in bedreigde diersoorten al sinds 2014 verboden, maar mogen sommige soorten legaal worden gefokt, wat de handhaving niet ten goede komt: op markten ligt het legale vlees op de toonbank, het illegale achter in de vriezer.
Speelt dit probleem alleen in China?
Nee, ook in andere delen van de wereld vormt de consumptie van vlees van wilde dieren een gezondheidsrisico. Met name in Centraal- en West-Afrika, waar bushmeat, met name van door vleermuizen geïnfecteerde mensapen, de bron was van ebola en aids. En van het Marburgvirus, dat weer afkomstig was van door vleermuizen besmette meerkatten. Al grijpen deze ziekten, die zich via bloed en lichaamssappen verspreiden, minder snel om zich heen dan een coronavirus als in Wuhan, dat via de luchtwegen wordt verspreid.
Een van de factoren bij het ontstaan van nieuwe infectieziektes vanuit wilde dieren is de openlegging en exploitatie van natuurgebieden en daarmee gepaarde gaande stroperij, die de beschikbaarheid van bushmeat vergroot. Tegelijk neemt de vraag toe. Zowel in Azië als in Afrika is het eten van wilde dieren, vanouds een gebruik op het arme platteland, een ‘acquired taste’ van de stedelijke middenklassen geworden. Hoe zeldzamer het wild, des te exclusiever. In China nemen rijke zakenlieden hun relaties mee naar wildlife restaurants.
Hoe nieuwe uitbraken te voorkomen?
Wetenschappers en natuurorganisaties zoals WCS prijzen de tijdelijke Chinese ban op dierenmarkten en de handel in wilde dieren, maar roepen op tot een permanent verbod. Zo lang de dierenmarkten openblijven en de consumptie van illegale en ongereguleerde wilde diersoorten blijft bestaan, zal het publiek blootgesteld blijven aan nieuwe, mogelijk nog dodelijker virussen, die kunnen uitgroeien tot echte pandemieën.
‘Wuhan is een wake-up call, de wraak van Moeder Natuur’, waarschuwt Steve Galster van Freeland, een ngo tegen illegale mensen- en dierenhandel. ‘De enige manier om te voorkomen dat nieuwe uitbraken van een virus als dit meer mensen doden, is stoppen met de wildlife trade.’ Zo’n verbod is niet alleen goed voor de mens, maar ook voor de natuur. Want het opeten van wilde dieren leidt tot stroperij en het uitsterven van soorten.
Dossier – Dit weten we tot nu toe Zijn we getuige van de geboorte van een nieuwe killer? En kunnen we nog wel op reis naar China? In dit dossier leest u alles wat u moet weten over het virus.
Coronablog – Fietsen door een leeg Wuhan: ‘Surreëel’ Het coronavirus in de Chinese miljoenenstad Wuhan blijkt overdraagbaar van mens tot mens en grijpt sneller om zich heen dan verwacht. Zijn we getuige van de geboorte van een nieuwe killer? En kunnen we nog wel op reis naar China? Hier leest u de nieuwste ontwikkelingen.
Wuhanvirus woedde al langer, nadert omvang Sars De uitbraak van het Wuhan-coronavirus is ernstiger dan die van Sars in 2002-2003. Een dezer dagen maakt de WHO waarschijnlijk bekend dat het aantal patiënten de 8.098 heeft overschreden. Een magische grens, want dat is het totaal aantal mensen dat destijds Sars opliep.
Hoe kan het dat China het weer niet voor elkaar heeft? Net als bij de Sars-uitbraak in 2002, die leidde tot een pandemie, verzwegen ook nu lokale Chinese autoriteiten de ernst van de uitbraak van het coronavirus. Heeft China dan helemaal niets geleerd?
The Life of Death is a touching handdrawn animation about the day Death fell in love with Life. After being well received on various animation festivals and being featured on the EYE film DVD of Selected Dutch Shorts it is finally online!
If I ever leave you....you can say I told you so! And if I ever hurt you baby..... you know I hurt myself as well.
Is that any way for a man to carry on Do you think I want my loved one gone Said I love you More than you'll ever know More than you'll ever know
When I wasn't making much money You know where my paycheck went You know I brought it home to baby And I never spent a red cent
Is that any way for a man to carry on Do you think I want my loved one gone Said I love you More than you'll ever know More than you'll ever know
I'm not trying to be just any kind of man I'm just trying to be somebody You can love, trust and understand I know that I can be yeaaahhhh A part of you that no one else could see
I just wanna hear,a hear ya say its allright yeahhh yeahhh
I'm only flesh and blood But I can be everything that you demand I can be king of everythang Or just a tiny grain of sand
Is that anyway for a man to carry on Do you think he wants his little loved one gone I love you baby, i love you baby i love youMore than you'll ever know
If I ever leave you....you can say I told you so! And if I ever hurt you ..... you know I hurt myself as well.
Is that anyway for a man to carry on Do you think he wants his little loved one gone I treid to tell ya I love you baby, i love you baby yea i love you baby i love you More than you'll ever know
i love you i love you i love you baby!!
i told you so many times before I love you I love
Donny Hathaway
Donny Edward Hathaway (October 1, 1945 -- January 13, 1979) was an American soul musician.
Hathaway contracted with Atlantic Records in 1969 and with his first single for the Atco label, "The Ghetto, Part I" in early 1970, Rolling Stone magazine "marked him as a major new force in soul music."His collaborations with Roberta Flack scored high on the charts and won him the Grammy Award for Best Pop Performance by a Duo or Group with Vocal for the duet, "Where Is the Love" in 1973. Six years later, his body was found outside the luxury hotel Essex House in New York City; his death was ruled a suicide.
De Pakistaanse regering wilde de doodstraf op godslastering afschaffen. Maar geestelijk leider Khadim Hussain Rizvi en miljoenen sympathisanten staken daar een stokje voor.
Je buren eisen dat je geëxecuteerd wordt omdat je iemand een foute foto zou hebben gestuurd. De dorpsraad besluit dat je dood moet na een ruzie over een glas water. Je wordt door een woedende menigte doodgeslagen omdat de universiteit je van godslastering beschuldigt, toevallig net nadat je je kritisch hebt uitgelaten over diezelfde universiteit. In Pakistan kan het, laat deze documentaire zien. Het land heeft een wet die godslastering verbiedt, en daar staat per definitie de doodstraf op. En zelfs als het niet tot een veroordeling leidt, heb jij niet alleen een probleem, maar je hele familie. Zoals advocate Gulalai Ismail het in de film verwoordt: 'Op het moment dat je van blasfemie wordt beschuldigd, is het gedaan met je. Dan is je leven in Pakistan voorbij.'
De Pakistaanse geestelijke Khadim Hussain Rizvi is leider van een nieuwe Islamitische politieke partij die openlijk intolerantie en geweld aanmoedigt tegen alles wat de Islam bekritiseert. Het is Rizvi niet alleen te doen om het handhaven van de heiligheid van zijn geloof. Hij wil ook verkozen worden voor het hoogste ambt in het land tijdens de komende verkiezingen. Iedereen - zelfs zijn volgelingen - zijn enkel een pion op zijn bord om ervoor te zorgen dat hij de absolute macht krijgt.
Om de gruwelijke gevolgen van deze wet op godslastering te laten zien worden er in de documentaire Blasfemie twee blasfemiezaken gevolgd te midden van alle politieke onrust tijdens de recente verkiezingen. Wat zal de "verdachten" overkomen?
Blik in een naargeestige, beklemmende, onbegrijpelijke wereld
In 2Doc Weekly bespreekt Helmut Boeijen deze film zo:
‘Onthoofd alle godslasteraars’, scanderen de bezoekers van een politieke bijeenkomst van Tehreek-e-Labbaik Pakistan (TLP) in het najaar van 2018. Khadim Hussain Rizvi, leider van de religieuze partij, zet de menigte naar zijn hand. Hij heeft zijn zinnen gezet op de politieke macht in Pakistan. De man oogt als de archetypische extremistische moslim. Type Taliban of Islamitische Staat. Met het vuur in de ogen, een gal spuitende mond en nog net geen kromzwaard in de hand.
lees verder door op 'open' te klikken
Voor de gemiddelde westerling slaat Rizvi onbegrijpelijke, angstaanjagende taal uit. ‘Een ieder die de Heilige Profeet beledigt of zijn status als de laatste Profeet betwist is volgens de sharia een godslasteraar’, zegt de scherpslijper bijvoorbeeld. ‘Zo’n ernstig vergrijp is onvergeeflijk.’ En sinds 1986 staat er inderdaad de doodstraf op godslastering in Pakistan. Getuige de documentaire Blasfemie (75 min.) zorgt dit voor een ronduit unheimische atmosfeer in het islamitische land.
Om de eer van de profeet te redden (of gewoon om een onderlinge rekening te vereffenen) kan iemand zomaar worden beschuldigd van blasfemie en wordt geweld tegen ongelovigen min of meer gelegitimeerd, met moord en doodslag op de ‘lasteraars’ of de mensen die het voor hen opnemen tot gevolg. Filmmaker Mohammed Ali Naqvi geeft beide zijden van het debat het woord: de aanklagers en geestelijken die blasfemie genadeloos willen afstraffen en de vermeende lasteraars en hun pleitbezorgers, die worden beperkt in hun vrijheid van meningsuiting en bovendien ernstig bedreigd.
Terwijl de verkiezingen van 2018 naderen, wordt de discussie steeds verder op de spits gedreven en kan nog meer geweld bijna niet uitblijven. Blasfemie registreert dit proces nauwgezet en brengt zo tevens een naargeestige, beklemmende en, voor de gemiddelde westerling, ook totaal onbegrijpelijke wereld in beeld. Waar de overtuiging van de één, desnoods met redeloos geweld, wordt opgelegd aan een ander.
meld je aan
Elke zondag tipt Helmut Boeijen documentaires die je direct kunt kijken
'Een paar procent fanatiekelingen'
Hoe kijkt Zuid-Azië-analist en Pakistankenner Olivier Immig naar deze documentaire?
‘Het is een nogal eenzijdige film, en dat maakt hem een beetje misleidend. Wat ook wel weer logisch is hoor. Een documentaire is niet bedoeld om een genuanceerd beeld van een heel land te geven, maar om een kwestie aan te kaarten, in dit geval de draconische blasfemiewet en de invloed daarvan op het leven in Pakistan. Toch zou ik wat meer context wel gewaardeerd hebben. Het gros van de Pakistanen is namelijk helemaal niet zo extremistisch, dat zie je elke verkiezing opnieuw. Het gaat om een paar procent fanatiekelingen.’
‘Aan de andere kant: een paar procent van 230 miljoen mensen, dan heb je het nog altijd over miljoenen mensen, voornamelijk mannen, die bereid zijn geweld te gebruiken of zelfs ‘martelaar’ te worden. Ze zouden hun leven geven voor het verdedigen van de eer van hun profeet, wat dat ook moge betekenen. Dat wordt meestal bepaald door hun leiders, opvallend vaak mannen met dikke buiken en dito auto’s. Door die dreiging met geweld hebben zij flinke invloed op de rest van de samenleving en de politiek, dat zie je ook in de film. Advocaten die vermeende godslasteraars verdedigen zijn hun leven niet zeker, de gouverneur die het opnam voor Asia Bibi werd vermoord, enzovoort. Zelfs de premier buigt soms voor hun eisen.’ En Immig zelf? ‘Ik ben er al sinds 2006 niet meer geweest. Mag niet van mijn vrouw. Zij vindt het te gevaarlijk. En ze heeft ook wel een punt.’
'Pakistanen voelen zich meestal meer verwant met hun geloof dan met hun staat.’
Olivier Immig
Hoewel er ook religieuze minderheden wonen, die meer dan moslims kans lopen aangeklaagd te worden wegens godslastering, is de Islam bepalend geweest in de geschiedenis van Pakistan. Immig: ‘Het land is opgericht als toevluchtsoord voor moslims, maar nadrukkelijk niet als Islamitische staat. En de wet die godslastering verbiedt is al veel eerder ingesteld door de Britten, toen het hele gebied nog een kolonie was. Ze wilden daarmee de wrijving tussen de verschillende geloofsgemeenschappen beteugelen. Met name tussen hindoes en moslims, een probleem dat in India de laatste tijd weer sterk is verergerd. In Pakistan wonen bijna geen hindoes, maar het afzetten tegen India, en de hindoe-overheersing daar, speelt wel een essentiële rol bij de nationale identiteit. Sowieso voelen de mensen in Pakistan zich meestal meer verwant met hun geloof dan met hun staat.’
De doodstraf voor blasfemie kwam pas later, toen dictator Zia-ul-Haq aan de macht was. Immig: ‘Islamisering was voor hem een middel om meer eenheid in het land en het leger te smeden. De oorlog in Afghanistan, na de invasie van de Sovjets, was toen volop bezig, en Pakistan stond met steun van het Westen aan de kant van de verzetsstrijders. Verzetsstrijders die natuurlijk ook islamitische extremisten waren, dat nam het Westen op de koop toe.’
'Over de kampen waar ruim een miljoen Oeigoeren vastgehouden worden, wordt niet gepraat'
Olivier Immig
Pakistan is een democratie, zegt Immig, maar het leger heeft de werkelijke macht. En dat stimuleert en gebruikt de islamitische extremisten om ze in te zetten tegen andere groepen in het land en om de aversie tegen India te voeden. ‘Maar er zijn grenzen aan wat die extremisten mogen doen. Zodra ze kritiek op het leger hebben, wordt dat afgestraft. Dat geldt trouwens ook voor de regering.’
Immig heeft nog een interessante kanttekening bij dat verdedigen van het geloof: als het op China aankomt, blijft het opvallend stil. ‘De Chinezen hebben een enorm investeringsprogramma in de infrastructuur van Pakistan, dat gaat om tientallen miljarden. Gewone Pakistanen moeten daar weinig van hebben, maar als er een politieke delegatie naar de provincie Xinjiang gaat, komen ze allemaal heel positief terug. Om de kampen waar ruim een miljoen Oeigoeren vastgehouden worden, gaan ze met een grote boog heen. Daar mag niet over gepraat worden.’
Wat bezielt de fanatieke moslims in de film, die niet aarzelen om een buurman of collega dood te slaan als iemand beweert dat die schuldig zijn aan blasfemie? Immig: ‘Tja, dat is voer voor psychologen. Het is een gruwelijk verhaal, dat fanatisme. Ik zie hoe die mensen opgejut worden, en ook wel met welke doelen, maar waarom mensen zo opgaan in het verdedigen van de eer van een man die al eeuwen dood is, dat moet je mij niet vragen.’
Het aantal ongelovigen in de wereld groeit. Religieuze agressie tegen hen ook. Blasfemiewetten zijn vaak het middel om atheïsten, humanisten en vrijdenkers aan te pakken; hen wordt afvalligheid en godslastering verweten. Zij riskeren discriminatie, geweld
Sinds het Corona in beeld is lijkt het wel of we in een Horror movie leven .
De "suspense wordt opgevoerd door de media door enge berichten en beelden .
Onze premier die lachebekkend maatregelen aankondigt die de zaak zouden moeten indammen , om vervolgens het slechte voorbeeld te geven .
Coronavirus update door Premier Mark Rutte: 'geen handen meer schudden!'
En wat doet ie zelf... Oeps
Gepubliceerd op 9 mrt. 2020
Coronavirus update door Premier Mark Rutte: 'geen handen meer schudden!' En wat doet ie zelf... oops! Ondanks de ernst van de situatie toch een grappig moment. Voor Rutte zelf is de net afgekondigde maatregel duidelijk nog even wennen. Na afloop van de persconferentie bedankte hij Jaap van Dissel, hoofd infectieziekten van het RIVM, en schudde hij zijn hand. Oproep kabinet aan alle Nederlanders: schud geen handen meer om coronavirus. Volgens Premier Mark Rutte kunnen we het virus alleen 'met zijn 17 miljoenen' bestrijden. ,,,,Doe wat u wilt, voet zoenen of ellebogen geven. Maar we stoppen nu met handenschudden. Ik vraag u scherp te letten op de algemene hygiënemaatregelen die we allemaal kunnen nemen: handen wassen, vaker dan gewend. In de elleboog niezen en papieren zakdoekjes gebruiken.'' ''Sorry, sorry!'' Oeps: Rutte schudt hand na afkondigen handenschudverbod Ai, dat ging even mis. Het is voor premier Rutte ook nog even wennen, die nieuwe maatregel tegen corona om geen handen meer te schudden. ''O nee, dit mag dus niet meer!''' #Funny#Blooper#Bizar
En of je wilt of niet, we zijn ondertusen allemaal wel met de angst voor het corona virus "besmet"!
Vandaag ging ik mijn wekelijkse boodschappen halen .
Bij de kassas hangen brieven met richtlijnen van het RIVM.
Toen ik binnen kwam moest ik niezen en gelijk voelde ik me zowaar schuldig en keek besmuikt om me heen of ik al met scheve gezichten werd aan gekeken .
Ik ging bij de automaat een vers bakkie bonenkoffie halen, dat ik normaal al winkelend weg slurp.
En toen verslikte ik me in de koffie waarbij ik een vreselijke hoestbui kreeg...
Ohh my, eerst niezen nu hoesten en jaa hoor ik werd gemeden als de pest .
Ik stond als enige aan de kassa ..
Ook een manier om lekker snel te worden geholpen .
Mijn kleinzoon ging op het schoolplein ook staan hoesten en niezen .
Hij mocht niet naar binnen en ja zit nu breed grijnzend thuis lekker te gamen.
Nothing stays the same Everyone will change No one, no one stays the same The young become the old And mysteries do unfold For that's the way of time No one, and nothing goes unchanged There are not many things in life one can be sure of Except rain comes from the clouds Sun lights up the sky Hummingbirds fly Winter turns to spring A wounded heart will heal Oh, but never much too soon No one, and nothing goes unchanged The young become the old And mysteries do unfold For that's the way of time No one, and nothing stays unchanged There are not many things in life one can be sure of Except rain comes from the clouds Sun lights up the sky Hummingbirds fly Rain comes from the clouds Sun lights up the sky Hummingbirds fly Rain comes from the clouds Sun lights up the sky Hummingbirds fly Everything must change