Inhoud blog
  • ATTENTION
  • FOLOW UP
  • TESTING
  • OPGELET
  • AGENDA SDW MEI 2011( FORCAST)
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    LUCHTVAART INFORMATIE
    BEROEP HOBBY SPORT
    11-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BELGISCHE MILITAIRE LUCHTVAARTGESCHIEDENIS
    Vele stellen belang in de geschiedenis van de BELGISCHE MILITAIRE LUCHTVAART en stellen vragen hierover in de toekomst zal ik hier kunnen verwijzen naar een intresant boek door de heer DANIEL BRACKX. 

     INFO VOLGT ASAP!!!!!!

    11-09-2005 om 05:32 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROTTERDAM
    Vele bezoekers stellen vragen over sz mogelijkheden om van uit ROTTERDAM  te vliegen, daarom verwijs ik hen naar de zeer goed verzorgde website: www.rotterdam-airport.nl.
     
    Tevens is de ROTTERDAMSE AEROCLUB daar zeer aktief en schafte zich nu 4 eenmotorige toestellen aan van het type DIAMOND STAR zie  www.rac-nl.com.

    opgelet:  RAAC   www.raac.be. is aktief te ANTWERPEN/DEURNE

    10-09-2005 om 04:59 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REACTIE's
    Wegens familiale omstandigheden zal ik dezre dagen wat minder tijd kunnen besteden aan opzoekwerk en reactie op de e-mails !!!

    Via reacties ontdek ik ook weer intresante onderwerpen op de BLOG van:
      - BRABBES
      -SONIA

    en nog enkele andere die ik later zal vermelden.

    09-09-2005 om 05:13 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IAOPA
    IAOPA staat voor INTERNATIONAL COUNCIL OF AIRCRAFT OWNER AND PILOT ASSOCIATIONS bestaande uit 60 NATIONALE AOPA's met een 500.000 leden LUCHTVAARTEIGENAARS of PILOTEN aktief in GENERAL AVIATION & AERIAL WORK ( zie vorige verklaring) deze IAOPA is tevens een erkende orgenisatie bij ICAO in MONTREAL een onderdeel van de U.N

    zie; www.iaopa.org.

         
        www.aopa.org


    individuele vragen altijd welkom zodat ik mijn BLOG nog beter kan aanpassen aan de noden van de SENIOREN en ook de jongere bezoekers

    07-09-2005 om 13:36 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UITVALLEN VAN EEN MOTOR op B737
    Een opmerking die steeds terug komt betreft het feit dat er een motor is uitgevallen bij een ongeval !!!!!!

     Alhoewel ik geen piloot van B737 ben kan ik u zeer duidelijk verklaren dat bij het uitvallen van een motor op een meermotorige vliegtuig wij onze voorbereiding van de vlucht steeds de nodige berekening maken zodat we bij het uitvallen van een motor minstens nog 50 m/sec kunnen klimmen bij het opstijgen.

    Bij elke vlucht maken wij of maakt men voor ons een WEIGHT en BALANCE op om in functie van het ledig gewicht van het vliegtuig,de .lading en de brandstof aan boord te weten hoeveel et totaal gewicht is?

     het toegelaten MAX gewicht wordt bepaalt in functie van de lengte van de beschikbare opstijgbaan,temperatuur,wind om er enkele  der elementezn te noemen waar we rekening mee houden en tevens dat we bij het uitvalklen van een motor nog verder kunnen stijgen

    Dit is ook de reden dat er in bepaalde omstandigheden te laatkomende pasagiers niet meer kunnen aanvaard worden en ook waarom het gewicht van uw handbagage beperkt is, dit is omdat op een bepaalt tijdstip al deze gegevens uitgewerkt zijn en aan de PIC werden medegedeelt, nagezien en aanvaard, zodat hij de opstijgprocedure in alle veiligheid kan uitvoeren zelfs als er een motor moest uitvallen.

    Ik hoop dat deze korte uitleg volstaat zoniet stel uw vragen maar !!!!!!

    07-09-2005 om 09:38 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (9 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANITA en SDW
    Danken iedereen voor de vele bekomen wensen voor onze 50 jaar huwelijksverjaardag van 7 SEPT 1955.
        ANITA & SYLVAIN

    07-09-2005 om 07:58 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.B737-200
    Weer een ongeval dat ons voor een aantal vragen doet gaan, was het toestel te oud?
    Een vliegtuig is nooit werkelijk oud gezien er regelmatig onderdelen vervangen worden zodat het steeds hernieuwd wordt.

    Schinbaar zijn er heden een 4000 tal B737 in gebruik en land er elke 4 seconden er een boeing 737 ergens in de wereld , 

    hoeveel landingen is dat op een dag van 24 uur want de luchtvaart is aktief 24/24 ???


       21.600 landingen per 24 uur

    en dit betreft enkel de B737 ( volgens bekomen gegevens welk ik niet kan bevestigen met officiele cijfers uit bepaalde documenten maar kunnen als aanvaardbaar bevonden worden als we de statieken van ICAO en EUROCONTROL bestuderen)

    06-09-2005 om 22:16 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ISS
    Deze avond om 20h41 de doortocht ISS niet kunnen zien lucht te grijze bewolking hier in antwerpen straks mischien meer geluk om22h16 !!!!!


    NOTA;

      HET IS MIJ GELUKT ISS WAAR TE NEMEN OM 20h17

    05-09-2005 om 21:28 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VLIEGTUIGONGEVAL
    Er was reeds een E-mail vragende wat de oorzaak kon zijn van het ongeval in INDONESIA te sumatra nabij  "medan" van een B737.

    Wij hebben daar geen enkel informatie over en dit weten we maar na een grondig langdurig onderzoek dat 12 tot 24 maand kan duren.

    Indonesia heeft bij GARUDA zeer goed opgeleide pilioten want ik was in 1965 betroken bij hun opleiding in het antwerpse, zeer goede leerlingen.

    Weet natuurlijk niet waar deze piloten opgeleidt werden maar er kan van alles als oorzaak zijn.

    Vergeet niet dat er in deze periode van het jaar zeer veel gevlogen wordt en dan is er kans op meer ongevallen zoals dit de laatste weken het geval is, zie vroegere toelichtingen .

    05-09-2005 om 07:59 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)


    Archief per week
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 02/05-08/05 2005
  • 25/04-01/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • MRS (SYLVAIN)
        op ERELEDEN VLRI
  • efaga (ababdd)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • dafwefa (abab)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op 25th OLD TIMER FLY in SCHAFFEN
  • Een interessant adres?


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!