Heel wat informatie over het ongeval wijst er op dat de piloot trachte op te stijgen op een te korte niet geschikte baan ??
Nu is de vraag waarom maakte de piloot zulke vergissing, was er haast bij het opstijgen of verkeerde documentatie gebruikt en waarom zag geen der beide piloten deze vergissing ???
Was er mischien vermoeidheid in het spel en had hij reeds te veel gevlogen???
Dit vraagt natuurlijk nog een grondig achtergrond onderzoek, welk wel tot 12 maand kan duren vooralleer alle gegevens bekomen zijn en uitgezocht !!
De bedoeling van dit onderzoek is om te vinden waarom dit ongeval zich voordeet om te vermijden dat er nog gelijkaardige ongevallen gebeuren.
De USA heeft de laatste 5 jaar geen enkel CAT ongeval meer gehad het laatste was in NOV 2001
Reacties op bericht (1)
29-08-2006
Enkele persoonlijke bedenkingen (vragen)
Een vreemde situatie op die "Blue grass" luchthaven in Lexington-Kentucky:
Op grote sites, zoals Airliners.net staan bijna geen foto's van die luchthaven. (Weing vliegverkeer?)
Opzoekingswerk leert mij dat, de runways niet verlicht waren. (Hebben de piloten zich in de duisternis vergist?)
Bevindt zich daar een (permanent bezette) verkeerstoren?
Ben echt benieuwd, wat het onderzoek oplevert.