Enkele CHATTERS en E-mailers vragen mij welk het gevoel is op te VLIEGEN als PILOOT.
In mijn ervaringen als PILOOT van ZWEEFVLIEGTUIGEN, MOTORVLIEGTUIGEN ( SEL) en HELICOPTERS moet ik onmidelijk zeggen dat het VLIEGEN in ZWEEFVLIEGTUIGEN het meest voldoening geeft en het een geweldig gevoel is om uren in de lucht te blijven mits gebruik van de natuur fenomenen zij het THERMIEK in onze streken, of HELLINGSWIND in de bergen of ONDE( ken de nederlandse naam niet) in het hooggebergte te ISSOIR of FAYANCE in FRANKRIJK. Ook het overbruggen van een afstand van 300 km ( 1959) is een onvergetelijke ervaring.
EEN ERVARING DIE IK KAN AANRADEN, DOE EENS EEN LUCHTDOOP MET EEN ZWEEFVLIGTUIG . ZIE: www.zweefvliegen.be.
Reacties op bericht (2)
13-02-2008
EU-LOBBYIST AVIATION
De vliegtijd is afhankelijk van de gevolgde routing en ook vermoedelijk wegens de sterkte ende ligging van en de STERKTE van de JETSTREAM, mijn eerste reactie is dat bij het naar gionder vliegen men een zeer sterke voordelige jetstream heeft
SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR
13-02-2008 om 04:52
geschreven door sdw
12-02-2008
Senior
Sorry maar ik heb een vraag en kan nergens het antwoord vinden. dus probeer ik het hier.
Wij gaan volgende week van Amsterdam naar Kuala Lumpur, vliegtijd 11:45 en de terugweg duurt 14:05.
Ik kan dit niet verklaren... ik weet met de draairichting van de aarde meevliegen - maar ik kom dan tot de konclusie dat terug korter zou moeten zijn.
Kunt U mij en anderen die er niet uit komen wijzer maken,
Hartelijk dank,
Nico van der Zel
12-02-2008 om 21:23
geschreven door N. van der Zel