Hier nog enkele toelichtingen:
Volgens mijn bekomen informatie was de CESSNA 182 zer goed uitgerust met Instrumenten voor blindvlucht, radionavigatie in begrepen een ILS voor de naderingen alsook GPS en SSR:mode C,
Maria had geen IFR bevoegdheid maar wel de nodige opleiding in Blindvliegen gedaan alsook radionavigatie met een FI ( Instructeur)
Het vliegveld van EBUL ( URSEL) heeft geen VERKEERSLEIDING en geen RADAR enkel een radio voor informatie via de dienstdoende havenmeester voor ZICHTVLUCHTEN ( VFR)
Mogelijk was MARIA in radiocontact met de verkkersleiding te Oostende ( EBOS) of met BRUSSELS INFORMATION
Schijnbaar was de SSR mode C in werking er was geen ELBA (ELT) aan boord
Dit zijn mondeling bekomen informaties welk werden bekomen uit gespreken met enkele lokale kennisen en mijn herinnerig aan een bezoek in het verleden van het vliegtuig bij een bezoek te EBAW( Antwerp-Airport)
Wat de voorbereiding betrefd weet ik uit bezoeken in het verleden aan EBUL dat de weerkundige en Luchtvaart ( AIP) informatie steeds beschikbaar waren en het clubhuis en in het lokaal van de havenmeester.
Dit zijn dus geen officiele gegevens welk bij het onderzoek moeten worden bekomen door de ACCIDENT INVESTIGATOR van het DGLV
WWW.MOBILIT.FGOV.BE LUCHT
|