Met de huidige toename van de kostprijs voor het vliegen met een vliegtuig zien we een afname der VLIEGUREN in de verschillende conventionele VLIEGCLUBS. Kunnen we daaruit besluiten dat het vliegen afneemt , ik ben daar niet zo zeker van als ik kijk naar het aantal PPL welk zijn overgeschakelt naar de huidige gevorderde ULM toestellen en de toename van het aantal toestellen van ULM op het BELGISCHE register maar ook de vele buitenlandse toestellen welk aktief zijn, tevens gonst het op de ULODROMS van de vliegactiviteiten of heb ik een verkeerd beeld van wat er gebeurt.
GA en AW krijgt een andere vorm maar neemt toe in EUROPA !!!!!
Reacties op bericht (2)
03-10-2006
ULM en VLA/LSA
Dit is zeker zo.
Reden is niet ver te zoeken: eenvoudiger regels, goedkoper, medical klasse 3, kortere vliegvelden, minder streng op vlak van licensing, ...
Zie in dit verband de lopende bevraging van EASA met betrekking tot de non complex aircraft (MDM 032 working group).
03-10-2006 om 22:52
geschreven door Johan JANDA
19-05-2006
Mr
Volledig akkoord met de redenering. Als we goed VLA toestellen hebben naast de ULM, dreigen de huidige Cessna's en Pipers snel te verdwijnen ten voordele van de eersten. Daardoor zal General Aviation voor een stuk betaalbaar blijven. Voorbeeld: een moderne ULM-VLA-vliegtuig zoals een Esqual verbruikt maar 6l per 100km, of 16 l per uur aan 250 km/uur!
19-05-2006 om 12:18
geschreven door Vervoort Karel