Wat betreft het ongeval te KEIHEUVEL is het onderzoek nog lopende en moet er onderzocht worden waarom schijnbaar de MOTOR het niet deed, en wachten wij af wat dit geeft??
De overleden PILOOT van de PH-HTO FOKKER S11 is volgens ons de 46 jarige KLM piloot TIM PIETERS welk vloog van uit EINDHOVEN AIRPORT
REIZIGERS met het VLIEGTUIG naar de USA en UK raden wij aan vooraf inlichtingen te bekomen wat zij in hun bagage en HANDBAGAGE mogen bezitten gezizn de huidige veranderende VEILIGHEIDSVOORSCHRIFTEN, tevens is het noodzakelijk om tijdig aanwezig te zijn.
We kunnen heden hier geen juiste informatie bezorgen gezien er nog dagelijks aanpassingen geschieden aan de VEILIGHEIDSVOORSCHRIFTEN bij de verschillene LUCHTVAARTMAATSCHAPIJEN en LUCHTHAVENS
The MANDATORY aplication of 8,33 KHZ above FL195 is mandatory from 15 MARCH 2007 see WWW.EUROCONTOL.INT
There is a very strong position by a number of memberstates to introduce 8,33 kHZ also below FL 195 ASAP (as soon as posible )!!!!
The scenarios under evaluation now are:
1)- MANDATORY 8,33KHZ in the complete FIR 2)- MANDATORY 8,33KHZ in ALL CONTROLLED AIRSPACE 3)- MANDATORY 8,33KHZ in ALL AWY & TMA 4)- MANDATORY 8,33 KHZ in ALL TMA 5)- MANDATORY 8,33KHZ in the DENSE TMA
The MAJOR RAISON BEEING the LACK of FREQUENTIES AVAIBLE for the future increase of CAT ???
In function of the study on the problem for VFR AIRSPACE USERS AIRSPACE INFRINGEMENT STUDY as mentioned in this BLOG dit I receive the advise to take a look on to the UK RESEARCH in this.
Heden is men in de EU middens aan het bespreken en onderzoeken hoe men zich moet aanpassen in de LUCHTVAART in functie van de gebeurtenissen in LONDON op gebied van het ANTITERORISME bescherming van de LUCHTVAART
Gisteren een zeer intresante en aangename dag te SCHAFFEN DIEST op de FLY-IN die alhoewel wegens het minder goede vliegweder in de ons omgevende LANDEN maar een beperkt aantal vliegtuigen op bezoek bekwam, maar ter plaatse bleef het weder goed en vele oude en nieuwe vrienden ontmoet.
De vreugde werdt getempert wegens het ongeval met PH-HTC te KEIHEUVEL-BALEN die dit WE hun 50 jarig bestaan vieren met een OPEN DAG.
Voor vandaag ben ik NIET te KEIHEUVEL maar deze morgend op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN voor enkele besprekingen.
Ik verlaat nu het WARME en KNUSE HUIS voor naan SCHAFFEN-DIEST te gaan waar ik normaal de ganse dag aanwezig ben , aarsel niet om achter SDW f SYLVAIN te vragen aan de ingang van het afgesloten gedeelte voor de PILOTEN. GROETJES en tot straks SDW