Schijnbaar zijn er studenten welk werken aan de LUCHTVAARTNAVIGATIE der toekomst voor hun eindwerk op zoek naar informatie hiervoor verwijs ik hen naar:
Deze morgend naar de LUCHTHAVEN te ANTWERPEN-DEURNE om enkele van mijn vroegere leerlingen te ontmoeten en te palaberen over de veilighied in de LUCHTVAART (SAFETY en SECURITY) via de opleiding van piloten want nu zijn zij het die instructie geven en ik nog maar enkel raad en advies kan geven
Alhoewel er geen sporen zijn dat de LUCHTVAART iets te maken heeft met de aanslagen in LONDEN, vraagt men ons bijkomende waakzaam te zijn op de LUCHTHAVENS en VLIEGVELDEN voor abnormale toestanden.
zie AOPA "AIRPORT WATCH" onder de www.aopa.org en dan onder SECURITY LEVEL "ORANGE" AVIATION en dan naar AIRPORT WATCH.
Ook toe te passen in op onze vliegvelden op vrijwilige basis door iedereen
In functie van mijn intresse naar de gehandicapte mensen toegang te geven in het LUCHTRUIM ( SPORTVLIEGEN,ULM,DPM,VLA van O3/07/2005) werdt mijn aandacht gevestigt op de BLOG van "SCHRIJVERKE" ALBERTO MALLOMA op datum van 11/06/2005 onder de titel "VERGEEF ME ALS IK JAMMER". dit stemt tot nadenken hoe gelukkig we toch zijn als we gezond zijn en niets mankeren
Reeds jaren zijn we in de LUCHTVAART aan het uitkijken naar nieuwe brandstoffen en er vliegen toestelen in GENERAL AVIATION experimentreel op BIOFUEL,METHAAN , WATERSTOF of ZONEENERGIE. Maar om over te gaan van de huidige BENZINE of KEROZINE is niet zo eenvoudig. Voor de lichtere vliegtuigen is er nu vordering in het gebruik van motoren op DIESEL.
Vele vragen over waar dat zij de vermelde PILOT (UK) magazine kunnen bekomen; Er zijn twee magazines welk de naam PILOT dragen er is de PILOT van AOPA-USA en er is de PILOT(UK). Beide zijn te koop op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN BOOKSHOP opgelet met de openinguren. tevens bij de IMS op de MEIR in ANTWERPEN Er zijn er ook te koop op andere plaatsen maar deze zijn snel uitverkocht.
Vandaag was ik aanwezig te BRUSSEL bij HQ EUROCONTROL ten behoeve van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK.
Dit in functie van een SPECIAL GROUP FLICHT met bedoeling een EURO SQUADRON bestaande uit 21 lichte vligtuigen op 18 julyte vertreken uit PARIJS nar WITTMAN REGIONAL AIRPORT aan te komen op 25 july voor de openings dag van de OSHKOSH EVENTH in the USA welk de gelijkaardige expo is als cLE BOURGET maar hier enkel voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK luchtvaartuigen via EAA met duizende ( 2800 in 2004)deelnemers
NOTE: de geplande AGENDA voor onze vergadering werdt ernstig verstoort door de LONDEN aanslagen omstreeks 10h00 onze tijd(08:00 UTC) of 09:00 UK lokale tijd .
Deze avond even op de chat geweest om 19h30 maar nadien niet meer binnen geraakt, kom dus maar op de BLOG en verwacht uw antwoord in mijn gastenboek. Ik hoop dat u mijn BLOG intresante informatie vindt en vragen zijn steeds toegelaten via e-mail ook hoor. Om 20h15 kon ik terug op de chat maar er waren 56 chatters dus onmogelijk om met iemand te praten en ga nog wat BLOGS bekijken. De geheimen van de informatica geeft ons problemen.
Gezien ik even wilde uitblazen van de vele serieuse E-mailtjes met allerlei aspecten en problemen der LUCHTVAART ben ik even op de BLOGS gaan surfen en het is ongelooflijk de kwaliteit en de inhoud van een aantal der BLOGS van onze vrienden de chatters die ik ontmoet op SENET. Het is om een complex van te krijgen en ik denk dat zo gauw het wat minder druk is op mijn E-mail, FORUM en BLOG ik toch eens moet leren om er wat foto's en kleurtjes in mijn BLOG te brengen.
Zoal u kon vernemen was BELGIE mee betroken bij de eerste ontwikelingen der LUCHTVAART in 1903 via een JAN OLIESLAGERS en later via de BOUW van de SV4 door STAMPE RENARD.en de TIPSY NIPPER Heden zijn er nog een beperkte LUCHTVAARTBOUWERS welk bestaande tioestellen bouwen onder licensie.
Een iniatief dat ik reeds vele jaren van op afstand volg is het werk van de gebroeders LAMBERT uit WEVELGEM( EBKT) welk een vierzitter ontwikelde en in de lucht brachten via de Engelse PFA voorschriften the MISSION 100 ( 2 persoons) en de MISSION 200 ( 4 persoons) licht vliegtuig. Voor meer informatie verwijs ik u naar ; www.lambert-aircraft.com en een zeer goed FLICHT TEST report in de PILOT(UK) magazine(engelstalig) van july 2005. welk beschikbaar is in de BOOKSCHOPS.
Zoals ge ziet is de BELGISCHE JEUGD zeer aktief om BELGIE terug een plaats te bezorgen in de LUCHTVAARTWERELD onafgezien de administratieve hindernissen
Buiten de opleiding van BURGERPILOOT (ATPL)zijn er zoals ik nog vermelde 91 andere beroepen in de LUCHTVAART die openstaan tot gemotiveerde personen. Ik zal trachten gegevens hier op deze BLOG te plaatsen in functie van de gestelde vragen per e-mail:
-VLIEGTUIGTECHNICI = PAARDENMARKT 94 ANTWERPEN TEL/03-4702530 GIUDO MEES
De LUCHTHAVEN ANTWERPEN/DEURNE is gemakelijk te bereiken ook tijdens de huidige werken aan de RING in ANTWERPEN. Via SPOOR,BAAN of LUCHT kan men de INTERNATIONALE LUCHTHAVEN ANTWERPEN bereiken.
SPOOR: ANTWERPEN CENTRAAL en DAN de bus van de Lijn N° 14.
BAAN; via de SINGEL en daan aan BERCHEM STATION neemt u de richting LUCHTHAVEN via diksmuidelaan.
LUCHT: er zijn lijnvluchten van uit LONDON CITY via VLM zie time tabels. Met GENERAL AVIATION kan men vanaf vele vliegvelden EBAW (ANTWERPEN/DEURNE) bereiken zie WWW.A-S-A.BE
Hopelijk zal dit uw bezoek vergemakelijken, vragen kan steeds via E-mail
Gezien er op ZONDAG 3 julie er een fataal ongeval plaats vondt van een ULM type ALBATROS en er hierover reeds vragen worden gesteld verwijs ik naar: www.forum.fed-ulm.be /images/otreppe.jpg /images/otreppe2.jpg /images/otreppe3.jpg
De oorzaak is ons heden nog geheel onbekend en zal slechts beschikbaar zijn na een grondig onderzoek over de omstandigheden.
Een nieuwe sterk opkomende LUCHTRUIMGEBRUIK dat nu opkomt in EUROPA is de " UNHABITED AERONAUTICAL VEHICULS" niet enkel voor militair gebruik in het verleden in zeer beperkt luchtruim maar nu ook gebruikt voor burgerlijke opdrachten. Het VLIEGTUIG zonder bemaning aan boord bestaat technisch gezien maar administratief en wetelijk nog niet. Studenden stellen hierin belang en daarom vermelden we hier: WWW.UVS-INTERNATIONAL.ORG
Het gaat hier niet meer om de kleine modelvliegtuigjes of DRONES van het verleden maar VLIEGTUIGEN gaande tot op een gewicht (AUW) van 20.000kgr !!!!
Meer hierover in functie van bojkomende gestelde vragen, ook de VLAAMSE industrie is hierin betrokken. WWW.FLAG.BE
Een veel gestelde vraag betreft het uitvoeren van recordvluchten zoals de juist uitgevoerde vlucht van STEVE FOSSET.
Zulke vluchten zijn het gevolg van een zeer kostelijke en langdurige voorbereiding door de betrokene en zijn ploeg in samenwerking met de media middens;
ik vindt dit zeer intresante vluchten maar zij gebeuren nu in veel betere omstandigheden dan vroeger.
Zulke vluchten mogen en worfen gehomologeerd door de FAI.
Mijn intresse in de LUCHTVAART ligt meer in het bereikbaar maken van de luchtvaart voor jong en oud over de ganse wereld met het doel de vriendschap en vrede te bevorderen.
Steeds beschikbaar om verdere toelichtingen te geven om bijna iedereen de kans te geven om als vrijtijdsbesteding aktief te zijn in de LUCHTVAART( niet enkel SUPERMAN kan VLIEGEN U OOK)
Mijn naam is SYLVAIN DE WEERDT , :met een leeftijd van 70 en gelukkig getrouwd sedert 1955 met mijn vrouwtje ANNITTA. en in 1958 gezegend met een zoon. .Ik ben geboren en getogen in ANTWERPEN en ANNITTA in HOBOKEN ,wij zijn steeds teruggekeerd naar ANTWERPEN waar we nu nog wonen te BORGERHOUT. Zoals u kunt vermoeden heeft de 2th wereldoorlog veel invloed gehad gezien ik een deel van die periode in FRANKRIJK bij een tante en nonkel heb doorgebracht en daar zelf naar school ging dus alles in het frans later verder gegaan in BELGIE tot op 15 jaar dat ik de schoolbanken kon verlaten en ik begon aan mijn eerste droom namelijk wielrenner worden en waarvoor ik via een leercontract de stiel van velomaker volgde en begon te koersen als beginneling op de baan en op de piste te antwerpen en het tot liefhebber bracht zonder enige goede resultaten RIK VAN LOOY was een der beste in die tijd. Ik begon toen intresse te krijgen voor de LUCHTVAART en trachte de BELGISCHE LUCHTMACHT te vervoegen als kandidaat piloot waarvoor ik echter faalde wegens mijn gebrek aan studies. In 1954 vervoegde ik de LUCHTMACHT als niet vliegend personeel en in 1955 huwde ik waarna ik mijn overplaatsing naar de NATO/AIRCENT bekwam als niet vliegend personeel met daar de mogelijkheid via de NATO AEROCLUB te leren vliegen via ZWEEFVLIEGEN en MOTORVLIEGEN en behaalde de FRANSE vergunningen; Nadien vervoegde ik terug BELGIE en passeerde ook mijn BELGISCHE BURGER VERGUNNINGEN en via deze weg ging ik voor de opleiding tot PILOOT LT/AVN der LANDMACHT. Ik behaalde dan tevens de bevoegdheden INSTRUCTEUR ZWEEFVLIEGEN bij DE BELGISCHE LUCHTKADETTEN VAN BELGIE en INSTRUCTEUR VLIEGTUIG bij de LANDMACHT op VLIEGTUIG. TEVENS behaalde ik de BURGERLIJKE VERGUNNINGEN in NEDERLAND en de USA. Deze aktiviteiten beoefende ik tot 1972 toen een AUTO-ONGEVAL mij voor 6 maanden naar het ziekenhuis deed belanden. Ik heb toen mijn LUCHTVAARTINSTRUCTIE verder gezet als GROND en SIMULATOR INSTRUCTEUR via de VLIEGSCHOOL "SDW" van mijn echtgenote. En was ook aktief in de explotatie van een LUCHTAXI firma . In 1980 bekwam ik mijn aanstelling als LIAISON OFFICER van IAOPA( 60 lidstaten) ten behoeve van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK bij de EUROPEESE INSTELLINGEN te BRUSSEL en oefende deze functie uit tot 2004. Okasioneel nog wel eens vliegende als vrije tijds besteding. Mijn VLIEGERVARING is ongeveer 10.000 vlieguren op 240 verschillende LUCHTVAARTUIGEN zij het ZWEEFVLIEGTUIGEN,(SEL) EENMOTORIGE VLIEGTUIGEN en HELICOPTERS in het MILITAIRE of BURGER middens. Ik ben nu voor mijn derde maal op rust gesteld maar ben nog regelmatig in de LUCHTVAART middens aanwezig alsook in de EUROPEESE INSTELLINGEN te BRUSSEL als EU-LOBYIST voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK. Tevens ben ik nu nog aktief ten behoeve van FLAG. Voor uitleg over de LUCHTVAART kan u deze vinden in deze BLOG maar bepaalde specifieke vragen moogt u mij steeds per E-MAIL toezenden . Tevens verwiijs ik naar een aantal andere website over allerlei onderwerpen en aktiviteiten het LUCHTVAART GEBEUREN. Regelmatig op ZATERDAG en ZONDAG voormiddag van 0900 tot 1100 uur ben ik bereikbaar op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN( het VLIEGPEIN) in het BELAIR cafetaria na een e-mailtje ter bevestiging gezien ik ook nog een aantal LUCHTVAART MANIFESTATIES bijwoon. Dit is een snelle toelichting over wie ik ben en wat mijn HOBBY is. Mijn HOBBY werdt mijn BEROEP.
Een aantal e-mails zijn nog niet beantwoord wegen het uitvallen van de PC op woensdagmorgend 29 juni om 04,00 uur na het onweder en enkel terug aan het spreken gekregen op via de hulp van mijn zoon op donderdag 30 juni om 22,00 uur. Nu staan daarop 187 e-mails te beantwoorden wat morgen wel even tijd zal vragen. EVEN GEDULT !!!!!!!!!