In function of the proposed new EU REGISTRATION aplication for operation of NON-EU registerd aircraft in the EU , is there a major intrest in the ISLE of MAN AIRCRAFT REGISTER.
I ame involved in obtaining information on this possiblity ??
In the present proposals concerning AERIAL WORK do we notice their is the tendecy to impose to the SME similar regulations and procedures as to the larger CAT providers.
A major task in promoting the AVIATIOJOBS to the EUROPEAN YOUTH is done via the NPA(aeroclubs) and the SME involved in AERIAL WORK
CAUTION at EU leven do not destroy this vital work done by the SME via overburding them by ADMINISTRATIF and PROCEDURAL Aplications
Onafgezien mijn mogelijke politieke voorkeur in de EU-ARENA moet ik mijn waardering uitspreken voor DIRK STERKX van de ALDE.
Ik kende DIRK STERKX van contacten in mijn loopbaan als helicopterpiloot met de BRT in het verleden.
Het verwonderde mij om DIRK in 1999 als MEP te zien verschijnen in het EP-TRA waar ik zelf sedert 1980 als liaison officer voor IAOPA(global) de belangen van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK tracht te behartigen.
Ik moet vaststellen dat DIRK zeer goed werkt levert en een zeer goed inzicht heeft in het EU gebeuren.
Tevens staat er een intresant intervieuw bij VAB in het UIT-MAGAZINE van September 2007 op blz 117
Sedert 01 Januarie 2005 ben ik niet meer aanwezig voor IAOPA maar wel als individueel geregistreerde EU-LOBYIST met als adviseer naar FLAG.
steeds welkom voor bijkomende informatie via E-mail:
Recently a DANISCH PILOT made a VFR FLIGHT in FRANCE and after a preparation and a ICAO FLIGHT PLAN , SSR and R/T contact he proceeded to his destination flying in the vicinity of the PARIS AREA and was refused many direct routings.
For his returning VFR FLIGHT dit I advise hem to locate the FRENCH MILITARY frequency witch he dit.
He obtained alkmost a direct flicht and very adequate coordination and assistance witch made his flight very pleasant;
Note: He promised me a copy from his FLICHTLOGS and a schort report schowing the difference in obtained assistance.
NETHERLAND
Recently a PILOT from EBAW made a flicht to EHSE( SEPPE) with a stearman with one passenger and after two (2) landings received a bill for 55 for a aircraft category 5 ,,,
Enkele SENIOREN stelden mij de vraag waarom de laatste dagen de rode lichten zolang op rood blijven staan??
Deze lichten moeten volgens de huidige voorschriften in werking gesteld worden vooe ELK OPSTIJGEN of LANDEN van ELK VLIEGTUIG
Ik vernam op de luchthaven van de ATCO dat deze week er veel bewegingen waren geweest zodat de rode lichten veel hadden opgestaan wegens de vele landingen en opstijgingen.
Tijdens een periode was dit redelijk lang wegens de vermelding van een toestel met moeilijkheden met het landingsstel en dan vergt dit veel werk van de annwezige ATCO's
Dit verklaart DE RODE LICHTEN op de MILITAIRE BAAN
Heden Zaterdag en Zondag zijn er de VREDE-FEESTEN in de Stad SINT NIKLAAS met een zeer intresans programma op Vrijdag,zaterdag en zondag met LUCHTBALLONS zijnde GAS en WARME LUCHT BALLONS
Na verder uitwerken van het ICAO AUDIT verslag van 6-17 Augustus 2006 moeten we toch enkele punten verduidelijken.
De titels in de PERS dat het BELGICHT LUCHTRUIM ONVEILIG zou zijn is geheel ONJUIST.
Uit het verslag besluiten we dat het DGLV een aantal administratieve problemen heeft en ook wat betreft receutering en opleiding van haar personeel.
De punten die men echter vermeld hebben geen invloed op de VEILIGHEID in het BELGISCH LUCHTRUIM waar dit de taak en verantwoordelijkheid is van BELGOCONTROL alsook de ATC van de component LUCHT der krijgsmacht welk hierin ook een rol speelt
Er moet heel wat adminastratief aangepast worden in het DGLV
Tijdens deze periode van verlof krijg ik veel vragen over TURBULENTIE.
TURBULENTIE in kruisvlucht is zeer moeilijk te voorspellen en trachten we steeds te vermijden voor het comfort van de passagiers, maar dat is niet steeds mogelijk.
Deze TURBULENTIE is niet GEVAARLIJK voor de structuur van het vliegtuig want dan gaan we onze snelheid verminderen naar de MANEUVERING SPEED.
TURBULENTIE komt voor in de wolken maar ook in heldere lucht( CAT) en dus onzichbaar