Wat betreft dag 27 doe ik maar enkel mee door advies te geven aan de drie organiserende jongeren.
De dag zelf ben ik enkel begeleider van het STADSTRAMMETJE dat een aantal kinderen ven en naar Berchem statie brengt oner politiebegeleiding met TWEE MOTARS van de ANTWERPSE POLITIE
Bien que par mes activites aux niveau politique, administratif et technique dans les institutions de L'UNION EUROPEAN a Bruxelles jai tres peut de temps de tenir contact avec les AEROCLUBS.
Mais en venant de recevior "INFO-PILOTE de la FFA de Septembre 2007 je lit avec interet le mot du president Mr JEAN CLAUDE ROUSSEL concernant ces contacts avz-ec les president des AEROCLUBS:
Leur tache a change beaucoup et ont peut le resume en:
- Rassembler des detenteur de license
- etre aviateur
- Etre un LEADER
- AMBASADEUR enverreles riverains
- ANIMATEUR
- MANAGER
- GESTIONAIR
- FEDERATEUR car aucun AEROCLUB sait survivre dans la nouvelle EU seule
I have regular contact with a number of EXAMINORS , personnel of the various EU adminstrations and ATCO and have what whe call of the record conversations about the various aspect of AVIATION SAFETY/
In vieuw of this I like to circulate the following advise to the FI in context of my ABI involvement!!
- There is a urgent need to increase the knowledge of the present PPL VFR operators in the following area:
_ THe FLIGHTPREPARATION
- use of AERONAUTICAL INFORMATION
- Aplication of the ICAO R/T procedure
- Respect of the SSR procedures
- Caution on NON aproved AIRSPACE PENETRATION
- Aplication of NOISE PROCEDURES
- Safety during SELF REFUELING
- Introduction of the ICAO FLIGHT PLAN
- Closing of FLIGHT PLAN
- Interpretation of the recent NOTAMS
- interpretation of updated weather information
Brenging the above comments toward some collegas FI, they reacted with the claim thad it only concern PPL's, I must strongly react to this thad this PPL when he has his JAR/FCL PPL he can travel ALL over the world and mix with the CAT-IFR operators at major airports !!!
He also is allowed to fly with anny passenger including your OWN family !!!!
THere is no place for tolerating any unaccepted procedures any more.
Impose a hich level of QUALITY
Dont forget this !!!!
REACTION,COMMENTS or ADVISE is ALWAYS WELCOM!!
I wile use the obtained information in a confidential way to inform the FI population in vieuw to increase FLYING SAFETY.
Een der schijnbare problemen is het verloren gaan van E-MAITJES.
Ik heb de gewoonte om op elk naar mij toegezonden E-mail te reageren en toch krijg ik klachten van personen dat zij mij een e-mail hebben gezonden en ik hen niet beantwoord heb.
Ikzelf heb ook een aantal verzonden e-mailtjes waarop ik geen antwoord bekom.
Schijnbaar heeft men geen zekerheid van de berichtgeving via E-MAILTJES !!!!
Ik stel vast dat er kandidaat piloten zijn welk een opleiding tot het BEROEP van piloot wensen te volgen zich inschrijven in firma's welk geheel niet erkend zijn of bevoegd zijn om een JAA-JAR/FCL opleiding te geven.
Heb daarom terug aangedrongen om over de volledige lijst der ERKENDE FTO te bekomen via de LO-JAAT.
Enkele senioren vinden dat er de laatste tijd veel te veel ingewikelde zaken op mijn blog staan, dat is het gevolg van mijn betrokenheid bij de Internationale luchtvaart en de EU activiteiten.
Als je een bepaald onderwerp wil bekijken type dan een woord in onder "Zoeken in deze blog" en anders stuur mij een e-mailtje
Op Donderdag 11 OKTOBER is er in de VUB-campus te Etterbeek om 20:00 uur in Auditorium 007 een voordracht in het Engels door YVES MORIER van de EASA.
GRATIS maar inschrijvingverplicht
Yves is zelf piloot en een vlotte spreker welk zelfs nadien in het frans en zelf nederlands altijd te vinden is voor bijkomende toelichting en nota te nemen van de geintreseerde personen.
Received today the friendly request from a AVIATION EXPERT that the NON CAT AIRSPACE USERS should react mutch more on the EASA-NPA's in vieuw to take have their requerements been taken in to consideration ??
I made some very intresting contacts and conversations this day's at the EU-level for the future of GENERAL AVIATION & AERIAL WORK and mainly for the NON-CAT-AIRSPACE USERS operating in VFR:
According the latest information in my possetion ;
Concerning the MANDATORY REQUIREMENTS for VFR operations in the EU.
1) -8;33 KHz no decision has been made nor at ICAO, EUROCONTROL or EU level
2) -MODE "S" no decision has been made nor at ICAO, EUROCONTROL or EU level.
3) -ELBA (ELT) at 4O6 KHz no decision has been made nor at ICAO,EUROCONTROL or EU level
Of cours if you require to buy new R/T or SSR pleas go for the updated equipage but do not start unneeded retrofiting except if required by NATIONAL REGULATION in a country
Any information is however always welcom via my E-mail: