Via some intresting emision in BBC-WORLD on 27 October at 1200 UTC dit i learn some intresting information on the utulisation of THE NO BLAME CULTURE in the FORMULE I development at world level !!
This aplication in the AVIATION WORLD for PILOTS, ATCO,ENGINEERS could SAFE a LOT of LIVES in the future ??
Heden is de WING-HELI gevestigd te EBLG bezig met het uitbouwen van een historisch lokaal over zijn ontstaan en dus tevens opzoek naar informatie over zijn wortels zijnde initieel in de prille LUCHTMACHT het AIR-OP gevormd in Belgie in 1947 en later in APRIL 1954 verandert naar de LANDMACHT als het LT-AVN.
Heden VRIJDAG 26 Oktober om 1550 b heb ik al mijn E-mailtjes weer beantwoord en heb ook de bezoekers van mijn BLOG welk een berichtje achterlieten in mijn GASTENBOEK ook een wederbezoekje gebracht.
Onder deze tiel vinden we in MEDIA PLANET BUSINESS TRAVEL een gans betoog over de CO-2 uitstoters!!
Men verwijst naar de cijfers van het IPCC studies over het VLIEGTUIG met de vermelding dat het LUCHTVERKEER verantwoordelijk is voor 2% van de globale CO-2 uitstoot en dit in 2050 zou oplopen tot 3%
Cijfers die volgens het IPCC worden gevonden.
Maar wat zien we in vet gedrukt en zonder enige BRONVERMALDING daar staan in een kader ??
"Sinds 1990 is de CO-2 uitstoot door internationaal vliegverkeer in Europa met maar liefst 83% gestegen "
Gisteren hebben wij met een korte wandeling de ANTWERPSE hernieuwde STADSFEESTZAAL bezocht en op de PADDESTOEL deze hernieuwing beklonken met een lekker glaasje champagne LAURENT PERRIER
Deze zaal heeft vroeger in onze jeugd een belangrijke rol gespeelt
Het doel is nu wel niet meer hetzelfde maar het is een intresant iniatief om daar een overdekt winkelcentrum te hebben in het midden van de stad
During the Stakeholders consultation workshop on the draft implementation rule on mode "S" Interrogator code allocation ( MSI)
-out of the very technical agenda do i resume the folowing points to be verified!!
a)-ICAO attachement "K" of ICAO-EUR air navigation plan( DOC7754) volume II , FASID
b)- still some precautionwith the MILITARY aplications in Europe
c)- Estimated cost seems to be too low according the manufacturers delegate present.
d)-II/SI codes can give problems if not good coordinated between the various ATSP( via CAA)
Note: Obtained off the record a agreement thad although thad EUROCONTROL han no requirements for the MODE "S" SSR for VFR operations in 2008 they will try to make a document avaible giving the updated CIRCULAIRES of the NATIONAL AUTHORITY ,as a guidance although from the NATIONAL EXPERTS I was informed thad the CIRCULAIRES are maybe not the final aplication for the VFR operations
In functie van een aantal E-mails met vragen over de voordelen van het gebruik van WINTERTIJD en ZOMERTIJD kan ik daar niet grondig op ingaan.
Ik heb verschillende HEARINGS daarover bijgewoont met zerr lange en complexe documenten met de PRO en CONTRA in de EU INSTELLINGEN en kan daaruit besluiten dar dit als voordeel zou hebben dat we MINDER ENERGIE verbruiken.
Ik kom zelf niet tot zulk een besluit maar de EXPERTS hebben de MEP daarvan kunnen overtuigen zodat zij daarvoor stemden en we dit nog steeds gebruiken tot nader order
Via AIS-AGORO do we receive information thad on some ITALIAN AIRPORT the MEDICAL PASIENT has to be taken out of the airplane during refueling and transported to the MEDICAL ROOM inside the airport??
The normal procedure to refuel with paxengers on board and the STANED BY of the FIRE BRIGADE is nor accepted!!!
Do other MEDICAL FLICHT operator have a similar experience in some AERDROME pleas advise me:
SYLVAIN_D_W@YAHOO and also inform EURAMI of this to try to develop a aceptable aplication at EU level
Voor personen welk kontakt met mij willen is de oplossing van gebruik te maken van mijn E-mail gezien ik geen GSM heb en ik zelden lang op dezelfde plaats ben waar er een telefoon aanwezig is.
Ook kunt u mij meestal ontmoeten op ZATERDAG en ZONDAG voormiddag op ANTWERP AIRPORT in de BELAIR-CAFETARIA tussen 10:00 en 12:00 maar een E-mailtje is wel aangeraden want soms verdwijn ik in hogere sferen of het gebeurt dat ik afwezig ben en op zending ??
In functie van de op het FORUM onder OPROEPEN geplaatste onderzoek onder de titen VLOEKEN waar ik mijn zienswijze gaf op gebiet van het TAALONDERZOEK heb ik nog de bijkomende informatie
Tijdens mijn opleiding van PILOOT had ik een instrukteur die als ge durfde vloeken tijdens de vlucht omdat ge een bepaalde oefening mislukte u een rode notificatie inschreef.
Zijn verklaring was dat wanneer ge uw geest gebruikte om te vloeken dan verloor ge nutige tijd en aandacht om een moelijke stuatie op te lossen
Hierdoor heb ik geleerd om nooit te vloeken of te schelden op iemand omdat dit geheel geen nut heeft !!!
I like to draw your attention thad the information en vieuws thad
I express on AVIATION in this BLOG are only based on my personnel vieuws and NoT to be taken as representative for any organization whit witch I was involved in the past or stil ame.
I DO NOT REPRESENT a VIEUW for any SPECIFIQUE part of AVIATION ORGANISATIONS but only my personnel perception due to my limited involvement in the EU-ARENA and also the E-MAIL contacts from many individuels who stil contact me and also the regular conversations with MEP,EXPERTS,ADMINISTRATORS and CONSULTANTS.
For CONSOLIDATED VIEUWS do I refer to the official and recognised organisations involved in the complex AVIATION WORLD from witch I was a smal participants since the 1954 and i still hope to be informed for a long time as HOBBY
Presently there is a lot of information circulating on the ADS-B
As fare I understand ADS-B can be used via MODE "S" extented squiter or via UAT.
In the USA FAA is going for the utulisation of both methode however it appaers thad in the EU there is no possiblity to use UAT due to the non avaiblity of SPECTRUM ??