Ik hen zelf nooit op de ALPHA-JET gevlogen en kan daar dus niet over meespreken ik heb wel een website gevonden die hierover veel informatie weergeeft: WWW.FAS.ORG. ga naar SEARCH en type in ALPHA-JET ook vele andere MILITARY AIRCRAFT beshikbaar.
Vele vragen gaan heden over het weder en ik tracht met de beperkte elementen daarop een antwoord te geven. Men moet weten dat de WEERKUNDE of METEOROLOGIE gelijk wij dat in onze vaktaal noemen geen exacte wetenschap is !! We beschikken via de organisatie van de WMO over een aantal weerstations ter land,lucht en zee welk waarnemingen doen alsook tegenwoordig over weersatelieten. Uit deze bekomen waarnemingen tracht men te voorspellen wat het weder zal doen en dat is juist de moeilijkheid van weersvoorspelingen. Tevens zijn bepaalde weerkundige verschijnselen ook nog beinvloed door lokale omstandigheden. In mijn jaren ervaring als piloot en lesgever heb ik daar veel over geleerd en ervaring opgedaan en tracht met beperkte gegevens een gedacht te geven wat het weder zal doen !!! Men moge niet uit het oog verliezen dat we maar met een tiental(10) elementen werken waar er volgens een gekende franse meteoroloog waar ik vroeger met heb samengewerkt er een negentigtal (90)elementen zijn die het weder lokaal bepalen; Ik hoop dat dit een voldoende maar niet bevredigend antwoord is op de vele vragen wat het weder vandaag bij U zal doen!!!!!!
Vele chatters hebben problemen met VLIEGANGST de grote reden is dat men niet begrijpt wat er tijdens het vliegen gebeurt. Daarvoor ben ik in 1965 reeds begonnen met een speciale cursus te geven van AOPA PINCH HITTER met een licht vliegtuig,simulator en enkele uren voorlichting en dit leverde zeer goede resultaten op. Nu wordt dat nog gedaan door een VZW in NEDERLAND!
Een die ik ken is aanwezig op ROTTERDAM AIRPORT WWW.VALK.ORG.
mogelijk zijn er nog andere organisaties en dan stel ik belang in hierover informatie te bekomen
Ik ben jonge man geboren in 1935 te ANTWERPEN/STAD
Tijdens de 2e WERELDOORLOG onderwijs in FRANKRIJK genoten
LOPEN bij OLSE MERKSEM
ZWEMMEN bij OLYMPIC ZWEMCLUB in het zwemdok van de GASTHUISSTRAAT te ANTWERPEN
ROEIEN bij RARC op het ALBERTKANAAL MERKSEM
In 1950 verlaat ik na de 4e grraad of 8ste studiejaar en een kort verblijf in de TECHNISCHE school in de MEISTRAAT het onderwijs en ga voor een leercontract RIJWIELMAKER. en begin actief als WIELRENNER via L'EXPRESS( BEGINNELINGEN,LIEFHEBBERS en ONAFHANKELIJKE op BAAN en PISTE)
1952 intreseerde de LUCHTVAART me als HOBBY en deed ik mijn aanvraag als kandidaat piloot voor de BELGISCHE LUCHTMACHT zonder positief succes wegens gebrek aan studievoorwaarden.
Gehuwd met ANNITTA( nick = annabel) in 1955 en hebben een ZOON en SCHOONDOCHTER zonder kleinkinderen
Aktief in de LUCHTVAART sedert 1954 toen ik de BELGISCHE LUCHTMACHT vervoegde als dienstplichtige of milicien!!! met als roepnaam SDW
Tijdens mijn verblijf in FRANKRIJK voor de NATO kan ik mijn droom waar maken en mijn eerste stappen zetten in het vliegen en breng het verder tot PILOOT & INSTRUCTEUR op ZWEEFVLIEGERS, en daarna MOTORVLIEGERS( SEL) HELICOPTERS ,SIMULATORS en GROUNDSCHOOL voor PPL,CPL,IR en FI. in MILITAIRE en BURGER LUCHTVAARTMIDDEN. en gebruik de CALLSIGN "SDW" ( met Franse,Belgische,Nederlandse en USA-FAA vergunningen en ongeveer 10.000 uur vlucht) en op 240 verschillende type van toestellen gevlogen) MILITAIR vloog ik bij de BELGISCHE,FRANSE,DUITSE,NEDERLANDSE en USA ARMY AVIATION (lt/avn)
Wegens een ONGEVAL in 1971 vergt dit een aanpassing van mijn loopbaan en help mijn echtgenote bij het oprichten van een GROUNDSCHOOL voor CPL,IFR en FI. onder de titel : SDW GENERAL AVIATION SCHOOL te ANTWERPEN
1978 aktief in planning van CAT-AIRTAXI operations via OO-TCA
Aktief in de LUCHTVAART POLITIEK sedert 1980 tot 2004 voor IAOPA ten behoeve van de 61 NATIONALE AOPA's met 470.000 leden PILOTEN OF LUCHTVAARTEIGENAARS actief in GENERAL AVIATION & AERIAL WORK bij de EUROPEESE INSTELLINGEN en EUROCONTROL te BRUSSEL.
Mijn opdracht die ik mij als taak heb opgelecht ALL de mogelijke LUCHTVAART AKTIVITEITEN naar voor te brengen bij de ADMINISTRATIEVE,POLITIEKE ,ECONOMISCHE en TECHNISCHE betrokken inrichtingen.
Contact met de 125 organisatie's betrokken bij LUCHTVAART in BRUSSEL
Ben nu voor mijn derde maal op rust gesteld maar ben nog dagelijks betrokken bij de LUCHTVAART zoals kan blijken uit deze BLOG.
Steeds beschikbaar om vragen ,toelichting of bijstand te verlenen en advies te bezorgen
Enkele chatters stelden belang in de FOUGA een toestel waar ik in het verleden enkele malen heb mee gevlogen met instructeurs zoals MALPAS en POL VAN ES van de "RODE DUIVELS" te BRUSTEM.
Heden morgend om 0330 utc heb ik mijn laatste onbeantwoorde E-mailtje behandelt!!!!
moest u geen reactie bekomen hebben op uw vraag of voorstel naar mijn BLOG gelieve me deze dan terug in te zenden want dan ging deze verloren tussen de vele honderde reacties die ik mocht bekomen op mijn BLOG REGARDS SDW/SYLVAIN70/
De op 15 november vermelde NEDERLANDSTALIGE voorstelling van " COCKPITS en PILOTEN" in het LUCHTVAARTMUSEEUM te BRUSSEL heeft plaats van 1300 tot 1400 uur en niet zoals vermeld vanaf 1400 uur.
Op de chat en via E-mail bekom ik vragen over COMPUTER PROBLEMEN. Ik ken daar geheel niets van dan het elementair gebruik en bij problemen krijg ik de hulp van ZOON !!
Blijkbaar is dit voor vele SENIOREN een probleem en nu zijn er studenten welk voor een kleine vergoeding aan DEPANAGE doen.
Vele E-mails hebben betrekking op de UITRUSTING van VLIEGTUIGEN op gebied van AVIONICS voor COMMUNICATIE en NAVIGATIE hiervoor enkele intresante website's: 2005-11-22
Ik zal deze informatie bijwerken in functie van bekomen vragen en ben steeds beschikbaar voor individuele toelichtingen op elk vlak der LUCHTVAART !!! Als ik het zelf niet weet kan ik meestal de hulp bekomen via de vele contacten opgebouwd sedert 1954
Voor degene die kijken naar de toekomstige uitrustingen voor de GENERAL AVIATION & AERIAL WORK luchtruimgebruikers is er weer een stap gezet in de richting van de toekomstige mogelijkheden van VDL-4 door de EUROCAE MOPS VDL-4 document ED108A. Beschikbaar op aanvraag bij ERNST HAUFF van IAOPA(EUR)
Dit is natuurlijk voor vele LATIJN maar zeer intresante ontwikkeling voor de TOEKOMSTIGE LUCHTVAART UITRUSTING !!!!!!!!
In functie van een bepaalde reactie van een der lezers van mijn BLOG ( Mr N) over de sluiting der VLIEGVELDEN kan ik 100% akkoord gaan met zijn zienswijze. Als IAOPA liaison officer heb ik in het verleden (vermoedelijk 1982) een 100 tal exemplaren verspreidt bij de exploitanten van LUCHTHAVENS en VLIEGVELDEN van een studie gids om de omwonende bij de LUCHTVAARTAKTIVITEITEN te betrekken AOPA'S AIRPORT PACKET HOW TO ORGANIZE COMMUNITY SUPPORT FOR YOUR AIRPORT
Tevens adviseerde ik op de VLIEGVELDEN de VLIEGCLUBS en UITBATERS tijdens mijn wekelijkse bezoeken om de SPOTTERS en de OMWONENDE de mogelijkheid te bieden om kennis te maken met de luchtvarende om hen er op te wijzen dat wij ook maar gewone stervelingen zijn welk hun jeugddroom hebben kunnen verwezelijken en dat men geen SUPERMAN moet zijn om de LUCHTVAART als BEROEP,HOBBY of SPORT te beoefenen. Tevens is dat een van mijn doelstellingen van deze BLOG en daarom mijn ONDERSCHRIFT en SLOGAN < <er zijn geen stomme vragen hoor>>
Het is niet enkel BRUSSEL NATIONAAL en ANTWERPEN AIRPORT welk problemen hebbeb voor hun voortbestaan. Bij onze waalse vliegvelden is na de sluiting van CERFONTAINE nu ook AMOUGIES onder zeer sterke druk om in de toekomst geskoten te worden. Wat betreft AMOUGIES raad ik aan de petitie van de ULM FEDERATIE te ondertekenen en er op aan te dringen dat AMOUGIES open is voor bezoekende VLIEGTUIGEN en HELICOPTERS.
Een der intresante vragen waar we gisteren een ernstig gesprek over hadden betreft de werkgelegenheid in de LUCHTVAART. Onze eerste intest gaat natuurlijk naar het beroep van piloot. Hier zien wij een toename van de noodzaak naar jonge piloten in de toekomst in verschillende luchtvaart activiteiten, ook in de andere luchtvaartberoepen (92) zijn er volgens onze beoordeling ook toekomst mogelijkheden voor gemotiveerde en goed opgeleide personen in het nieuwe luchtvaart beeld dat zich in de EU ontwikkeld via de nieuwe volmachten van de EASA. En in functie van de huidige vlootaanpassingen Een onderwerp met aandacht te volgen in de toekomst!!!!!!!!!!!
Uit een gesprek met een ervaren piloot komt het nog eens duidelijk naar voor dat men als niet IFR bevoegd piloot voor een VFR vlucht zeer voorzichtig moet zijn en niet met de weerminima's een loopje nemen hoor!!!
Voor de personen welk aktief betrokken zijn bij het LUCHTVAART gebeuren kan ik hen de nieuwe voorgestelde aanpassingen bezorgen via E-mail: Amending REGULATION (EC) n° 1592/2002 - 15 July 2002 wat betreft de toekomstige regels van de EU voor VERGUNNINGEN en VLIEGREGELS.