Wat betreft het opzoeken vaan een aantal HISTORISCE ASPECTEN der LUCHTVAART in BELGIE moet ik mijn speciale waardering geven aan: - DANIEL BRACKX - GEORGES LECOMTE -ASA -BAHA -VTB
During a number of vists at some EU AIRPORTS and AIRFIELDS I notice thad their is a URGENT need for PILOTS to make their FLIGHT PREPARATION with up to date AERONAUTICAL DOCUMENTATION be it the AIP,NOTAMS,FLICHT MANUELS,and WEATHER INFORMATION.
Some AERODROME BRIEFING are displaying such non updated INFORMATION as a SERVICE to their USERS but I advise caution since this services have no responsablity and in some ocasions some nicly dressed persons but with very poor or no knowledge of the PILOTS REQUIREMENTS and RESPONSABLITY ONLY PERSON RESPONSABLE is YOU the PIC in case of accident or incident !!!!!
I also advise you to keep all the documentation of your FLIGHT PREPARATIOn at least 90 days avaible ( if not otherwise imposed by regulations in your country) for any later requested information by the CAA;
Een aantal E-MAILS komen van piloten welk op zoek zijn naar LUCHTVAART BENODIGHEDEN zoals LUCHTVAARTKAARTEN, HEADSETS en verwijzen daarvoor naar FRIEBE in DUITSLAND.
I receive a number of request for information about the : GA BUYER EUROPE monthly magazine that was circulated inthe past for free at a number of AIRPORTS and AIRFIELDS
This MAGAZINE is stil avaible against subscription for 30£ for one year and 12 issues.
The SRCCG of EUROCONTROL is evaluating the LEVELS OF ATS PROVISION AT SECONDARY AIRPORTS in vieuw to have a recommendation if their is a need to develop a ATS at the SECONDARY AIRPORTS where ther is a mix of CAT IFR and VFR operations via the developing LOW FARE AIRLINE OPERATIONS at this AIRPORTS without ATS beeing presently involved.
A new report is to be presented at the next SRC27
I presume the organisations representing the NON-CAT-AIRSPACE USERS and the COMMERCIAL AERIAL WORK operators in VFR to have some vieuws and motivated proposals on this mather avaible very soon ????
Een der CHATTERS( vermoedelijk met nick AMELIE) was op zoek naar gegevens van haar oom A.WIJMEELS die in KAMINA als MILITAIRE PILOOT verongelukte op DONDERDAG 08/04/1954 Ik beschik over meer informatie gelieve contact te nemen SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR.
Men meld mij juist de FLY-IN op 4-5-6 AUGUSTUS op het vliegveld te SPA. Een zeer aangenaam VLIEGVELD om te vertoeven en vroeger een van de plaatsen waar men zich steeds WELKOM voelde door de leden van de LOKALE CLUB
Enkele NEDERLANDSE bezoekers van mijn BLOG hebben gevaagt het onderwerp LUCHTVAART te plaatsen op : het FORUM WWW.VIJFTIGPLUSSER.NL onder het onderwerp #GRAND CAFE#
Gelieve nota te nemen dat het nummer voor FREEFLIGHT moet zijn 04777/424566 en niet het nummer vermeld in de STREEKKRANT welk verkeerdelijk eindigt op een "NUL"
Deze organisatie werd in 1990 gesticht als een INTERNATIONAL NON PROFIT ORGANISATION onafhankelijk van politieke of commerciele intrest of de EU ibstitutions om te trachten de vele NGO en individuele personen de kans te geven hun stem te doen horen bij de EU en avvies en bijstand te verlenen bij het LOBBYING voor de rechten van de EUROPEESE ingezetenne
De voorzitter is MARIO MONTI en de directeur TONY VENABLES aan het hoofd van 12 medewerkers
Received this morning a debriefing from two participants on the ECP DIALOGUE meeting on the subject of: AIR TRANSPORT LIBERALISATION its impact on growth,jobs and sustainable development in EUROPE witch took place on Wednesday 7 june in Crown Plaza Hotel Brussels under the chairmanschip of HANS MARTENS the ECP chief Executive
From the Panel there was a comment thad there is not only the AIRLINE COMMERCIAL AIR TRANSPORT but also GENERAL AVIATION and particular the BUSINESS AVIATION as discribed in the EUROCONTROL Study witch has a effect on the creation of JOBS and sustainable development in EUROPE
Was gisteren aanwezig op een zeer intresante vergadering met als onderwerp " THE NEED TO INFORM THE EUROPEAN CITIZEN" en " DELIVERING RESULTS FOR EUROPE"
Heden terug 190 E-MAILTJES te beantwoorden en dit zal moeten wachten tot tijdens het W.E gezien ik heden op 7,8 en 9 JUNI afwezig ben voor EU vergaderingen te BRUSSEL
Ik ben heden weer geheel bijgewerkt met al mijn E-MAILTJES en moet iedereen een ANTWOORD heb een gekregen op zijn VRAAG of OPMERKINGEN indien dit niet het geval is, moet u onmiddelijk mij uw vraag of opmerking terug bezorgen want dan heb ik deze verloren of vergeten
A number of E-MAILS from some RG and FTO are asking my advise on how to increase the their STUDENT PILOT population in the FUTURE EU CONSTRUCTION.
Although I have not " CRISTAL BALL" on how to proceed in the future I have some SUGESTIONS
Develop some positive contacts to the other AIRSPACE USERS instead of neclecting them and inform them of your activity and targets for the future of PILOTS required in AVIATION. I mean toward the GLIDERS,ULM,SPOTTERS ,HOME BUILTS,BALLOONING and SIMULATORCLUBS
I sugest reading the introduction to" PROJECT PILOT" at WWW.AOPA.ORG.
Start informing qalified PILOTS of your activity and have them become AVIATION MONITORS for the STUDENT PILOTS and CANDIDATE STUDENT PILOTS in vieuw to increase the final results of the new candidate and of the suplied training.
Try to locate persons who are sharing their PASSION for FLIGHT in their own NON AVIATION enviroment
Invite youngsters to join you in flight when you have a seat avaible in the front
STEP DOWN from YOUR PRESTGISE POSITION as A PILOT and spaek toward the NON AVIATORS about AVIATION as a target thad everbody can reach if he is motivated
DO NOT HESITATE TO CONTACT ME AGAIN for ADITIONAL FOLLOW UP
Deze morgend nog een aantal vragen gevonden die eerst wat OPZOEKWERK en het nodig maken om het advied van enkele EXPERTS te bekomen alvorens ik deze zal beantwoorden tegen het einde van de WEEK !!!