DE GROEIFASE VAN WAT JE JE AANDACHT GEEFT DE KRACHT VAN JE GEEST EENVOUDIG UITGELEGD IN EEN GEZEGDE : OF JE NU GELOOFT DAT JE HET KUNT OF NIET KUNT, IN BEIDE GEVALLEN HEB JE GELIJK ! Positieve en negatieve overtuigingen hebben invloed op elk aspect van je leven ! Ook daarin schuilt de kracht van hypnose. Een klein voorbeeldje : je neemt deel aan een wandeling. De leider van de groep wandelaars merkt dat er velen moe worden van deze lange tocht en stelt voor om de weg te verkorten. Daarvoor moet er echter een grachtje overgesprongen worden. Je bekijkt de gracht en je zegt tegen jezelf "oei, dat gaat mij nooit lukken". Op dat moment programmeer je je zelf al. Maar om je niet te laten kennen aan de groep spring je toch. Je springt ... maar je komt terecht in de greppel, in het nat. Eddy Elyn
Een baantje na de politieke carrière, hoe flik je dat ?
Begin met het mede-zeggenschap van de burger: weg ermee! Naar meepraten wordt zogenaamd geluisterd maar laat dit a.u.b geen gezeur worden.
Burgers zijn immers alleen maar melkkoeien. En als het misgaat zijn ze zondebok en betalers dan het gelag.
Hoe verwerf je dan een goed betaald baantje na de politieke carrière? Heel gemakkelijk. Je helpt bestuurders van banken, pensioenfondsen, zorginstellingen, bedrijven e.a. Je doet veel aan outsourcen, je speculeert en je saneert: niet om de gewone burger te plezieren. Neen , je denkt uitsluitend aan je eigen toekomst … et voila, in the pocket !
Geen mondgevangenisssen voor onze kinderen / kleinkinderen : slecht voor geest en lichaam !!
Influencers uit het vaccincircuit pleiten nu voor invoeren mondkapjes. Met wob-documenten is op 17 april 2022 aangetoond dat het Rijk weet dat mondkapjes niet wetenschappelijk kunnen worden onderbouwd en dat ze geen effect hebben op gedragsverandering.
Wat ik enige dagen geleden schreef vond men niet relevant genoeg ... maar kijk nu : in HLN van 26/11/20 : Ruim de helft géén voorstander van algemeen zone 30 in steden. Dus , lees mijn artikel hieronder:
Lubbeek : de gemeenteraad van 27 oktober 2O2O :
En bij herhaling na zoveel jaren : de verkeersveiligheid rond de scholen en bij uitbreiding de dorpskernen -een oud zeer die blijkbaar niet opgelost kan worden.
De bedreiging van de verkeersveiligheid komt niet van ons. Dat ook de verkeersproblematiek in de dorpskernen toeneemt is enkel toe te schrijven aan de hardrijders en verkeersovertreders die lak hebben aan elke verkeersregel.
De oplossingen die door sommigen nu worden voorgedragen lossen niets op. De kilometergrens van 50 naar 30 brengen zal geen soelaas brengen. Straten afsluiten laat enkel toe dat het verkeer zich verplaatst naar een andere straat. Getuige daarvan de toestand in het centrum van Linden. Zwaar verkeer verbieden bij de aanvang en het einde van de schooltijd werd net zoals vroeger nu naar voor gebracht. Kan inderdaad helpen maar dan komt men zo terecht bij het intensiferen van de flitscontroles. Maar ook gericht en permanent flitsen -en zeker bij middel van ANPR camera's - heeft weinig tot geen draagvlak bij de bevolking en zorgt sowieso voor wrevel. Zeker zonder een tolerantiegrens. Iemand bestraffen die 1 km/uur te snel rijdt ... dan bereikt men de verkeerde doelgroep.
Regelmatig komen de traditionele partijen af met te zeggen dat ze werken over de partijgrenzen heen. Men kan slechts grimlachen bij zoveel onzin rond te strooien. Als gewezen gemeenteraadslid kan ik daarover getuigen.
Een voorbeeld : Gedurende de Mobiliteitsraad , op de gemeentelijke begeleidingscommissie en de gemeenteraden stelde ik regelmatig vragen over de verkeersveiligheid in de omgeving van de scholen.
In een recent verleden had de Vlaamse regering een aanzienlijk bedrag uitgetrokken om verlichte borden "zone 30" aan de gewestwegen te plaatsen. Het was immers bewezen dat automobilisten terdege rekening hielden mt deze vorm van snelheidsbeperking. Vermits deze borden alleen oplichten wanneer de school werkelijk openging of sloot , gaven ze dus een realistisch beeld van het ogenblik waarop aangepaste snelheid werkelijk zin had. Dit kon de veiligheid van onze kinderen in duidelijke mate verhogen! De vraag was toen - en dat geldt evenzeer voor nu - wanneer zou het gemeentebestuur van Lubbeek meestappen in dit verhaal?
Als toenmalig gemeenteraadslid refereerde ik in dit verband ook aan de gemeente Hamme-Mille. In 2009 had men in deze Waals-Brabantse gemeente een soort "rekening-paal" voor snelheidsduivels geïnstalleerd. die gaf aan dat men te snel reed en hoeveel men moest betalen bij een overtreding. Het bleek een zeer goed afschrikkingsmiddel te zijn!
Alle beetjes helpen maar toch vond men het niet nodig mijn voorstellingen te bestuderen. Want ... o god, ze kwamen van het VB bestuurslid. Dat is wat men noemt van werken over de partijgrenzen heen. Goed voor de schoolkinderen ... hoe kan dat nu komen van iemand van die partij ?
Wat ik enige dagen geleden schreef vond men niet relevant genoeg ... maar kijk nu : in HLN van 26/11/20 : Ruim de helft géén voorstander van algemeen zone 30 in steden. Dus , lees mijn artikel hieronder:
Lubbeek : de gemeenteraad van 27 oktober 2O2O :
En bij herhaling na zoveel jaren : de verkeersveiligheid rond de scholen en bij uitbreiding de dorpskernen -een oud zeer die blijkbaar niet opgelost kan worden.
De bedreiging van de verkeersveiligheid komt niet van ons. Dat ook de verkeersproblematiek in de dorpskernen toeneemt is enkel toe te schrijven aan de hardrijders en verkeersovertreders die lak hebben aan elke verkeersregel.
De oplossingen die door sommigen nu worden voorgedragen lossen niets op. De kilometergrens van 50 naar 30 brengen zal geen soelaas brengen. Straten afsluiten laat enkel toe dat het verkeer zich verplaatst naar een andere straat. Getuige daarvan de toestand in het centrum van Linden. Zwaar verkeer verbieden bij de aanvang en het einde van de schooltijd werd net zoals vroeger nu naar voor gebracht. Kan inderdaad helpen maar dan komt men zo terecht bij het intensiferen van de flitscontroles. Maar ook gericht en permanent flitsen -en zeker bij middel van ANPR camera's - heeft weinig tot geen draagvlak bij de bevolking en zorgt sowieso voor wrevel. Zeker zonder een tolerantiegrens. Iemand bestraffen die 1 km/uur te snel rijdt ... dan bereikt men de verkeerde doelgroep.
Regelmatig komen de traditionele partijen af met te zeggen dat ze werken over de partijgrenzen heen. Men kan slechts grimlachen bij zoveel onzin rond te strooien. Als gewezen gemeenteraadslid kan ik daarover getuigen.
Een voorbeeld : Gedurende de Mobiliteitsraad , op de gemeentelijke begeleidingscommissie en de gemeenteraden stelde ik regelmatig vragen over de verkeersveiligheid in de omgeving van de scholen.
In een recent verleden had de Vlaamse regering een aanzienlijk bedrag uitgetrokken om verlichte borden "zone 30" aan de gewestwegen te plaatsen. Het was immers bewezen dat automobilisten terdege rekening hielden mt deze vorm van snelheidsbeperking. Vermits deze borden alleen oplichten wanneer de school werkelijk openging of sloot , gaven ze dus een realistisch beeld van het ogenblik waarop aangepaste snelheid werkelijk zin had. Dit kon de veiligheid van onze kinderen in duidelijke mate verhogen! De vraag was toen - en dat geldt evenzeer voor nu - wanneer zou het gemeentebestuur van Lubbeek meestappen in dit verhaal?
Als toenmalig gemeenteraadslid refereerde ik in dit verband ook aan de gemeente Hamme-Mille. In 2009 had men in deze Waals-Brabantse gemeente een soort "rekening-paal" voor snelheidsduivels geïnstalleerd. die gaf aan dat men te snel reed en hoeveel men moest betalen bij een overtreding. Het bleek een zeer goed afschrikkingsmiddel te zijn!
Alle beetjes helpen maar toch vond men het niet nodig mijn voorstellingen te bestuderen. Want ... o god, ze kwamen van het VB bestuurslid. Dat is wat men noemt van werken over de partijgrenzen heen. Goed voor de schoolkinderen ... hoe kan dat nu komen van iemand van die partij ?
DE ROEP NAAR REFERENDA WORD VAN DAG TOT DAG GROTER EN INDRINGENDER.
Een voor de hand liggende vraag nu meer en meer mensen beginnen in te zien dat ze bedot en belogen worden door carrièrepolitici van de beleidspartijen op Vlaams, Federaal en lokaal niveau.
Bij verkiezingen worden kandidaten eerst gescreend op slaafse volgzaamheid van de partijdisciplines en worden ze dan mogelijk beloond met een ministerschap, een staatssecretarispost of burgemeestersambt.
M.a.w. als de partijleiders zeggen dat je "voor" moet stemmen dan doen ze dat; anders ligt hun verdere politieke carr!ère aan diggelen.
Een volgend probleem naderhand is dat je een leider volgt die het verschil niet meer kent tussen de waarheid en leugen. Als hij dan nog begint te geloven in zijn eigen leugens ... Dan spreekt het voor zich dat liegen de norm is.
Onrust begint het land te overspoelen. Bedrijven storten in, moeten sluiten met als gevolg weer maar eens zoveel werklozen erbij - boeren worden tot de bedelstaf veroordeeld met als gevolg dat echt voedsel schaarser wordt - met brandstof wordt er jo-jo gespeeld - op medisch gebied wordt er met levens gespeeld - het zelfde is aan het gebeuren met onze energie bronnen - mensen worden tot de bedelstaf gebracht enz. enz .
Hoelang gaan de mensen nog accepteren dat de bestuurders ( Vlaamse, Federale en Lokale) zich mogen verbergen achter liegen en bedriegen.
Kunnen referenda hier verbetering brengen? Ook hier moet men voorzichtig zijn. Als de zetelende bestuurders afkondigen dat ze een referendum gaan houden mag men zich de vraag stellen: welk referendum? Raadgevende referenda zijn onmachtige instrumenten waarmee geen rekening wordt gehouden. En beschikken ze zelfs ook niet over achterpoortjes om ook "bindende referenda" de nek om te draaien?
De enige oplossing ligt voor de hand: laat de bevolking stemmen over ieder belangrijk besluit dat de regeringen wenst te nemen. Slechts één voorbeeld: het opdringen aan de bevolking van fusies. fusies zijn niet anders dan weer maar eens politieke leugens.