De periode 1900: En Mr. Poiret bevrijdt de vrouw... 1900 was de periode van Jacques Doucet, Mariano Fortuny maar vooral van Paul Poiret. Het was Paul Poiret die de vrouwen verloste van hun korset... LEES VERDER
Katrien's blogje heb ik toevallig ontdekt hier op SeniorenNet, ik was namelijk op zoek naar een mooi plaatje van een vrouw voor mijn blogje! En, ja hoor! Daar stonden de prachtigste plaatjes, gemaakt door Katrientje zelf ...
Ik kroop in mijn pen om haar te vragen of zij een plaatje wilde maken voor Madammeke ... Al heel snel kreeg ik antwoord en het resultaat zie je hier boven staan! Knappe Beauty, vinden jullie ook niet?
Maar! Ik zou Sjoeke niet zijn ... als ik niet zou twijfelen aan de kleur en dus schreef ik terug! Daarop vond ik reeds de volgende dag onderstaand plaatje in mijn mailboxke!
Ook heel knap en passend bij mijn achtergrond en ja, nu weet ik het weer niet meer! Misschien kunnen julie mij helpen?
Dus, voor al haar oneindige geduld met Madammeke, schenk ik haar vandaag dit bloempje ...
Het 2-de mode item buiten schoenen van ons dames is toch wel de handtas! Deze zomer in elke grote en kleuren te bewonderen. Het zal moeilijk kiezen zijn Dames
Geel is dé kleur voor lente en zomer 2007. Het is een zonnige kleur en iedere designer en merk heeft wel iets geels in zijn of haar collectie zitten. Hier alvast een rijtje met de leukste fashion must haves in de kleur geel.
De kokerjurk op de foto is op en top geel en staat dan ook heel zomers. De jurk heeft bovenaan smokwerk en een wijde uitloop vanaf de taille.Een ideaal jurkje voor een dagje strand op een zomerse dag met heerlijke temperaturen. Dit jurkje is van H&M
De top is van Vero Moda, heeft ook smokwerk bovenaan en is wijd uitlopend. Deze top staat leuk op een spijkerbroek of spijkerrok
Dit zonnige vestje is vooral erg schattig en heeft leuke details, Door de lange mouwen is dit vestje ideaal om mee te nemen als je op een zomerse avond nog ergens heen moet is van H&M
Dit rokje in Schotse ruit en met plooitjes is van Miss Sixty. De trendy kleur geel wordt hier gecombineerd met zwart. Het rokje doet denken aan zo'n typische schooluniform voor meiden maar dan een tikkeltje brutaler.
Dit gele jurkje van Zara heeft drie lagen over elkaar waardoor het een leuk en speels effect krijgt. Omdat dit jurkje geen taille heeft kan het wel al snel lijken of je wat dikker bent, kijk dus eerst goed of het bij je lichaam staat.
De gele bloesje is van Zara. Het heeft leuke details die het net even wat aparter maken dan een geijkt bloesje. De korte mouwtjes en hals zijn afgezet met ruches en door het midden lopen gesteven plooitjes ..Het is eigenlijk met alles te combineren
Allemaal goed en wel, die reclamecampagnes waarin gewone vrouwen, met
gewone maten, worden afgebeeld. Maar werken ze ook? Na een grootscheeps marketingonderzoek in Nederland en de VS blijkt het zelfbeeld van de vrouw er net op achteruit te gaan door de confrontatie met mollige modellen. Gewone vrouwen op de billboards: een mission impossible?
Het marketingonderzoek legde vrouwen reeksen foto's voor van heel magere, slanke tot volslanke modellen. Wat bleek? De beelden van slanke of extreem zware vrouwen had een positief effect op het zelfbeeld van de dames, maar mollige en extreem magere modellen hadden precies het omgekeerde effect.
Uit de resultaten bleek dat vrouwen zich graag optrekken aan een ideaalbeeld, en liever niet oog in oog komen te staan met modellen die dezelfde -kleine- schoonheidsfoutjes hebben als zijzelf. Eén vrouw getuigde:
Als je een schoonheidsproduct koopt, dan hoop je toch dat het je zal helpen eruit te zien als een supermodel en niet als je buurvrouw?"
Volgens communicatiedeskundige Katja Van Putten valt het onderzoek met een korrel zout te nemen. "De gekende Dove-campagne met volslanke, gewone vrouwen heeft weldegelijk haar succes bewezen. Duizenden vrouwen smeekten op de site om meer van dit en Dove heeft er zonder twijfel sympathie mee gewonnen. Hoe verklaart ze dan de resultaten van het onderzoek? "Vrouwen en hun spiegelbeeld, dat is een heel dubbelzinnige relatie. Ze vinden de vrouwen in de Dove-reclame enerzijds prachtig, maar voelen zich slecht als ze in de spiegel diezelfde contouren bij zichzelf opmerken. We hebben gewoon meer van deze "echte-modellen-campagnes" nodig om het tij te doen keren.
Toch geeft Van Putten toe dat het wellicht altijd dweilen met de kraan open zal blijven. Topmerken als Dior zullen onrealistisch slanke modellen en een foutief ideaalbeeld blijven voorschotelen. "De gemiddelde kledingmaat in reclame is 34, in het echte leven is dit 38-40." Interesante site voor de Vrouw http://www.comeva.be/nl/nieuws/spiegel/slanke+modellen.htm