Mijn andere blogs
  • etienne willems
  • historicmotorraces
  • oudecrossmotoren
  • oudecrossmotoren2
  • klik ook eens op deze site's
  • bultaco
  • www.deoudegarde.be
  • www.katesretropage.be
  • classic motorcycle racing
  • crossertje
  • maicorijdersclub
  • alle musea
  • mikkola site jw van essen
  • mikkola site guy Jamar
  • Inhoud blog
  • Reunie ex motorcrosspiloten in Zedelgem
  • stoere crossers op zware moto's
  • Tentoonstelling Jos Van Impe
  • Etienne Braekevelt
  • Louis (Wiet) Geboers
  • Raymond Bodart
  • crossende juffrouw
  • boeken Jos Van Impe
  • Boekel 1958
  • Willy Baeke
  • Jim Fierant
  • Lars Gustafsson
  • Julien Luxem
  • Leopold De Cuyper
  • Stoere crossers op zware moto's
  • André Vanheuverswijn overleden
  • Boek over Belgische piloten en circuits van auteur Jan Kerckhof
  • Gerard Wigman's plakboek (7)
  • Gerard Wigman's plakboek (6)
  • Gerard Wigman's plakboek (5)
  • Gerard Wigman's plakboek (4)
  • Gerard Wigman's plakboek (3)
  • Gerard Wigman's Plakboek (2)
  • Gerard Wigman's plakboek (1)
  • Brabantsche Moto-cross
  • Renilde en Eric Moons (1)
  • Renilde en Eric Moons (2)
  • Greeves Griffon
  • Boek over motorcross in Imola (Ita.)
  • Andre Vandevijver
  • Motorwijding
  • Roger Luts (deel 1)
  • Roger Luts (deel 2)
  • Roger Luts (deel 3)
  • oldtimer cross Spanje
  • Etienne Braekevelt
  • Gust De Groote (1)
  • Gust De Groote (2)
  • Gust De Groote (3)
  • Gust De Groote (4)
  • Old Timer Cross Spanje
  • nieuw motorcrossboek van Rene Vanden Driessche
  • in Memorium Ferdinand Theuwissen
  • BSA C15 Trial
  • René Baeten junior
  • Johnny Moonen
  • Julien Luxem / John Massis
  • trial oefen terrein
  • Robert Devoldre / Guy Labbe (1)
  • Robert Devoldre / Guy Labbe (2)
  • Robert Devoldre / Guy Labbe (3)
  • Palmer Noppe
  • boek: DE BRABANTSE MOTORCROSS
  • Herdenking René Baeten
  • Trial (2)
  • Trial
  • Flandria cross 50 cc
  • Greeves Hawkstone (Peter Heinen (Ned.)
  • Jan De Rooy / Peter Herlings (Ned)
  • Flandria 50 cc Cross
  • Charles Claes
  • Steve McQueen
  • Jozef Valy
  • nieuwjaarswensen
  • Adler (Guus Priem: Australië) 1
  • Adler (Guus Priem: Australië) 2
  • Adler (Guus Priem: Australië) 3
  • motorcrossboeken
  • Guus Priem (Ned)
  • Jan Clijnk
  • Cees Griekspoor
  • Frans Matton
  • Robert Smessaert (9)
  • Robert Smessaert (8)
  • Robert Smessaert (7)
  • Robert Smessaert (6)
  • Robert Smessaert (5)
  • Robert Smessaert (4)
  • Robert Smessaert (3)
  • Robert Smessaert (2)
  • Robert Smessaert (1)
  • Ossa project
  • Frans Baudoin (Ned)
  • Ghislain Calle
  • onbekend
  • Jan Rombouts
  • MC Lille cross
  • Hubert Scaillet (2)
  • Hubert Scaillet (1)
  • de Rietman's (Ned)
  • Jan Rombouts (in memoriam)
  • CZ restauratie (slot)
  • Leon Sagaert (1)
  • Suzuki
  • Gerrit Does Ned (3 )
  • Julien De Roover (2)
  • Julien De Roover (1)
  • CZ restauratie (5)
  • BSA Goldstar 500 restauratie (1)
  • Keiheuvel Balen
  • CZ restauratie (4)
  • musea
  • Jef Teuwissen (2)
  • Jef Teuwissen (1)
  • Frans Goossens (Ned) 2
  • Frans Goossens (Ned) 1
  • Hartelman en Wolsink
  • retrocross in Spanje
  • St Anthonis 1965 (Nederland)
  • Boek René Baeten
  • Marcel en Walter Verhaegen
  • Roger en Sylvie
  • Cor Turk (Nederland)
  • Brad Lackey / Heikki Mikkola
  • Luc Deyaert
  • Hennie Rietman en Sarolea
  • FN 1956
  • Henri Vromans
  • Firmin en Sylvain Liebens
  • Vic Eastwood (GB)
  • Willy Van Parys (2)
  • 50 cc crossers
  • Peer
  • restauratie CZ (3)
  • Bolderberg
  • Gerrit Does (Ned) 2
  • Albert Dirkx / René Baeten / Joël Robert
  • Jozef Liebens
  • restauratie CZ (2)
  • Husqvarna te koop
  • Willy Van Parys
  • Gilbert Jonckheere
  • Gerrit Does
  • Palmer Noppe
  • restauratie CZ (1)
  • Norbert Jonckheere
  • BSA B31 Bart Geerts
  • vervolg
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    fleurtje
    blog.seniorennet.be/fleurtj
    Foto
    Foto
    Julien De Roover
    Foto
    Foto
    Leon Sagaert
    Foto
    Foto
    Hubert Scaillet
    Foto
    Foto
    Robert Smessaert
    Foto
    Foto
    Gust De Groote
    Foto
    Foto
    Foto
    oudecrossmotoren3
    etienne willems
    16-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jan Rombouts
    Jan Rombouts is onlangs overleden maar bij velen leeft hij verder, op een schijfje die ik kreeg van Leopold Nouwen /Marnix Vanslembrouck heb ik vele foto's staan van Jan Rombouts en het zou zonde zijn deze niet op de blog te plaatsen en Jan nog een keer in aktie te zien, maar er is meer, op diezelfde foto's staan er ook andere piloten die zeker naam en faam hadden in die periode maar waarvan ik de namen niet meteen ken, wie ze wel kent mag ze me laten weten en de foto's zullen er meer waarde door krijgen. 


    Leopold Nouwen schreef een afscheidsgedicht voor Jan Rombouts.



    deze foto werd genomen op de Kattekensberg in 1949, Jan Rombouts met het nummer 41,  wie is nr 83 ?  (nr 83 is Louis Dekeersmaeker: info Albert Leeten-Vromans)


    foto van 1950 genomen te Herenhout waar Rombouts met het nr 61 de tweede plaats behaalde, wie is de man met het nr 59 en wie is de piloot tussen 61 en 59 in  (nr 59 is Marcel Sterckx:  info Albert Leeten-Vromans)
    (de piloot tussen nr 61 en 59 is marcel Verhaegen: info Leopold Nouwen-Poelmans)


    een duel tussen 2 stalgenoten bij de senioren te Ronse in 1951, Rombouts met het nr 11 op zijn Sarolea, wie is nr 14  (nr 14 is Jozef Deconinck: info Albert Leeten-Vromans)



    start van de Seniorenreeks te Temse 1951 waar Rombouts nr 11 triomfeerde met Sarolea, wie is nr 14 op FN, nr 12 op Matchless, nr 155 op ??, nr 35? op Triumph, nr 7 op Sarolea  ( nr 11 is Jan Rombouts,  nr 14 is Jozef Deconinck,  nr 12 is Antoon Roes,   nr  155  ?,  nr 35 is Camille Fruythof, nr 7 is Gaston Smet,  nr 103 is Petrus Maes: info Albert Leeten-Vromans)



    Senioren 1952 te Akkergem waar Rombouts met het nr 11 op zijn Sarolea 4de werd, wie is nr 45?
    (nr 45 te Akkergem is Govaert , voornaam ?: info Marnix Vanslembrouck)
    (nr 45 is Victor Govaerts : info Leopold Nouwen-Poelmans



    1952 te Bouwel, wie is de Senior met het nr 43 op zijn Sarolea 
    piloot nr 43 te Bouwel is Albert  Verhaegen: info Marnix Vanslembrouck 


    eveneens te Bouwel 1952, Jan met het nr 11, wie is de piloot met het nr 14 op zijn AJS en wie zijn de anderen ?? 
    (nr 43 is Albert Verhaegen info: Leopold Nouwen)
    (nr 11 is Jan Rombouts, nr 14 is Marcel Verhaegen, nr 27 is Firmin Eeckhout,  nr 34 is Rene Hendrickx, nr 12 is Antoon Roes ,  nr 1 is Jos Vanpee : info Albert Leeten-Vromans)


    prijsuitreiking voor de Senioren te Eke 1952, wie is nr 27 ? (nr 11 is Jan Rombouts,  nr 27 is Firmin Eeckhout: info Albert Leeten-Vromans)
     


    foto's:  Nouwen / Vanslembrouck 

    16-06-2009 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (2)
    03-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MC Lille cross
    op pinkstermaandag 1 juni 2009 trok ik om 6 uur s'morgens mijn ogen open en het eerste waaraan ik dacht was dat het vandaag zou gebeuren waar ik toch 50 jaar heb op gewacht, nml starten in mijn eerste motorcrosswedstrijd, ik heb vroeger wel aan het gas gedraaid van Sarolea's, FN's en CZ maar nooit in wedstrijdverband, op het circuit heb ik wel aan veel wedstrijden meegedan, dat wel, maar deze 2 zijn niet te vergelijken.

    toen ik een mannetje van een jaar of  8 a 9 was, was ik er vast van overtuigd dat ik later deel zou nemen aan motorcrosswedstrijden zoals mijn grote voorbeelden uit het dorp waar ik woonde.

    dus, om 7 uur stond ik al in Lotenhulle om Willy Van Parijs, ex crosser op CZ en retrocross liefhebber op te halen en om 8h20 stonden we al op onze plaats op het prachtige circuit van MC Lille op de Breugelheide in Lille, (
    http://www.mc-lille.be/ ) de mensen zijn daar gemoedelijk en vriendelijk en de accomodatie is daar prima, dus dat begon al goed.

    een eerste probleem was er al bij de inschrijving omdat het nummer 15 dat ik op mijn nummerplaten had reeds bezet was, maar de man achter de inschrijftafel loste dat kalm en bedreven op en met een streepje plakband maakte ik daar het nummer 75 van, dus ipv van met het nummer 15 (een van de nummers waar mijn vroeger idool Alex Jennes mee reed) start ik nu met het nummer 75, is dat een goed of een slecht teken, ikzelf schonk er niet veel aandacht aan als er maar gereden kon worden.

    voor de trainingen van mijn reeks was ik al te laat want mijn "concurrenten"" zijn al duchtig gas aan het geven terwijl ik nog een laatste inschrijvingsformulier aan het invullen ben.

    geen paniek want door de jaren en de ouderdom zijn we al aan vanalles gewoon geraakt, de CZ 360 van 1964 wordt uitgeladen en vanaf dat moment komt er regelmatig een blogbezoeker een praatje maken , (ze herkennen de motor van op de blog.) daardoor vergeet ik een afspraak met Aloïs Peeters na te komen die een en ander had meegebracht voor me .

    ik begin me nu toch al een beetje zorgen te maken om aan de start te komen van mijn eerste wedstrijd zonder het parcours van dicht bij te hebben gezien, ik denk aan de situatie van een paar jaar geleden in Rockanje (Nederland) waar ik aan een snelheidsdemorace deelnam met de 350 Triumph zonder training, en in de 2de ronde op een gewijzigd stuk circuit de kontrole over de motor verloor en zwaar onderuit ging, gelukkig alleen maar met blikschade.

    maar als de nood het hoogst is is de redding meestal nabij, en deze vescheen in de gedaante van Johnny Moonen getalenteerd speaker op de Breugelheide en ex piloot, Johnny regelde voor mij een prive training vlak voor de start van de wedstrijd, het is toch gemakkelijk als je hier en daar een goed geplaatst persoon kent.  

    de eerste kennismaking met een zandcircuit viel zeker niet mee, zulke dingen hebben we in West Vlaanderen niet, in het mulle zand is het lastig rijden en af en toe zat ik naast mijn derde versnelling, bovendien had ik vanuit mijn ooghoek gezien dat er nog een tweede piloot op het circuit rondtoerde die ik soms wel en soms niet zag en tot overmaat van ramp begon ik me in te beelden dat ik op een bepaald moment een verkeerde afslag had genomen en in tegengestelde richting over het circuit reed, je kunt je voorstellen als je dan voor een springberg komt en de (ingebeelde) kans bestaat dat er vanuit de tegenovergestelde richting ook iemand over de berg komt gereden, dat de grote lol er dan wel vanaf is, in een nuchtere reflex dacht ik, mocht ik mogelijks in een verkeerde richting rijden dan zouden baancommisarissen toch  wel driftig met de vlag staan zwaaien, maar ze waren de kalmte zelve  en tegen het moment dat ik dat allemaal doorhad zat mijn training erop en mocht ik een nummertje trekken voor het spannenste moment van de dag, de start.

    nummer 31 was mijn startnummer, maar ik plaatste me toch helemaal aan de buitenkant en was vast van plan niet in de voorste gelederen te starten, starthekkens omhoog , dan de groene vlag gevolgd door het bord 20'' en dan 5" en hup we waren weg, zo gemakkelijk gaat dat, vooral als je als laatste vertrekt en maar te volgen hebt, ik had direkt het gevoel dat ik toch redelijk goed  diegene die vlak voor me reden kon volgen, maar voor hoelang, tot ik na een halve ronde halverwege een bocht het gas erop zette maar niet meer vooruit ging en door gebrek aan trekkracht de motor op zijn zij ging en ik ernaast, ketting eraf en achterwiel geblokkeerd, finito eerste reeks.

    ik had al min of meer voor mij zef uitgemaakt dat het erop zat voor vandaag, ik wilde de oorzaak kennen waarom de kettingspanner aan de tandwielkant afgebroken was, Werner Castelijns, houvast in slechte tijden maakte me direkt een nieuwe spanner met geleende stukken van andere piloten (dat geeft je een goed gevoel), maar het heeft niet mogen zijn, de een na de andere kwam kijken wat er was voorgevallen (ook dat geeft je een goed gevoel) en een paar CZ specialisten, incluus Willy, raden me toch aan eerst een kettinggeleider te plaatsen alvoor weer van start te gaan, zoniet riskeerde ik weer hetzelfde tegen te komen.

    niets aan te doen, volgende keer beter, dat is mechanische sport, één vijs verkeerd en je kunt het vergeten, toch een mooie dag met dank aan:
     
    Willy Van Parijs voor de technische en morele steun
    Werner Castelyns voor het maken van de kettingspanner
    Aloïs Peeters voor het bezorgen van de retro mond/neus beschermers
    Johnny Moonen  voor het verzorgen van een prive training, en mijn naam een paar keer te laten weergalmen over de heide
    Jef De Cnodder voor het plaatsen van het leuke tekstjes in de "Motor Gazet" en op zijn site
    (zie ook Jef zijn site:
    http://blog.seniorennet.be/crossertje/)
    de Makke voor het nemen van de foto's 
    (zie de fotosite van Makke 
    http://picasaweb.google.com/makke1007 )

    en alle andere die meehielpen de dag goed te doen verlopen 
     



    links uw dienaar op de CZ, rechts redder in nood Werner Castelyns met de Suzuki 250


    tijdens de training (foto: de Makke  http://picasaweb.google.com/makke1007  )



    op weg naar de start (foto: de Makke  http://picasaweb.google.com/makke1007  )



    een beetje rook bij de start, te wijten aan een beetje meer olie bij de naft, kwestie van geen vastloper te rijden met de nieuwe zuiger 
    (foto: de Makke  
    http://picasaweb.google.com/makke1007 )



    de Mooie Matchless van Jac Schoofs die op methanol staat en aardig goed vooruit gaat


    Willy wijst Jac erop dat de achteras van de Matchless het zwaar te verduren heeft gehad



    03-06-2009 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (2)
    26-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hubert Scaillet (2)
    vervolg van Hubert Scaillet (1)


    aan supporters geen gebrek (foto: Lucien Scaillet)


    begin de jaren 60 met de Rickman Triumph Metisse (foto: Lucien Scaillet)


    Scaillet (2) gevolgd door Donald Rickman in 1956


    Hubert Scaillet op FN (68) tijdens de GP van België 1956 op de Keiheuvel te Balen


    Hubert Scaillet met de FN  wordt gevolgd door Raymond van Obbergen op Matchless, let op de bescherming bovenaan de cilinderkop van de FN, deze diende om de min of meer open kleppen toch wat af te schermen voor stof en dergelijke, alle andere motoren hadden toen reeds gesloten kleppenkasten ofte "rockerboxen"


    Scaillet met een van zijn tijdsgenoten Roger Vanderbecken (8 Triumph) in de achtervolging


    26-05-2009 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (1)
    25-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hubert Scaillet (1)
    de naam Hubert Scaillet doet bij velen een belletje rinkelen, hij was dan ook een van de toppers op  motorcrossgebied gedurende de jaren 50 en begin de jaren 60.

    Hubert was de zoon van Lucien Scaillet die als autopiloot forure maakte en woonachtig was in Spontin (Belgische Ardennen) 

    Hubert Scaillet, geboren in 1935, begon begin de jaren 50 met de motorcross en had in 1954  reeds de titel van Kampioen van België 500 cc Junioren op zak.

    het jaar daarop pakte hij in het zadel van zijn FN de overwinning bij de senioren op de de Citadel van Namen, dat zelfde jaar stapte hij over naar de Inters waar hij moest opboksen tegen de reeds gevestigde waarden zoals een Mingels, Broer Dirkx, Johnny Draper , René Baeten , Bill Nilsson en alle andere toppers van deze periode .

    dat Scaillet zo maar geen meeloper was verteld ons de eindstand van het wereldkampioenschap 500cc 1957 waar hij een 9de plaats wist te veroveren, niet slecht voor iemand die nog maar een paar jaar meedraaide op het hoogste niveau.

    in 1958 won hij met de FN fabrieksmachine de grote prijs van Oostenrijk in Sittendorf, hij bleef dit jaar bevestigen en het kwam zelfs zover dat hij enige tijd meespeelde voor de wereldtitel tot pech en een valpartij  roet in het eten kwam strooien, Scaillet eindigde 5de in het WK zonder dat hij alle GP's had kunnen rijden, hij werd dat jaar 2de in het BK achter René Baeten .

    nadat FN eind 1958 de crossaktiviteiten stopzette reed Hubert Scaillet in 1959 op Matchless  waarmee hij opnieuw goed van leer gaf oa weer in de GP van Oostenrijk waar hij  als derde eindigde achter Lundin en Broer Dirkx.  

    niet echt tevreden over de Matchless ruilde hij deze begin de jaren 60 in voor een Triumph waarmee hij in 1962 Kampioen van België bij de Inters werd, in 1963 werd hij terug Kampioen van België bij de Internationalen ditmaal op de Triumph Metisse die toen zeer populair aan het worden was.

    met de Triumph's behaalde hij een aantal goede resultaten in de GP crossen en in de motocrosses des Nations waar hij tussen 1956 en 1964  6x aan deelnam.

    Hubert Scaillet was zeker een van de betere rijders van zijn tijd, met een klein beetje geluk sleepte hij misschien een WK titel in de wacht 

    in 1986 kwam Hubert Scaillet om in een  auto ongeval, hij had op dat moment een garage in Spontin,  hij was toen 51 jaar, een van de mannen die in België het crossgebeuren  groot hielp maken was niet meer.


     
      





    Hubert Scaillet op de frontpagina


    met de FN (2) voor August Mingels (28) in 1957



    hier met de Triumph 500 2 cilinder begin de jaren 60




    Hubert Scaillet in burgerkledij



    in 1965 met de Triumph Metisse in Ronquieres (Inters)


    Hubert Scaillet had de naam een snelle starter te zijn, hier op kop in 1962 te Leuven  (Inters)  wie kent de namen van de anderen ???
    nr 21 zou Sten Lundin moeten zijn
    (info Lucy en Leopold Nouwen) met nr 31 is Jeff Smith, achter Scaillet Jef Teuwissen en nr 42 is Roger vanderbecken. 


    met de prachtige Metisse Triumph in Marche en Famenne


    even de Metisse de sporen geven om zijn belager af te schudden, ik denk dat het Roger Vanderbecken is


    voorstelling van de Nationale ploeg tijdens een Cross des Nations ?, (Hubert Scaillet 3de van links) wie zijn de anderen ???
    uiterst links meen ik Jan Rombouts te herkennen
    (info Lucy en leopold Nouwen) deze foto is zeker geen voorstelling van de Motorcross der Naties, maar een Belgische ploeg die afgevaardigd werd voor één of andere wedstrijd in het buitenland, vermoedelijk Frankrijk. Hier hebben we uiterst links Jan Rombouts,daarnaast Fernand Neri, achter Scaillet loop Jef Teuwissen,naast Scaillet Lucien De Soete, afgevaarde dhr Vervoelt en daarachter Roger Vanderbecken.



    op onderstaande link kun je de Cross des Nations 1964 in Hawkstone Park Engeland bekijken, als je goed luisterd dan hoor je op bepaalde momenten de naam Scaillet vernoemen, het was de laatste Cross des Nation waaraan hij deelnam, en tevens het debuut van Sylvain Geboers die daar een prachtprestatie neerzette.  
     
    http://motorbikearchives.com/Video-Gallery/High-Resolution/1964-Motocross-des-Nations.html

    (voor de mensen die niet over een snelle PC beschikken laten best het filmpje eerst wat opladen door op pauze te klikken )

    foto's:  met dank aan Lucien Scaillet (zoon van Hubert)
    Videotip: Peer Bijnen (Ned.)


    zie vervolg

    25-05-2009 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (2)
    17-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de Rietman's (Ned)
    In Nederland laat de naam Rietman bij de oudere motorsportliefhebbers direct een belletje rinkelen, Hennie Rietman  "de Leeuw van Doetinchem" is zo een beetje de stamvader van de crossende Rietman's, hij speelde het klaar om als internationaal met het H1 nummer te rijden.

    de anderen zijn misschien minder gekend maar reden toch elk voor wat ze waard waren, één onder hen laat na zovele jaren terug van zich horen en het zal velen plezier doen terug een Rietman in de resultaten te zien verschijnen, maar straks meer daarover.

    hier een kort overzicht:

    Hennie Rietman met de leeuw op de helm en H1 nummer op zijn BSA Goldstar


    de broer van Hennie, Gerrit Rietman


    de zoon van Hennie, Hans Rietman hier met de Greeves


    Ronald Rietman (broer van Peter Rietman en Hennie was zijn oom) reed indertijd met het H3 nummer bij de Internationalen 4 taktklasse



    Peter Rietman, (broer van Ronald en Hennie Rietman was zijn oom) hier op de Maico in 1972, het is deze Rietman die na meer dan 30 jaar zijn come-back maakt in de wondere wereld van de motorcross.


    hij doet dat met deze prachtig gerestaureerde Maico 250 cc uit 1969


    hier zien we Peter aan het werk met de Maico tijdens de classiccross in Utrecht, hij rijdt er in de categorie 60+ , zo te zien is hij het rijden nog niet verleerd en komt nog gezwind van de grond




    zoals in de jonge jaren, voet vooruit en het gas erop, zo gaat men in stijl door een bocht


    op onderstaande foto zien we Peter Rietman (rechts) met een van zijn jeugdidolen Jeff Smith (links) tijdens de classiccross in het Nederlandse Rhenen 2004.
    Peter is ook de man die regelmatig een spannend pré 65 verhaal schrijft voor deze blog, met bijhorende foto's, en ons zo de tijd van vroeger nog eens laat beleven, nu zit hij zelf weer in het zadel en we wensen hem alle succes toe



    foto's: Peter Rietman

    17-05-2009 om 19:25 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    06-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jan Rombouts (in memoriam)

    IN MEMORIAM JAN ROMBOUTS.

     

        Oud motorcrosser Jan Rombouts overleed na een slepende ziekte op maandag 4 mei 2009 in het ZNA Jan Palfijn Middelheimziekenhuis te Antwerpen. Rombouts werd 83. Volgens de wens van de overledene, zal de uitvaartplechtigheid en het uitstrooien van de as in alle intimiteit plaatsvinden op vrijdag 8 mei 2009.

     

         Rombouts werd geboren te Mortsel op 22 maart 1926. Hij droomde van een voetbalcarrière bij Berchem Sport. De dag dat hij een motorcross bezocht werkte dat fascinerend op hem. Beïnvloed door het geronk der machines begon Jan te sparen tot hij een aftandse legermotor kon kopen. Rombouts werd door de heer Alfred van Brussel ingelijfd bij AMV-Mortsel.

     

         In 1949 demonstreerde de Antwerpenaar voor het eerst zijn kunde binnen de omheining van de ‘ Zoete Waters ‘ te Oud-Heverlee. De crossfans leerden hem kennen als een begaafd en gedreven piloot. Jan was tot daverende rushes in staat en gaf zich nooit gewonnen. Rombouts’aanwezigheid betekende strijd!

     

         Hij maakte in elke categorie snel furore. In 1953 werd de eerste vergunning als elite gesigneerd. Jan was geroepen om een wereldvedette te worden. Maar … ‘ Dame Fortuna’ spaarde hem niet : pech en verschillende breuken remden zijn opgang. Toch bleef hij van 1953 tot en met 1960 één van de beste Belgische piloten.

     

         De man van de snelle starts had een uitgesproken voorkeur voor harde terreinen. Te Marche, Mettet, Stekene, Eke, Wannegem-Lede en Tiegem bracht de motorduivel met schitterende zeges de toeschouwers in vervoering. De BMB selecteerde hem in 1956, 1957, 1958 en 1959 voor de ‘ Motorcross der Naties ’.

     

         Rombouts ,een graag geziene figuur in de motorcrosswereld, kon raak en leuk uit de hoek komen. Het rijnummer 10 was als sportman groot van kwaliteit en als mens een goede en betrouwbare vriend. In 1962 hing hij zijn valhelm aan de haak.

     

    Leopold Nouwen









    foto's en tekst: Lucy & Leopold Nouwen

    06-05-2009 om 21:41 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (1)
    01-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CZ restauratie (slot)
    het is zover, de CZ heeft zijn wederoptreden gemaakt in het mulle zand, en geloof me, alle arbeid was de moeite waard, want zeg nu zelf, een ritje op een crosser van 1964 die op alle toerentallen even hard wegtrekt en een vering die meer dan zijn werk doet, meer moet dat niet zijn.

    ik zou er nog een paar bladzijden kunnen over schrijven maar dat zou eentonig worden, beter dan duizend woorden zijn een paar foto's, veel spektakel is er nog niet te zien, het was trouwens zo'n kleine 25 jaar geleden dat ik nog in het zadel van een CZ zat, maar het viel allemaal goed mee, de armen en benen hielden goed stand, enkel aan de rugspieren moeten nog wat gewerkt worden.

    ik heb nog een paar foto's van vroeger (1984 ) teruggevonden met de toenmalige CZ 380 en heb ze onderaan toegevoegd.

    normaal was de eerste confrontatie in wedstrijdverband voorzien op 13 april in Ranst maar deze dag heb ik andere plichten te vervullen en de aftrap is verschoven naar 4 juli in Wommelgem.

    PS: voor ik het vergeet:  dank aan de mensen die me met raad en daad hebben bijgestaan tijdens de restauratie



    een streepje zand doen opvliegen aan het achterwiel, daar keek ik vroeger altijd naar toen ik als klein mannetje naar de echte crossers ging kijken, en hoe hoger het zand opvloog  des te hoger schatte ik de kwaliteiten van de piloot


    een beetje uit het zadel komen voor het kleine sprongetje die eventueel kan komen, bij het paardrijden noemt men dat "verlichte zit"


    een beetje balanceren om het spel in evenwicht te houden


    voet vooruit voor het geval je hem dringend nodig hebt


    nog een keer het bergje op ....


    en dan nog even poseren voor de fotograaf



    dit is een foto uit 1984 met de CZ 380, iedere zondagmorgen werd er gereden om de stress van de voorbije weg te werken, of de "kater" van de vorige avond te verjagen




    toen kon er bijna overal nog gereden worden zonder veel problemen, zoals hier in de putten van Ampe te Egem

    01-05-2009 om 21:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (2)
    23-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leon Sagaert (1)
    Leon Sagaert uit Meulebeke kunnen we zo stilletjesaan een monument gaan noemen in crossend Vlaanderen, steeds trouw gebleven aan de MCB - MCLB,  begon hij in 1962 (hij was toen 18 jaar)  in het zadel van een Greeves aan zijn crossavontuur.

    dat het zou doorlopen tot op de dag van vandaag (hij werd in maart 2009  65 jaar), met een onderbreking van een aantal jaar weliswaar, is toch uniek te noemen.

    de vele overwiningen en podiumplaatsen ga ik hier niet opnoemen, want het zou een saaie bedoening worden, maar om even te illustreren wat Leon zoal bij elkaar heeft gereden, een paar honderd bekers sieren zijn zaak in Meulebeke en onlangs heeft hij er een aantal moeten verwijderen door plaatsgebrek, daarvoor moet je toch al een aantal keer op het podium hebben gestaan.

    hoogtepunten op het palmares is zeker de 2 keer dat hij Belgisch kampioen werd bij de sidecars in 1983 en 1986  en de 2 maal dat de Rally Parijs Dakar met een zijspan werd gereden in 1983 en 1986 (1986 = het legendariche jaar dat Thierry Sabine omkwan in die helikoptercrash) 

    maar laten we eerst eens kijken naar foto's uit zijn beginperiode als solo en sidecarpiloot

       

    te Wetteren in 1962 of 1963 met de Greeves 24MDS 250cc



    te Pamel begin de jaren 60 weer met een Greeves maar nu met een Griffon


    spectaculaire toestanden te Kortemarkt  5/10/1969


    het begin van een lange periode als zijspanrijder, terug met Greeves maar nu als zijspancombinatie , hier zien we hem met bakkenist Eric Tiffaert in 1972, Leon laat zijn spierballen rollen


    terug met Eric Tiffaert in de bak en gesponserd door Massey Ferguson, het legendarische tractormerk


    Kluisbergen 27/4/1975 nog steeds met de trouwe Greeves maar nu met Rudy Volder als bakkenist, Leon kwam als eerste over de meet maar werd gediskwalificeerd omdat Rudy uit de bak was gevallen


    Zomergem 5/8/1979 de Greeves is vervangen door Yamaha


    Oostkamp 16/4/1979 Leon Sagaert (20) met Yamaha vertrekt op kop en is op weg naar een zoveelste podiumplaats,  nr 3 is Oostkampenaar Paul Claeys


    Wortegem - Petegem 1979 Leon Sagaert (2) Yamaha, Wiliam Goethals (22) Paul Clays (3) , wie herkent de anderen, Freddy Versluys zit er ook tussen maar ik weet niet waar


    Foto's: Leon Sagaert

    wordt vervolgd

    wie meer wil lezen over Greeves, klik dan op 

    http://www.kivas.com/greeves

    23-04-2009 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (1)
    12-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Suzuki
    een van de eerste Japanse crossmotoren die in Europa verschenen op de circuits waren deze van Suzuki



    de RH 66 -750 uit 1966





    de RH 67 -750 uit 1967



    RH 68 - 1 uit 1968



    de RH 68 -750 uit 1968, de voorvork lijkt verdacht veel op die van een CZ (zie ook de beschermhoezen van de vorkbenen) 




    de RH 69 - 750 uit 1969




    de RH 70 -750 uit 1970


    Olle Peterson, de eerste Europese fabriekspiloot van Suzuki op een RH 68 



    Olle Petterson met de Suzuki RH 69



    en dat ze goed gingen die Jappaners zien we zijn Olle zijn zegekrans, hier nogmaals met de RH 69


    foto's en info : met dank aan Rudi Put

    12-04-2009 om 20:40 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (1)
    06-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gerrit Does Ned (3 )
    hier nog een tweetal mooie aktiefoto's van Gerrit Does


    hier met de Husqvarna 250 tijdens een cross van Reusel ( Nederland)  




    hier tijdens de Inter. cross van Budel 1970 (Nederland)



    Gerrit Does, we schreven het vroeger al,  is er niet een van 13 in een dozijn en dat kun je zien aan de decoratie (in Nederland noemen ze dat een lintje) op zijn zondags kostuum, hij werd namelijk eind vorig jaar door de Nederlandse Koningin Beatrijs tot Ridder geslagen in de Orde van Orange Nassau, dit voor het vele werk die hij doet voor de Nederlandse BMX federatie ( zie  zijn website www.univofbmx.com )

    hier kunnen we dus echt spreken van "Adel in het Zadel" al is het dan met enige vertraging.

    Proficiat Gerrit

     



    06-04-2009 om 20:40 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    02-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Julien De Roover (2)
    mooie ongeforceerde rijstijl
     


    let op de typische kledij van de jaren 60 , jet helm, lederen broek, laarzen met gespen en de lange kousen een randje over de laars, mooi om zien


    iedere overwinnaar straalt bij het ontvangen van de bloemen, zo ook Julien


    het startnummer 1 wordt je niet zomaar aangeboden, die moet je bijeenrijden


    een CZ waarvan er niet veel gemaakt zijn.


    Julien De Roover is altijd nauw verbonden geweest met CZ, op een klein zijsprongetje met Maico na, tot over enkele jaren reed hij retrocrossen met de vertrouwde CZ en tot op vandaag is het nog altijd zijn merk.


    foto's: Julien De Roover

    02-04-2009 om 20:38 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    01-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Julien De Roover (1)
    iemand die we zeker niet mogen vergeten is wel een piloot als Julien De Roover die eind de jaren 60 toch wel bij de toppers van het Belgische crossgeweld hoorde.
    Julien debuteerde begin de jaren 60 in de brommercrossen en ging, zoals zo velen, over naar de motorcross in het zadel van het toen zeer populaire merk CZ waarmee hij talrijke overwinningen op zijn naam zette, later trad zijn jongere broer Gilbert in zijn voetsporen, maar dat is voor een andere keer.




    de jonge Julien De Roover uit Booischot tijdens een brommercross, de vrouwelijke fans kijken aandachtig toe, me dunkt


    hier met de CZ 2 pijper in de kop van het peleton om het in rennerstermen uit te drukken, hier zit nr 45 nog voorop (wie is deze rijder?)


    hier wordt de aanval ingezet


    en vervolgens op weg naar een zoveelste zege


    met de 360 zijpijper in Beerzel 1969


    Rijmenam 1971 met de Yellow tank CZ en weeral op kop


    Nismes  1971


    pure klasse gecombineerd met een spectaculaire rijstijl


    foto's: met dank aan Julien De Roover

    (zie ook deel 2)

    01-04-2009 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (2)
    26-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CZ restauratie (5)
    eerst even iets anders,  een aantal mensen zonden me een mailtje met de vraag of alles wel OK was met me omdat er een tijdje niets nieuws op de blog te zien was, in ieder geval dank voor de bezorgdheid, maar alles is prima in orde, de restauratie van de CZ en een beetje blogschrijfmoe waren de oorzaken van deze "stand by" eerst zet ik een paar foto's van de CZ restauratie op de blog en dan komen er foto's van oa Julien De Roover, Leon Sagaert , Gerrit Does , André - Jean Pierre en Remi Vromans , Jan Rombouts,  Jos Vermeiren, Alex Jennes enz enz... ook naar de restauratie van de BSA Goldstar scrambler van Guy Labbe zullen we regelmatig een kijkje gaan nemen.
     
    en last but not least op tijd en stond een paar foto's van de retrocross, alleen maar om te verwijzen naar de retrocross site bij uitstek  
    http://www.katesretropage.be/  waar regelmatig een en ander te lezen valt.
     

    en nu een paar foto's van de CZ waarmee ik dit jaar een aantal retrocrossen zal "proberen" te rijden, ik ben in ieder geval al begonnen met wat conditie training zodat ik de 360 in bedwang kan houden
     


    zoals hij was, de fransen noemen dat "dans son jus"


    afbreken gaat rap maar kan ook stresserend zijn omwille van de vraag "wat ga ik hier vinden"



    hier heb je het al, gebroken segmenten en kapotte zuiger


    hier en daar een kleine verbouwing



    nu kan het snel gaan met de wederopbouw



    als alles netjes klaarligt dan is het zoals vroeger met een "Mecano" spelen


    het motorblokje, al zeg ik het zelf, komt als uit de fabriek  


    even de nummerplaten erop



    en af, 4 maal kicken en hij pruttelde er rustig op los, het leven kan soms schoon zijn

    26-03-2009 om 21:25 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (1)
    06-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BSA Goldstar 500 restauratie (1)
    er begint wat te bewegen in West Vlaanderen op het gebied van oude crossmotoren, meer en meer zie ik links en rechts mensen die bezig zijn met de restauratie van een oude crosser.
    hieronder enkele foto's van het Goldstar project van Guy Labbe, goed gekend in Triumph middens maar hier duidelijk verleid door de charmes van een Goldstar crosser.

    Guy kocht de Goldstar  "dans son jus" in het Franse Roubaix van oud crosser Robert Devoldre, zeker gekend bij de ouderen onder de crossliefhebbers, Devoldre kocht de machine in 1955 en stuurde de BSA menigmaal als eerste over de meet.

    prachtig project en we kijken uit naar het verder verloop van de werkzaamheden












    06-01-2009 om 20:27 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keiheuvel Balen
    Wie kan er An en Dieter behulpzaam zijn met het decoreren van hun zaak, ze willen namelijk retro foto's van de 15 augustuscross op de Keiheuvel in Balen in hun zaak ophangen, dat is een mooi initatief, alleen de foto's ontbreken nog, wie kan er meehelpen met affiches, foto's van zichzelf of anderen en zo opgenomen worden in een soort permanente tentoonstelling in De "Wascuyl" op de Keiheuvel in Balen. 

    met dank bij voorbaat, An en Dieter

    je kunt ze bereiken op onderstaand adres, tel, of mailadres  


      An en dieter
     De Wascuyl
     Sint jansstraat 105
     2490 Balen
     Tel 014687214
    info@wascuyl.be




    liefst foto's van een betere kwaliteit dan deze hieronder,

    Op de startfoto van 15 augustus 1953 te Mol - Gompel ( en dus niet van de Keiheuvel zoals er eerst stond) herkennen we v.l.n.r. : nr 52 René Baeten (Saroléa), nr.1 Nic Jansen (Saroléa), daarachter nr 18 André Van Heuverzwijn (Saroléa) en uiterst rechts A2 Jeff Smith (BSA). (info Leopold Nouwen, zie ook "reaktie")

    06-01-2009 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (1)
    29-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CZ restauratie (4)
    hier zijn we terug met de CZ 360 tweepijper, de schilder en plafondwerken in de garage en werkplaats zijn achter de rug en nu is het terug "CZ time".
     
    de laatste broodnodige onderdelen heb ik ondertussen gevonden en al een keer voorlopig op de motor gezet,  t'is niet te geloven maar het past allemaal.


    op deze foto zie je nog een keer wat de tand des tijds allemaal kan aanrichten en hoe de look van een motor totaal kan veranderen door een aantal niet originele onderdelen te monteren



    intussen zijn de wielen herspaakt met 4 mm spaken en de magnesium naven geparelstraald en voorzien van een paar lagen beschermcoating.
    een nieuw zadel, dat goed past en dat mooi aansluit tegen de tank kon er ook nog af, ondanks de Fortis en andere crisissen.
     



    de achtervering is vervangen door speciaal voor de retrocross ontworpen exemplaren.   



    de vaste originele voetsteuen werden  vervangen door opklapbare, het regelment laat geen vaste voetsteunen meer toe 


    een mooi ogend bijna origeneel tankje werd eindelijk gevonden en paste perfect op de bevestigingspunten van het frame



    een nieuwe gemaakt voorspatbord, precies zoals het was in 1965, en een achterspatbordkapje  heb ik gevonden en besteld in Amerika, de dollar stond laag en de prijs was zeer schappelijk, alles ging goed tot het pakje hier in België bij ABX terechtkwam en ik een briefje in de bus kreeg met een paar vraagjes, om een lang verhaal kort te maken, het pakje is bijna 1 maand bij ABX blijven liggen, na een paar telefoontjes, telkens met een ander persoon natuurlijk bracht de post mijn pakje tezamen met een extra faktuur tot aan mijn voordeur, mits het betalen van 60 € kon ik het pakje in ontvangst nemen.
    de 60 € omvatten  21% BTW + 10% invoerkosten + administratieve kosten, wees dus op je goede als je iets besteld in het land van Uncle Sam.



    uiteindelijk toch het correcte achterspatbord gevonden, deze met de luchtfilterbak in één stuk



    een paar originele CZ nummerborden staat altijd goed, de 2 bovenste zijn de zijplaten en de onderste is deze voor vooraan



    en last but not least een "New Old Stock" CZ zuiger in overmaat, nu is het nog kwestie van alles in de juiste kleur op de goede plaats te krijgen, en binnen een paar maand zou het eerste gepreutel uit de dubbele pijpen te horen moeten zijn.

    29-12-2008 om 20:10 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (1)
    26-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.musea
    wie liefhebber is van motoren, auto's, vliegtuigen en ga zo maar door, en wil weten waar die dingen zich bevinden in de musea moet eens klikken op onderstaande link, je kunt die site ook terugvinden bij mijn "favorieten" (zie linkerkant van de blog,)  een handig dokument, deze site als je het mij vraagt.

    http://www.papa-org.org/


    misschien staat er wel ergens een Wabeha 500 2 takt van begin de jaren 60 (zie foto's) in een van die musea, deze motor zou ontworpen zijn daar de piloten WAltz - BEtzellbacher-HAuger, vandaar de naam en Maico zou als model hebben gestaan




    ik heb ook de 2 sites mbt Heikki Mikkola toegevoegd aan mijn "favorieten"  (zie linkerkant van de blog) 

    26-12-2008 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (1)
    22-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jef Teuwissen (2)
    wat de kranten schreven over Jef Teuwissen


    na  het kampioenschap van Limburg nu ook kampioen van België bij de BLB Vedetten, en er zouden er nog 2 volgen in 1965 en 1967 als internationaal bij de BMB, Jef werd ook 5 maal vice kampioen
    (links van Jef zien we Leon Keteleer en rechts Wim Schouteden, info Marnix Vanslembrouck)


    met de CZ tweepijper 360 in het zand, idiaal voor een "zandkoning"


    met  neefje Harry Everts aan de start



    met de Belgische BLB ploeg op de internationale cross te Paal op 7/8/1960  wie herkent wie ?
     
    Marnix Vanslembrouck liet het volgende weten:
    De piloten zijn de volgende : kamp van Belgie  Willy Sanders bij de seniors (half in beeld)
                                                                      Jo Sangers
                                                                      Jef  Teuwissen
                                                                      Jef  Liebens (enige twijfel)
                                                                      Jos of Ritten  Hayen
                                                                      Wim  Schouteden

    Werner Castelyns merkte het volgende op:
    De vlag die Jef aan heeft is een Duitse 90 graden verdraaid...


    met de Husqvarna nr 1 van Jef was er soms ook een probleempje


    hier in 1969  terug kampioen van Limburg en dat reeds voor de 11de keer, in 1970 werden het er een dozijn, waarvan 9 maal als internationaal en 3 keer als senior



    zeker een foto van na 1967 want hier zit Jef al op de Husqvarna


    foto's: Mario Brouwers

    22-12-2008 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (2)
    18-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jef Teuwissen (1)
    eindelijk wat meer foto's van Jef Teuwissen dankzij Mario Brouwers die me een  CDtje toestuurde met mooie foto's uit de oude koekentrommel, tevens wil Mario nog wat bekendheid geven aan het mooie boek en naslagwerk dat Leopold Nouwen schreef over Jef Teuwissen.
    het boek kan men bestellen rechtstreeks bij Jef via Mario  
    mario.brouwers@telenet.be  op aanvraag zal Jef het boek signeren wat het naslagwerk kompleet maakt.

    het boek toont tal van mooie foto's (niet deze die je hier ziet op de blog) maar ook zeer veel uitslagen en natuurlijk de beschrijving van Jef zijn crossloopbaan met hoogte en laagtepunten en dat allemaal voor de prijs van 20 €  + eventuele verzendingskosten.

    veel leesgenot




    met de Matchless in 1959 te Hechtel


    kampioen van Limburg bij de BLB, Rijkhoven 1959


    Hechtel 1960 met de Norton



    Beringen 1960, een smile, bloemen en in het zadel van een Goldstar, wat kan een mens zich nog meer wensen 


    Jef in aktie met de Goldstar 500 te Opglabeek  1960, vallen stond die dag blijkbaar niet op het menu zo te zien aan de uitrusting van Jef


    Met zijn trouwe aanhang op de foto in 1960, ik denk uiterst recht Jef zijn broer en mekanieker François te herkennen


    stijlvol op de BSA te Hechtel


    hier op de voorflap van het boek over Jef schreef Leopold Nouwen van "Zandkliever tot Zandkoning" het is inderdaad zo dat Jef een lange weg heeft afgelegd naar de top met vallen en opstaan, toch heeft hij een geslaagde crossloopbaan achter de rug, hij draaide vlot mee aan de top van het crossgebeuren en dat leverde Jef de eer dat er over hem een boek werd geschreven.  


    Foto's: met dank aan Mario Brouwers

    18-12-2008 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (1)
    18-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frans Goossens (Ned) 2
    Vervolg:



    Udenhout 1972



    Boekel
     In het midden Frans Goossens en links half in beeld Toon Karsmakers, op Husky. Te zien is een speciale aluminium tank waar elke zaterdag een half potje poets op werd gesmeerd. Een mooie tank, maar wel elke week poetsen.(info Peer Bijnen)



    Dorst 1972
    In het midden Frans Goossems, rechts 50 cc rijder Peter de Vries. Er staat al een foto van hem op het blog bij 50 cc in nederland.(info Peer Bijnen)



    Deze foto's zijn in Beoly Engeland genomen tijdens een wedstrijd om het West Europees kampioenschap van de IMBA in 1972,  uitslagen van IMBA wedstrijden uit die tijd zijn nog terug te vinden op internet.
    Frans rijd met N15, De belg Leon Martens rijd met B1.


    B3 was Johan de Cuyper op CZ die te zien is op de voorlaatste foto juist achter N15
    (info: met dank aan Jef wuyts)


    Op de foto is inderdaad B1 te zien Leo Martens (tweede van rechts)
    uiterst links B2 is Andre Sevens en naast hem B4 Jef Wuyts (info: met dank aan  Jef Wuyts)




    foto's en info: Hans Lodewijks

    18-11-2008 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (3)


    Archief per week
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 22/07-28/07 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 03/10-09/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 11/10-17/10 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!