mijn blogverlof is een beetje langer uitgelopen dan afgeproken maar hier zijn we dan weer.
een van de redenen dat het nieuwe blogje maar niet online kwam was oa tijdsgebrek, tijdsgebrek vooral te wijten, eerst naar het zoeken van een oldtimer crosser en dan eens gevonden, de restauratie ervan die nu nog altijd loopt maar waar ik toch al het einde van de tunnel meen in het zicht te krijgen, hopelijk is dat licht geen "fata morgana" dat kun je ook krijgen door te lang in die werkplaats te zitten.
hier een paar foto's van het "machien" dat me al veel plezier heeft verschaft door het te restaureren maar toch ook weer een paar grijze haren aan de andere, reeds bestaande heeft toegevoegd.
het is een CZ 360 twin pipe van 1964 in een "te restaureren" staat. regelmatig zal ik tussendoor wat foto's van de werkzaamheden laten zien, maar de hoofdzaak van de blog is en blijft, oude crossmotoren en piloten, grote namen of niet gekend allemaal verdienen ze een plaatsje op de site.
elk zegge het voort....
o ja, een vraagje, op mijn CZ stond er een tankje van een Flandria sportbrommer, het schijnt dat het vaker voorkwam in die tijd, weet iemand waarom men dat deed ?
de reden van het vervangen van de originele tank was het lekken op de lasnaden die loskwamen door de trillingen(geen silentblock) de kwaliteit van de flandria tank was veel beter en paste zondermeer (info:Etienne Van Laere)
07-07-2008 om 00:00
geschreven door etienne willems
|