Wie kan er An en Dieter behulpzaam zijn met het decoreren van hun zaak, ze willen namelijk retro foto's van de 15 augustuscross op de Keiheuvel in Balen in hun zaak ophangen, dat is een mooi initatief, alleen de foto's ontbreken nog, wie kan er meehelpen met affiches, foto's van zichzelf of anderen en zo opgenomen worden in een soort permanente tentoonstelling in De "Wascuyl" op de Keiheuvel in Balen.
met dank bij voorbaat, An en Dieter
je kunt ze bereiken op onderstaand adres, tel, of mailadres
An en dieter De Wascuyl Sint jansstraat 105 2490 Balen Tel 014687214 info@wascuyl.be
liefst foto's van een betere kwaliteit dan deze hieronder,
Op de startfoto van 15 augustus 1953 te Mol - Gompel ( en dus niet van de Keiheuvel zoals er eerst stond) herkennen we v.l.n.r. : nr 52 René Baeten (Saroléa), nr.1 Nic Jansen (Saroléa), daarachter nr 18 André Van Heuverzwijn (Saroléa) en uiterst rechts A2 Jeff Smith (BSA). (info Leopold Nouwen, zie ook "reaktie")
hier zijn we terug met de CZ 360 tweepijper, de schilder en plafondwerken in de garage en werkplaats zijn achter de rug en nu is het terug "CZ time".
de laatste broodnodige onderdelen heb ik ondertussen gevonden en al een keer voorlopig op de motor gezet, t'is niet te geloven maar het past allemaal.
op deze foto zie je nog een keer wat de tand des tijds allemaal kan aanrichten en hoe de look van een motor totaal kan veranderen door een aantal niet originele onderdelen te monteren
intussen zijn de wielen herspaakt met 4 mm spaken en de magnesium naven geparelstraald en voorzien van een paar lagen beschermcoating. een nieuw zadel, dat goed past en dat mooi aansluit tegen de tank kon er ook nog af, ondanks de Fortis en andere crisissen.
de achtervering is vervangen door speciaal voor de retrocross ontworpen exemplaren.
de vaste originele voetsteuen werden vervangen door opklapbare, het regelment laat geen vaste voetsteunen meer toe
een mooi ogend bijna origeneel tankje werd eindelijk gevonden en paste perfect op de bevestigingspunten van het frame
een nieuwe gemaakt voorspatbord, precies zoals het was in 1965, en een achterspatbordkapje heb ik gevonden en besteld in Amerika, de dollar stond laag en de prijs was zeer schappelijk, alles ging goed tot het pakje hier in België bij ABX terechtkwam en ik een briefje in de bus kreeg met een paar vraagjes, om een lang verhaal kort te maken, het pakje is bijna 1 maand bij ABX blijven liggen, na een paar telefoontjes, telkens met een ander persoon natuurlijk bracht de post mijn pakje tezamen met een extra faktuur tot aan mijn voordeur, mits het betalen van 60 kon ik het pakje in ontvangst nemen. de 60 omvatten 21% BTW + 10% invoerkosten + administratieve kosten, wees dus op je goede als je iets besteld in het land van Uncle Sam.
uiteindelijk toch het correcte achterspatbord gevonden, deze met de luchtfilterbak in één stuk
een paar originele CZ nummerborden staat altijd goed, de 2 bovenste zijn de zijplaten en de onderste is deze voor vooraan
en last but not least een "New Old Stock" CZ zuiger in overmaat, nu is het nog kwestie van alles in de juiste kleur op de goede plaats te krijgen, en binnen een paar maand zou het eerste gepreutel uit de dubbele pijpen te horen moeten zijn.
wie liefhebber is van motoren, auto's, vliegtuigen en ga zo maar door, en wil weten waar die dingen zich bevinden in de musea moet eens klikken op onderstaande link, je kunt die site ook terugvinden bij mijn "favorieten" (zie linkerkant van de blog,) een handig dokument, deze site als je het mij vraagt.
misschien staat er wel ergens een Wabeha 500 2 takt van begin de jaren 60 (zie foto's) in een van die musea, deze motor zou ontworpen zijn daar de piloten WAltz - BEtzellbacher-HAuger, vandaar de naam en Maico zou als model hebben gestaan
ik heb ook de 2 sites mbt Heikki Mikkola toegevoegd aan mijn "favorieten" (zie linkerkant van de blog)
na het kampioenschap van Limburg nu ook kampioen van België bij de BLB Vedetten, en er zouden er nog 2 volgen in 1965 en 1967 als internationaal bij de BMB, Jef werd ook 5 maal vice kampioen (links van Jef zien we Leon Keteleer en rechts Wim Schouteden, info Marnix Vanslembrouck)
met de CZ tweepijper 360 in het zand, idiaal voor een "zandkoning"
met neefje Harry Everts aan de start
met de Belgische BLB ploeg op de internationale cross te Paal op 7/8/1960 wie herkent wie ?
Marnix Vanslembrouck liet het volgende weten: De piloten zijn de volgende : kamp van Belgie Willy Sanders bij de seniors (half in beeld)
Jo Sangers
Jef Teuwissen
Jef Liebens (enige twijfel)
Jos of Ritten Hayen
Wim Schouteden
Werner Castelyns merkte het volgende op: De vlag die Jef aan heeft is een Duitse 90 graden verdraaid...
met de Husqvarna nr 1 van Jef was er soms ook een probleempje
hier in 1969 terug kampioen van Limburg en dat reeds voor de 11de keer, in 1970 werden het er een dozijn, waarvan 9 maal als internationaal en 3 keer als senior
zeker een foto van na 1967 want hier zit Jef al op de Husqvarna
eindelijk wat meer foto's van Jef Teuwissen dankzij Mario Brouwers die me een CDtje toestuurde met mooie foto's uit de oude koekentrommel, tevens wil Mario nog wat bekendheid geven aan het mooie boek en naslagwerk dat Leopold Nouwen schreef over Jef Teuwissen. het boek kan men bestellen rechtstreeks bij Jef via Mario mario.brouwers@telenet.be op aanvraag zal Jef het boek signeren wat het naslagwerk kompleet maakt.
het boek toont tal van mooie foto's (niet deze die je hier ziet op de blog) maar ook zeer veel uitslagen en natuurlijk de beschrijving van Jef zijn crossloopbaan met hoogte en laagtepunten en dat allemaal voor de prijs van 20 + eventuele verzendingskosten.
veel leesgenot
met de Matchless in 1959 te Hechtel
kampioen van Limburg bij de BLB, Rijkhoven 1959
Hechtel 1960 met de Norton
Beringen 1960, een smile, bloemen en in het zadel van een Goldstar, wat kan een mens zich nog meer wensen
Jef in aktie met de Goldstar 500 te Opglabeek 1960, vallen stond die dag blijkbaar niet op het menu zo te zien aan de uitrusting van Jef
Met zijn trouwe aanhang op de foto in 1960, ik denk uiterst recht Jef zijn broer en mekanieker François te herkennen
stijlvol op de BSAte Hechtel
hier op de voorflap van het boek over Jef schreef Leopold Nouwen van "Zandkliever tot Zandkoning" het is inderdaad zo dat Jef een lange weg heeft afgelegd naar de top met vallen en opstaan, toch heeft hij een geslaagde crossloopbaan achter de rug, hij draaide vlot mee aan de top van het crossgebeuren en dat leverde Jef de eer dat er over hem een boek werd geschreven.
Boekel In het midden Frans Goossens en links half in beeld Toon Karsmakers, op Husky. Te zien is een speciale aluminium tank waar elke zaterdag een half potje poets op werd gesmeerd. Een mooie tank, maar wel elke week poetsen.(info Peer Bijnen)
Dorst 1972 In het midden Frans Goossems, rechts 50 cc rijder Peter de Vries. Er staat al een foto van hem op het blog bij 50 cc in nederland.(info Peer Bijnen)
Deze foto's zijn in Beoly Engeland genomen tijdens een wedstrijd om het West Europees kampioenschap van de IMBA in 1972, uitslagen van IMBA wedstrijden uit die tijd zijn nog terug te vinden op internet. Frans rijd met N15, De belg Leon Martens rijd met B1.
B3 was Johan de Cuyper op CZ die te zien is op de voorlaatste foto juist achter N15 (info: met dank aan Jef wuyts)
Op de foto is inderdaad B1 te zien Leo Martens (tweede van rechts) uiterst links B2 is Andre Sevens en naast hem B4 Jef Wuyts (info: met dank aan Jef Wuyts)
mijn zwager Frans Goossens uit Eindhoven is van 1967 tot circa 1980 een bekende NMB crosser geweest,5x Nederlands kampioen in de 250cc. Eerste jaren op Bultaco Pursang daarna jaren op CZ, hij reed samen met Gerrit Does die ook reeds op de blog staat. Groeten Hans Lodewijks
dit mailtje ontving ik van Hans Lodewijks tezamen met een dozijn mooie foto's van weleer, hieronder kun je Frans Goossens aan het werk zien met het nr N39.
Bultaco Pursang
CZ 250
CZ Yellow tank
met de bloemen naar huis rijden is altijd prettig
concentratie voor de start, bij deze CZ zie je dat de voorste remtrommel aan de linkerkant is gemonteerd (origineel was de remtrommel aan de rechterkant) dat deed men vaak omdat daardoor de remkabel een mooiere boog kon maken en er zo minder gevaar was om klem te raken.
hier staat de remtrommel zoals origineel aan de rechterkant
weeral een podiumplaats
met de kampionstrui om gaat men altijd een beetje sneller
Hartelman en Wolsink, de leraar en de meester zo kunnen we het wel stellen, dat is wat ik opmaakte uit het mailtje van Peter Rietman, die een paar foto's van beide heren naar me toemailde.
Gerrit Wolsink was in die tijd woonachtig in Hengelo ( G ) en zijn mentor was Bennie Hartelman die in zijn glorie periode kampioen van Nederland is geweest bij de 500 cc'ers.
het palmares van de "Vliegende Tandarts" is toch wel indrukwekkend, hij reed op Suzuki, Husqvarna, Maico en Honda en op al deze merken wist hij het Nederlands kampioenschap binnen te halen in de 500cc klasse
1968 70 en 71 NK op Husqvarna 1973 NK op Maico 1974 76 77 78 NK op Suzuki 1982 84 NK enduro op Honda
1975 3 de plaats in het WK 500 1976 2 de plaats in het WK 500 1977 3de plaats in het WK 500 1979 2de plaats in het WK 500
en in totaal een groot dozijn GP overwinningen, daarvoor moet je toch tandards zijn met juist dat beetje meer
Bennie Hartelman mentor van Wolsink met het nummer H22
Gerrit Wolsink een hele grote ,ik heb samen met hem aan het starthek gestaan ik zag hem pas weer in het rennerskwartier.(Peter Rietman)
begin december worden er weer enkele classic motocross wedstrijden gereden in het noorden van Spanje, nl: op zaterdag 6 december in St Cebria de Vallelta (St Pol) en op maandag 8 december in St Coloma de Farners (op het circuit van Ronny Renders). Volgende reeksen staan op het programma: pre 60-65-70-75 en twin shocks. Verder is er een damesreeks en zijspannen (klassiek en modern). Als top op de bil is er de herkansing van het wk voor veteranen (+40 jaar met moderne motoren). Transport van de motoren kan eventueel gebeuren door Herman Verboven (0032.3 312 55 25). Voor verdere inlichtingen contacteert men best Ronny Renders op 0034.676 533 602 of op 30 november tijdens de History Day waar Ronny aanwezig zal zijn. Met sportieve groeten, Gie Geerinckx.
foto van André Syvertsen: met André op de Bultaco (30) de andere piloot zou Norbert Vermeiren moeten zijn op de Husqvarna(41)
een tip van Werner Castelijns: om een beetje in de stemming te komen, een retrofilmpje van Markelo cross in 1963, dit is te vinden op zijn oldtimer crosssite bij uitstek http://www.katesretropage.be/intro.html klik door op FILMPJES en maak je keuze
mooie en waardevolle foto omdat er veel piloten herkenbaar zijn, bekijk ze maar eens
Bijgaand een start-foto van de "Cross der Azen" te St Anthonis uit 1965 zoals deze destijds genoemd werd.
Van links naar rechts: Broer Dirkx, Vic Eastwood (34), Albert de Wit, Torsten Halmann, achter deze Ad Verhoeven, daarachter Jo Heijboer, Jeff Smith (E30), achter deze helm zichtbaar van Dick van Heugten dan Bennie Hartelman, Dave Bickers (E32) en daarachter Rolf Tibblin.
ter vergelijking een foto van meer dan 10 jaar eerder (1954) H1 = Hennie Rietman, H3 = Jan Clynck en achter Jan Clynck
Na het boek over Jef Teuwissen heeft Leopold Nouwen zijn schrijverstalent nu benut om een boek over René Baeten samen te stellen, hieronder alle nuttge gegevens:
Op 30 november 2008- tijdens de MX HISTORY DAY - http://www.mxhistory.be/ verschijnt er opnieuw een boek over oud- wereldkampioen René Baeten. Het boek heet : René Baeten- Ambassadeur van de motorcross. De prijs bedraagt 20 euro. Het bevat 184 pagina's en circa 65 foto's. Dit boek en het vorige boek(niet meer te verkrijgen) zijn totaal verschillend van mekaar : zowel tekst als foto's. Inlichtingen : gsm : 0478 93 80 38 of 0495 33 63 61 E-mail : Leopold.Nouwen@telenet.be of Lucypoelmans@telenet.be
Hier de omslagfoto van de nieuwe uitgave.
of de onderstaande foto in het boek zal voorkomen weet ik niet, maar om de foto's/dokumenten direct groot op het scherm te laten komen moeten er minimum 2 worden geplaatst, vandaar
Vader Marcel Verhaegen begon in 1947 bij de "liefhebbers" te crossen, dat was eigenlijke een illegale organisatie die wedstrijden organiseerde buiten de BMB om.
in 1950 stapte Marcel over naar de BMB en reed zich bijna iedere wedstrijd in de top 10, waaronder 94 maal in de top 3 en won bovendien de Grote Prijs van Duitsland 250 cc in Bruhl.
Marcel werd in 1956 en 57 Kampioen van België bij de "Inters" 250 cc of de kleine cilinders zoals men dat toen noemde.
en alsof dat nog niet genoeg was werd hij diezelfde 2 jaar ook kampioen bij de "Experts" trial kleine cilinders met een Salira die speciaal op de maat van Marcel was gemaakt door de fabriek (Salira werd in België geproduceerd)
en tot slot reed Marcel in 1959 ook nog de snelheidsrace van Beveren Waas op een AJS racer.
dat er motorbloed door de aderen van de Verhaegens stroomde is nu wel duidelijk met als gevolg dat zoon Walter eind 1967 ook aan de start stond van zijn motorcrossloopbaan die nu nog altijd bezig, want Walter rijd nu nog altijd wedstrijden bij de veteranen.
.
Marcel op de BSA 500 cc, het publiek kan zijn rijstijl blijkbaar apprecieëren
Marcel met met de Salira trialmachine, speciaal aangepast naar de wensen van Marcel, Salira was een produkt van de Lion Rapide - Salira fabriek uit Aalst, ze waren voorzien van een Villiers motor en de trialmachines hadden een versnellingsbak speciaal ontwikkeld voor het trialrijden
Walter Verhaegen al driftend met de Maico van een laatste naar derde plaats te Dison in 1969, waren er een paar ronden meer geweest dan zat er winst in daar in Dison .
prachtige aktiefoto van Walter Verhaegen uit 1969 te Hechtel waar Walter beide reeksen had gewonnen, spijtig genoeg werd hij de 2500 fr aan prijzengeld niet uitbetaald omdat de club failliet was en de deurwaarders de kassa hadden aangeslagen.
(wie meer wil lezen over Maico moet hier eens klikken, info zowel over baan als crossmachines http://www.maicorijdersclub.eu/ )
foto's en info: Walter Verhaegen / Marnix Vanslembrouck
om alle misverstanden te vermijden, Roger en Sylvie hebben geen verborgen relatie of wat dan ook, wat ze wel gemeen hebben is dat ik hun e-mail die ze zonden niet kan beantwoorden, om de een of andere reden krijg ik een bericht dat de mail niet kan afgeleverd worden. een van de oorzaken daarvan kan zijn dat hun mailbox overvol zit, of het is iets ander, in ieder geval probeer ik nu via de blog een antwoordje te sturen
Roger in het verre Chilli, ik zal een keer kijken of ik nog foto's van Jef Teuwissen heb om op de blog te plaatsen, wat je misschien niet weet is dat er een boek bestaat van Jef Teuwissen met als titel " van Zandkliever tot Zandkoning" met tal van foto's en anekdotes over zijn crossjaren, zeker de moeite om te lezen.
sportieve groeten etienne willems
Sylvie Vanham, ook Sylvie is niet te bereiken vanachter mijn PC, na een paar pogingen ben ik je een beetje uit het oog verloren moet ik eerlijk toegeven, je vraag heb ik hier liggen en zal er binnenkort werk van maken
sportieve groeten etienne willems
mochten er nog mensen zijn die op een of andere manier geen antwoord gekregen hebben op hun vraag, mail me nog een keer
hier een aantal mooie foto's, uit de jaren 50, van de Nederlandse piloot Cor Turk die me werden toegezonden door Hanneke Derksen. Cor Turk is namelijk de grootvader van de vriend van Hanneke en samen zijn ze op zoek naar meer foto en tekstmateriaal ivm Cor Turk.
de foto's die hier op de blog staan zijn reeds in hun bezit, maar er moet meer te vinden zijn, des te meer omdat Cor in 1958 kampioen van Nederland werd. het nummer N77 op de Matchless van Cor zal bij sommigen misschien een belletje laten rinkelen.
Cor Turk reed destijds bij de zgn. "liefhebbersbond" . ( RKZNMB)
(info: Bea en Jim Fierant
mochten er mensen zijn die info hebben dan kunnen ze met Hanneke doorover mailen via het E adres, met dank bij voorbaat
Peter Meekers heeft een aantal opmerkelijke items in zijn trofeënkast hangen, nml de motorcross WK truitjes van Brad lackey, Heikki Mikkola en van de Montesa rijder Kalevi Vehkonen. Peters vader, Georges Meekers, was indertijd de manager van de toen succesvolle Heikki Mikkola, meer hierover kun je lezen op de site http://www.heikkimikkola.be/site_mikkola/nl/biografie.htm
Foto's: Peter Meekers
Brad op een CZ en een dagje ouder
met de Honda, let op de handschoenen
Sportieve knapen
Heikki Mikkola, Brad Lakey en wie is die derde man ? de derde man op de foto met Brad Lackey en Heikki Mikkola is de Amerikaan Chuck Sun. Beste groeten van Guy Jamar
de WK schirts van Brad Lackey
een van de Mikkola WK truitjes
de WK trui van de Finse Montesa rijder Kalevi Vehkonen
Luc Deyaert reed als MCB piloot op diverse machines en zoals je kunt zien op de foto's deed hij dat met stijl.
foto's en tekst Luc Deyaert
Luc Deyaert op de Bultaco 325, foto dateert denk ik uit 1973, de moto was een ex GP machine van Jacky Wiertz en gekocht via Jerome Strobbe, dealer in Lovendegem, waar is die schone tijd gebleven?????
Luc op een maico 380 (ex Richard de Mulder) op de MCB cross te Wakken 1975 (moto is bouwjaar 73 of 74)
start van de MCB cross te Koekelare in 1975 met no 4 Tommelein no 5 Cassiers no 8 Deyaert no 10 Verhulst en de eeuwige starter Matton, wie kent ze nog ?
hier een foto uit oktober 1976 te Waarschoot (BLB) met de CCM
nog een foto met de CCM (bouwjaar 1975) de foto is genomen in Wakken 1976 bij de MCB dat "ding" ging voor die tijd heeeeel snel weet Luc zich nog te herinneren
Luc Deyaert in 1976 (no 8) tijdens MCB cross te zerkegem op 11/ 04 /76 met de Maico 400, in die tijd zijn eerste nieuwe crossmotor
Luc Deyaert op de CZ (bouwjaar ±1975 ), de cross was te Zerkegem en ingericht door de MCB op 08/ 04/79
hier 2 fotos van Luc Deyaert (no 26) op een Husqvarna 390 uit 1980 bij de MCB, plaats onbekend
Wie kent er Luc Deyaert nog en wie heeft er Theo Cornelis nog gekend waarmee Luc in Luxemburg nog tezamen heeft gereden maar die tijdens een cross te Mons of Nimes om het leven kwam ??
lees de oproep van Luc
in luxenburg (Kopstal) heb ik in 1995 tezamen gereden met een zekere Theo Cornelis die reed op een husky 4 takt, enkele weken later was ik op de GP zijspannen in Betekom als supporter van de gebroeders van Vlierberghe, daar reed Theo Cornelies 3e of 4e bij de nationalen, enkele weken later vernam ik het overlijden van Theo via de Motorgazet, dat ongeval gebeurde op de nat.cross te Mons of Nismes, weet er iemand waar en hoe dat ongeval gebeurde ??
In het jaar 1950 reed Hennie Rietman op het Belgische merk Sarolea.
Het werd een bijzonder succesvol jaar met oa. het kampioenschap van Nederland.
Op 2e paasdag 1950 in de motocross van de Brabançonne hier werd Rietman 2de achter de befaamde Engelsman Basil Hall op BSA
rond 19 mei 1950 werd Rietman 2de op de motocross der Bruulbergen ditmaal achter Liekens.
Hemelvaartdag 1950 landenwedstrijd England /Belgie en Nederland die werd gehouden op het befaamde circuit Duinrell.
Nederland won deze landenwedstrijd met RIETMAN / Baudoin en de Koning.
Ook won Rietman de finale in een spannende strijd tussen hem en Mingels
rond 16 Juni een mooie 4de plaats in de motocross van Winnerotte, achter Meunier Jansen en de Engelsman Hall was dit ook weer een mooie prestatie.
Begin Juli 1950 2de plaats tijdens de motocross Hoyoux ditmaal achter de Belg Pickart maar voor Meunier, Cox en Jansen.
Tijdens de motocross des Nations in 1950 te Zweden / Skillinggaryd schittert Rietman wederom en reed naar een 3de plaats.
Al deze mooie prestaties behaalde hij op het Belgische motormerk Sarolea, zou er in Belgie nog iets te vinden zijn oa foto's of wedstrijdverslagen.
Dan denk ik in de eerste plaats aan zijn tegenstanders Mingels, Jansen Cox, Liekens en bij de diverse Belgische motorclubs
Hennie Rietman was in die jaren toch een bekende motocrosser in Belgie en ik ben er bijna zeker van dat er ergens mooi materaal uit die tijd te vinden is.
Daarom doe ik een oproep aan al mijn Belgische motocross vrienden, kijk nog eens goed op zolder of er nog wat te vinden is en laat het mij weten.
nvdr: Peter Rietman is oa verzamelaar van alles wat met zijn oom Hennie Rietman te maken heeft.
foto's en tekst: Peter Rietman
Hennie Rietman met Sarolea 500
de beroemde Sarolea Monotube crossmotor
Basil Hall met de BSA Goldstar
Sarolea cross
Frans Baudoin op BSA
Sarolea Monotube crossmotor in zijn natuurlijke omgeving, deze motor was indertijd in het bezit van Guy Devleeshouwer.
In het jaar 1956 plaatste het Nederlandse motorweekblad MOTOR deze foto op de voor pagina, met de volgende tekst.
Op de Brusselse tentoonstelling exposeerde FN deze terreingeweldenaar, waarmede de Belgische fabriek het komende jaar een nieuw offensief zal inzetten met als toprijders MINGELS, BAETEN en RIETMAN,
foto's en tekst Peter Rietman
een close-up van de fabrieks FN 1956
Henny Rietman op de FN machine
Henny Rietman op de reklame folder van FN
Mingels (28) op de fabrieks FN gevolgd door René Baeten toen nog op de Sarolea (foto Marnix Vanslembrouck)
Henri Vromans, " ijzeren Henri " was zijn bijnaam, in 1963 werd de man uit Lommel kampioen van België bij de junioren 500 cc, de drie zonen van Henri deden ook hun zegje in het crossgeweld van de jaren 70 en 80, maar daarover later meer.
Henri Vromans met de mooie ESOmetisse in 1965
Henri stijlvol met de Husqvarna
wie niet graag zand tussen de tanden heeft lost dat op deze manier op
Henri Vromans tijdens de landencross met teamgenoot Roger De Coster
de zonen van Jozef hadden duidelijk de crossmicrobe doorgekregen van hun vader, dankzij Rudi Put die bij Sylvain Liebens in Diepenbeek eens binnenwipte en daar een aantal mooie foto's wist te selecteren van de gebroeders Liebens.
Firmin Liebens in aktie
Firmin Liebens met de kampioenetrui in 1964
Sylvain Liebens (46) met de Husqvarna in 1969, wie is de andere piloot met nr 48 ? info Albert leeten: nr 48 is Henri Bosmans
Sylvain Liebens te Clipet in 1970
paniek bij de Liebens, Sylvain reed zich vast en vader Jozef (links)en broer Sylvain (rechts) trachten de situatie recht te zetten.
vader Jozef tracht alles in goede banen te leiden, Sylvain (32) probeert zijn achtervolger los te schudden info Albert Leeten:nr71 is Armand Pirson
start van de junioren 500cc te Borgloon in 1968 op de foto zijn te zien vlnr: Roger Van De Broeck (45) Louis Megens (35) achter Megens, Harry Everts , Gilbert De Roover op CZ (93) en Sylvain Liebens (32) wie zijn de anderen ?? info Albert Leeten: nr10 is Jos Vangerven,nr 75 is Paul Jamoul
Hechtel 1968 junioren 500cc, kopstart voor Guido Surinx (30) Sylvain Liebens (32) zit nog op de motor maar nr 40 met de CZ 2 pijper is al afgestapt wegens te veel slijk, ( correctie, Rudi Put deelt me mee dat het geen "slijk" is maar zand en ik moet hem gelijk geven want we zitten, zoals hij zegt, in de Limburg waar er inderdaad meer zand dan slijk is) ook in het zand is recht blijven de boodschap info Albert Leeten: nr40 met CZ is Jan Weytjens en nr 44 is Willy Dassen
Genk 1969 of 70, juniores 500 cc , Sylvain Liebens (46) neemt de kop bij de start, helemaal rechts met nr 27 zou Louis van Velthoven moeten zijn info Rudi Put /Albert Leeten: nr 27 is Louis Vanvelthoven
foto's en info: Rudi Put / Sylvain Liebens, bijkomende naaminfo Albert Leeten