het is zover, de CZ heeft zijn wederoptreden gemaakt in het mulle zand, en geloof me, alle arbeid was de moeite waard, want zeg nu zelf, een ritje op een crosser van 1964 die op alle toerentallen even hard wegtrekt en een vering die meer dan zijn werk doet, meer moet dat niet zijn.
ik zou er nog een paar bladzijden kunnen over schrijven maar dat zou eentonig worden, beter dan duizend woorden zijn een paar foto's, veel spektakel is er nog niet te zien, het was trouwens zo'n kleine 25 jaar geleden dat ik nog in het zadel van een CZ zat, maar het viel allemaal goed mee, de armen en benen hielden goed stand, enkel aan de rugspieren moeten nog wat gewerkt worden.
ik heb nog een paar foto's van vroeger (1984 ) teruggevonden met de toenmalige CZ 380 en heb ze onderaan toegevoegd.
normaal was de eerste confrontatie in wedstrijdverband voorzien op 13 april in Ranst maar deze dag heb ik andere plichten te vervullen en de aftrap is verschoven naar 4 juli in Wommelgem.
PS: voor ik het vergeet: dank aan de mensen die me met raad en daad hebben bijgestaan tijdens de restauratie
een streepje zand doen opvliegen aan het achterwiel, daar keek ik vroeger altijd naar toen ik als klein mannetje naar de echte crossers ging kijken, en hoe hoger het zand opvloog des te hoger schatte ik de kwaliteiten van de piloot
een beetje uit het zadel komen voor het kleine sprongetje die eventueel kan komen, bij het paardrijden noemt men dat "verlichte zit"
een beetje balanceren om het spel in evenwicht te houden
voet vooruit voor het geval je hem dringend nodig hebt
nog een keer het bergje op ....
en dan nog even poseren voor de fotograaf
dit is een foto uit 1984 met de CZ 380, iedere zondagmorgen werd er gereden om de stress van de voorbije weg te werken, of de "kater" van de vorige avond te verjagen
toen kon er bijna overal nog gereden worden zonder veel problemen, zoals hier in de putten van Ampe te Egem