Over mijzelf
Ik ben Pierre Vanstipelen, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Priet.
Ik ben een man en woon in Bilzen (België) en mijn beroep is Gepensioneerd.
Ik ben geboren op 11/02/1951 en ben nu dus 73 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Schilderen en Tuinieren.
In tekenen en schilderen kan ik mijn passie voor al het mooie kwijt. Mijn kleinkinderen Pieter en Lena zijn mijn oogappels. Tevens ben ik voorzitter van de Kunstkring Alkanna. Mijn specialisatie inzake schilderen is portret, dierenportret & architectuur
Gastenboek
  • Fijne zaterdag
  • Lieve groetjes.mooie tekeningen.
  • Militaire begraafplaaats te Waregem
  • Leg de puzzel zelf in elkaar.
  • Muziek Box Joe Cocker

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)
  • Inhoud blog
  • Pastelportret: Britney en Sandey fase 2 deel 1
  • Pastelportret: zusjes Goffin: Britney en Sandey Fase 1 deel 5
  • Pastelportret van Sandy en Britney: fase 1 / deel 4
  • Pastelportret: Sandy & Britney Fase 1 / deel 3
  • Pastelportret - Zusjes Goffin Britney en Sandy: Fase 1/ deel 2
  • Pastelportret: Zusjes Goffin: Sandy en Britney / Fase 1: deel 1
  • Pastelportret:Zusjes goffin
  • Nieuwjaarswensen en voornemens voor 2012
  • Kerstkaarten 2011
  • Pastelportret: Voorontwerpen voor het portret van Sandy en Britney
  • Pastelportret zusjes Goffin: de voorontwerpen
  • Pastel Portret: Zusjes Goffin: Voorontwerp 1 & 2
  • Pastel Zusjes Goffin
  • Pastelportret: Zusjes Goffin
  • Pastel portret Eliona: Eindafwerking
  • Pastelportret Eleonora: Fase 2 / deel 6
  • Pastelportret Eleonora: Fase 2 / deel 5
  • Pastelportret: Eleneora: fase 2 / deel 4
  • Terug Online???
  • Opnieuw opstarten
  • Pechdag of rotdag
  • Pastel portret Eliona: Fase 2 / deel 3
  • Pastel: Portret van Ileona: fase II /deel 2
  • Pastel: Portret van Ileona: fase II /deel 1
  • Pastel: Portret van Ileona: fase I /deel6
  • Fijne Feestdagen
  • Pastel portret Eliona: Fase 1 / deel 5
  • Pastel portret Eliona: Fase 1 / deel 4
  • Ontwerp: Pastel portret van Eliona: Fase 1/deel 3 opzet van het gezicht
  • Hernia
  • Pastel portret Eliona: fase 1 / deel 2
  • Pastel: Ontwerp: Portret van Eliona
  • Pastel: Portrt van Eliona: Fase 2/ Voorontwerp 2
  • Pastel: Portrt van Eliona: Fase 2/ Voorontwerp 2
  • Pastel: Portret van Ileona: fase Voorontwerp II
    Toplijst TopSiteGuide.bestblogs.blogs.seniorennet.be/pierre1951
    TopSiteGuide.bestblogs pierre1951
    Zoeken in blog

    Foto
    Welkom op mijn blog!
    Mijn favorieten
  • Maaike's creatief blogje
  • Weerspreuken
  • Laathi
  • Viva & Dreke
  • Bomi
  • Klaproosje 1
  • Casawivi
  • lana
  • Altijd welkom bij fritske3- hoe leer ik tekenen
  • Joeltje/route 66
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zoeken in blog

    Zoeken met Google


    Laatste commentaren
  • Lieve groetjes (annelien)
        op Pastelportret van Sandy en Britney: fase 1 / deel 4
  • Lieve groetjes (annelien)
        op Pastelportret: Britney en Sandey fase 2 deel 1
  • Zonnige groetjes (annelien)
        op Pastelportret: zusjes Goffin: Britney en Sandey Fase 1 deel 5
  • Lentegroetjes (annelien)
        op Pastelportret: Sandy & Britney Fase 1 / deel 3
  • Goedemorgen blogmaatje (annelien)
        op Pastelportret - Zusjes Goffin Britney en Sandy: Fase 1/ deel 2
  • Dag blogmaatje (annelien)
        op Pastelportret - Zusjes Goffin Britney en Sandy: Fase 1/ deel 2
  • zondaggroetjes (annelien)
        op Pastelportret van Sandy en Britney: fase 1 / deel 4
  • Lieve weekendgroetjes (annelien)
        op Pastelportret: Sandy & Britney Fase 1 / deel 3
  • Lieve groetjes (annelien)
        op Pastelportret - Zusjes Goffin Britney en Sandy: Fase 1/ deel 2
  • Bijna weekend (annelien)
        op Pastelportret: Sandy & Britney Fase 1 / deel 3
  • Blog als favoriet !
    Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)
  • Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)
  • E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)
  • Pastel- en andere tekeningen
    Genieten en laten genieten van Kunst
    Mensen laten genieten van Kunst en iets mogen meegeven over mezelf, mijn hobby en mijn passie is het mooiste dat er bestaat.
    13-11-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fase 5b: rechterzijde van de achtergrond
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Om duidelijk te maken hoe de achtergrond links geëvolueerd is laat ik vandaag nog eens de rechterkant van het schilderij zien. Aan deze kant is er praktisch niets verandert aan de achtergrond.  Je ziet dan ook duidelijk dat er in een eerste opzet alleen een ondergrond kleur enkele donkere vlekken worden aangegeven. Ook kan je in de rechterbovenhoek zien hoe ik begonnen ben met een gedeelte van de achtergrond te tekenen die loskomt van de bestaande muur. Dit stuk zal in de volgende fase nog duidelijker uitgewerkt worden.
    Je kan je mischien afvragen waarom komt dit vrijwel onbewerkt stuk schilderij nu nog naar voren? Wel het is mijn bedoeling om u te laten zien wat er allemaal gebeurt is in deze verschillende fases. Het grote voordeel dat ik nu haal is dat ik met de wetenschap die ik opgedaan heb in de vorige fases iets sneller naar een resultaat kan werken. Dit wil niet zeggen dat ik bepaalde stappen ga overslaan. Neen want dan zou de achtergrond aan deze zijde niet overeenstemmen met de andere kant. En het is belangrijk dat ook in de achtergrond een eenheid aan wezig is.
    Je kan je ook afvragen waarom dan niet de gehele achtergrond ineens doen.? Ook hier is er een zeer eenvoudige verklaring ik heb namelijk steeds rustig mijn tekenhand op de rechterkant van het schilderij kunnen laten steunen. Hier was nog maar de ondergrond schildering aanwezig (gezien ik rechtshandig ben). Toch dien je steeds een zachtpapier onder je hand te leggen omdat  je anders door het vocht dat steeds aanwezig is (hoe miniem ook) in je handen de ondergrond onherroeplijk zou beschadigen. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik sommige achtergronden ineens afwerk (bij landschappen is dat meestal het geval) en dan gebruik ik een steunlat om mijn hand te laten rusten.
    Dit gedeelte van de uitleg is niet specifiek voor de vijfde fase maar vind ik ze wel belangrijk genoeg om vandaag hierover iets uit te wijden. Je kan nu heel goed de twee verschillende stukken achtergrond kunt bekijken en de evolutie waarnemen.
    Morgen ga ik uitleggen wat er allemaal gewijzigd is aan de deur.

    13-11-2005 om 13:10 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    12-11-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fase 5A: achtergrond
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zoals reeds verschillende malen beschreven kan je vandaag nogmaals een indruk opdoen van de wijzigingen in de achtergrond aan de linkerkant van het schilderij.
    Op dit moment is deze voor mij perfect zoals ik hem zou willen. Je kan nu ook goed de verschillende onderdelen in deze achtergrond onderscheiden. Zo zie je bijvoorbeeld zeer goed dat de lichtste delen op de donkere ondergrond zitten en dat er nogal wat kleurverschil is in deze delen. Waar ik bijzonder hard aan gewerkt heb en wat je niet zo goed zult zien is het aanbrengen van de verschillende kleuren op deze achtergrond. Maar en dat is voor mij enorm belangrijk, zelf voel ik nu een voldaanheid binnen dit stuk van het schilderij. Hoe dat komt kan ik niet uitleggen. Maar ik denk dat er verschillende dingen de oorzaak zijn maar een van de belangrijkste factoren de kleur en de eenheid die ik voor ogen heb er nu zijn. Door iets meer warme tinten te gebruiken (aardekleuren) is er een gevoel ontstaan dat je enkel maar krijgt wanneer je schilderij de richting uitgaat die je eigeliijk wil. Laat het me maar eenvoudig zeggen dat je schilderij, je een goed gevoel geeft.
    Een zaak dient er nog bij te komen. Er moeten nog iets meer oplichtende delen in deze achtergrond komen. Hierdoor zou er een nog zonniger effect optreden.
    Het rechtergedeelte van de achtergrond ga ik nu in de volgende fase afwerken. Deze kant zal iets lichter en nog iets warmer van kleur worden omdat op dit gedeelte de zon een nog grotere inpact heeft.
    Tot slot wil ik de aandacht vestigen op het lichter gedeelte rechtsboven in de achtergrond. Hier komt een groot gedeelte van de achtergrond los van de muur en dit wil ik in de volgende fase iets meer uiwerken.
    De stenen aan de onderkant van de muur zijn gebleven zoals in de voorgaande fase omdat ik vind dat dit onderdeel vrij goed is weergegeven.
    Morgen wil ik specifiek de deur uitlichten en bespreken.

    12-11-2005 om 12:19 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    11-11-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fase 5: "Deur van een Moskee"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In deze fase wordt een hele reeks onderdelen verder afgewerkt. In feite gaat het om de volledige deur en de deuromlijsting maar ook over het fronton en het venster boven de deur. Je zal nu ook duidelijk zien dat er niet voor niets een aantal onderdelen in de vorige fases uitvergroot werden. Wat ik steeds benadrukte in de vorige fases: namelijk het belang van licht en schaduw en het juist uit tekenen van de architectuur van dit onderwerp zul je nog beter te zien krijgen  in deze en de laatste fase. Het is voor dit soort schilderijen steeds zo dat je een zeer goede basistekening dient te maken. Een basistekening waarin je vrijwel alle moeilijkheden qua architectuur tot een minimum herleid hebt. Waardoor de uitwerking een stuk eenvoudiger wordt. Maar en dat is zeer belangrijk, je moet de wetten van het perspectief juist toepassen samen met een juist kleur gebruik, dit om de verschillende onderdelen tot hun recht te laten komen in een geheel. Je zult nu ook duidelijker kunnen zien waarom het zo noodzakelijk was om bv de onderkant van de boog zo juist mogelijk weer te geven. De deur zelf is nog een verhaal op zich. Hier zal je nu ook duidelijker de lichtste en donkerste vlekken zien wat voor dit onderdeel een hele verruiming qua kleur maar ook qua afwerking zal betekenen.
    Tenslotte is natuurlijk ook het venster boven de deur onder handen genomen. Nu zal je duidelijker zien wat er allemaal gewijzigd is ten opzichte van de vorige fases. De muur en stenen aan de rechterkant zijn nog niet helemaal af maar en daarom heb ik dit laten zitten in deze fase je zult hier ook weer de ondergrond van deze muur voor de volledige afwerking te zien krijgen. Een afwerking die in fase zes volledig overlopen wordt. Ook zal je dan de voorgrond (vloer) voor de deur in zijn eindstadium kunnen zien .
    Morgen wil ik beginnen met een uitvergroting van de achtergrond links.

    11-11-2005 om 12:15 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    10-11-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fase4B: Fronton boven deur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag iets meer over het bovenste gedeelte van het deurfronton. Zoals je kan zien heb ik nu voor een groot gedeelte de linkerzijkant van het schilderij bewerkt. Ook de balken onder het venster zijn iets beter uitgewerkt. Hierdoor krijgt het geheel een meer definitieve vorm. De verschillende onderdelen van het fronton zijn nu duidelijk te onderscheiden en ook zijn de plaatsen waar reeds een aftakeling bezig is beter naar voor gebracht. Om de vormen beter te laten uitkomen heb ik de schaduw- en de lichtkanten goed aangebracht. Door middel van deze belichtingsvormen kan je de uitstekende delen maar ook de terug springende delen goed onderscheiden. Zo kan je duidelijk zien dat dit bovenste gedeelte uit een aantal ribben bestaat en dat deze ribben weer in verschillende vlakken liggen. De verschillende vlakken worden  met elkaar verbonden door een boogvormig (hol) overgangsstuk.
     Ook de boog boven de deur is nog verder uitgewerkt en de onderkant van deze boog is nog iets duidelijker aangegeven. Je mag die onderkant ook weer niet te duidelijk weergeven want dat zou onnatuurlijk overkomen.Gezien dit onderdeel voor een groot gedeelte in de schaduw zit. De tegels heb ik bijgewerkt en in het bijzonder de plaatsen waar er tegels afgevallen zijn. Dit lijkt allemaal van zelf sprekend maar toch dien je aan deze "kleinigheden" de nodige aandacht te geven. Bijzonder moet je op die plaatsen spelen met licht en schaduw om weer die driedimensionaliteit haar rol te laten spelen.
    Tot slot wil ik er op wijzen dat in het bovenste venster een redelijk donker stuk is aangebracht.
    Waarom dit gedeelte reeds zo donker is zal je in de volgende fase nog duidelijker kunnen zien. Ook heb ik iets meer werk gemaakt van de kader rond dit venster. Hierdoor krijg je nu toch een iets realistischer beeld van dit venster. Maar hier zal in de volgende fase nog redelijk wat werk aan zijn alvorens het mijn goedkeuring kan wegdragen.
    Vanaf morgen zal de vijfde fase bekeken worden. Een fase waarin voornamelijk de deur en de omlijsting, tegeltjes en het raam boven de deur onder handen zullen worden genomen.

    10-11-2005 om 15:02 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    09-11-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fase 4A:afwerken vna tegels en bovengedeelte
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag wat meer uitleg over de verschillende onderdelen die in het gedeelte boven de deur verscholen zitten.
    In de eerste plaats heb ik nog wat gewerkt aan de kleuren van de tegeltjes. De mooie blauw-grijs-groene tint heb ik verkregen door lang te zoeken naar de juiste pastels. Tenslotte heb ik dit gevonden in een speciale reeks die een bepaalde fabrikant in zijn collectie heeft. Ook de goudkleur is bijzonder goed aan het slagen en geeft inderdaad die  vergulde of gouden schijn weer die zo rijkelijk aanwezig is in dit soort gebouwen. Het is toch opmerkelijk dat men reeds jaren met een bepaald medium schildert en steeds tot bevredigende oplossingen komt. Doch op een bepaald moment komt men echter tot de vaststelling dat er enkele zaken voor verbetering vatbaar zijn. Waardoor men genoodzaakt is om opnieuw op ontdekking te gaan. Wel dit schilderij noopte mij tot die ontdekkingsreis omdat er kleuren waren die ik niet in mijn palet kon terug vinden. Door te gaan zoeken in de produkten bij verschillende fabrikanten heb ik een aantal opmerkelijke vondsten gedaan. Die vondsten hebben mijn mogelijkheden :met pastel voor een groot gedeelte uitgebreid.
    Het tweede item dat ik in de schijnwerper wil plaatsen zijn de twee figuren die in het midden van het fresco zijn aangebracht. De juiste betekenis van deze twee elementen weet ik nog niet. Mocht iemand van de bezoekers een verklaring voor deze twee zaken hebben dan wil ik dit graag vernemen. Het eerste element is een soort ster die in dezelfde kleur blauw-grijs-groen uitgewerkt is. Je zou bijna zeggen dat het een joodse ster is .Maar dat kan volgens mij niet gezien dit onderwerp een deel van een moskee en niet van een synagoge is. Het tweede element is nog moeilijker te omschrijven en te ontrafelen. Ook weer in dezelfde kleuren als de ster en volgens mij lijkt het op een blad. Welk soort blad en wat het betekend weet ik niet.
    Daarom nogmaals de vraag indien iemand een verklaring voor deze tekens heeft dan ben ik een en al oor.
    Morgen wil ik nog een uitleg geven over de wijzigingen in de boog en het uitwerken van van het bovenste gedeelte van het deurfronton.

    09-11-2005 om 16:57 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    08-11-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fase 4: "Deur van een moskee"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In deze fase ben ik begonnen met enkele kleinere details aan te zetten zodat de laatste stappen in het volledig afwerkingsproces kunnen aangevat worden.
    Ik heb nogmaals verder gewerkt aan het linker deel van het schilderij en meer bepaalt het gedeelte boven de deur. Het belangrijkste gedeelte is ook hier weer om de verschillende onderdelen van de deuromlijsting goed te laten uitkomen.  En het zal wel de zoveelste herhaling zijn dat het voornaamste punt op dit moment is de driedimensionaliteit verder naar voor te brengen. In dit geval zal je zien dat het gedeelte onder het venster en de twee kleine versieringen in het midden van de boog verder uitgewerkt zijn. Maar en dat is zeer belangrijk in dit schilderij de kleuren van de tegelstjes zijn nogmaals bijgewerkt en versterkt.
    Om toch weer een goed zicht te geven op deze verbeteringen ga ik een redelijke vergrote weergave maken van deze details.
    Iets wat nog zeer belangrijk is voor deze werkwijze is dat nu praktisch de gehele linkerkant van het schilderij afgewerkt is (tot net voor de eindbewerking). Hierdoor is het iets eenvoudiger om de rechterkant die eigenlijk een spiegelbeeld dient te zijn van de linkerkant verder af te werken.
    Waarom werk ik zo hard aan dit linkergedeelte en niet meer aan bv de deur?
    Wel zoals ik reeds zei in zulke tekening is het belangrijk om de technische kant van het onderwerp juist weer te geven. Daarom werk ik ook de linkeromlijsting zo ver uit omdat het dan redelijk eenvoudig is om de rechterkant die het spiegelbeeld is, te construeren. Het is natuurlijk niet de bedoeling om een exacte copie te maken aan de rechterkant, want de verwering en de aftakeling der materialen is niet helemaal gelijktijdig en hetzelfde aan beide kanten.
    Maar en hier leg ik de nadruk op de architectuur is wel gelijk geweest bij de bouw van deze omlijsting.
    Waarom links en niet rechts als eerste deel tijdens het schilderen?
    Wel dat heeft te maken, zoals ik reeds uitlegde, met mijn manier van werken. Ik ben rechtshandig en als ik dan eerst de rechtsekant van een tekening maak dan zit ik steeds met mijn hand in het reeds getekende en of geschilderde  gedeelte.
    Morgen ga ik de uitvergroting van het bovenste medailon bespreken.

    08-11-2005 om 14:06 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    07-11-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fase 3C: tegeltjes boven de deur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag een woordje uitleg over de tegels die boven de deur zitten. Zoals je weet heb je in de zuiderse landen zoals Turkije en Marokko veel gebouwen en openbare plaatsen die versiert zijn met van die aardewerk tegeltjes.Veel van die versieringen zijn reeds duizenden jaren oud en hebben nog steeds een formidabele glans. Deze gebakkken en geglazuurde tegels vormden een hele uitdaging om te tekenen en het was de eerste keer dat ik zo'n mozaïekplaat zou tekenen. De tekening is iets anders dan op het origineel ontwerp maar en dat is belangrijk het huidige ontwerp geeft zeer goed de bestaande toestand weer. De tegels die je hier ziet zijn in hun eerste kleurfase en hebben nog niet die kleurintensiteit die ik hoop te krijgen. Door het toepassen van een speciale techniek heb ik geprobeerd om de kleuren zo realistisch mogelijk weer te geven. De gouden figuur die over het hele medaillon loopt heeft nog niet die intensiteit die ik voor ogen heb. Wat je wel goed kunt onderscheiden is dat ook dit onderdeel van het geheel stevig te lijden heeft gehad van verwering en aftakeling. Er zijn enkele tegeltjes weg en de boog boven de deur vertoont verschilllende onregelmatigheden.
    Tot slot kan je zien dat er ook een eerste aanzet gegeven is aan het bovenste stuk van het portaal deze dwarsbalken dienen echter nog een redelijke afwerking te krijgen alvorens zij kunnen meewerken om een geslaagd eindresultaat te krijgen.
    Aan de overige onderdelen is niet verder gewerkt en deze zullen in de volgende fase iets duidelijker onder handen genomen worden

    07-11-2005 om 13:34 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • Fijne zaterdag
  • Lieve groetjes.mooie tekeningen.
  • Militaire begraafplaaats te Waregem
  • Leg de puzzel zelf in elkaar.
  • Muziek Box Joe Cocker

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)

  • Archief per week
  • 05/03-11/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 03/10-09/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005

    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Mijn favorieten in Kunstgroep
  • SeniorenNet.be
  • fonsmacharis

  • Willekeurig SeniorenNet Blogs
    goldangel
    blog.seniorennet.be/goldang
    Startpagina !


    Welkom op mijn blog!
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    We zijn de 19de week van 2024
    Archief per week
  • 05/03-11/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 03/10-09/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Startpagina !

    Zoeken in blog


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    spriet
    blog.seniorennet.be/spriet
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    historicmotorraces
    blog.seniorennet.be/histori


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!