Over mijzelf
Ik ben Pierre Vanstipelen, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Priet.
Ik ben een man en woon in Bilzen (België) en mijn beroep is Gepensioneerd.
Ik ben geboren op 11/02/1951 en ben nu dus 73 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Schilderen en Tuinieren.
In tekenen en schilderen kan ik mijn passie voor al het mooie kwijt. Mijn kleinkinderen Pieter en Lena zijn mijn oogappels. Tevens ben ik voorzitter van de Kunstkring Alkanna. Mijn specialisatie inzake schilderen is portret, dierenportret & architectuur
Gastenboek
  • Fijne zaterdag
  • Lieve groetjes.mooie tekeningen.
  • Militaire begraafplaaats te Waregem
  • Leg de puzzel zelf in elkaar.
  • Muziek Box Joe Cocker

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)
  • Inhoud blog
  • Pastelportret: Britney en Sandey fase 2 deel 1
  • Pastelportret: zusjes Goffin: Britney en Sandey Fase 1 deel 5
  • Pastelportret van Sandy en Britney: fase 1 / deel 4
  • Pastelportret: Sandy & Britney Fase 1 / deel 3
  • Pastelportret - Zusjes Goffin Britney en Sandy: Fase 1/ deel 2
  • Pastelportret: Zusjes Goffin: Sandy en Britney / Fase 1: deel 1
  • Pastelportret:Zusjes goffin
  • Nieuwjaarswensen en voornemens voor 2012
  • Kerstkaarten 2011
  • Pastelportret: Voorontwerpen voor het portret van Sandy en Britney
  • Pastelportret zusjes Goffin: de voorontwerpen
  • Pastel Portret: Zusjes Goffin: Voorontwerp 1 & 2
  • Pastel Zusjes Goffin
  • Pastelportret: Zusjes Goffin
  • Pastel portret Eliona: Eindafwerking
  • Pastelportret Eleonora: Fase 2 / deel 6
  • Pastelportret Eleonora: Fase 2 / deel 5
  • Pastelportret: Eleneora: fase 2 / deel 4
  • Terug Online???
  • Opnieuw opstarten
  • Pechdag of rotdag
  • Pastel portret Eliona: Fase 2 / deel 3
  • Pastel: Portret van Ileona: fase II /deel 2
  • Pastel: Portret van Ileona: fase II /deel 1
  • Pastel: Portret van Ileona: fase I /deel6
  • Fijne Feestdagen
  • Pastel portret Eliona: Fase 1 / deel 5
  • Pastel portret Eliona: Fase 1 / deel 4
  • Ontwerp: Pastel portret van Eliona: Fase 1/deel 3 opzet van het gezicht
  • Hernia
  • Pastel portret Eliona: fase 1 / deel 2
  • Pastel: Ontwerp: Portret van Eliona
  • Pastel: Portrt van Eliona: Fase 2/ Voorontwerp 2
  • Pastel: Portrt van Eliona: Fase 2/ Voorontwerp 2
  • Pastel: Portret van Ileona: fase Voorontwerp II
    Toplijst TopSiteGuide.bestblogs.blogs.seniorennet.be/pierre1951
    TopSiteGuide.bestblogs pierre1951
    Zoeken in blog

    Foto
    Welkom op mijn blog!
    Mijn favorieten
  • Maaike's creatief blogje
  • Weerspreuken
  • Laathi
  • Viva & Dreke
  • Bomi
  • Klaproosje 1
  • Casawivi
  • lana
  • Altijd welkom bij fritske3- hoe leer ik tekenen
  • Joeltje/route 66
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zoeken in blog

    Zoeken met Google


    Laatste commentaren
  • Lieve groetjes (annelien)
        op Pastelportret van Sandy en Britney: fase 1 / deel 4
  • Lieve groetjes (annelien)
        op Pastelportret: Britney en Sandey fase 2 deel 1
  • Zonnige groetjes (annelien)
        op Pastelportret: zusjes Goffin: Britney en Sandey Fase 1 deel 5
  • Lentegroetjes (annelien)
        op Pastelportret: Sandy & Britney Fase 1 / deel 3
  • Goedemorgen blogmaatje (annelien)
        op Pastelportret - Zusjes Goffin Britney en Sandy: Fase 1/ deel 2
  • Dag blogmaatje (annelien)
        op Pastelportret - Zusjes Goffin Britney en Sandy: Fase 1/ deel 2
  • zondaggroetjes (annelien)
        op Pastelportret van Sandy en Britney: fase 1 / deel 4
  • Lieve weekendgroetjes (annelien)
        op Pastelportret: Sandy & Britney Fase 1 / deel 3
  • Lieve groetjes (annelien)
        op Pastelportret - Zusjes Goffin Britney en Sandy: Fase 1/ deel 2
  • Bijna weekend (annelien)
        op Pastelportret: Sandy & Britney Fase 1 / deel 3
  • Blog als favoriet !
    Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)
  • Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)
  • E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)
  • Pastel- en andere tekeningen
    Genieten en laten genieten van Kunst
    Mensen laten genieten van Kunst en iets mogen meegeven over mezelf, mijn hobby en mijn passie is het mooiste dat er bestaat.
    19-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vandaag enkele opmerkingen voor de blogmeester
    Ik merk de laatste tijd dat het moeilijk wordt om een bericht in te sturen in gastenboekjes. Sinds het invoeren van de veiligheidscode krijg ik om de haverklap de melding sorry u hebt uw bericht te snel ingestuurd of u hebt de code verkeerd ingegeven. Wel ik moet zeggen dat ik het niet eens ben met de opmerkingen en ik heb gemerkt dat verschillende medebloggers reeds nieuwe gastenboekjes hebben ingezet om van dit euvel af te komen. In sommige gastenboekjes kan je dan geen button meer nalaten en dat is ook vervelend. Ik zou bij deze willen vragen of er nog bloggers zijn die met dit euvel te kampen hebben of hadden en hoe zij dit opgelost hebben zonder een nieuw gastenboek in te schakelen. Je kan steeds je antwoord kwijt via mijn gastenboek of e-mail.
    Alvast vriendelijk bedankt.
     
    Priet


    Zij die iets meer willen weten over tekenen en schilderen in het algemeen en Pastelschilderen in het bijzonder, zijn altijd welkom op mijn Blog. Vriendelijke groeten Priet

    19-02-2006 om 18:49 geschreven door priet  


    >> Reageer (2)
    18-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pastelschilderij: Kleed en stoel fase1/deel4
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zoals gisteren reeds gezegd ga ik vandaag een beetje uitleg geven bij het aanvatten met het echte schilderwerk.
    Ik probeer steeds een schilderij te analyseren eer ik met het schilderwerk begin. Dit heeft niets te maken met al hetgeen ik reeds beschreven heb over dit werk. Dit heeft te maken met het schilderen en met het toepassen van de verschillende onderdelen waaruit het schilderij bestaat. Ook is het belangrijk om te weten met welke materialen waar je mee werkt en welke problemen deze materialen met zich kunnen meebrengen.
    De meeste schilderijen die een landschap als onderwerp hebben bestaan uit drie delen een achter-, midden- en een voorgrond. Een stlilleven zoals dit wat ik nu aan het maken ben heeft dit ook, maar in beperktere mate. De achtergrond in dit schilderij is natuurlijk goed te onderscheiden. Dit is de hele achterwand. De voorgrond is ook goed te onderscheiden dat is de stoel, het kleed en de schoenen. Wat is hier het middengedeelte (om een goed diepte zicht te krijgen)?  Wel dat noem ik het schilderijtje dat naast de deur hangt. Waarom zul je mischien wel vragen? Wel omdat het kleed voor het schilderij hangt en door de detailering van dit schilderijtje iets minder goed uit te werken ga ik dit tussen gedeelte iets duidelijker weergeven. Je kan dit schilderij ook zonder tussen- gedeelte  afwerken maar dan heb je als nadeel dat het schilderij vlak gaat uitzien. En dat wil ik niet . Het grote voordeel is dat je door het schilderij op te bouwen zoals ik voorstel en ga doen je nog meer een ruimtelijk gevoel krijgt als je dit schilderij gaat bekijken.
    Om dit te illustreren kan je op de tekening zien dat ik begonnen ben met de achtergrond op te zetten. Je ziet duidelijk de donkere schaduw van de mouw van het kleed en een eerste aanzet van de houten muur. Om een goede eenheid in kleur te bekomen heb ik gekozen voor een lichtgrijs getint papier waardoor ik wat kan spelen met de kleuren in de aanvang van het schilderen.
    Er is nog een reden waarom ik met de achtergrond begin en dat is het materiaal zelf maar daar schrijven we morgen weer wat over en tegelijkertijd zie je dan ook de vooruitgang van het schilderij.

    18-02-2006 om 15:12 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    17-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pastelschilderij: Kleed en stoel fase 1/deel 3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag wil ik wat meer uitwijden over de verschillende kenmerken van deze compositie. Ook wil ik de in voorgaande dagen besproken perspectiefwetten op dit ontwerp toepassen.
    Als eerste punt wil ik nog even herhalen dat ik gisteren door middel van de diagonalen het middenpunt van mijn schilderij heb bepaalt en ook gezorgd heb voor een goede compositie.
    Als tweede punt zie je vandaag op de foto verschillende rode lijnen, die redelijk belangrijk zijn in de opbouw van het schilderij.

    - Je kan duidelijk zien dat de ooghoogte of de horizon iets onder het middenpunt van het schilderij valt. Waarom op die plaats en niet hoger of lager wel om de eenvoudige reden dat ik dit een zeer goede plaats vind om in dit geval de ooghoogte te leggen. Het is natuurlijk ook zo dat door de wetten van het perspectief, je de ooghoogte duidelijk op de foto van het onderwerp kan zien. De lijnen van de kleine ruitjes van de deur, van het schilderij, en de kapstok lopen op de foto schuin omlaag  naar de horizon toe. En dat onder de horizon of ooghoogte de lijnen van die ruitjes, en de lijnen van de zitting van de stoel schuin omhoog lopen naar de ooghoogte. Door deze lijnen iets te verduidelijken (zie rode lijnen) zie je het verloop beter. En uit de vorige besprekingen met perspectief weetjes weet je dat de horizon steeds horizontaal is, en dat deze dus ergens moet liggen  tussen de onderste schuine lijn die omlaag loopt en de bovenste schuine lijn die omhoog loopt.
    Door op deze manier dit schilderij te ontleden kan je denk ik nog beter de noodzaak en het begrip van een elementaire kennis over het perspectief  begrijpen.
    Zo zie je dan ook hier weer heel duidelijk dat zelfs bij een stilleven de perspectivistiche kenmerken hun aandeel hebben bij het maken van een schilderij.
    Morgen beginnen we met het schilderen van de achtergrond van dit stilleven.

    17-02-2006 om 17:16 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    16-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pastelschilderij: Kleed en stoel: fase1/deel 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eindelijk kan ik weer beginnen met schilderen. Het heeft een paar dagen minder goed gegaan maar deze namiddag voelde ik me weer beter en ben ik begonnen met de opzet. Op bijgaande foto kan je zien dat er redelijk wat tekenwerk aan te pas komt om een duidelijk beeld op te zetten dit om achteraf redelijk juist te kunnen werken. Het uittekenen van dit onderwerp is geen schets meer maar eerder een uitgewerkt ontwerp. De schetsfase is hier niet weergegeven omdat ik me beperkt heb tot enkele zeer ruwe schetsen om de afmetingen en de vorm van de verschillende onderdelen van het ontwerp in de vingers te krijgen. Als je goed kijkt zul je ook hier natuurlijk de diagonale lijn onderscheiden. Ik heb het onderwerp zodanig geplaatst dat wanneer je de hoekpunten verbind, en hierdoor je het middenpunt van het schilderij bepaald hebt, dat dit middenpunt ongeveer op de zijkant van het kleed terecht komt. Het kleed zelf dat het eigenlijke focusonderwerp is heb ik links van het middenpunt getekend.
    Je kan ook zien dat ik een gedeelte van de onderkant van de stoel niet getekent heb omdat ik van oordeel was dat door dit gedeelte van de stoel weg te laten, de compositie nog sterker is. Door dit te doen komt de onderkant van het kleed praktisch gelijk met de onderkant van het schilderij iets wat in dit geval zeker geen nadeel is.
    Morgen geef ik nog iets meer uitleg over de ooghoogte en waarom ik deze op die plaats gekozen heb.

    16-02-2006 om 16:38 geschreven door priet  


    >> Reageer (1)
    14-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pastelschilderij: Kleed en stoel: fase 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zoals gisteren reeds besproken zou ik vandaag beginnen met de bespreking van een nieuw te maken pastelschilderij. Ik ga dit schilderij maken van een foto uit een fotomagazine. Op bijgaande foto kan je duidelijk zien dat ik verschillende foto's heb samengevoegd. Je ziet goed dat de schoenen en de hoed niet bij het andere deel van de foto horen. Ik heb deze zaken bijgevoegd omdat zij eigenlijk totaal het tegengestelde zijn van het kleed. Het kleed en de stoel horen binnenshuis en de schoenen en de hoed horen eerder buitenshuis gedragen te worden.Want zeg nu zelf zulke schoenen en zulke hoed zal men niet snel tesamen dragen.
    Ook was ik van oordeel dat door de toevoeging van deze onderdelen mijn compositie iets evenwichtiger en sterker  zou worden. Als je goed kijkt zul je hier een diagonale lijn ontdekken in deze compositie, waarbij je oog getrokkken wordt naar het kleed van rechts onder naar links boven. Het schilderij aan de rechterkant van de foto trekt net de nodige aandacht om je oog iets langer in het centrum van de foto te houden. En natuurlijjk dienen de schoenen en de hoed het oog verder te geleiden in het latere schilderij en de diagonale compositie te bestendigen.
    De kleuren die op de foto staan zijn goed wat de achtergrond en het kleed aangaat. Wat er verder dient bijgebracht te worden om tot een evenwichtige kleurencompositie te komen zal ik tijdens het schilderen wel ondervinden.
    Het zal in elk geval een stil en ingetogen werk worden. Een werk dat niet door zijn felle kleuren de aandacht zal trekken, maar eerder door de ingetogen schoonheid van zeer eenvoudige en dagdagelijkse dingen met een beperkt kleurenpalet.
    Morgen ga ik beginnen met de de opzet van dit werk weer te geven en te bespreken.

    14-02-2006 om 12:04 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    13-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pastelschilderij: Interieur met Kleed - deel 1Camera Obscura
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag wil ik aanvangen met een pastelschilderij te maken aan de hand van een foto. Een foto welke ik gevonden heb in een fotomagazine. Het is een voorstelling welke mij zeer aansprak. Het heeft iets dat men niet zo dikwijls tegenkomt, iets geheimzinnigs en toch ook weer alledaags in zich. Hoe ver ik ga komen met de uitwerking weet ik niet zo onmiddelijk maar toch spreekt het mij enorm aan .
    Ik weet dat veel zogenaamde kunstenaars en kunstkenners hun neus op halen voor het schilderen naar foto's maar daar ga ik mij niets van aantrekken en mijn gevoel volgen om hier iets mooi van te maken. Ook kan ik aan deze zogenaamde kunstkenners met volle overtuiging zeggen dat het schilderen naar foto's reeds zo oud is als de ontdekking van het fotoapparaat en zelfs veel ouder als men het principe van de "Camera Obscura" die toch de voorloper van het huidige fototoestel is, in acht neemt.
    Een klein beetje geschiedenis is nooit weg, zeker als men daardoor verschillende misvattingen kan uit de weg ruimen.  De term 'camera obscura' kwam omstreeks 1600 ter sprake voor het toestel dat wij in gedachte hebben, namelijk letterlijk vertaalt als "de zwarte kamer of doos" (niet die van een vliegmachine)..
    Hoe zag zo'n "Camera Obscura" eruit?
    Eigenlijk is het niet meer dan een doos met een klein gaatje in een wand. Op de wand tegenover dit gaatje wordt het omliggende landschap, persoon, dier of andere onderwerp geprojecteerd tot een omgekeerd beeld. Als men de camera obscura als tekenhulp gebruikte beschikte hij over een lens en was de achterkant van doorzichtig papier. De lens zorgde ervoor dat het beeld helderder werd en zette het scherp op een bepaalde afstand. De basisprincipes van de optica kwamen al te sprake in chineese teksten uit de 5de eeuw voor Christus. Tijdens de renaissence werd dit toestel voornamelijk gebruikt voor wetenschappelijke doeleinde en ook als tekenhulp bij het tekenen van perspectieven.
    Kunstenaars als Durer, Da Vinci, Van Eyck, Vermeer  ( 14 de eeuw en later)en dit zijn toch niet van de minste maakte duidelijk gebruik van de camera obscura. 
    Als je nog meer wilt weten over dit onderwerp kan je gemakkelijk via Google meer uitleg vinden door het woord  Camera Obscura in te geven.
    Vanf morgen begin ik met de uitleg over mijn nieuw schilderij.

    13-02-2006 om 15:07 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • Fijne zaterdag
  • Lieve groetjes.mooie tekeningen.
  • Militaire begraafplaaats te Waregem
  • Leg de puzzel zelf in elkaar.
  • Muziek Box Joe Cocker

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)

  • Archief per week
  • 05/03-11/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 03/10-09/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005

    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Mijn favorieten in Kunstgroep
  • SeniorenNet.be
  • fonsmacharis

  • Willekeurig SeniorenNet Blogs
    pipopke
    blog.seniorennet.be/pipopke
    Startpagina !


    Welkom op mijn blog!
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    We zijn de 30de week van 2024
    Archief per week
  • 05/03-11/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 03/10-09/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Startpagina !

    Zoeken in blog


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    floeremutske
    blog.seniorennet.be/floerem
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    dolleke
    blog.seniorennet.be/dolleke


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!