Foto
Foto

Chantal DEBOEL
Verantwoordelijke
vrijwilligers

Inhoud blog
  • VOORBEREIDING LINTJES DAG TEGEN KANKER
  • GEZOCHT Medewerkers Gent Urbantrail
  • Nieuwsbrief SEPTEMBER 2025
  • UITNODIGING GRIEP/COVID VACCIN
  • MEDEWERKERS DEMENTIEKEUKEN
  • VRIJWILLIGERSFEEST 25 OKTOBER 2025
  • Zelfscankassa's in het personeelsrestaurant
  • NIEUWSBRIEF AUGUSTUS 2025
  • OPGERUIMD STAAT NETJES, DOE JIJ MEE?
  • WERELDDAG DEMENTIE 15/9/2025
  • EXTRA nieuws
  • NIEUWSBRIEF JULI 2025
  • NIEUWSBRIEF JUNI 2025
  • Samen sterker - EEN NIEUWE NAAM VOOR HET FUSIEZIEKENHUIS!
  • DAG VN DE MANTELZORG 23 JUNI
  • Helpende handen za 20/09/2025 (14u - 19u), 
  • Onderwerp: Nieuwsbrief MEI 2025
  • FW: BRIFF 2025 // Oproep voor vrijwilligers
  • UITNODIGING Dag v/d zorg/medewerker ma 12/05
  • Nieuwsbrief APRIL 2025
  • NIEUW ASSORTIMENT BROODJESZAAK
  • UITNODIGING Verplichte Basisvorming PRESENT Di 13/05/2025
  • Nieuwsbrief MAART 2025
  • Supplementen medische beeldvorming
  • Nieuwsbrief FEBRUARI 2025
  • BREINSTUDIE UGent
  • DOE-METER: communicatieset
  • VRIJWILLIGERSCAFE 4 MAART 2025
  • NIEUWE LUNCHBOX
  • NIEUWSBRIEF JANUARI 2025
  • SAMEN LEZEN
  • Bericht van collega vrijwilliger Jean Wattenberge...
  • NIEUWSBRIEF NOVEMBER-DECEMBER 2024
  • UITNODIGING NIEUWJAARSFEEST 2025
  • HET STRATEGISCH HUIS
  • CADEAUBONNEN
  • WAFELBAKKERS voor de week van de oudere zorgvrager
  • NIEUWSBRIEF OKTOBER 2024
  • VACCINATIES tegen griep én COVID-19
  • RE-VRAAG NAAR VRIJWILLIGERS
  • VRAAG NAAR VRIJWILLIGERS
  • DAG TEGEN KANKER
  • Enthousiaste vrijwilligers project strategisch huis november & december 2024
  • Helpende handen Sinterklaasfeest 30 november 2024
  • NIEUWSBRIEF SEPTEMBER 2024
  • Winterreflex 2024-2025: Bescherm jezelf tegen griep én COVID-19!
  • UITNODIGING VRIJWILLIGERSFEEST 25 OKTOBER (correctie)
  • Nieuwsbrief JULI/AUG 2024
    Zoeken in blog

    'T PIKUURTJE
    VRIJWILLIGERSNIEUWS AZ St-Lucas Gent
    19-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERPLAATSING KASTJE REGISTRATIELIJSTEN/LAADPUNTEN BADGES
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

      

    Beste vrijwilligers,

     

    Dinsdag 20 oktober starten de renovatiewerken aan de bezoekerstoiletten (naast de postvakken en het winkeltje). De werken duren tot 18 december. 

    Tijdens de werken is er geen doorgang langs de personeelsingang achter het winkeltje. Er is een omleiding voorzien via de hoofdingang en de trap naar de kelder van blok Z. 
    Het kastje waarop de registratielijsten voor de aanwezigheid van de vrijwilligers te vinden zijn, de postvakken, het kopieerapparaat en de laadpunten voor de badges werden verplaatst. Je vindt ze tijdens de werken aan de personeelsingang/ ingang dialyse in straat 51.

    Er wordt een sanitaire container geplaatst naast de fietsenstalling, in de hoek van blok H en G. 

     

    Vriendelijke groeten

    Chantal

     

    19-10-2020 om 09:55 geschreven door Pikuurtje


    13-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HELPENDE HANDEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     Beste vrijwilligers,

     

    Week 47
    16/11 -20/11/2020 wordt een helse week voor onze communicatiedienst.

    Zij zijn die week niet alleen belast met de organisatie van de veiligheidsdagen, maar lanceren dan ook een compleet nieuwe huisstijl met nieuw logo en nieuwe website….

    Hoe spannend kan het leven zijn…! 

    Vooral bij dat nieuwe logo komt héél wat kijken. Onze communicatiedienst kan hierbij extra hulp gebruiken en aan wie kunnen we dat beter vragen dan aan onze vrijwilligers…?

     

    WAT & WANNEER?

     

    Maandag 16 november

    -          Pakketjes maken voor de afdelingen met nieuwe fluohesjes.

    -          Pakketjes maken van een kleine attentie voor de afdelingen.

               4 vrijwilligers, volledige dag (tot taak afgerond is).

     

    Dinsdag 17 november

    -          Afhaalstandje voor fluohesjes bemannen tussen 9u en 17u.

               2 vrijwilligers, volledige dag.

     

    -          Uitdelen van attentie aan bezoekers en patiënten aan het onthaal

               2 vrijwilligers, volledige dag

     

    -          Helpen met het weghalen en ophangen van affiches

              1 vrijwilliger, volledige dag (best iemand die het ziekenhuis een kent). Viviane,
              vrijwilliger communicatie komt ook al in de voormiddag, maar een extra zou
              welkom zijn.

     

    Woensdag 18 november

    -          Helpen met het weghalen en ophangen van affiches

              1 vrijwilliger, volledige dag (best iemand die het ziekenhuis kent).  Viviane,
               vrijwilliger communicatie kan al zeker in de voormiddag.

     

    Donderdag 19 november

    -          Helpen met het weghalen en ophangen van affiches

               1 vrijwilliger, volledige dag (best iemand die het ziekenhuis een beetje kent)

     

    Voorlopig zou dit al een hele hulp zijn!

    Misschien hebben we de vrijdag ook nog iemand nodig, maar dat zullen we pas de week zelf kunnen inschatten.

     

    Alvast een DIKKE MERCI!

    Vriendelijke groeten

    Chantal

     

    13-10-2020 om 13:04 geschreven door Pikuurtje


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REGISTREREN GRIEPVACCIN

      

    Beste vrijwilligers,

     

    Zoals eerder gemeld is reserveren voor uw griepvaccin NIET NODIG.

    REGISTREREN met uw ID-kaart via de inschrijvingskiosken in straat 60 is wel NOODZAKELIJK!

    De registratie moet niet noodzakelijk op de dag van de inenting zelf gebeuren, dit mag ook al op voorhand.

    Er zal vanaf 13/10/2020 een aparte keuzeknop op de kiosk voorzien zijn :

     

    U heeft geen etiketten nodig.! Uit de kiosk komen voor deze inschrijving géén etiketten.

    Er zal volgende melding verschijnen op het scherm :

      

    Vriendelijke groeten

    Chantal

                                 

                                                                             

     

    13-10-2020 om 10:44 geschreven door Pikuurtje


    06-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOORBEREIDING SOCIALE VERKIEZINGEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

      

    Beste vrijwilligers, 

    Naar analogie met 4 jaar terug gaan we op donderdag 29/10 de voorbereiding van de sociale verkiezingen opstarten. Dit wil zeggen:

     

    • Alle stembrieven vouwen / afstempelen en tellen
    • Alle stemmen per brief aangetekend versturen (volgens een geijkte procedure van 2x stembrief in omslag met etiket en dit opnieuw in een andere omslag met etiket, etc)

     

    GEZOCHT: 4 administratieve medewerkers

     

    Start: Donderdag 29/10 vanaf 9u (in zaal Trefpunt – Campus Molenaarsstraat)

    Kris Sorgeloos hoopt tegen de middag klaar te zijn, maar het kan zijn dat we kort na de middag nog even werk hebben.

     

    Alvast bedankt voor de medewerking!

    Vriendelijke groeten

    Chantal

    06-10-2020 om 09:54 geschreven door Pikuurtje


    01-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SAVE THE DATE! VRIJWILLIGERSFEEST
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

      

    Beste vrijwilligers,

     

    In normale omstandigheden ontvangen jullie in de maand augustus de “save the date” voor ons jaarlijks vrijwilligersfeest, een moment waar we allemaal samen zo verlangend naar uitkijken…

    Jammer, maar helaas is ook hier COVID-19 spelbreker. Geen groot feest zoals jullie gewoon zijn dit jaar, maar… Sint Lucas zou Sint Lucas niet zijn mocht er niet aan een coronaproof alternatief gewerkt worden….

     

    Een heus bedankingsmoment, een moment van waardering en kleine verwennerijen is in de maak… Noteer alvast in jullie agenda’s volgende data:

    •  Maandag 2 november – 16u
    •  Vrijdag 6 november – 16u
    •  Maandag 9 november 16u
    •  Zaterdag 14 november – 14u

     

    LOCATIE: az sint lucas – Gent - Baudelozalen – straat 31

    De plaatsen zijn beperkt, maximaal 20 personen per moment!

    Snel inschrijven per kerende mail is de boodschap! Zorg dat je erbij bent , het wordt vast de moeite.

     

    Vriendelijke groeten

    Chantal

     

    01-10-2020 om 17:40 geschreven door Pikuurtje


    12-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GRIEPVACCIN

     

    Beste vrijwilliger,

     

     Als zorgmedewerker loop je niet alleen zelf een groot risico om griep te krijgen, maar kan je ook anderen, zoals verzwakte patiënten of kwetsbare familieleden, besmetten.

    Met het griepvaccin bescherm je dus niet alleen jezelf, maar ook iedereen in je omgeving.

    Net zoals vorige jaren bieden we alle artsen, medewerkers en vrijwilligers een gratis griepvaccin aan. Het vaccin kan toegediend worden tijdens één van de centrale priksessies.

    Nieuw: dit jaar moet iedereen die een griepprik wil ook een contact laten aanmaken aan de kiosk in straat 60. Dat kan tussen 12 oktober en 15 november. Dat hoeft niet op de dag van de vaccinatie te zijn. Meer instructies hierover volgen later.

    Studenten en vrijwilligers kunnen zich laten vaccineren tijdens een centrale priksessie en hoeven zich niet te registreren via het fotoboek, neem uw badge mee naar de priksessie. Ze moeten zich vooraf wel met hun eID aanmelden aan de kiosk.

    De vaccinatiesessies en data kan je vinden op de foto.

     

    Vriendelijke groeten

    Chantal

                                                                

    12-09-2020 om 15:57 geschreven door Pikuurtje


    04-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Speciale mondmaskers maken: handleiding

    Klik op de link, die kan je downloaden, onderaan je scherm kan je die download ook openen.

    Bijlagen:
    venstermasker-latest.pd.pdf (1.2 MB)   

    04-09-2020 om 13:56 geschreven door Pikuurtje


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MASKERS EN OPVOLGING VERVOER

     

    Onderwerp: maskers voor doven en slechthorenden <+ opvolging van nieuw project vervoer van bewoners van WZC Domino naar AZSL

    Beste vrijwilliger,

     

    1)  In het kader van het diversiteitsbeleid – extra steun voor wie het nodig heeft willen we specifieke mondmaskers voorzien voor hulpverleners die bezig zijn met doven en slechthorenden.

     

    Wie kan eventueel zo’n masker naaien?


    Kandidaten kunnen zich melden bij Chantal Deboel (cc Henk Maes)
    Indien het haalbaar is willen we 50 stuks maken.

    Dank voor jullie respons en bijdrage in warme zorg.

     

    2)   Wie nog interesse heeft om deel te nemen aan het project – vervoer door vrijwilligers
       van bewoners van WZC Domino kan zich nog steeds melden bij Henk Maes (cc Chantal
       Deboel)

    - er zijn reeds 6 kandidaten en we zoeken graag 10 tot 15 personen die ½ dag per week beschikbaar zijn voor een gepland zittend vervoer (de dag voordien wordt je verwittigd)
    - we willen starten op 1 oktober 2020

    We vragen ook geïnteresseerden via andere vrijwilligersorganisaties en bij de medewerkers.
    Je mag het dus ruim rondvertellen!

    Met vriendelijke groeten,

     

    Henk Maes
    Diensthoofd patiëntenbegeleiding

    04-09-2020 om 13:27 geschreven door Pikuurtje


    03-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PILOOTPROJECT PEDIATRIE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Beste vrijwilliger,

     

    Naar aanleiding van een pilootproject in de wachtzaal pediatrie – straat 61, zijn we op zoek naar 10 begeleiders, ma-vrij 2 pers/dag. 1 iemand in de voormiddag en 1 iemand in de namiddag.

     

    HET PROJECT:

    De consultatiedienst Pediatrie (straat 61) start als pilootproject met een wachtzaalbeheersysteem.

    Patiënten krijgen aan de inschrijfkiosk (of aan de balie) naast hun patiëntenklevers ook een route-etiket met een QR-code. Deze code dient gescand te worden op het moment dat de patiënt de wachtzaal pediatrie binnenkomt. Hierdoor weet de arts dat de patiënt aanwezig is.

    De patiënt mag dan in de wachtzaal plaatsnemen en moet zich niet aanmelden aan het secretariaat. De arts kan dan de patiënt oproepen.

    De patiënt ziet op de schermen in de wachtzaal wanneer zijn/haar volgnummer verschijnt en kan zich dan naar de juiste consultatieruimte begeven.

     

    DE TAAK VAN DE VRIJWILLIGER:

    Na eerst zelf de nodige demonstraties gekregen te hebben,

    -          Tonen hoe het route-etiket dient gescand te worden

    -          Uitleg geven aan de patiënten hoe het systeem werkt (scannen – plaatsnemen wachtzaal – volgnummer verschijnt op scherm – naar consultatieruimte)

    UURROOSTER:

    MA-VRIJ

    Voormiddag: 9.00u – 12.00u

    Namiddag: 14.00u – 16.00u

     

    STARTDATUM:

    Voorziene start: Maandag 7 september 2020

     

    EINDDATUM:

    Voor de opstart van het pilootproject zouden we de vrijwilligers voorlopig dagelijks inplannen voor een periode van 6 weken.

    Concreet wil dat zeggen tot en met 18 oktober 2020.

     

    OPMERKING:

    Bij opstart andere consultatiediensten met het wachtzaalbeheersysteem kan de vraag volgen om ook daar vrijwilligers in te zetten.

     

    Bent u kandidaat om dit project uit de startblokken te helpen? Meld je dan snel aan per kerende mail.

     

    Alvast bedankt voor uw medewerking.

    Vriendelijke groeten

    Chantal

     

    03-09-2020 om 10:40 geschreven door Pikuurtje




    WELKOM OP DE BLOG VAN DE VRIJWILLIGERS VAN AZ ST-LUCAS GENT!


    Foto

       Blogmeester:
       Ed Bruyninckx


    Archief per week
  • 29/09-05/10 2025
  • 15/09-21/09 2025
  • 08/09-14/09 2025
  • 01/09-07/09 2025
  • 25/08-31/08 2025
  • 11/08-17/08 2025
  • 04/08-10/08 2025
  • 28/07-03/08 2025
  • 23/06-29/06 2025
  • 16/06-22/06 2025
  • 26/05-01/06 2025
  • 12/05-18/05 2025
  • 05/05-11/05 2025
  • 28/04-04/05 2025
  • 21/04-27/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 27/01-02/02 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 11/11-17/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 09/09-15/09 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 22/07-28/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 18/12-24/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019

    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • FACEBOOKPAGINA AZ ST-LUCAS

  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!