Dag Chantal,
Wij zijn in het ziekenhuis opnieuw gestart met toegangscontrole.
Belangrijke weetjes :
- Er zijn twee controleposten in het ziekenhuis
o Eén net voorbij het winkeltje en de toiletten (controlepost 1)
o Eén aan het einde van onze wachtzaal ter hoogte van de BC automaat (controlepost 2)
- De posten zullen open zijn
o In de week tussen 06.30 en 20.00 u
o In het weekend tussen 14.00 u en 20.00 u
- De draaideuren blijven dus gewoon open, het onthaal, inschrijvingen én winkeltje blijven gewoon bereikbaar
- We werken samen met het eventbureau ‘White Rabbit’ die het personeel zal aanleveren
- Per post is er een coördinator
- Wij leveren de instructies aan voor de controleposten (wie wel en niet binnen mag)
- Voor de bezoekers : de controleposten zullen over patiëntenlijsten beschikken, eens ze een bezoeker voor een bepaalde patiënt hebben doorgelaten, zullen zij de patiënt ‘afvinken’ en geen bezoek meer doorlaten voor deze patiënt.
- Het kan zijn dat een patiënt niet op de patiëntenlijst staat, zij zullen dan contact opnemen met het onthaal om even na te kijken.
- Zij kunnen niet zien waar een patiënt ligt, dit blijft een taak voor het onthaal.
- Personeel kan ook door langs de posten, indien er een rij aanschuift is het aangewezen om een andere weg te volgen (verdiep, kelder, buiten)
- Externen die zich aanmelden krijgen aan het onthaal een kaartje mee dat zij toegang krijgen
Vraag aan de vrijwilligers om de patiënten / bezoekers wegwijs te maken met het systeem en de juiste ‘rij’ te volgen.
Toezicht aan de draaideur is momenteel niet meer nodig, ondersteuning aan de kiosken wel.
MVG
Ann Bijlagen: Toegangscontrole AZ Sint Lucas.pdf (411.8 KB)
07-04-2021 om 11:19
geschreven door Pikuurtje
|